Gjest Raindrops Skrevet 18. september 2015 #1481 Skrevet 18. september 2015 Ja, jeg ser jo den, men er jo mange som kommer flere ganger i løpet av uken for å handle, og runder alltid opp, jeg bruker jo selv aldri mynter men ja... For å ikke spore av, var på jobb, veldig sliten og veeldig forkjølet! Sitter i kassen og en ung fyr skal kjøpe øl, syntes han ser litt for ung ut, så spør om legitimasjon. Fikk et lite "derp moment", og trodde plutselig selv at jeg var 18 (er egentlig 22), når det da gikk opp for meg at jeg ikke var 18, klarte jeg ikke å skjønne hvilket årstall jeg skulle se etter for å se om han var over 18 eller ikke... (Var som sagt veldig sliten og forkjølet, med feber og det hele og alt gikk bare i surr...) hvert fall, så spurte jeg "ah, du er født i *årstall*, hvor gammel er du da?" Han sker så klart 18... solgte til han, han gikk ut sv butikken, oooog ja, han var 15... Turte ikke si ifra til sjefen, og heldigvis var det ingen som merket det, men da ble jeg temmelig stresset, det skulle jo ikke ha skjedd! Heldigvis var det ikke mer enn 4 øl han kjøpte Anonymous poster hash: b1f38...e4d Haha, den lille fyren hadde is i magen da, som bare gir deg legitimasjonen selv om den viser at han er 15. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1482 Skrevet 18. september 2015 Ansatt på Prix: -hvis du benytter deg av ukas god deal får du ett spann reker med på kjøpet. Meg: åja, men ellers takk. -det er heeelt gratis altså. Meg: ja det er jo flott, men er dessverre allergisk mot reker. -men det er graaatiiiis!! Meg: ja men jeg skal ikke ha!! Osv osv... Ta poenget lissom!!Anonymous poster hash: 2f5fe...468 6
Minya Skrevet 18. september 2015 #1483 Skrevet 18. september 2015 Haha, den lille fyren hadde is i magen da, som bare gir deg legitimasjonen selv om den viser at han er 15. Det er mange under aldersgrensen som spekulerer i at de i kassa ikke følger helt med når de sjekker legitimasjonen. Jeg har opplevd det selv, og da har jeg bare sett rart på dem og sagt at de er nok ikke gamle nok likevel
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1484 Skrevet 18. september 2015 Det er mange under aldersgrensen som spekulerer i at de i kassa ikke følger helt med når de sjekker legitimasjonen. Jeg har opplevd det selv, og da har jeg bare sett rart på dem og sagt at de er nok ikke gamle nok likevel Til mitt forsvar så prøvde jeg å følge med, bare klarte det ikke fikk helt kortslutning i hjernen! Tall ga liksom ingen mening, og plutselig kunne jeg ikke programmet på skjermen lenger, og alt var bare helt rart! Anonymous poster hash: b1f38...e4d
Vox_populi Skrevet 18. september 2015 #1485 Skrevet 18. september 2015 En bekjent eide for mange år siden en butikk som opprinnelig var skipshandel, så han hadde mangt rart til salgs i to etasjer med trapp i midten av lokalet.. En ungdom var plassert der på "tiltak" fra det som nå heter NAV. Etter tre måneder ringte de fra kontoret og spurte om han ville ha gutten i tre måneder til? Det skulle bli lite å betale i lønn, NAV skulle ta mesteparten. "Nei", sa handelsmannen, "da ville jeg heller betale for å bli kvitt han. Alt han gjør er å sitte i trappa opp til 2. etasje og sperre vegen for kundene!" 7
Orbis Skrevet 18. september 2015 #1486 Skrevet 18. september 2015 Til mitt forsvar så prøvde jeg å følge med, bare klarte det ikke fikk helt kortslutning i hjernen! Tall ga liksom ingen mening, og plutselig kunne jeg ikke programmet på skjermen lenger, og alt var bare helt rart! Anonymous poster hash: b1f38...e4d Har opplevd selv og plutselig ikke kunne regne når jeg ser på legitimasjon, uten at jeg har noe sykdom å skylde på Så nå har vi hengt opp en lapp bak kassa, hvor det står dd.dd.1997 Veldig nyttig 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #1487 Skrevet 18. september 2015 Har opplevd selv og plutselig ikke kunne regne når jeg ser på legitimasjon, uten at jeg har noe sykdom å skylde på Så nå har vi hengt opp en lapp bak kassa, hvor det står dd.dd.1997 Veldig nyttig Kommer det ikke opp i kassa? Det gjør det hos de fleste. Vi får også tilsendt tilsvarende klistremerker fra olsalg.no hvert år som festes i kassene. Anonymous poster hash: c9f0f...8b0
Orbis Skrevet 19. september 2015 #1488 Skrevet 19. september 2015 Kommer ikke noe på kassa, men nå jobber ikke jeg i butikk da, men på bensinstasjon
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #1489 Skrevet 22. september 2015 Butikk ansatt: vil du ha en gratis pose? jeg: ja takk Butikk ansatt: jeg bare tuller, kan jo ikke gi gratis poser okeei Anonymous poster hash: ecd45...6e9 17
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1490 Skrevet 15. oktober 2015 Bump Anonymous poster hash: a0418...c4a
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1491 Skrevet 15. oktober 2015 Har en del historier, men gidder ikke komme med dem, for man får bare kritikk av de som er butikkansatte i tråden! Anonymous poster hash: ecd45...6e9 Kom med dem. Det er derfor tråden er her Anonymous poster hash: 72e59...5c1
AndreasBR Skrevet 24. oktober 2015 #1492 Skrevet 24. oktober 2015 Regner med at du da også kun kjøper klær og sko uten synlig logo? Ikke sammenlignbart. 1
AndreasBR Skrevet 24. oktober 2015 #1493 Skrevet 24. oktober 2015 Han tar dem med seg til kassen i den tro at han bør få dem gratis, men skaper en scene når han ikke gjør det. Fjortis-diskustering.. Mhm... Ikke sammenlignbart.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #1494 Skrevet 24. oktober 2015 Anonymous poster hash: 73939...43e
Singha Skrevet 25. oktober 2015 #1495 Skrevet 25. oktober 2015 Fjortis-diskustering.. Mhm... Ikke sammenlignbart. Svaret ditt er jo det som er fjortissargumentering ettersom du ikke argumenter, men kommer med en bastant påstand og en flåsete kommentar. La meg illustrere med et par eksempler, som gir deg svar i samme stil: Jo, det er sammenlignbart. Bra comeback etter over to måneder! 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1496 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg var på Europris her om dagen,og lurer litt på hvorfor folk har valgt en jobb som innebærer å sitte i kassa hvis de ikke gidder å være litt serviceinnstilt?Hun sa ikke hei,så ikke på meg og smilte ikke engang. Rakte meg et verdikort på 50 kroner uten å se på meg.Ga meg en følelse av "ta dette og forsvinn!" Ikke det at de er sånn voldsomt vennlige der,men de andre sier da i det minste hei og ser på deg. Anonymkode: e9b51...907 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1497 Skrevet 29. oktober 2015 Ikke det at de er sånn voldsomt vennlige der,men de andre sier da i det minste hei og ser på deg.Jeg er uenig med deg, jeg irriterer meg egentlig over ukjente folk som trenger seg på. Jeg går på butikken for å handle, ikke for å bli sett på og utveksle intetsigende høflighetsfraser. "Ha en fin dag!" vet vi alle er så falskt som det går an. I virkeligheten bryr de seg null om hvordan jeg får det resten av dagen. Som rett og rimelig er, jeg er jo en ukjent. Så hvorfor spy ut av seg en slik løgn? Anonymkode: 5a1f7...f76 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1498 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg er uenig med deg, jeg irriterer meg egentlig over ukjente folk som trenger seg på. Jeg går på butikken for å handle, ikke for å bli sett på og utveksle intetsigende høflighetsfraser. "Ha en fin dag!" vet vi alle er så falskt som det går an. I virkeligheten bryr de seg null om hvordan jeg får det resten av dagen. Som rett og rimelig er, jeg er jo en ukjent. Så hvorfor spy ut av seg en slik løgn?Anonymkode: 5a1f7...f76Så det er å trenge seg på hvis en butikkansatt sier hei,smiler og ser på deg?Jaja,jeg tror de fleste vil sette pris på at en butikkansatt er vennlig. Jeg er forresten ikke storforlagende akkurat. Forventer bare at de viser at de ser meg og at de gjerne sier hei og/eller smiler.Om de vil slenge på "ha en fin dag" eller "god helg",så tenker jeg at det bare er hyggelig og en høflig måte å avslutte handelen på. Om de ikke mener det 100% gidder ikke jeg reflektere så mye over.Det høres rimelig sært ut å gå på butikken og forvente at ingen skal se på deg og bli sur for at noen er høflige. Jeg får i hvert fall ikke lyst til å handle på butikker der de ansatte er sure og uhøflige. Anonymkode: e9b51...907 30
makkapakka Skrevet 29. oktober 2015 #1499 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg var nettopp på butikken for å ta ut penger, siden banken min tar 7kr i gebyr for uttak i minibank, ville jeg spare disse og ta de ut i butikk, jeg trodde dette var vanlig nå, når jeg spurte om å ta ut 200 kr. fikk jeg følgende svar: Du får ikke hundrelapper og ikke 200 lapper, det du kun får hos meg er 50 lapper. Men kjære vene da? har du vondt noe sted som butikkansatt? 4
Gjest Gjest_frisk Skrevet 29. oktober 2015 #1500 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg var nettopp på butikken for å ta ut penger, siden banken min tar 7kr i gebyr for uttak i minibank, ville jeg spare disse og ta de ut i butikk, jeg trodde dette var vanlig nå, når jeg spurte om å ta ut 200 kr. fikk jeg følgende svar: Du får ikke hundrelapper og ikke 200 lapper, det du kun får hos meg er 50 lapper. Men kjære vene da? har du vondt noe sted som butikkansatt? Var det måten det ble sagt på eller bare det at det ble sagt?Jeg må titt og ofte si til kunder at de kun kan ta ut ditten og datten. Enten har vi ikke de sedlene de vil ha eller så har vi litt som skal vare i flere dager fremover. Sånn er det bare. Aldri opplevd at noen kunder har reagert på det. De skjønner vel at vi ikke har ubegrenset med penger? Det skjønner vel du og? 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå