Gå til innhold

Jeg blir så trist.....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ei jente jeg kjenner ble 7 år her om dagen.

Besteforeldrene hadde satt inn bilde og gratulasjon i avisa.

Da jeg møtte jenta, gratulerte jeg med dagen og lurte på om hun hadde sett bildet. Nei, sa hun med trist ansikt, jeg vet det er bilde av meg, men mamma gidder ikke å kjøpe avisa!

Spurte mora om dette, og hun sa at hun ikke kjøpte avisa bare pga. at besteforeldrene hadde fått en idè.

Er jeg den eneste som synes dette er trist - og som er sjokkert over at mora innrømmer det??

PS. Hun har mer enn god nok råd til å kjøpe ei avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, er det mulig?? Hvorfor MÅ noen mødre være så vriene når det kommer til besteforeldre? Både jenta og besteforeldrene fortjente vel at jenta hadde fått sett bildet? Og hva mente hun med at besteforeldrene hadde fått en idé? Hadde hun kanskje dårlig samvittighet for å ikke ha satt inn bilde selv?

Nei, dette var latterlig! Smålig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En stor skam :evil: :evil: :evil: :evil: :o :-? :-? :-? :-? :evil:

stakkars jente sier nå bare jeg som må leve med en slik egoistik mor, der mor setter seg selv fremfor barnet fy flate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, dette var kanskje litt dårlig gjort av mora, men vi får håpe jentungen får se gratulasjonsbildet i avisa hos besteforeldrene senere da.

Det at man på død og liv skal være så positive til besteforeldre er jeg ikke helt med på. Mora kunne godt ha sine grunner..og hvem vet om ikke besteforeldre gjorde dette med sikte på å sverte mora. De visste kanskje at hun ikke kjøpte avisa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men uansett hvilke motiver besteforeldrene hadde sårer det en liten unge at hun ikke får se bilde av seg selv i avisen! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Unnskyld meg' date=' men uansett hvilke motiver besteforeldrene hadde sårer det en liten unge at hun ikke får se bilde av seg selv i avisen! :evil:[/quote']

Ja, nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg' date=' men uansett hvilke motiver besteforeldrene hadde sårer det en liten unge at hun ikke får se bilde av seg selv i avisen! :evil:[/quote']

Helt enig!

Uansett motiv, jentungen hadde jo ikke fått vite om det lå noe mer bak. Hun ville bare se bildet, hun. Her var mora superegoist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

Nå argumenterer du jo som om du VET hva som er fakta i denne saken. Vel, jeg velger å tro at besteforeldrene bare ville glede jenta. Er jo svært vanlig at besteforeldre sender hilsen til avisa når barnebarn har bursdag, er det ikke? Uansett, når bildet nå engang VAR i avisa, kunne ikke mora sørge for at barnet fikk se det? Jeg mener at mora var svært lite voksen - uansett hvorfor besteforeldrene hadde sendt bildet til avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Håper du som kjenner denne jenta kan gi henne din avis dagen etter, slik at hun kan få se og ta vare på gratulasjonen fra besteforeldrene.

Moras oppførsel kvalifiserer nesten til bekymringsmelding, synes nå jeg! Snakk om å bruke sitt "bursdagsbarn" i en feide med (antatt) svigerforeldre. Eller er det hennes egne foreldre? Trist for jenta og besteforeldrene, ihvertfall.

HIlsen en mamma som ofte har glemt å sende inn bilde, men som ville satt veldig pris på at noen andre hadde husket på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

???

Nå argumenterer du jo som om du VET hva som er fakta i denne saken. Vel, jeg velger å tro at besteforeldrene bare ville glede jenta. Er jo svært vanlig at besteforeldre sender hilsen til avisa når barnebarn har bursdag, er det ikke? Uansett, når bildet nå engang VAR i avisa, kunne ikke mora sørge for at barnet fikk se det? Jeg mener at mora var svært lite voksen - uansett hvorfor besteforeldrene hadde sendt bildet til avisa.

Jeg vet ikke noe mere om denne saken enn dere andre, men jeg VELGER altså å se saken fra en annen vinkel. Det betyr ikke at jeg ikke forstår at jenta ble lei seg!

I og med at det kommer en slik kommentar fra moren så antar jeg at det kanskje heller ikke var en uventet oppførsel fra hennes side, og at dette kanskje var noe besteforeldrene faktisk burde ha tenkt på..Det kan jo tyde på et dårlig klima mellom de. Å bare være snill og ubebetenksom uten å tenke over konsekvensene...Det handler om å handle klokt og taktfullt. Kanskje burde besteforeldrene ha ligget litt lavt. ...Jeg forsvarer ikke moras handlinger, men i vanskelige situasjoner kan man handle og tenke irrasjonelt... og den det til syvende og sist går utover er jo ungen.

Nå er det jo ikke sikkert det er slik, men en slik ensidig "fordømmelse" av mora fikk meg til å reagere litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

fordømmelse og fordømmelse av moren kan vel diskuteres. Uansett hensikten fra besteforeldrene så var det i denne situasjonen barnet som ble den lidende part, og det er feil Om moren og besteforeldrene har en sak gående mellom dem, så får de holde den mellom dem, men i dette tilfelle var det barnet det gjaldt og er en mor da får en legge bort sin bitterhet en liten stund, for å glede barnet sitt. Egoismen til foreldrene og eventuelt besteforeldrene skal ikke gå ut over et lite barn. Hva hadde det koste moren å kjøpe denne avisen? 10 kr er vel det en avis koster i dag, og 10 kr for å glede sitt eget barn er vel ikke for mye forlangt uansett hvilket motiv som har lagt bakom. Barnet er 7 år gammel og blir dradd inn i en sak som ikke angår henne i det hele tatt, og det er det som er feil i denne saken uansett hva moren eller besteforeldrene har gjort før dette. Det bilde var av hennes datter, og det er ikke noe i verden som ikke hadde fått meg til å kjøpe den avisen selv om jeg aldri hatet besteforeldrene så mye. Barnet skal ikke lide, men det er der mange foreldre i dag ikke tenke, for de tror de gjør barna en tjenste.

Uansett så gjorde moren feil i enne saken, men det er min menin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...