Gå til innhold

Snøspray på vinduet...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å prøve meg med snøsprayede vinduer i år, men jeg lurer på om det er vanskelig å fjerne etter jul? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt veldig problemer med å få det av, skrubba til fingrene blødde ;) Men det var en billig spray fra europris, og det kan jo absolutt ha noe med saken å gjøre.

Og spør du meg, så var det verdt det uansett! :kalle::hjerte: :snø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøpe på rema, den er ikke noe problem å få av. Kjøper Sånn vinduspray som jeg sprayer på, og så tørker jeg bort med papir etterpå.

men jeg har funnet en annen løsning som jeg synes er enklere, og det er å ha på gladpack (plastfolie) på vinduet først. Detter gjør jeg fordi jeg synes det er teipen som er vanskelig å få av. Kjekt når pynten skal ned å bare dra av plastikken. :)

EDIT* Legger til at plastikken gir ett litt frost utseende på vinduet.

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøpe på rema, den er ikke noe problem å få av. Kjøper Sånn vinduspray som jeg sprayer på, og så tørker jeg bort med papir etterpå.

men jeg har funnet en annen løsning som jeg synes er enklere, og det er å ha på gladpack (plastfolie) på vinduet først. Detter gjør jeg fordi jeg synes det er teipen som er vanskelig å få av. Kjekt når pynten skal ned å bare dra av plastikken. :)

EDIT* Legger til at plastikken gir ett litt frost utseende på vinduet.

Takk for svar! Det hørtes lurt ut med gladpack:) Er den enkel å få på, da? Blir det ikke fort skjolder?

Også lurte jeg på en ting til sånn praktisk, tar man på rød teip eller snøsprayen først? Hvis jeg først setter på teip, og så sprayer, vil vel teipen bli dekket? Men hvis jeg først sprayer, og så teiper, vil vel ikke teipen sitte fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Takk for svar! Det hørtes lurt ut med gladpack:) Er den enkel å få på, da? Blir det ikke fort skjolder?

Også lurte jeg på en ting til sånn praktisk, tar man på rød teip eller snøsprayen først? Hvis jeg først setter på teip, og så sprayer, vil vel teipen bli dekket? Men hvis jeg først sprayer, og så teiper, vil vel ikke teipen sitte fast?

Man tar på teipen først :jepp: Teipen sees jo utenfra, og det er jo utenfra som er viktigst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det hørtes lurt ut med gladpack:) Er den enkel å få på, da? Blir det ikke fort skjolder?

Også lurte jeg på en ting til sånn praktisk, tar man på rød teip eller snøsprayen først? Hvis jeg først setter på teip, og så sprayer, vil vel teipen bli dekket? Men hvis jeg først sprayer, og så teiper, vil vel ikke teipen sitte fast?

Jeg vasker vinduet først, og så ruller ut over vinduet, noen streker vil det bli, men det ser bare ut som frost. :) Tar så på tape, og så sprayer jeg snø sånn at det ser ut som det ligger snø i hjørnet på hver "taperute"

Jeg synes det er kjekt å gjøre det sånn. :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08

Åååå, jeg kommer til å savne teip-og-snø-vinduer!! Vi har vinduer som allerede er delt om i 6 små firkanter, og da blir det liksom litt overkill med teip og snø på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd snøspray hjemme før, men det er det sikkert andre som har :)

Noen som vet om det er vanskelig å vaske bort når man føler seg ferdig med julen sånn i påsketider ( :ironi: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...