Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

I en butikk her har de utlevering av pakker fra postnord.

Det er ikke noe bra sted å stille seg opp hvis man bare skal hente en pakke og ikke kjøpe noe.

Stiller man seg opp der pakkene blir utlevert så er det ingen som ser deg,så da må man enten,som jeg ser mange gjør,gå og kjøpe noe og si ifra at man skal hente noe eller gå til der tippingen er.

Det siste gjorde jeg en gang,og den som kom da ble dritsur og opplyste om at det var feil sted.

Går man i kassa er det sukk og stønn,og det virker som jeg plager dem noe voldsomt.

Ble så lei av at det alltid skulle være så vanskelig og forferdelig for dem at folk kommer og henter pakker at jeg heller kjører til en butikk som er lenger borte siden de ikke er så jævla sure der.

Anonymous poster hash: a6758...88a

Men er det riktig at du som ikke er kunde, men kun skal hente pakke skal slippe å stå i kø, mens kundene som faktisk handler må stå i kø? Hos oss ber vi de som skal hente pakke stelle seg i den vanlige køen eventuelt ser hvilken plassering den som skal hente pakke ville hatt og hjelper til med pakken når det blir riktig med tanke på køen.

Hvis vi roper på en annen ansatt for å ta pakken blir våre andre kunder som bare skal handle, eventuelt handle og hente pakke, som står i kø irritert.

Det er veldig mange som kommer for å hente pakke som forventer at de skal få pakken sin med en gang, og blir sinte når vi ber dem vente til det er dems tur i køen.

Men det funker alt i alt ganske greit hos oss.

Men de ansatte bør fortsatt være blide og ikke stønne/huffe på de som bare skal hente pakke, de er tross alt ofte ikke kunder, men ved å gi dem et godt inntrykk av butikken, kan de bli det:)

Anonymous poster hash: c9f0f...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det riktig at du som ikke er kunde, men kun skal hente pakke skal slippe å stå i kø, mens kundene som faktisk handler må stå i kø? Hos oss ber vi de som skal hente pakke stelle seg i den vanlige køen eventuelt ser hvilken plassering den som skal hente pakke ville hatt og hjelper til med pakken når det blir riktig med tanke på køen.

Hvis vi roper på en annen ansatt for å ta pakken blir våre andre kunder som bare skal handle, eventuelt handle og hente pakke, som står i kø irritert.

Det er veldig mange som kommer for å hente pakke som forventer at de skal få pakken sin med en gang, og blir sinte når vi ber dem vente til det er dems tur i køen.

Men det funker alt i alt ganske greit hos oss.

Men de ansatte bør fortsatt være blide og ikke stønne/huffe på de som bare skal hente pakke, de er tross alt ofte ikke kunder, men ved å gi dem et godt inntrykk av butikken, kan de bli det:)

Nei,jeg visste ikke at det var et slikt system jeg.

Noe jeg synes at den ansatte kunne ha sagt ifra om.

Jeg forventer ikke å være først i køen og kan godt vente,men det er litt forvirrende når jeg som kunde ikke vet hvor jeg skal stå.

Det hjelper jo ikke på at de er sure,og kanskje det kunne vært løst ved å sette opp et skilt eller noe slikt.

Men jeg skal stille meg i køen neste gang jeg er der :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke å være først i køen og kan godt vente,men det er litt forvirrende når jeg som kunde ikke vet hvor jeg skal stå.

Det hjelper jo ikke på at de er sure,og kanskje det kunne vært løst ved å sette opp et skilt eller noe slikt.

Er ikke sikkert butikken du har vært i har det samme systemet som oss da, da det ikke finnes noe ordentlig system som alle skal følge, men vi har gjort det sånn etter en del kommentarer fra kunder som reagerte. Og personlig syns jeg også dette er et bra og rettferdig system. Kan vel nevne at vi følger nok mer opp postnord enn mange andre butikker.

Men sånn generelt er det alltid greit å stelle seg i køen eller spørre:)

Sure ansatte er alltid unødvendig, sure ansatte gir sure/sinte kunder som igjen blir dårlig butikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Gjemmer seg på kjøkkenet når jeg skal betale eller ønsker noe mer..... Forstår ikke hvorfor! Det blir jo ikke mer penger i kassa om  de gjemmer seg for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hos elkjøp for å kjøpe vaskemaskin.

Mamma og jeg fant en maskin vi så i avisen, spurte så en ung fyr om den var brukbar. "nei, den er bare dritt, må sendes inn til reparasjon hele tiden, styr unna". Oyda, ok så pekte vi på en annen en, "den er også dritt", så en til "nei den blir ødelagt hele tiden"... i en halvtime så sto han der å sa at alt de hadde var dritt og ble fort ødelagt, "bortkastet penger" mente han at det var. Og da mener jeg ALT! samme om det kostet 2000kr eller 9000kr! 

Vi gikk så tilbake til den billige som vi først tenkte på. Men den nektet han å selge oss, for den kom til å bryte sammen i løpet av den første måneden. Han kunne ikke selge oss dritt, for da kom han til å få skylden om maskinen bryter sammen.

Samtidig som at han var dritt sur og ga sykt dårlig service, så sto han der å tekstet med mobilen! 

Vi gikk derifra, ble rett og slett forbannet av oppførselen hans, dro så til en annen elkjøp butikk og kjøpte den maskinen. 3 år senere og den funker fjell fortsatt, ingen problemer med den og har aldri vært inn til reparasjon.  :laugh:

Anonymous poster hash: 7db3d...a5a
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hos elkjøp for å kjøpe vaskemaskin.

Mamma og jeg fant en maskin vi så i avisen, spurte så en ung fyr om den var brukbar. "nei, den er bare dritt, må sendes inn til reparasjon hele tiden, styr unna". Oyda, ok så pekte vi på en annen en, "den er også dritt", så en til "nei den blir ødelagt hele tiden"... i en halvtime så sto han der å sa at alt de hadde var dritt og ble fort ødelagt, "bortkastet penger" mente han at det var. Og da mener jeg ALT! samme om det kostet 2000kr eller 9000kr! 

Vi gikk så tilbake til den billige som vi først tenkte på. Men den nektet han å selge oss, for den kom til å bryte sammen i løpet av den første måneden. Han kunne ikke selge oss dritt, for da kom han til å få skylden om maskinen bryter sammen.

Samtidig som at han var dritt sur og ga sykt dårlig service, så sto han der å tekstet med mobilen! 

Vi gikk derifra, ble rett og slett forbannet av oppførselen hans, dro så til en annen elkjøp butikk og kjøpte den maskinen. 3 år senere og den funker fjell fortsatt, ingen problemer med den og har aldri vært inn til reparasjon.  :laugh:

Anonymous poster hash: 7db3d...a5a

Håper du sa i fra om dette til Elkjøp-kjeden for sånne ansatte vil de neppe ha.

Jeg var på bytur med bestemoren min i dag og hun var ute etter ullundertøy. Vi gikk innom på to apotek og på det ene fikk vi god hjelp og hun fant seg en skikkelig god ullshorts men dessverre hadde de bare en igjen i hennes størrelse. Da vi kom innom neste apotek spurte vi også etter ullundertøy og den unge damen bak disken viste oss et stativ med bambus/merinoull-serien til Tufte. Jeg så bare at det sto bambus og fikk ikke med meg at de også inneholder merinoull så jeg sa at bambus kanskje ikke var det hun var ute etter. Da svarte damen at jammen bambus er ull. Jeg sa at jeg hadde nå alltid trodd bambus var bambus, som i at klærne er laget av fibre fra bambus. Da lo hun bare litt og sa at "åja så du trodde at bambusklær var laget av bambusbusker? Neida, bambus er en type ull". 

Snakker om å ha god peiling på det de selger :rolleyes:

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har de et greit opplegg for henting av pakker, da de leverer ut i tippekassa rett ved post i butikk. Det er godt merket med klistremerker at pakker fra Postnord skal hentes her, og de ansatte behandler dem som henter pakker som hvilken som helst annen kunde. Er det kø i tippekassa fordi noen skal tippe eller kjøpe flaxlodd så venter men pent i kø. Grei ordning for både kunder og ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sa i fra om dette til Elkjøp-kjeden for sånne ansatte vil de neppe ha.

Jeg var på bytur med bestemoren min i dag og hun var ute etter ullundertøy. Vi gikk innom på to apotek og på det ene fikk vi god hjelp og hun fant seg en skikkelig god ullshorts men dessverre hadde de bare en igjen i hennes størrelse. Da vi kom innom neste apotek spurte vi også etter ullundertøy og den unge damen bak disken viste oss et stativ med bambus/merinoull-serien til Tufte. Jeg så bare at det sto bambus og fikk ikke med meg at de også inneholder merinoull så jeg sa at bambus kanskje ikke var det hun var ute etter. Da svarte damen at jammen bambus er ull. Jeg sa at jeg hadde nå alltid trodd bambus var bambus, som i at klærne er laget av fibre fra bambus. Da lo hun bare litt og sa at "åja så du trodde at bambusklær var laget av bambusbusker? Neida, bambus er en type ull". 

Snakker om å ha god peiling på det de selger :rolleyes:

Hun tok selvsagt helt feil, men det gjorde du også. Bambus i denne sammenhengen er ikke bambus, men et syntetisk materiale som kalles viskose:

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article1541082.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tok selvsagt helt feil, men det gjorde du også. Bambus i denne sammenhengen er ikke bambus, men et syntetisk materiale som kalles viskose:

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article1541082.ece

Nei jeg tok ikke feil. Hvis du ser i linken din så står det følgende:

For å fremstille det myke stoffet som bambusklær er laget av, brytes bambusplanten ned til cellulose ved hjelp av kjemikalier. Deretter regenereres cellulosen til det som til slutt blir tekstilfibre. Denne prosessen kalles viskose.

Det kalles ofte bambusviskose fordi det er en type viskose laget av bambusplanter. Poenget i linken din er at det er villedende å fremstille bambus som naturlig og miljøvennlig siden det strengt tatt er en type viskose og dermed like mye kjemisk behandlet og fremstilt som andre typer viskose.

Jeg hadde ikke helt feil da de jo faktisk bruker bambus i produksjonen av bambusviskose.

Endret av Ardwinna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tok ikke feil. Hvis du ser i linken din så står det følgende:

Det kalles ofte bambusviskose fordi det er en type viskose laget av bambusplanter. Poenget i linken din er at det er villedende å fremstille bambus som naturlig og miljøvennlig siden det strengt tatt er en type viskose og dermed like mye kjemisk behandlet og fremstilt som andre typer viskose.

Men uansett hva man kaller det så hadde jeg rett i at det faktis er laget av bambusplanter. Veldig hardt kjemisk behandlet og nedbrutt, men like fullt bambus. Og noe helt annet enn en type ull :)

Det lages av bambus, men det er ikke bambus. Du får det samme stoffet ved å bruke cellulose laget av andre planter. Men ok, du har rett i at man faktisk bruker bambusplanten, men den har vært gjennom så drastiske prosesser at resultatet ikke er i nærheten av utgangspunktet lenger. Jeg er for øvrig fullstendig enig i at ekspeditøren var helt på jordet. Dessuten tror jeg ikke de har lov til å markedsføre viskose som bambus, og bambusviskose er egentlig bare et tulleord siden soyaviskose er nøyaktig det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lages av bambus, men det er ikke bambus. Du får det samme stoffet ved å bruke cellulose laget av andre planter. Men ok, du har rett i at man faktisk bruker bambusplanten, men den har vært gjennom så drastiske prosesser at resultatet ikke er i nærheten av utgangspunktet lenger. Jeg er for øvrig fullstendig enig i at ekspeditøren var helt på jordet. Dessuten tror jeg ikke de har lov til å markedsføre viskose som bambus, og bambusviskose er egentlig bare et tulleord siden soyaviskose er nøyaktig det samme. :)

Poenget mitt var jo at bambus(viskose) har sin opprinnelse i bambus og ikke har noe med ull å gjøre. At bambus ikke burde markedsføres som bambus eller "bambusviskose" fordi det er lite bambus igjen i de ferdige produktene er en annen sak.

Nå tror jeg vi har avsporet nok :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grønn over butikkpersonale som på død og liv skal lete igjennom den samme hyllen jeg har lett igjennom når jeg spør om de har min størrelse på lageret siden det ikke er i hyllen. Så står man der og venter mens de leter, før de sier at det nok er tomt. Nææææh? Er det? Kan de ikke bare si at det ikke er noe på lageret, og at alt er ute i hyllene? De har jo ikke noe bedre øyne enn meg. 

Anonymous poster hash: 999dc...2d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles ofte bambusviskose fordi det er en type viskose laget av bambusplanter. Jeg hadde ikke helt feil da de jo faktisk bruker bambus i produksjonen av bambusviskose.

Viskose er såvidt meg bekjent måten man vever stoffet på, så nei, blir ikke helt feil å si det. Men det er jo ikke ull (men oppfører seg vel likt som ull?), så skjønner ikke helt hva dama tenkte på? Bortsett fra at det oppfører seg likt. Veldig mange som klør av ull, liker klær laget av bambus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg grønn over butikkpersonale som på død og liv skal lete igjennom den samme hyllen jeg har lett igjennom når jeg spør om de har min størrelse på lageret siden det ikke er i hyllen. Så står man der og venter mens de leter, før de sier at det nok er tomt. Nææææh? Er det? Kan de ikke bare si at det ikke er noe på lageret, og at alt er ute i hyllene? De har jo ikke noe bedre øyne enn meg. 

Hvorfor står du der og venter da, kan du ikke bare si en gang til at du har sett igjennom og at det ikke var din størrelse der?

Anonymous poster hash: 038a5...476

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skuøøe bare visst hvor mange som ikke klarer å lete skikkelig.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, hvor mange ganger har jeg ikke hørt;
"Det er HEEEEELT tomt altså!" -De ligger i hylla der. *peker på femti stykker*

Eller;
"ALLE SAMMEN har gått ut på dato!" *går og ser* *finner ÉN som har gått ut på dato*

Evt viser kunden at det faktisk er et helt år til varen går ut på dato....

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på kiwi. Beløpet ble 136kr jeg sier at jeg kan ta det på totalt 200kr. Stakkars han i kassa for han ble totalt forvira og sa det ikke gikk og at han bare måtte regne litt på det osv.. Prøvde å si at alt han trengte å gjøre var å trykke 200 som totalt også kommer resten av vekselet av seg selv.

Vel jeg lærte han hvertfall noe nytt om ikke annet.

Endret av pinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

"Skal du ha pose?"

Neida... Skal bare bære med meg de 20 varene i hendene............

"Nei takk, jeg har med meg handlenett. :)"Du er virkelig en idiot. Jeg irriterer meg faktisk over de som synes at dette er et dumt spørsmål. Ettersom poser koster penger er de pliktig til å spørre. 

Anonymous poster hash: 7da21...7d0

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei takk, jeg har med meg handlenett. :)"Du er virkelig en idiot. Jeg irriterer meg faktisk over de som synes at dette er et dumt spørsmål. Ettersom poser koster penger er de pliktig til å spørre. 

Anonymous poster hash: 7da21...7d0

Oioi, noen som er sinna i dag. Nei, er ikke idiot. Ikke alle som spør heller da? Mange som bruker å legge ved poser uten videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...