Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Vært ute og spist et par ganger denne uka. Regner ikke med å få service i fem stjerners klassen alle steder, men i det minste at de som jobber der bryr seg litt mer om arbeidet sitt.

Halvparten setter seg ikke ned og spiser når det ser ut som lynet er slått ned der. Først rydder man og vasker bordene, så spiser man selv.

Ber kunden om å få en klut til å tørke av et bord, så kommer du enten og tørker av det, eller gir en klut som de kan gjøre det selv. Du forsvinner bare ikke fra stedet.

Står ikke ingrediensen på menyen, så putter du ikke noe ekstra i maten. Det er ikke "snilt". Det kan ende alvorlig i verste tilfelle. Regner med at alle har hørt om matallergier når de jobber med mat?Derimot er det normalt å putte i ingredienser som står i menyen.

Det nytter ikke å klage høylytt på manglende tips. Tips er noe du må gjøre deg fortjent til. Dårlig service gir sjeldent tips. Høylytt klaging gir enda sjeldnere tips.

Når jeg ber om en vegetarisk rett, kan du vennligst ikke ramse opp absolutt alt av kjøtt, fisk og skalldyr jeg kan få ekstra? Hadde jeg ville hatt noe med kylling, hadde jeg antakelig bestilt det. Ta et hint når jeg sier "nei takk, jeg er vegetarianer" og kylling er ingen plante.

Vennligst vit hva som er i maten dere selger. Retter merket med glutenfri skal være glutenfri.

Anonymous poster hash: b2a05...a9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriternde 16 åring som spurte om legg når jeg skulle kjøpe alkoholfri øl..

for det første er jeg over 20år og har lov å kjøpe sprit. For det andre er du under 18 å har ikke lov å selge alkohol ;)

Anonymous poster hash: b5e4c...f4c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første er jeg over 20år og har lov å kjøpe sprit. For det andre er du under 18 å har ikke lov å selge alkohol ;)

Hvor sitter 16åringer i kassa?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter 16åringer i kassa?

Er vel ikke så uvanlig det? På nærbutikken her er det også ungdommer i den alderen som sitter i kassa innimellom.

Anonymous poster hash: c0d52...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov dersom det er en voksen over 18 år på samme skift.

Anonymous poster hash: f71b8...c1b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov dersom det er en voksen over 18 år på samme skift.

Anonymous poster hash: f71b8...c1b

Åja, hos oss er det ikke lov

Anonymous poster hash: 53759...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Strandet

*står ved kassa og skal betale for en hel masse greier*

"Trenger du bærepose?" evt. "Vil du ha bærepose?"

Nei, jeg tar å sjongerer like godt med alle tinga hele veien hjem.

Endret av Strandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jentungen hadde fått soppinfeksjon i munnen, så jeg var på apoteket for å kjøpe medisin. Hun var på det tidspunktet såvidt over 2 uker gammel, noe som jo går frem avfødselsdatoen på resepten, det ble skrevet "2 uker" etter navnet hennes på etiketten på medisinflaska, og den apotekansatte spurte hvor gammel hun var for å dobbeltsjekke (typ "hun er 2 uker gammel?"). Samme ansatte hele veien. Jeg får medisinen, og hun skal forklare hvordan det skal brukes.

Ansatt: Hun må ta den fire ganger om dagen, etter å ha spist. Be henne om å skylle den litt rundt i munnen før hun spytter den ut.

Meg: hehe.

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: BE henne...?

Ansatt: *tomt blikk*

Meg: be hun der *peker på barnevogna* om å spytte ut noe?

Ansatt: ja. Etter mat. *fortsatt tomt blikk*

Meg: ...jeg betaler med kort, jeg.

Takk for en herlig latter! Du for ta det som en kompliment - din to uker gamle baby må jo fremstå som et geni :fnise:

Jeg har opplevd å bli spurt om jeg vil ha bærepose samtidig som jeg står og putter varer ned i medbrakt handlenett. Flere ganger har jeg sagt "så skulle jeg gjerne hatt en pose", men likevel fått spørsmålet "vil du ha en pose?" - du må forstå at disse butikkansatte må si de samme frasene x antall ganger per dag. Da går det på autopilot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: posene er en vare, de koster penger. Den i kassa har faktisk ikke lov til å selge deg ting uten ditt samtykke.

For det andre: det er ikke alle som skal ha pose. Mange bruker handlenett eller gamle poser, og inntil de i kassa får røngtensyn og kan se om du har noe sånt i lomma, så er de i grunnen nødt til å spørre.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke å klage høylytt på manglende tips. Tips er noe du må gjøre deg fortjent til. Dårlig service gir sjeldent tips. Høylytt klaging gir enda sjeldnere tips.

:hakeslepp: Hvor? Jeg tipser nesten aldri i Norge, og jeg har ikke tenkt å begynne heller. Hadde jeg opplevd klagig over det, ville jeg aldri gått tilbake!

Anonymous poster hash: 18d6d...71e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Hvor? Jeg tipser nesten aldri i Norge, og jeg har ikke tenkt å begynne heller. Hadde jeg opplevd klagig over det, ville jeg aldri gått tilbake!

Jeg tipser av og til i Norge :fnise:

Jeg og ett par andre fikk DEN flinke servitøren, ramset opp gode viner fra kartet de hadde, hva hun anbefalte osv, hvordan maten var, veldig hyggelig og imøtekommende.

Så jeg og de jeg var med bestemte oss for å tipse henne 20% av regningen..

:fnise:

Hun ble så overlykkelig at sjefen hennes kom til bordet og spurte om vi var seriøse xD

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipser av og til i Norge :fnise:

Jeg og ett par andre fikk DEN flinke servitøren, ramset opp gode viner fra kartet de hadde, hva hun anbefalte osv, hvordan maten var, veldig hyggelig og imøtekommende.

Så jeg og de jeg var med bestemte oss for å tipse henne 20% av regningen..

:fnise:

Hun ble så overlykkelig at sjefen hennes kom til bordet og spurte om vi var seriøse xD

Jeg skrev at jeg nesten aldri tipser. Det har hendt når jeg har fått spesielt god service. Men å klage over ikke å få tips i Norge, er helt bak mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev at jeg nesten aldri tipser. Det har hendt når jeg har fått spesielt god service. Men å klage over ikke å få tips i Norge, er helt bak mål.

Ja, jeg skrev av og til? :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi fikk en stor "Omaggio" vase til jul og da jeg pakket den ut av esken viste det seg at det var gått et stort skall i bunnen av den. Jaja, ingen krise mente min kjære, vi fikk bare ta den med til nærmeste Tilbords butikk og reklamere på den (det var byttelapp på esken). I går tok vi turen til nærmeste kjøpesenter med vasen på slep. Når vi presenterte problemet for de ansatte i butikken fikk vi beskjed om at vi måtte ta reklamasjonen med butikken der vasen var kjøpt. Altså mente de at vi skulle reise til min kjæres hjemsted som er på motsatt kant av landet for å reklamere. Samtalen videre var som følger:

Forloveden: Men den er jo kjøpt i samme kjede, bare en annen butikk? Det kan da ikke være meningen at vi skal måtte reise til <stedsnavn> for å reklamere på den?

Ansatt 1: Butikkene har forskjellige eiere. Vi bytter kun varer kjøpt i denne butikken, ikke fra andre avdelinger. Sånn er det bare.

Ansatt 2: Dere kan jo bare sende den i posten om dere ikke har mulighet til å reise dit.

Forloveden: Dette er for dumt. Jeg som kunde har ikke noe forhold til hvem som eier de forskjellige butikkene - det står ingenting på byttelappen om at varen kun kan byttes i butikken den ble kjøpt i. Og dette er jo ikke et bytte, det er en reklamasjon.

Etter litt diskusjon frem og tilbake ringte de sjefen og fikk klarsignal til å bytte vasen, men vi var begge enige om at vi syntes det ble for dumt at det skulle kreve så mye diskusjon å få ordnet noe som burde vært den enkleste sak i verden for dem å orden opp i. Er det virkelig sånn det fungerer i Tilbords kjeden? Eller er de veldig sære i vår lokale butikk?

-----

Vårt andre ærend i går var at forloveden min skulle bytte et par sko han fikk til jul som var en størrelse for små til ham. Da han satte skoesken på disken og ba om å få byttet til samme sko, bare et nummer større, ramlet følgende kommentar ut av den ansatte; "Trenger du sko du da? Kanskje du heller vil bytte i noe annet?" Før min kjære rakk å svare ble hun hummerrrød og fortet seg inn på lageret. Vi måtte bare flire av den kommentaren - og ja; rullestolbrukere bruker faktisk sko selv om de ikke går på beina. Er jo en del av antrekket og på vinterstid i Norge er det litt vel kaldt å gå uten sko.

Etter at skobyttet var i boks måtte jeg innom Kicks for å kjøpe et par hudpleie produkter og forloveden tok seg en tur i en klesbutikk for å kikke litt, han trenger blant annet et par pene gensere til jobb bruk. Da jeg kom dit etter å ha ordnet mitt hadde han bedt en ansatt om hjelp til å ta ned et par plagg som hang for høyt til at han fikk tak i dem fra rullestolen og jeg kunne ikke annet enn å himle med øynene når jeg overhørte hvordan den ansatte snakket saaaakte og tydelig til min kjære, og høyere enn normalt. Han takket for hjelpen og avsluttet med "Og forresten behøver du ikke å snakke høyt og tydelig til meg. Det er ikke noe galt med hverken hodet eller ørene mine, det er bare beina som ikke funker." Resultat? Sprutrød butikkansatt nummmer to. :fnise:

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hatt lignende opplevelser med Tilbords, så jeg tror det er standard der, men utrolig dårlig av dem å ikke opplyse om det på byttelapper og tilgodelapper.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke vite hvor gammel du er. Konsekvensene av å bli tatt for å selge alkohol til mindreårige er såpass store for den enkelte ansatte (du kan få sparken) at jeg heller ville spurt en gang for mye enn for lite.

Jeg kan tydeligvis ikke lese. LaurenC gjorde meg oppmerksom på at det var snakk om alkoholfritt øl. :P Da er det jo litt rart.

Endret av sol87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan jo ikke vite hvor gammel du er. Konsekvensene av å bli tatt for å selge alkohol til mindreårige er såpass store for den enkelte ansatte (du kan få sparken) at jeg heller ville spurt en gang for mye enn for lite.

Enig, men her er det snakk om alkoholfri øl...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men her er det snakk om alkoholfri øl...?

Hehe, snakk om å ikke lese skikkelig! :P Nei, det er vel ikke aldersgrense på akoholfritt øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...