Gå til innhold

En superfantastisk dag!!


Tigerlilje

Anbefalte innlegg

Da var jeg også gift!!

Er litt vemodig å tenke på at det er over.. Ett års planlegging for en dag som gikk så fort.. Det er verdt det!! Den beste dagen i mitt liv!

Våknet halv ni med vondt i halsen og hovne kjertler og tenkte: "typisk å bli syk på sin egen bryllupsdag." Heldigvis hjalp det med en dusj og et par paracet. En god frokost fikk jeg og med meg, og et råd fra tanta mi om å ikke tenke på det. Pappa kjørte meg til frisøren. Måtte innom å kjøpe flere poteter, fordi det var så mye tørrråte i de vi hadde kjøpt. (Drit, siden de var ganske dyre..)

Hos frisøren satt jeg med ruller en stund, så jeg fikk lest avisen, Se og Hør... Fikk på sminke - ble så fin at! :lol: Fortsatte med oppsetting av hår. Forloveren min kom. Hun måtte jeg sende ut for å kjøpe nye stay-ups, da de fra Lindex var kjempedårlige. Uten gummibånd, så de ramlet ned hele tiden.

Satt opp håret i to omganger, og fikk tatt på med kjolen mellom disse. Stresset litt.. Måtte få hjelp av frisøren til å sy fast bh-en i kjolen.

Så kom pappa for å hente meg og forloveren min. Han var så rørt at han ikke klarte å snakke. Vi kjørte for å hente brudebuketten. Den var så nydelig - mye finere enn jeg hadde håpet på! Kom litt tidlig til kirken, så vi måtte ta ei lita runde. Utenfor kirka var det litt pes, ordne kjolen, stille opp innenfor døra, holde blomsten riktig, huske å puste... Så gikk døra opp pg organisten satte igang med "Purpose". Jeg gikk visst litt fort, for pappa måtte holde meg igjen.. Klarte nesten ikke å se på min kjære, som var så utrolig fin i sjakett. (Mistet strømpebåndet på vei opp kirkegulvet.. Det ble plukket opp av ei venninne av mamma, og jeg fikk det igjen utenfor.. :oops: Ja,ja - Morten hadde prislapp under skoen...))

Vi hadde valgt ny liturgi, slik at vi fikk sitte ved siden av hverandre under hele seremonien. Det var så deilig å kunne sitte og holde Morten i hånda, selv om han var dryppende svett :hoho:

Alt i kirka var bare nydelig. Presten holdt en vakker og personlig tale, venninna mi sang såå utrolig bra, og koret mitt også da vi gikk ut av kirka. Jeg var så glad og lettet, så på trappa kom tårene. Der fikk vi også masse ris på oss, selv om jeg hadde sagt at vi ikke ville ha det pga fuglene. Ungene hadde det iallefall gøy, og regner med at det ble feid opp av kirketjeneren etterpå. (Håper ihvertfall det..)

Bilen vår var kuuuuuuuuuuul! En Cadillac de Ville, original fra 1964. Veldig glad vi valgte å bruke penger på den. Sjåføren hadde pyntet med stor oppsats baki, og med norske flagg foran på bilen. Kjørte i 30 hele veien, overalt vinket folk og smilte til oss. Kom gratis i bomstasjonen til og med!! Vi tok først bilder i studio, deretter kjørte vi til Myren Gård for å ta utebilder. Fantastisk lys!! Håper virkelig de blir bra! Vi hadde med oss to fotografer (Far og sønn), og de tok litt bilder hver.

Deretter bar det avgårde til festen, noe forsinket, men det gjorde ingenting. Ankom Befalsmessa rett før seks, og ble møtt med velkomstdrink på trappa. Mormor stemte i med "Å, må de leve", mens vi gikk inn. Vi fikk satt os til bords, og meg og Morten presenterte alle gjestene. Maten samkte helt nydelig, og jeg kjente faktisk at jeg var litt sulten. Men jeg måtte også utrolig tisse. Hadde holdt meg siden halv tre, og nå var kl halv sju!!!! Måtte få hjelp til å gå på do, det må ha sett så utrolig vittig ut..

Masse fine taler og sanger under middagen. Toastmasteren vår var så flink! Skulle trodd at han hadde gjort det mange ganger! Han introduserte alle talerene med sang. F.eks når min far skulle tale: Brann, Brann, Brann, Brann, ingen kan spille som Brann..." (han er fra Bergen...)

Jeg var så imponert over min kjære, som holdt den flotte, morsomme og rørende talen. Jeg overrasket han med sang, akkompagnert av hans forlover. I tillegg kom min forlover med pianokrakken som vi traff hverandre på, og koret sang et stev for han. Kjempegøy. Satt ved bordet i nesten fire timer.. Kaffegjestene måtte vente litt, men de fikk litt snacks og vin, så koste de seg!!

Ette rmiddagen var det pause. spisesalen ble ryddet, og kakene ble satt ut. Men først var det tid for polenese og bryllupsvalsen. Etter marsjering på alle mulige måter, stilte alle gjestene seg i ring rundt oss. Fikk mye skryt for valsen, bra at de så vi hadde øvd!

Så ble det kaffe og kaker med avec. Fikk meg endelig et glass rødvin, og det smakte! Litt mer sanger, før kompisene til Morten rigget i stand storskjerm og visning av video fra utdrikningslaget hans. Så utrolig morsomt!! :hoho: Han måtte gå i kanindrakt når de spilte paintball. for et syn!!

I ett-tiden begynte folk å gå, og jeg tenkte at det var jo litt kjedelig... Men heldigvis var det endel som ble igjen. Forloveren til Morten satte igang å spille piano, og toastmasteren vår sang og showet. De var så flinke! Vi reiste i 2-halv 3 tiden, men fikk høre at de siste gjestene hadde vært der til 5!!

Vi reiste til lånt sjøbod på Flekkerøy for å tilbringe bryllupsnatta. Fikk ikke lagt oss før fem, og siden det da var morgen åpnet vi likegodt mergengavene. Min kjære fikk en tivoli radio, og jeg fikk tre diamanter i min oldemors giftering fra 1911. Ble så rørt!! Satt utenfor på brygga og så på fullmånen... En perfekt avslutning på en perfekt dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh - takk for et rørende referat fra det som må ha vært en nydelig dag! Så fint at alt ble så bra!

Godt at du tenker at forberedelsene var verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse !!!

Håper du hoster opp noen bilder etterhvert....

Tillykke med fremtiden...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Høres ut som en fantastisk flott dag, og sikkert verdt all planleggingen.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuupi

Gratulerer, gratulerer! Så fint det hørtes ut! Nå gleder jeg meg enda mer til det blir vår tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå...

Det er så koselig når dere tar dere tid til å gi oss som fremdeles venter et referat av dagen.. Jeg blir alltid så rørt av å lese.. :ler:

Det høres ut som dere hadde en kjempedag!!

Ha kjempelykke til videre på veien og ta vare på kjærligheten!

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Gratulerer så masse!

Høres ut som en fantastisk dag!

Håper dere får masse lykkelige år sammen... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har jammen meg noe å glede dere til! Husk å nyt hvert sekund, for dagen er over på et blunk! Skal få lagt inn bilder på hjemmesida vår. Håper de kommer i løpet av helga. Broren til mannen min er litt treg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gratulasjoner til dere begge, og gode ønsker for resten av livet! Noe så fantastisk som morgengaven din - ikke rart du ble rørt! Høres ut som dere hadde en helt perfekt dag, gleder meg til å se bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørendre..! Bra at du ville fortelle oss om den flotte dagen din. Jeg ble hvertfall litt roligere og avslappet etter å høre dette! Nå gleder jeg meg bare enda mer!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Å, det hørtes ut som en super dag. Kos dere med minnene og bildene og ikke minst - med hverandre!!! Gratulerer så mye.

Buketten din hørtes så fin ut på forhånd - ble den bra? Håper vi får se bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...