Gå til innhold

Hvilke klær operasjonsdagen??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Hvilke klær er passende å ha på seg når man skal under kniven? (legge inn silikon) . Vanlige klær - eller er det noe en bør tanke på? Er det vanskelig å kle på seg kanskje?

Og er det ellers noe å tenke på?

Hva med sminke?

Smykker og slik ......

perfume......?

haster - det skjer i morgen - og jeg er sååååå usikker !!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Myke, behagelige klær som ikke strammer eller stikker bør vel være greit nok.

Vet ikke helt om jeg forstod resten av spm. ditt..... (ser kanskje ikke helt relevansen av det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke dette?? Hvilken dårlig opplyst klinikk går du til?

:o

Vel, dagen før operasjonsdagen skal man ha vasket seg GODT med Hibiscrub (Desinfiserende såpe) over hele kroppen og håret. Dette skal man gjenta samme dag som operasjonen.

IKKE parfyme eller sminke! Ikke deo engang! Fyfy. Alle smykker skal og vekk! Øredobber også.

Det kan være lurt å ha på seg behagelige klær. Hotpants, treningsbukse og en genser man ikke trenger å træ over hodet. Fint med en med glidelås. Og BH'n trenger du jo ikke.

Dette går så bra så, lykketil virgo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Oi ! Mye jeg ikke visste av dette !!!

Det står bare at hudområdet hvor operasjonen skal utføres må være rent og uten kviser og sår.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ikke vanlig å bruke sine private klær under operasjonen, du får nok utdelt egnede klær fra klinikken som du skal bruke under op.

Formålet er selvsagt at færrest mulig bakterier er tilstede under operasjonen for å forebygge infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilla: hehe nei, men man må jo ha på seg noe når man drar dit (og hjem), de fleste får bare ligge i trusa. under operasjonen.

Virgo: Tydligvis at ikke alle klinikker er like nøye med sånne ting. Men gjør du det som jeg skrev så er du iallefall sikret ;)

(for din egen del såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

hehe mente før og etter operasjonen ja :)

huff ..å ligge i truse går jeg ikke med på ...de får la meg ha noe på .....huff :oops: :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ligge i trusa, men de dekket jo til med "operasjons-laken"

Derfor er det lurt å ha på jentebokser/hotpants :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....korrekt.....litt svimmel kanskje?? Det er jo bare til å ta på seg noe behagelig, ferdig arbeid......eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Veeeel vanligvis når jeg skal noe så pynter jeg meg jo litt. Da jeg var til konsultasjon hadde jeg litt penere klær på - og var sminket og fikset ....Så derfor spør jeg - det er jo ikke sikkert det er så greit etterpå å kle på seg en stram topp som skal over hodet .......og jeg behøver tydeligvis ikke sminke ............

Har fått svar på det jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ha på deg helt vanlige klær (som olabukse etc.) Men det er deilig at det er behagelig å ha på.

Det viktigste er at det er ganske enkelt å få det på seg. En tynn cardigan-jakke - eller en annen jakketype er ok, så du ikke må løfte armene opp for å ta noe på/av.

Det er riktig at man skal være helt ren - men man skal jo komme seg dit også, så litt mascara går...

Lykke til! Vær forberedt på at det kan bli en tøff sommer. Du kan ikke være like aktiv på stranden og med bading som andre somre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mzfire

Lykke til Virgo. Har tenkt veldig mye på deg. Tenk nå har dagen kommet.

Så spennede. Det kommer til å gå så bra at. Heldig du er :) Fortell oss hvordan det har gått Virgo.

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jeg hadde på meg en litt for trang trøye.. Tok den på da bedøvelsen fortsatt satt i, men måtte klippe den av da jeg kom hjem. Var litt vondere da... :-?

Lykke til Virgo!! Det kommer til å gå kjempebra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...