Gå til innhold

A-mennesker!

Gjest B-menneske

Anbefalte innlegg

Heh, jeg er omtrent C menneske eller noe.

Uansett når jeg prøver å legge meg, sovner jeg nesten ikke på kveldene. Men på morgenene er det REN helvete å stå opp og de første timene er jeg gjerne helt zombi, uansett om jeg har fått 3 timer med søvn, 6 timer eller 8+ timer.

Jeg prøver jo å jobbe på morgenene, men det er så ufattelig ueffektivt. Det går an å jobbe med 'rutineting', men tankearbeid gjør jeg på kveldene.

Har det likedan...åh, hvor ofte jeg har ønsket at verden var "åpen" på kveldstid/nattetid, jeg er ey helt annet menneske.. og sånn har jeg vært hele livet.. alt av lekser og skolestiler opp gjennom barndommen skrev jeg etter midnatt.

Å presse seg opp kl. 6, det strider i mot min natur..

Skal ringe legen i morgen, og høre om jeg kan få melatonin.. tror jeg må ha alvorlig forsinket døgnfasesyndrom.

Prøvd noe i den duren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fins det en kategori D? :klaske:

Jeg sovner ikke før sent (alt fra 02-04), men står opp tidlig (07-09) - uthvilt. Merker det litt på dagen, men da sover jeg i 15 min, og jeg føler meg fresh igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det en kategori D? :klaske:

Jeg sovner ikke før sent (alt fra 02-04), men står opp tidlig (07-09) - uthvilt. Merker det litt på dagen, men da sover jeg i 15 min, og jeg føler meg fresh igjen.

Du er heldig som "klarer" deg med så lite søvn.. (?)..for jeg sovner heller ikke før 2-4, men jeg trenger 9 timer, og da er vi plutselig langt på dag..men det går jo ikke...så derfor er jeg alltid i svime.. og ikke helt med før etter middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det likedan...åh, hvor ofte jeg har ønsket at verden var "åpen" på kveldstid/nattetid, jeg er ey helt annet menneske.. og sånn har jeg vært hele livet.. alt av lekser og skolestiler opp gjennom barndommen skrev jeg etter midnatt.

Kjenner meg igjen i den! Alt av arbeid har jeg fått gjort unna på kvelden. Det er da man kjenner at man blir rastløs og får energi, og ikke minst at kreativiteten blomstrer. Mens på både jobb og skole går jeg rundt på autopilot de første timene og vil bare hjem til senga - uansett hvor lenge jeg har sovet om natten. Det er først utpå dagen jeg kommer til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verst for meg er egentlig rundt 10-11-12 tiden på dagen (avhengig når jeg har våknet, men ofte sånn 3-4 timer etter jeg har våknet), da blir jeg plutselig så trøtt at jeg føler at jeg nesten besvimmer. Øyene bare ruller rundt og er såååååå tunge. Huff.

Da jeg har klart meg over dette, da blir det litt enklere ;)

... og hva er klokken nå og hva gjør jeg nå? :ler:

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og hva er klokken nå og hva gjør jeg nå? :ler:

Ikke sant! ;) Av en eller annen grunn storkoser jeg meg oppe sent om natten, selv om jeg ikke har noe spesielt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker rundstykker til i morgen. Som om jeg ikke har tid til det på dagen. Skulle trodd jeg trengte både dag og natt til å utføre alle arbeidsoppgaver.. But no. Natten er så deilig, syns jeg. Det er rolig, og det er kun meg (innbiller jeg meg) som er oppe. Men dere er jo her også ;P

Jeg syns det er ok å være B-menneske da, men jeg syns ikke det er så stas når folk spiser frokost når jeg spiser middag kl 18.00.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg er. Hva er jeg? Sover best mellom kl 7.00 til 15.00.. Men jeg liker også veldig godt å legge meg kl 05.00 og stå opp nøyaktig 07.30.. det gir meg en berusende følelse (aner ikke hvorfor) Og jeg liker og sove igjen mellom kl 12.00-15.00.

Jeg elsker følelsen av å stå opp tidlig om morgenen, før alle andre slik at jeg både får trent,ryddet,vasket og alt mulig annet før alle andre har stått opp. Og det helst kombinert med at jeg er sent oppe, slik at jeg får gjort mye mer.. gjerne trene hele natta(har en del utstyr hjemme)

Da føler jeg at andre tror at jeg er veldig vellykket fordi de tror at jeg rekker alt jeg gjør på samme tid som dem...

I tillegg spiser jeg aldri måltid som tar lengre tid enn 10min å lage, og helst i væskeform,slik at jeg kan drikke litt nå og da, for å spare tid..

Er det noe galt med meg? Psykisk/fysisk..? jeg føler ofte at klokken er min største fiende, som aldri gir meg nok tid.. mens tid i seg selv er fantastisk. Som en slags fanatisk religion!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg er. Hva er jeg? Sover best mellom kl 7.00 til 15.00.. Men jeg liker også veldig godt å legge meg kl 05.00 og stå opp nøyaktig 07.30.. det gir meg en berusende følelse (aner ikke hvorfor) Og jeg liker og sove igjen mellom kl 12.00-15.00.

Jeg elsker følelsen av å stå opp tidlig om morgenen, før alle andre slik at jeg både får trent,ryddet,vasket og alt mulig annet før alle andre har stått opp. Og det helst kombinert med at jeg er sent oppe, slik at jeg får gjort mye mer.. gjerne trene hele natta(har en del utstyr hjemme)

Da føler jeg at andre tror at jeg er veldig vellykket fordi de tror at jeg rekker alt jeg gjør på samme tid som dem...

I tillegg spiser jeg aldri måltid som tar lengre tid enn 10min å lage, og helst i væskeform,slik at jeg kan drikke litt nå og da, for å spare tid..

Er det noe galt med meg? Psykisk/fysisk..? jeg føler ofte at klokken er min største fiende, som aldri gir meg nok tid.. mens tid i seg selv er fantastisk. Som en slags fanatisk religion!

AU! Får helt vondt av deg.. men mest på grunn av maten..i væskeform? Kjære deg, du må jo spise!

Det andre kan jeg kommentere i morgen/senere i dag, er på vei i seng... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er A-menneske, og syns ikke det er så veldig greit. For det første kan jeg legge meg veldig seint, men det seneste på morgenen jeg våkner er halv ni. Med andre ord blir jeg utslitt.

Dessuten er det kjedelig å våkne så tidlig, spesielt i helgene. Det som skjer da, skjer om kvelden, og da er man jo bare sliten igjen fordi man har vært oppe siden kl 7.

Så jeg ser hvertfall ikke ned på B-mennesker, jeg nærmest misunner dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...