Gå til innhold

Hva skriver man på julekort?


Nadir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God jul og godt nytt år? (skrivepoliti kan gjerne rette meg hvis det er noe som må være med store bokstaver.. :lol:)

Må det være noe mer enn det? Dersom det er snakk om 50stk... er dette til nær familie eller bare bekjente og sånt?

Jeg skriver ofte også noen personlige hilsen i tillegg hvis det er snakk om familie eller venner :)

Man kan jo også finne et eller annet godt dikte?

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul og godt nytt år? (skrivepoliti kan gjerne rette meg hvis det er noe som må være med store bokstaver.. :lol:)

Må det være noe mer enn det? Dersom det er snakk om 50stk... er dette til nær familie eller bare bekjente og sånt?

Jeg skriver ofte også noen personlige hilsen i tillegg hvis det er snakk om familie eller venner :)

Man kan jo også finne et eller annet godt dikte?

Hei. Bare familie :) God jul og Godt Nytt År kanskje? Er det nok? Jeg vil gjerne ha noe mer personlig. Har dere andre ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje også hive på et lite dikt, rim eller et vers av en fin julesang..syns det er koselig med noe mer enn bare "god jul og godt nytt år" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Mange skriver gjerne litt om hva som har skjedd hos seg og sine i løpet av året som har gått, men det er gjerne til de man ikke ser/snakker så ofte med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fancy Nancy

"vil ønske dere en deilig jul og et riktig godt nyttår"

kan variere det litt hvis du må skrive det 50 ganger.

du kan google juledikt, eller skrive et refreng fra en julesang du liker: glade jul, white christmas for eksempel..

i år kommer vi nok til å skrive litt om at vi feirer jul for første gang sammen i leiligheten vår osv..

det kommer litt ann på hvem du sender til, nær familie og venner kan du godt skrive litt det er bare hyggelig, men om du ikke orker det er det akseptert at det bare står god jul hilsen xxxx, du kan jo sende julekort med bilde av deg selv på og skrive god jul ved siden av, like enkelt som mange småbarnsfamilier gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle! Jeg skrev "Kjære navn, navn og navn, vi ønsker dere En Riktig God Jul og Godt År! Det var et spennende år! Hilsen ..." Det varieres litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle! Jeg skrev "Kjære navn, navn og navn, vi ønsker dere En Riktig God Jul og Godt År! Det var et spennende år! Hilsen ..." Det varieres litt.

Hvis du skriver det så bør du skrive "Kjære navn, navn og navn. Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år!"

Men det er det jeg mener blir rett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver det så bør du skrive "Kjære navn, navn og navn. Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år!"

Men det er det jeg mener blir rett da :)

evt. og et riktig godt nytt år i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver et julebrev på et A4-ark. (På PC, printes ut.) Ganske tettskrevet, med masse info om hva vi har gjort i løpet av året, osv. Setter inn bilder fra spesielle hendelser, av ungene, osv.

Julebrevet brettes i 4, og limes (lim på den ene 4-delen, slik at arket kan brettes ut - skjønner??) inn i et dobbelt julekort. På den andre delen av julekortet (arket er jo limt fast på den ene halvparten) skriver jeg noen få personlige ord til de vi sender det til. Ikke mye, men nevner f.eks. noe som er spesielt for akkurat de(n) personen(e). F.eks. til god venninne i hundeklubben: "Takk for mange koselige turer i inn- og utland i året som har gått! Ønsker deg og dine en fredfull julehøytid, og et innholdsrikt, nytt år! Julehilsen fra .... .... )

På den måten får alle litt info om året som har godt, OG en personlig hilsen i tillegg. Blir veldig godt mottatt! :) Har gjort det slik i mange år...

Synes det er en koselig tradisjon, og en like stor del av julen som det å pynte...

Er selv ikke spesielt glad i enkle, masseproduserte kort (ikke slike med bilde da, det blir litt annerledes) hvor avsender kun har skrevet "god jul og godt nytt år! Hilsen .... ....." Etter mitt syn kan man da like gjerne la være å sende kort! :)

PS: Det er "nytt år", ikke "nyttår"! Det er jo et ønske om at det nye året skal bli godt!

Endret av Modic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at nyttår skrives i ett :)

Det kommer vel an på hva du ønsker skal bli godt?

Nyttår=nyttårsaften og kanskje 1. nyttårsdag.

Nytt år= hele det kommende nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...