Gå til innhold

Brettekant?

Rapitap

Anbefalte innlegg

Hei,

min bukse er (dongeri) er desverre alt for lang. Så da er mitt spørsmål til dere:

1) Skal jeg bare ha en avklippet kant nede

2) Brette opp buksen, på utsiden

3) Brette opp buksen, fra innsiden

4) legge den opp, slik man gjør med fin bukser

Eller, hva søren skal jeg finne PÅ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vasket buksa ennå?

Hvis ikke, så brett den opp til du har vasket den. Slike bukser krymper ofte litt under første vask.

Deretter kan du jo klippe av, brette opp og sy noen sting.

Avklipt kant blir ofte litt frynsete etter en stund og buksa blir kortere.

Mine bukser som er for lange (gratisbukser) har jeg brettet utover til midt på leggen/under kneet (bred brett) og de brukes inntil videre som sommerbukser a la pirat/capri-bukser til hjemmebruk. Skal legge opp de beste av dem til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!...da får jeg nesten hive den i maskinen..nu!

Ja, tenker at det blir ganske frynsete om jeg ikke legger den opp......

Hmm......(kan ikke fordra å sy...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke fordra å sy. Tror at det skyldes mangel på kunnskaper faktisk. Men man trenger ikke å gjøre så mye ut av det da. Bruk nål og trå og tråkle rundt. Bruk en tråd som "forsvinner" og er så lik bunnfargen som mulig. Da er det enklere å sy med maskin etterpå også.. om du skulle gidde denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er greit for deg å følge moten skal du brette den opp på utsiden. Bretten skal være stor, 10 cm feks, sånn at buksen da blir opp på leggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det blir isåfall en sabla tjukk brettekant, om jeg skal brette og brette helt til leggen blir synlig.....Argh!..nå ble jeg usikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare prøv du...

Kanskje det ikke blir så ille?

Slik brettekant (utover) passer best på rette bukser. Hvis de er vide nederst (slengbukser) blir ofte kanten for tjukk. Bukser som er trange nederst er kanskje ikke mulig å brette så langt opp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...det blir isåfall en sabla tjukk brettekant' date=' om jeg skal brette og brette helt til leggen blir synlig.....Argh!..nå ble jeg usikker....[/quote']

Du skal ikke brette og brette, brette kun én gang og dra enden opp mot kneet sånn at du ser innsiden av buksen i ca. 10 cm.

(Forferdelig forklaring, men håper du skjønte den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...