Gå til innhold

Avslutninspresang i barnehagen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trude Luth

Etter 5 år i barnehagen skal vi nå begynne på skolen til høsten. I den anledning ville vi så gjerne gitt de ansatte på avdelingen en liten presang (hver?) som takk for gode år. Hva passer det å gi? Har vært inne på tanken om å gi den en langstilket rose hver, med et lite kort. Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Scampi

Det var en kjempegod ide med roser! Det er mange unger som slutter, og det blir fort mye for de ansatte å dra med seg hjem hvis alle kjøper pakker, men en blomst gleder masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da eldstejenta sluttet i barnehagen etter 4 år, kjøpte vi et plommetre som nå er plantet på barnehagens uteområde. Nå har det vokst seg større og ser ut til å bære plommer i år.

Når minstemann slutter kommer jeg til å kjøpe et plommetre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noe til de ansatte på avdelingen eller til barnehagen. Den ideen med plommetreet er kjempebra. Grunnen til at det er best å kjøpe noe til avdelingen/barnehagen er at det er som sagt veldig mange barn og de voksne har egentlig ikke lov til å ta imot gaver, det har iallefall jeg lært. Dessuten er det jo egentlig barnehagen barnet tar farvel med, og derfor passer det best å gi noe til den. Et tre, en potteplante, et bilde, samme det bare det er noe som er til glede for hele avdelingen/barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinflaske er det mest populære' date=' veit jeg......[/quote']

Anitacath: Du er en klok kvinne du...

De voksne som har passet barnet ditt i alle år har absolutt lov til å ta imot en lite gave. Og vin flasker veit jeg er populært....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hørt at det ikke er lov å ta i mot gaver!

Jeg har jobbet i barnehage i 15 år, og både til jul og sommer vanker det i blant små oppmerksomheter fra barn og foreldre. Tror mange hadde blitt skuffet om jeg hadde avslått å ta i mot!

Vi har fått alt fra akevitt og vin, håndvesker, konfekt, blomster, lysestaker, små figurer, julepynt og annen pynt opp igjennom årene!

Som mor følte jeg selv behov for å vise min takknemlighet dengang ungene mine sluttet i barnehagen; ikke for at det skal være noe press, men fordi jeg hadde lyst til å gi en liten hilsen! Det er stas for barna også å få gi en liten gave!

Et tips som heller ikke er dumt, er å kjøpe en skikkelig fin barnebok, billedbok eller sangbok, og skrive en personlig hilsen framme i boken med "takk for nå"! I vår barnehage har vi noen sånne bøker, og det er koselig å lese disse hilsenene flere år etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...

Det er bra du er enig med deg selv Anitacath :wink:

Jeg ville ikke gitt vin..

Syns Væren sitt forslag med å gi en bok med personlig

hilsen var kjempe fin..

Eller et tre, være seg frukt eller gran :wink:

Det er jo litt speseielt da, og se det vokse..

Har også sett at enkelte har gitt et innrammet bilde av seg selv,

med hånd eller fot avtrykk og en personlig hilsen til de ansatte

i barnehagen..

Eller det går an å gi andre ting barnehagen kan ha nytte av..

Fine bilder for å ha på veggene, personlige krus til de ansatte,

eller lage musikk cd'er med en hilsen og morsomme bilder av dine barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Et år fikk barnehagepersonalet 2 hagestoler de kunne hvile seg i ute.

Med 6 tanter - ble det ikke så mange at alle ble late heller... :ler:

Ellers har gjerne foreldrene gått sammen og kjøpt noe barnehagen har trengt:

* nye bøker

* ball, bøtter, spader, uteleker etc...

* bondegård i god kvalitet

* osv...

Personlig gave:

* laks

* vin

* blomst

* fotbad og fotkrem

* morsom kaffekopp + pose med kaffe

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært på polet og kjøpt syv flasker vin, til de damene som har betydd mest for min sønn i barnehagen han nå skal slutte i.

Jeg vet av erfaring at dette blir satt mest pris på,

ingen voksne har lyst på barnebøker....??

Da må man skille på om man vil gi gave til barnehagen

eller til de ansatte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av min tre år som avd. leder har jeg fått bilde, vin, blomst, konfekt, tekopp, og figurer..+ et personlig kort. Jeg synes kortene er minst like hyggelig å få om det er feks er skrevet om hvor mye en har betydd, hvor godt barnet har trives etc...

- uansett er det kos å bli husket på. Man lurer litt om et barn slutter og ikke har et kort til oss en gang. Men det har bare skjedd en gang, og blomsten kom senere... :wink: Avd har også fått bøker, cd, spill, bilder..

Vi har faktisk en mamma som alltid har gitt en vinflaske til hver av oss voksne i sommergave+ ett kort med bilde av gutten på-sååå hyggelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en cd hvor de hadde blandet sammen en del rolig låter og på coveret var det et bilde av barnet. Selve cd hadde de kalt for "absolute (navnet mitt)". Bak på coveret fikk jeg en liten personlig hilsen :)

Dette synes jeg var kjempe søtt og ble veldig glad for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Man lurer litt om et barn slutter og ikke har et kort til oss en gang. Men det har bare skjedd en gang, og blomsten kom senere...

Man kan vel ikke forlange gaver og kort, selv om det er koselig?

Og ikke alle har råd til å kjøpe masse vin.

Der hvor jeg har jobbet (med pu) har vi noen ganger fått pen blomst til huset (der de pu bor), eler konfekt til personalet.

Og det er hyggelig å bli husket på! :D

Når det gjelder gaver mener jeg å huske at statsansatte skal rapportere inn gaver over 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Starya
- uansett er det kos å bli husket på. Man lurer litt om et barn slutter og ikke har et kort til oss en gang. Men det har bare skjedd en gang, og blomsten kom senere... :wink:  Avd har også fått bøker, cd, spill, bilder..

Eh, da sønnen min sluttet i barnehagen tenkte jeg ikke tanken på å gi noen noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har råd til et kort, jeg synes IKKE det er mye forlangt. Når jeg selv har barn i bhg'en komme rjeg da til å takke for oss! Er normal folkeskikk synes jeg. Man kan lage et kort også vettu. Jeg sa vel at det som står er det viktigste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Alle har råd til et kort' date=' jeg synes IKKE det er mye forlangt. Når jeg selv har barn i bhg'en komme rjeg da til å takke for oss! Er normal folkeskikk synes jeg. Man kan lage et kort også vettu. Jeg sa vel at det som står er det viktigste...[/quote']

Klart det er hyggelig.

La oss gjøre det med alle vi møter på vår vei.

*ironi*

Du må vel godta at ikke alle tenker som deg! Ikke dermed sagt at de er misfornøyd med b.hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Barnehage onkel

Vi fikk en kake av en av foreldrene på avdelingen. Den satte vi på pauserommet og delte med alle i personalet. Veldig kjekt å bli satt pris på. Men kanskje en tanke er at det er lov å rose personalet ellers i året også. Det er kjempekos å få høre at foreldrene også er fornøyd og setter pris på den jobben vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...