Gå til innhold

Nettdating

Jojo

Anbefalte innlegg

God morgen KG!

Jeg har meldt meg på en datingside i går, (som mange var enige om i en tråd er søndag en litt trist dag for single, så det er mulig at jeg gjorde det fordi jeg kjedet meg, hehe). Det er en haug fisk i havet, men det er alltid noen det klaffer eller man får god tone med med en gang. Akkurat det er litt skummelt, fordi for meg kan jeg ikke styre å chatte med flere samtidig, for f.eks når det gjelder utseende så er det mange som er pene, samtidig tar kontakt å er hyggelige å prate med, men det blir bare en eller maks to man har "god kontakt" med, og dermed blir de andre (som kunne vært kandidater) utestengt, fordi jeg ikke fikser å prate med så mange samtidig.

Nå har det seg slik at jeg har svart på to henvendelser (eller tre, men den tredje var bare en som lurte på om jeg var en kjendis for jeg liknet på henne) så de en av de to andre har jeg utvekslet misnt 16 meldinger med. Han er søt og hyggelig, er litt redd han er veldig konservativ, for det forekommer i hans profil at han er Høyre-orientert, det trenger ikke være stor promlem men alikevel. Vi bor i østlandet begge to, men i forskjellige byer.

Dere lurer sikkert på hva som er problemet mitt, eller spørsmålet, men det er bare hvordan i all verden skal jeg takle å chatte så mange flotte, hyggelige mennesker samtidig? Man har jo etterhvert lyst til å treffes IRL også, hvem skal jeg treffe og hvem skal jeg la vær (ja, jeg vet treffe den som jeg har lyst til å mener er verdt å treffes, men tenk om det er fler?). En annen ting er hvor lenge er det best å vente før man treffes? (Jeg har gjort dette før, men tydeligvis lyktes ikke) en uke? en måned eller 3? Hva med tlf nr. Han jeg chattet med i går (vi chattet tidlig på morningen og på kvelden) lurte på om vi kunne snakke på tlf, for det hadde vært hyggelig å høre stemmen min. Jeg ville vente, for jeg mente det kom til å bli litt pinlig å snakke men en "stranger" på tlf. Et annet spørsmål spør dere vedkommnde om utseende sitt? Han har jo bilde, men det er bare overkroppen, tenk om han er uten bein, hehe) Neida, seriøst, jeg har vært borti en fyr som så flott ut på bildene, men han hadde veldig rare tær og svarte negler + at han hadde en liten måne, som ikke syntes på bildene.

Tusen takk for at dere tar tiden og leser/svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Mitt råd er å bruke litt tid på å bli kjent med noen av de du liker i utgangspunktet. Etter litt brevveksling fram og tilbake, vil det fort skille seg ut noen du liker bedre enn andre.

Utseende har jo noe å si, så de som ikke har bilde, styrer jeg unna. Har fått noen litt ubehagelige overraskelser, selv om jeg ikke er veldig utseendefiksert. Be om å få flere bilder på mail, så kan du få litt bedre inntrykk.

Jeg ville møttes ganske fort, hvis det er noen du har en god magefølelse i forhold til. Å skrive fram og tilbake i det lange og brede, kan lure en til å tro at det er noe der, som ikke er reelt. Da blir fallhøyden veldig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre fort! Både chatter med og treffer flere i samme tidsrom. Cyber kan aldri erstatte virkeligheten, så jeg prøver å treffe dem IRL så fort som mulig. Har hatt oppturer med folk jeg hadde null forventninger til og solide nedturer med dem jeg trodde på, så stort sett treffer jeg nå folk uten forventninger og særlig kunnskap om dem, så får vi se. Styrer unna de største idiotene da selvfølgelig, men ellers gidder jeg ikke velge før jeg har truffet dem ansikt til ansikt et par ganger. Bilder lyver begge veier, så det bryr jeg meg heller ikke noe særlig om. Det verste som kan skje, er at jeg har det hyggelig en liten stund med noen jeg ikke kommer til å treffe flere ganger. Kun to ganger at daten har vært på kanten til litt ubehagelig, men ikke verre enn det som kan finne på å slenge seg rundt halsen din en natt på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å bruke litt tid på å bli kjent med noen av de du liker i utgangspunktet. Etter litt brevveksling fram og tilbake, vil det fort skille seg ut noen du liker bedre enn andre.

Utseende har jo noe å si, så de som ikke har bilde, styrer jeg unna. Har fått noen litt ubehagelige overraskelser, selv om jeg ikke er veldig utseendefiksert. Be om å få flere bilder på mail, så kan du få litt bedre inntrykk.

Jeg ville møttes ganske fort, hvis det er noen du har en god magefølelse i forhold til. Å skrive fram og tilbake i det lange og brede, kan lure en til å tro at det er noe der, som ikke er reelt. Da blir fallhøyden veldig stor.

Ja, du sier noe. Jeg har aldri likt å svare folk som ikke har bilde. Denne fyren sa at han bruker å ha bildene i mobilen, er det en måte å lure nummeret mitt fram (for som sagt ville jeg vente med å gi det ut) bare lurte.

Jeg nettdatet en del ifjor, da hadde jeg chattet med en del. Noen hadde vi lange nettprat som ikke inneholdte noe flørting, andre flørtet vi. Så møtte jeg begge. Han jeg bare "vennepratet" klaffet det ikke ved første møte, så jeg støk ham. Han andre datet jeg i flere måneder, men det viste seg for å være for alvorlig at vi satte spørsmålstegn ved omstendighetene rundt så vi slutta å møtes. Jeg synes begge er helt vanlige, akkurat som IRL, man finner ut om man passer sammen eller ikke enten ved første møte eller senere når man blir bedre kjent.

Hva vil relativt fort si? Og hvordan møtes, hvor? Han ene traff jeg i en park, og han andre i et kjøpesenter, så vi gikk og spiste is langs gaten, det var mindt på dagen. Å treffes på kafè er også alternativ, men jeg føler at alle på kafèen vet at vi har truffet på nett og vi er her for vår første RL-date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre fort! Både chatter med og treffer flere i samme tidsrom. Cyber kan aldri erstatte virkeligheten, så jeg prøver å treffe dem IRL så fort som mulig. Har hatt oppturer med folk jeg hadde null forventninger til og solide nedturer med dem jeg trodde på, så stort sett treffer jeg nå folk uten forventninger og særlig kunnskap om dem, så får vi se. Styrer unna de største idiotene da selvfølgelig, men ellers gidder jeg ikke velge før jeg har truffet dem ansikt til ansikt et par ganger. Bilder lyver begge veier, så det bryr jeg meg heller ikke noe særlig om. Det verste som kan skje, er at jeg har det hyggelig en liten stund med noen jeg ikke kommer til å treffe flere ganger. Kun to ganger at daten har vært på kanten til litt ubehagelig, men ikke verre enn det som kan finne på å slenge seg rundt halsen din en natt på byen.

Du svarte på det spørsmålet jeg venta med å stille, kanskje ikke helt, men. Hvor ærlig er du da om at du "treffer" andre, hvis det skulle være tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Å treffes på kafè er også alternativ, men jeg føler at alle på kafèen vet at vi har truffet på nett og vi er her for vår første RL-date.

Sånn føler jeg det også. Føler liksom at alle rundt ser at vi har møttes på nettet, men de gjør vel egentlig ikke det. Kanskje lurt å gå på en kafé hvor man kan sitte litt for seg selv, eller at det er litt musikk der så ikke alle hører hva man snakker om :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn føler jeg det også. Føler liksom at alle rundt ser at vi har møttes på nettet, men de gjør vel egentlig ikke det. Kanskje lurt å gå på en kafé hvor man kan sitte litt for seg selv, eller at det er litt musikk der så ikke alle hører hva man snakker om :fnise:

Kanskje det ja!

Bra at jeg ikke er alene om det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, girls. Nå har det seg at jeg har blitt bedt ut på date! Han hadde jeg skrevet med litt for lenge siden, så vi begge sluttet med "nettdating". Han sendte meg en mail i går og lurte på hvordan jeg hadde ovs. Etter at vi har skrevet til hverandre et par ganger, ga han meg e-post adressen for det var lettere å chattes, han sa han var glad for å ha hørt fra meg igjen. "hvordan en så pen og søt jente som deg være single, bla bla bla" "Har ikke truffet Den Rette ennå" ........."Kunne tenke deg en kaffe en da i stedet for masse skriving her" Jeg kunne ikke bli mer enig, for han er dritkjekk, og søt når han snakker. Er ikke innpåsliten osv.

Jeg sa når det kunne passe meg hvis vi skal ut på kafe. Etter en stund uten svar fra ham, måtte jeg gå.,.. og sa vi kunne ta en annen gang. Men senere på kvelden kom jeg tilbake. Han spurte når det passet, jeg sa noen dager, han foreslo den første dagen. Så tok det en stund igjen før han skrev noe, og jeg ville ikke være for mye, spørre for mye, eller skrive for mye uten å få svar.

Det viste seg at han leste til eksamen. Jeg sa hvis vi hadde nr til hverandre så kunne vi avtalt nærmere. Han ga det med en gang, jeg ga mitt tilbake. Han sa at det blir koselig å få truffet meg, jeg syntes samme om ham. (Jeg gleder meg til å treffe ham:))

MEN.... han virker alt for diskrè, at det føles at han ikke er interessert, (han visste ikke hva jeg het, jeg måtte spørre om han visste det etter at vi har chattet lenge..Han foreslo møte ja,men var veldig langsom. JEG måtte spørre om nr. Mulig han var stresset pga eksamen, men alikevel)

Hva tenker dere? Vet jeg grubler mer enn nødvendig, føler jeg har grunn til det i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lola_*
MEN.... han virker alt for diskrè, at det føles at han ikke er interessert, (han visste ikke hva jeg het, jeg måtte spørre om han visste det etter at vi har chattet lenge..

Hm.- Forstår jeg deg riktig når du sier at han ikke husket navnet ditt?

Jeg har vært ute for det samme på nettet, at fyren jeg endelig manna meg opp til å ringe til - på hans oppfordring- overhode ikke husket navnet mitt eller noe.

Tydelig at mange sjonglerer med så mange at navn går i surr.

Men som sagt før her, treff ham, så får du vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.- Forstår jeg deg riktig når du sier at han ikke husket navnet ditt?

Jeg har vært ute for det samme på nettet, at fyren jeg endelig manna meg opp til å ringe til - på hans oppfordring- overhode ikke husket navnet mitt eller noe.

Tydelig at mange sjonglerer med så mange at navn går i surr.

Men som sagt før her, treff ham, så får du vite mer.

Han mente at jeg ikke nevnet det i det hele tatt! Og i og med vi snakket noe helt generelt som været og hva vi hadde gjort i sommer, og hvor flott Finnland var i sommer osv, at verken av oss rakk å spørre navn til hverandre. Han brukte å signere fornavnet sitt i mailene hans i sommer, og denne gangen også. Så jeg gjettet det var navnet hans, siden det var vanlig navn ikke noe "kallenav". Så er mulig at han glemte å spørre bare, for å lage unnskyldinng for ham:) Men ja, jeg vet ingenting før jeg møter ham. Men bare lurte på hans interessenivå, han er bare så altfor avslappet, kan være veldig fint det:)

Flere synesvinkler mottas gjerne med TAKK:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fordel med folk som har en avslappet holdning til dating, mot de som er for interessert allerede før man har møtt hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en fordel med folk som har en avslappet holdning til dating, mot de som er for interessert allerede før man har møtt hverandre.

Det vil jeg også tro:) Men det gjør at jeg ser ut pågående, i og med jeg spurte tlf nr blant annet? Og det at han ikke spurte hva jeg het? Hvis han ikke fikk med seg den gang vi chattet, kunne han spørre meg i går? (kanskje han syntes det var flaut å spørre det så sent) Fy f... som jeg analyserer. Hvorfor kan ikke jeg bare la det gå :murvegg: siden JEG løste mystiret og fikk han til å spørre meg hva jeg het

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...