Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Om personen ikke var alene er det så klart rart at hun står å spiser mat bak kassa, da burde hun kanskje ha spist et annet sted. 

Men om jeg skal overleve på sjokolade og druer en hel dag, hadde jeg nok ikke vært særlig fornøyd. 

Dessuten liker jeg å se på mennesker som mennesker og ikke service-roboter. Jeg hadde virkelig ikke brydd meg, mat må man jo ha :) Er ikke en "uting" i mine øyne å spise. 

Og her har vi ikke pauserom, så det er enten bak kassa eller midt i butikken, som forsåvidt blir det samme, hehe.

Jo ja,mennesker er mennesker og ikke roboter, det er sant, men visse ting burde man egentlig holde seg god for. Man tar ikke med seg en hamburgermeny med pommes frites og cola og brer dette utover kassaområdet for å spise heller, man må kunne bruke pauserommet til sånn:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ansatt på apotek: Unnskyld, men hva er de pigmentflekkene du har i ansiktet?

Jeg: Det er fregner! Ser du ikke det? Jeg har lys hud og rødt hår, og da er det vanlig å ha fregner!

Jeg var på det lokale apoteket for å hente mine faste medisiner. Dama som ekspederte ville samtidig gjerne selge meg flere produkter, og foreslo at jeg kunne kjøpe foundation.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så de hadde dusjsåpen jeg bruker til halv pris i butikken, så jeg tok med meg tre. La merke til at de ble slått inn til full pris, så jeg kommenterte at de var da nedsatt. "Ja, det er det mange som har sagt idag, men det er de ikke", svarer han. Jeg hadde lyst til å løpe og dobbeltsjekke, men det var endel kø, så jeg droppet det, og betalte fullpris.

Neste dag da jeg handlet, så jeg at det uten tvil sto at akkurat den dusjsåpen jeg kjøpte var til halv pris, så jeg nevnte det da jeg betalte (samme fyr i kassen). Det var jo egentlig skikkelig irriterende, og jeg hadde ikke spart på kvitteringen.

J=jeg   E=ekspeditøren

J: Jeg kjøpte den dusjsåpen dere har på tilbud igår, men fikk beskjed om at det ikke var halv pris. Det er det jo, det står jo tydelig skilt under?

E: Nei, vi har ikke noe salg på den der, det er bare mange som tror det.

J: Det kan jo hende de tror det fordi det står at dere har det?

E: Nei, det står ingen steder.

J: Ok. Vil du være med bort så jeg kan vise deg hva jeg mener?

E: Nei, jeg vet det fra før. Det er bare mange som tror det.

J: Det er mange som tror dere har salg på akkurat den sånn helt plutselig, uten at det er opplyst om det noe sted?

E: Ja. Kunder er litt rare sånn.

J: Jeg er ganske sikker på at jeg har rett, altså.

E: Ja, du og alle andre.

J: Ja.... Ok.

Jeg gikk til skiltet og tok bilde med telefonen. Så sto jeg i kø på nytt bare å vise ham det.

E: Åh, herregud, da. Den koster 43 kroner til fullpris. Hvis du ikke vil betale det for å vaske deg, så er ikke det mitt problem.

Jeg bare måpte og gikk ut. Det er litt slitsomt her jeg bor at de ansetter så utrolig mange umodne guttevalper som skravler med kameratene når det er lang kø. og flørter med alle de søte jentene slik at hver transaksjon tar uendelig lang tid... Sukk. Dessverre er det en time til neste butikk, så man må svelge et par kameler ekstra. For man må jo tilbake, og da er det så ubehagelig om man er kjent for å være sur og vanskelig.

Anonymous poster hash: 66834...0a1
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så de hadde dusjsåpen jeg bruker til halv pris i butikken, så jeg tok med meg tre. La merke til at de ble slått inn til full pris, så jeg kommenterte at de var da nedsatt. "Ja, det er det mange som har sagt idag, men det er de ikke", svarer han. Jeg hadde lyst til å løpe og dobbeltsjekke, men det var endel kø, så jeg droppet det, og betalte fullpris.

Neste dag da jeg handlet, så jeg at det uten tvil sto at akkurat den dusjsåpen jeg kjøpte var til halv pris, så jeg nevnte det da jeg betalte (samme fyr i kassen). Det var jo egentlig skikkelig irriterende, og jeg hadde ikke spart på kvitteringen.

J=jeg E=ekspeditøren

J: Jeg kjøpte den dusjsåpen dere har på tilbud igår, men fikk beskjed om at det ikke var halv pris. Det er det jo, det står jo tydelig skilt under?

E: Nei, vi har ikke noe salg på den der, det er bare mange som tror det.

J: Det kan jo hende de tror det fordi det står at dere har det?

E: Nei, det står ingen steder.

J: Ok. Vil du være med bort så jeg kan vise deg hva jeg mener?

E: Nei, jeg vet det fra før. Det er bare mange som tror det.

J: Det er mange som tror dere har salg på akkurat den sånn helt plutselig, uten at det er opplyst om det noe sted?

E: Ja. Kunder er litt rare sånn.

J: Jeg er ganske sikker på at jeg har rett, altså.

E: Ja, du og alle andre.

J: Ja.... Ok.

Jeg gikk til skiltet og tok bilde med telefonen. Så sto jeg i kø på nytt bare å vise ham det.

E: Åh, herregud, da. Den koster 43 kroner til fullpris. Hvis du ikke vil betale det for å vaske deg, så er ikke det mitt problem.

Jeg bare måpte og gikk ut. Det er litt slitsomt her jeg bor at de ansetter så utrolig mange umodne guttevalper som skravler med kameratene når det er lang kø. og flørter med alle de søte jentene slik at hver transaksjon tar uendelig lang tid... Sukk. Dessverre er det en time til neste butikk, så man må svelge et par kameler ekstra. For man må jo tilbake, og da er det så ubehagelig om man er kjent for å være sur og vanskelig.

Kontaktet du ikke noen litt høyere i rangstigen?

Anonymous poster hash: 63ab3...c27

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet du ikke noen litt høyere i rangstigen?

Anonymous poster hash: 63ab3...c27

Jeg har forsøkt å snakke med han som er butikksjef om noe lignende en gang, men det er litt som å snakke til en vegg. Han bare gjentok alt jeg sa mens han nikket, og man skjønner at her var det ikke mye som gikk inn, gitt. Mange av dem snakker ikke så godt norsk, så det er gjerne mer bry å ta opp ting enn å la det passere. Da ventilerer jeg her som nå, og så tenker jeg ikke stort mer over saken :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At varen koster 43,- i fullpris har jo ikke noe med at den var på tilbud! Herregud, er det på tilbud, så er det på tilbud.

Lurer på om jeg hadde turt å tatt plakaten og enten revet den i stykker eller rulla den sammen og tatt den med meg og lagt den bak kassa.

Også tror jeg faktisk du kan klage til Forbrukerrådet eller no, for de har faktisk ikke lov til å reklamere for noe som går inn til fullpris.

Endret av Brimi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo ja,mennesker er mennesker og ikke roboter, det er sant, men visse ting burde man egentlig holde seg god for. Man tar ikke med seg en hamburgermeny med pommes frites og cola og brer dette utover kassaområdet for å spise heller, man må kunne bruke pauserommet til sånn:):)

Hamburger er jo ganske grisete å spise,så jeg forstår at du reagerte.

Hvis en ansatt skal ta i varene,så tror jeg at kundene ønsker at den ansatte ikke har masse gris på hendene.

Det å spise noe småtteri er selvsagt helt greit,men slike ting synes jeg man kan ta på pauserommet.

Anonymous poster hash: a6758...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i butikken i dag. Jeg har asiatisk bakgrunn, men er født og oppvokst her og er veldig norsk av meg. Det hender butikkansatte snakker engelsk til meg likevel, og det reagerer jeg ikke noe på.

I dag gikk det likevel et par hakk lenger.

Ansatt: "Do you want a bag?"

Jeg: "Nei, ellers takk".

Ansatt: "And what about the receipt?"

Jeg: "Nei takk, det går fint. Jeg snakker norsk, altså".

Ansatt: "HÆ?! Hvordan får du til det a?!"

Jeg tenkte det var en fleip, men nei. Jeg forklarte raskt at jeg var født og oppvokst i Norge, uten at vedkommendes forvirring ble mindre av den grunn. Ble overhodet ikke fornærmet, bare perpleks.

Anonymous poster hash: 04f9e...615

Det er meg igjen. Mulig jeg har fått ny AB-kode på et drøyt halvår, men det er i hvert fall meg :)

I dag hadde jeg en ny morsom butikkopplevelse. Det har egentlig ikke noe med butikkjobben å gjøre, men det var en butikkansatt. Følgende dialog fant sted:

Ansatt: Du, hvor er du fra, sånn egentlig?

Jeg: Jeg er fra Oslo, men faren min er fra [sørasiatisk land].

Ansatt: Åja! Så bra, for jeg prøver å lære meg litt japansk. Da kan sikkert du hjelpe meg med noe på japansk jeg lurer på?

[Det er kortere herfra til Sudan (eller til Irak eller Canada) enn fra pappas hjemsted til Japan, og utseendet er også omtrent like forskjellig som nordmenn og sudanesere]

Jeg: Skulle gjerne hjulpet, men jeg snakker dessverre ikke japansk i det hele tatt.

Ansatt: Ja, men du kan vel litt da, du som er fra Asia? Vær så snill a!

Det er noe av det sprøere jeg har blitt spurt om. Helt sikkert ikke vondt ment, men Asia er temmelig stort. Jeg kan ikke morsmålet til pappa heller, siden vi alltid har snakket norsk hjemme, men japansk kan jeg i hvert fall ikke.

Anonymous poster hash: 2723e...c95

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg igjen. Mulig jeg har fått ny AB-kode på et drøyt halvår, men det er i hvert fall meg :)

I dag hadde jeg en ny morsom butikkopplevelse. Det har egentlig ikke noe med butikkjobben å gjøre, men det var en butikkansatt. Følgende dialog fant sted:

Ansatt: Du, hvor er du fra, sånn egentlig?

Jeg: Jeg er fra Oslo, men faren min er fra [sørasiatisk land].

Ansatt: Åja! Så bra, for jeg prøver å lære meg litt japansk. Da kan sikkert du hjelpe meg med noe på japansk jeg lurer på?

[Det er kortere herfra til Sudan (eller til Irak eller Canada) enn fra pappas hjemsted til Japan, og utseendet er også omtrent like forskjellig som nordmenn og sudanesere]

Jeg: Skulle gjerne hjulpet, men jeg snakker dessverre ikke japansk i det hele tatt.

Ansatt: Ja, men du kan vel litt da, du som er fra Asia? Vær så snill a!

Det er noe av det sprøere jeg har blitt spurt om. Helt sikkert ikke vondt ment, men Asia er temmelig stort. Jeg kan ikke morsmålet til pappa heller, siden vi alltid har snakket norsk hjemme, men japansk kan jeg i hvert fall ikke.

Anonymous poster hash: 2723e...c95

Har du ikke fått med deg at alle Asiater ser like ut og snakker likt? :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt å komme inn i en klesbutikk hvor jenter i begynnelsen i sjuåra nesten skriker ut Heeeeeeiiiiiii, og så etter litt Bare si i fra hvis du trenger help, altså! Og ser du på ett plagg kommer de og kommenterer Den er sååå fin, den passer til den og den.....de fleste gangene vil jeg gå i fred! Grrr....

Anonymous poster hash: 85bb4...940

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamburger er jo ganske grisete å spise,så jeg forstår at du reagerte.

Hvis en ansatt skal ta i varene,så tror jeg at kundene ønsker at den ansatte ikke har masse gris på hendene.

Det å spise noe småtteri er selvsagt helt greit,men slike ting synes jeg man kan ta på pauserommet.

Hva mener du da om de som ikke har pauserom? :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du spurte, men jeg synes fortsatt ikke at hamburger etc er et godt valg. Ting som er fettete, klissete og lukter bør man faktisk unngå, tenker jeg. Og sånt sim fort gjør at du ender opp med hamburgerdressing i hele fjeset :P Jeg ville også gjort mitt ytterste for å spise mens butikken var tom eller ingen do det. Når det er sagt: må man, så må man. Er det ikke pauserom og butikken til stadighet er full av folk, så gjelder det jo bare å gjøre det beste ut av det. Heldigvis finnes det og en mellomting mellom å spise tørre nøtter mens man sitter under disken, og å ta en saftig jafs av en hamburger mellom hver vare man scanner.

Anonymous poster hash: 5141c...7dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg du spurte, men jeg synes fortsatt ikke at hamburger etc er et godt valg. Ting som er fettete, klissete og lukter bør man faktisk unngå, tenker jeg. Og sånt sim fort gjør at du ender opp med hamburgerdressing i hele fjeset :P Jeg ville også gjort mitt ytterste for å spise mens butikken var tom eller ingen do det. Når det er sagt: må man, så må man. Er det ikke pauserom og butikken til stadighet er full av folk, så gjelder det jo bare å gjøre det beste ut av det. Heldigvis finnes det og en mellomting mellom å spise tørre nøtter mens man sitter under disken, og å ta en saftig jafs av en hamburger mellom hver vare man scanner.

Jobbet halvannet år i en butikk som ikke hadde pauserom.  Det nærmeste vi kom var kontoret som var et lite bøttekott på 3-4 m2 med en hylle og et lite skrivebord som alltid var stappfullt av papirer.  Med andre ord ikke et sted det var aktuelt å sette seg ned å spise, særlig ikke klissete ting som burger.  

Ble til at vi spiste bak kassa, men holdt oss til yoghurt, sandwich etc og var så diskrete vi kunne være (passet på å spise når det ikke var kunder og satte bort maten når det kom folk). Stod aldri å slafset i oss burger i butikken, det var helt uaktuelt.  Om vi var to på jobb og om vi en sjelden gang hadde lyst på burger til lunch tok vi pause hver for oss og spiste på burgersjappa tvers over gata.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet et sted uten pauserom selv,og jeg stod ikke inn kassa og spiste hamburger.

Det kom ikke kunder hele tiden,så jeg kunne spise litt når det ikke var kunder der,men hadde maten min et annet sted.

Men da var det ikke-grisete mat som baguette,salat osv. Så jeg synes det er veldig rart å spise hamburger mens man står inn kassa og skal ta i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har delt historien her inne før, men da jeg jobba på Rimi hadde vi en vikar (fra en annen butikk i kjeden) som tok med seg kebab i kassa. Vi hadde pauserom. Og pauser. Og nei, hun prøvde ikke akkurat å skjule den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet et sted uten pauserom selv,og jeg stod ikke inn kassa og spiste hamburger.

Det kom ikke kunder hele tiden,så jeg kunne spise litt når det ikke var kunder der,men hadde maten min et annet sted.

Men da var det ikke-grisete mat som baguette,salat osv. Så jeg synes det er veldig rart å spise hamburger mens man står inn kassa og skal ta i ting.

Hehe, er jo så klart enig om at man ikke skal spise ekle hamburgere, men argumentene over var fortsatt at man skulle bruke pauserom, og de aller fleste orker vel ikke spise bare nøtter en hel arbeidsdag :P Ville bare ha et annet argument enn at man skal benytte pauserom. Men spise må man jo, så hvis noen ser ned på meg fordi jeg spiser lunsjen min bak kassa sier det mer om dem enn om meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, er jo så klart enig om at man ikke skal spise ekle hamburgere, men argumentene over var fortsatt at man skulle bruke pauserom, og de aller fleste orker vel ikke spise bare nøtter en hel arbeidsdag :P Ville bare ha et annet argument enn at man skal benytte pauserom. Men spise må man jo, så hvis noen ser ned på meg fordi jeg spiser lunsjen min bak kassa sier det mer om dem enn om meg :)

Ja,har man ikke pauserom så må man jo bare gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt en fyr bak kassa og klemte kviser  :sjokkert:

Anonymous poster hash: ecd45...6e9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Sfn0OT83.jpg

Syns denne passa godt inn her  :fnise:

Anonymous poster hash: 7c0f9...3a0
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en butikk her har de utlevering av pakker fra postnord.

Det er ikke noe bra sted å stille seg opp hvis man bare skal hente en pakke og ikke kjøpe noe.

Stiller man seg opp der pakkene blir utlevert så er det ingen som ser deg,så da må man enten,som jeg ser mange gjør,gå og kjøpe noe og si ifra at man skal hente noe eller gå til der tippingen er.

Det siste gjorde jeg en gang,og den som kom da ble dritsur og opplyste om at det var feil sted.

Går man i kassa er det sukk og stønn,og det virker som jeg plager dem noe voldsomt.

Ble så lei av at det alltid skulle være så vanskelig og forferdelig for dem at folk kommer og henter pakker at jeg heller kjører til en butikk som er lenger borte siden de ikke er så jævla sure der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...