Gå til innhold

Hvilke jobber er harry?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har for eksempel dårlige erfaringer med håndtverkere. de virker enkle og lite reflekterte, og i tillegg så går de rundt å ser ut som macgyver på håret mens de henger rundt på elixia klokken 14 på ettermiddagen for å bole seg.

Frisører har jeg heller ikke sansen for, mye dumme damer som bare har fokus på hva som er trendy og glamorøst og ditten og datten.

Eiendomsmeglere virker som noen overambisøse Wannabees. som bare ønsker å bli rike. Tretten tonn hårgele og slaskete og falsk smil. Frepper mentalitet de luxe.

Utvekslingstudenter.

Bare ute etter å feste i et annet land Norge fordi Norge visstnok har så dyr alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, dette må jeg virkelig si at jeg aldri har tenkt på. Hva med å respektere hver og en for den jobben de gjør? Så tenker jeg litt på hva som er målet med å henge ut folk på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke jeg kommer på et eneste yrke hvor jeg har tenkt at "de fleste" er harry. Dårlige epler finnes nok innen alle områder, og hva er harry, egentlig..? Jeg driter i om håndverkern er stygg på håret så lenge han er flink i faget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for eksempel dårlige erfaringer med håndtverkere. de virker enkle og lite reflekterte, og i tillegg så går de rundt å ser ut som macgyver på håret mens de henger rundt på elixia klokken 14 på ettermiddagen for å bole seg.

Frisører har jeg heller ikke sansen for, mye dumme damer som bare har fokus på hva som er trendy og glamorøst og ditten og datten.

Eiendomsmeglere virker som noen overambisøse Wannabees. som bare ønsker å bli rike. Tretten tonn hårgele og slaskete og falsk smil. Frepper mentalitet de luxe.

Utvekslingstudenter.

Bare ute etter å feste i et annet land Norge fordi Norge visstnok har så dyr alkohol.

Så du klipper håret ditt å bygger huset du bor i selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at jobber i seg selv ikke innehar menneskelige egenskaper, slik som å være harry etc, men jeg tror jeg skjønner litt hva du vil fram til.

Det er bare det at hvis jeg sier at å være dørvakt på et utested er harry, så møter jeg meg selv litt i døra; min koselige nevø var dørvakt en periode, og han er alt annet enn harry.

Likeens ville jeg være fristet til å si at å være sirkusartist på danskebåten må vel være det mest harry jeg kan tenke meg - nja, ikke etter at jeg snakket med en av dem, som var student og tjente seg litt ekstra på den måten.

Så det er vel "folkene inni jobbene" som til syvende og sist avgjør hva som er harry og ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke komme på en eneste jobb jeg kan betegne som "harry".

Enig. Jeg forundres stort over alt folk kaller harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Student_*

Jeg tolker TS den veien at h*n mener hvilke jobber vi tror harrystereotypier oftest har. Ingen grunn til å bli så sure - dette er jo tråden for skråblikk og generaliseringer! Her setter vi ord på fordommene våre, dere.

Mitt bidrag: campingplass-verter og drosjesjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenter er vel noe av det mest harry som finnes. Men selvtilliten deres er som oftest så høy at de kan være så harry de bare vil uten at de blir oppfattet slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet har jeg stor respekt for alle de som jobber og sliter for å tjene til livets opphold. Det spiller ingen rolle hva de jobber med.

Men så kom glamourmodellene og ødela den teorien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min samboer har jobba som "pc-support" for diverse firmaer. De får et problem, ringer f eks ham, og han fikser enten via telefon eller sender ut en fyr. Han jobbet selv om sånn "fyr" ei stund, så han har jo vært borti mye. Dette brukte han jo som telefonmann. Støtt og stadig ble han selv sendt ut, kom fram, problemet var at folk ikke skjønner at en pc må SLÅS PÅ etter et strømbrudd. Neida, vi ringer support til 800 kr timen (tror jeg han sa) for å slå den på...

Så det han spurte folk om når de ringte var stort sett "har du slått på pcen? Ok, da prøver vi noe annet". På Estetiqe og lignende steder så var det i 9 av 10 tilfeller at pcen ikke var påslått. De kan sikkert parfymen sin bra, men ikke den kassa under skjermen.

Så det er jo helt klart enkelte steder visse typer mennesker går igjen, det er vårt inntrykk.

Samtlige som jobber på hans fars arbeidplass, bilverksted, røyker (gjerne inne!) og er litt "bønder/harry". Det snakkes faktisk om "røykepåbud" der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dørvakter og sikkerhetsvakter.

Fordi: disse yrkene krever ikke noen utdannelse, men gir tilsynelatende likevel sterk følelse av makt hos enkelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke komme på en eneste jobb jeg kan betegne som "harry".

Ikke jeg heller. En jobb er en jobb.

Velger heller å se på personen, i stedet for hva h*n jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Studenter er vel noe av det mest harry som finnes. Men selvtilliten deres er som oftest så høy at de kan være så harry de bare vil uten at de blir oppfattet slik.

Studenter faktisk. Stakkars. Slutt å studèr folkens.!Det er så innmari harry!! :skratte:

Nå er jeg ikke student lenger, men har vært. Følte jeg lærte noe... kanskje jeg feiltolket denne skolen. Probably a BIG mistake. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

direkte harry er det vel ikke, men hvis jeg møter en glamourmodell eller en slik fantastisk gateselger på vorspiel kommer jeg i hvertfall ikke til å bli imponert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...