Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #21 Skrevet 3. desember 2008 Nei, jeg valgte bare only slightly på selvmordstanker ettersom jeg bare leker med tanken en gang i blant når jeg er på mitt aller, aller verste, det frister å ta alle sovepillene på en gang når jeg er helt surrete i hodet av søvnmangel. Og at det frister betyr ikke at jeg har planer om det. Jeg kunne for eksempel aldri ha gjort det mot familie/kjæreste/venner osv, og jeg klarer selv i de verste øyeblikkene å være reflektert nok til å tenke at om noen dager går det over. Men de fleste tenker vel sånn i vonde perioder, ikke nødvendigvis "seriøse" selvmordstanker, men litt mer sånn... at det hadde vært greit å slippe livet av og til. hvis man har feks kjærlighetssorg eller hva enn det er som gjør det vondt å leve. Ut i fra det som beskrives her tenker jeg at du kunne ha nytte av å undersøke disse tingene videre (altså det su svarer på i testen, ikke nødvendigvis selvmordstanker) Det å ha så stor søvnmangel at man blir så surrete i hodet er ikke bra, og det er også ganske vanlig at depresjon har dysiske tegn. Som noen nevner over kan en depresjon gi bare fysiske utslag også, slik er det hos meg, jeg blir trett, får vondt i magen, mister matlyst og vil bare sove. Jeg lærte etter hvert og se mønsteret i at dette fulgte de tunge periodene og var min kropps måte å reagere på. Veldig mange som er deprimerte legger ofte ikke merke til dette selv, fordi det har blitt så naturlig. Ikke før jeg selv begynte på antidepressiva merket jeg hvor deprimert jeg egentlig hadde vært, til tross for at jeg selv bare følte meg fysisk syk. Man skal nok ikke ta for lett på at man slår ut veldig høyt på denne testen. Dersom man svarer gjennomgående på en del av disse spørsmplene er det en sannsynlighet for at man er deprimert, eller i all fall at man kan gjøre en del for å få det bedre med seg selv.
Gjest78 Skrevet 4. desember 2008 #22 Skrevet 4. desember 2008 De fleste leger og psykologer tar selvmordstanker svært alvorlig, selv om det bare er "bittelitt". Enig med gjesten over, mange merker ikke selv hvor deprimerte de er. Hvis du virkelig mener at du føler deg fornøyd og glad med livet, så må du jo bare se vekk fra den, men det er vel en grunn til at du tok den i det hele tatt. Og det er vel en grunn til at du scoret høyt.
Gummiloppa Skrevet 5. desember 2008 #24 Skrevet 5. desember 2008 Jeg fikk 8, noe som stemmer ganske bra. Men har da tanker om selvmord jeg også når jeg er nede i kjellern. Men kunne aldri planlagt noe sånt fordet
Gjest Sativa Skrevet 6. desember 2008 #25 Skrevet 6. desember 2008 Jeg fikk 64, severe depression. Stemmer bra for min del, jeg er veldig deprimert rett som det er. Jeg er faktisk så vant til å være det at det er det som føles som normalt for meg. Har en kronisk psykdom.
Fluffie Skrevet 6. desember 2008 #26 Skrevet 6. desember 2008 Jeg fikk mild to moderate. Det kan sikkert stemme per i dag av diverse aarsaker. Jeg er nok uansett ikke deprimert, og det er fordi jeg gaar igjennom en vanskelig periode der fremtiden er noe usikker med tanke paa jobb og slikt, samt at jeg blir paavirket av at kjaeresten min gaar igjennom en vanskelig tid og. Jeg vil nok ta en slik test med en stor klype salt, uansett, siden mange gaar igjennom vanskelige tider der man kan foele seg ganske langt nede og kjenne seg deppa og kanskje ha en kortvarig depresjon.
Gjest Grafica Skrevet 6. desember 2008 #27 Skrevet 6. desember 2008 Jeg fikk mild to severe første gangen jeg tok den, men da var jeg litt for self-consious på hva jeg svarte og valgte ubevisst litte mildere svar. Når jeg tok den igjen og var litt mer ærlig med meg selv, havnet jeg på severe depression, noe som stemmer mer med meg. Jeg går i behandling nå for depresjon + andre psykiske problemer. Aporpos det med suicide thougts, så tror jeg det er noe som kommer opp automatisk om man krysser av for noe annet enn Not at all på spørsmålet I wonder HOW I could commit suicide. TS, om du ikke føler at du har psykiske problemer, så tror jeg ikke du skal bli bekymret. Neste gang legen spør hvordan det går psykisk, kan du jo fortelle om denne testen, og dine tanker rundt det. Siden du er så ofte hos legen pga sykdommen din, er nok h*n interessert i å høre
Gjest Sandbekken Skrevet 6. desember 2008 #28 Skrevet 6. desember 2008 Jeg fikk Moderate to severe depression.. noe som kan stemme ganske bra.. men når sant skal sies så er nok ikke disse testene helt sikre. de har jo bare ramset opp standard spm leger og psykologer bruker, og svarene kan ha sammenheng med alt annet enn det psykiske (som andre også har nevnt) Ts: Jeg svarte det samme som deg på selvmords tanke spørsmålet, og er enig med deg i at det ikke er det samme som at man PLANLEGGER selvmord
Gjest J 21 Skrevet 8. desember 2008 #29 Skrevet 8. desember 2008 Jeg fikk 81....Men så har jeg også fått diagnostisert dystemi(kronisk depresjon), og diverse andre ting...
Gjest Gjest_Eirin_* Skrevet 30. august 2009 #31 Skrevet 30. august 2009 Goldbergs depresjonstest Jeg tok denne testen og fikk resultatet "moderate to severe depression". hæ? Jeg tok den 3 ganger, og tenkte nøye gjennom svarene. Jeg trodde ikke jeg var så deprimert. Jeg er mye fysisk og psykisk sliten, men deprimert? Det er greit nok at man skal ta tester på internett med en klype salt, men den er jo utviklet at av en profesjonell, og når det står at jeg snarest bør ta kontakt med legen og sånn, tenker jeg jo på det to ganger. Jeg er forøvrig hos legen annenhver uke så kanskje jeg burde ta det opp. Sært. Hvilket resultat får dere, og tilsvarer det slik dere faktisk føler at dere har det? Jeg fikk 83 på den :'s
Teriyaki Skrevet 1. september 2009 #32 Skrevet 1. september 2009 Jeg fikk 19, dvs. "slightly depression"..Har slitt en del med depresjoner tidligere, så om dette stemmer, så overasker det meg ikke. Men nå er jeg i en periode hvor jeg er arbeidsledig og det ene med det andre, så det spilte nok litt inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå