Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Handler jeg hos "deg" skulle det bare mangle at jeg fikk posen gratis for å ta varene hjem i.. Som du kanskje har sett er det REKLAME på siden av de...

Hadde de vært blanke hadde det fortsatt ikke vært OK å betale for den, men det hadde vært mer akseptabelt å måtte gjøre det.

Handler du oss meg og kommer med det argumentet, vrenger jeg en pose for deg eller foreslår at du kjøper deg en rull med hvite søppelposer.

Anonymous poster hash: c9f0f...8b0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Handler jeg hos "deg" skulle det bare mangle at jeg fikk posen gratis for å ta varene hjem i.. Som du kanskje har sett er det REKLAME på siden av de... 

Hadde de vært blanke hadde det fortsatt ikke vært OK å betale for den, men det hadde vært mer akseptabelt å måtte gjøre det.

Så kjøp deg handlenett, da slipper du både å måtte reklamere for en butikk og å måtte betale for posen.

Anonymous poster hash: 12180...bfe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar dem med seg til kassen i den tro at han bør få dem gratis, men skaper en scene når han ikke gjør det.

:Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Idag trengte bilen min både bensin og en vask. På vei inn på stasjonen ser jeg en stor plakat om at for *** kr får man poleringsvask, VG, glassvipes OG vindusspylervæske om man har coop kort.

Det har jeg jo, så jeg bestiller vask, viser coopkortet, og spør for sikkerhetsskyld om han har registrert kortet. Joda det hadde han, samtalen etterpå var litt eehhh merkelig.

Meg: Ja, men da tar jeg med meg en spylervæske på vei ut

Han: NEI! Det kan du ikke.

M: Men det står jo en stor plakat på utsiden om at jeg får med det.

H: Nei, for om du ser her "peke på prislisten på disken" står det ikke

M: Jammen jeg har coopkort og det står på utisden (fader, jeg trengte ikke den spylervæsken engang, men prinsipp er prinsipp)

H: Ja men du sa ikke at du skulle ha det tilbudet da du bestillte, det er en annen kode å slå inn.

M: Så det at jeg ga deg kortet idet jeg bestillte vask, og spurte deg etterpå om du hadde registrert kortet var ikke indikasjon nok på at jeg skulle ha det tilbudet?

H: Nei.

Herrefred. Om det var så vanskelig kunne han ha kansellert bestillingen min da og lagd en ny. Hvor tydelig skal man være egentlig når man bestiller en vare?

Anonymous poster hash: e93f0...819
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag trengte bilen min både bensin og en vask. På vei inn på stasjonen ser jeg en stor plakat om at for *** kr får man poleringsvask, VG, glassvipes OG vindusspylervæske om man har coop kort.

Det har jeg jo, så jeg bestiller vask, viser coopkortet, og spør for sikkerhetsskyld om han har registrert kortet. Joda det hadde han, samtalen etterpå var litt eehhh merkelig.

M: Jammen jeg har coopkort og det står på utisden (fader, jeg trengte ikke den spylervæsken engang, men prinsipp er prinsipp)

H: Ja men du sa ikke at du skulle ha det tilbudet da du bestillte, det er en annen kode å slå inn.

M: Så det at jeg ga deg kortet idet jeg bestillte vask, og spurte deg etterpå om du hadde registrert kortet var ikke indikasjon nok på at jeg skulle ha det tilbudet?

Herrefred. Om det var så vanskelig kunne han ha kansellert bestillingen min da og lagd en ny. Hvor tydelig skal man være egentlig når man bestiller en vare?

Tydeligere.

Du burde sagt at du skulle benytte deg av nøyaktig det du så på utsiden, og kassemannen burde hjulpet deg uten problemer når situasjonen oppstod i etterkant, ikke kjeftet på deg.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i samme kjede (høres det ut som), og vi hadde et voldsomt varetrykk når disse kampanjene pågikk. Hver kunde SKULLE ha en spylerveske, enten de ville eller ikke, for å sette det litt på spissen. Den ansatte skulle absolutt ha løst problemet så du fikk spylervesken (det er ikke vanskelig å ordne). 

Anonymous poster hash: a7bb5...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligere.

Du burde sagt at du skulle benytte deg av nøyaktig det du så på utsiden, og kassemannen burde hjulpet deg uten problemer når situasjonen oppstod i etterkant, ikke kjeftet på deg.

Enig. Dessuten kan du banne på at iløpet av kampanjeperiode kommer det minst en idiot som blir sur for at den ansatte antar at han eller hun skal benytte seg av tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dessuten kan du banne på at iløpet av kampanjeperiode kommer det minst en idiot som blir sur for at den ansatte antar at han eller hun skal benytte seg av tilbudet.

Minst én :fnise: damned if you do, damned if you don't :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille poleringsvask, dra frem coopkort. Det er vel tydelig nok vel?

Ja ja nestegang skal jeg drite i tilbud og bare dra med meg VG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbæret.

Jeg må fortelle om verdens KLEINESTE handel på Big Bite i sommer xD Det var kunden foran meg det gjalt da, men jeg måtte stå og se på det hele og det var så flaut at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg!

Kunden foran meg prøver å bestillte lefse med biffsnadder.

Ansatt: "Øøøøøøh. Vi er tom for biffsnadder." :overrasket:

Kunde: "Hmmm, ok hva med... kyllingfajitas?"

Ansatt: "Øøøøøøh, vi er tom for det også :D" :overrasket:

Kunde: "Jaha... Har du noen form for kylling da?"

Ansatt: "Kylling BBQ har vi." :overrasket:

Kunde: "Da tar jeg det."

Jeg bestiller også det jeg skal ha, og begge stiller oss der hvor de smører på baguetten/ lefsa di.

Den ansatte begynner å lage lefsa til kunden, da han utbryter: "Er ikke det biffsnadder du har der da?" *peker på biffen som - sant nok - ligger ved siden av de andre ingrediensene.*

Ansatt: "Øøøøh... HEHEHE, jo, det var visst det...." :overrasket:

Kunde: "Heh.... Ja."

Ansatt: "Ja, hva skal du ha av grønnsaker på lefsa di?"

Kunde: "Ehm, du... det var jo egentlig biff jeg ville ha, tror du jeg kunne fått det?"

Ansatt: "Øøøøh.... Mja, jeg vet ikke helt..." :overrasket:

Kunde: "Siden det var jo du som sa dere ikke hadde, ellers hadde jeg bestilt det."

Ansatt: "Ja okei da."

*Begynner å legge biff i en ny lefse, og får plutselig en rar grimase i trynet*

Ansatt: "Ehhhh.... Jeg synes dette kjøttet lukter litt rart......." :overrasket:

Kunde: "Okei..?"

Ansatt: "Ja, jeg vet ikke om det er dårlig eller hva det er........." :overrasket:

Kunde: "Eh.. hehe :) Okei?.."

Ansatt *løfter opp lefsa med kjøttet mot ansiktet til kunden*: "Skal du lukte?" :overrasket:

*Kunden lukter*: "Hmmm... Nei, jeg vet ikke jeg, men bare dropp det da hvis du er usikker. :)"

Ansatt: "Ja, så da skal du ha kylling?" :overrasket:

Kunde: "Ja takk :)"

Den ansatte kaster av biffen, og legger kyllingen på samme lefsa i det kunden sier: "Bare sørg for å ikke legge det i samme lefsa som det dårlige kjøttet har ligget da...."

Ansatt: "Oi....... Hehehehe :D" :overrasket:

Kunde: "Ja..... Jeg vil gjerne ha en annen lefse da..."

Ansatt: "Øøøøh.... Nå har jeg allerede brukt to lefser, jeg kan ikke gi deg en til......." :overrasket:

Kunde: "Okei... Men er det ikke egentlig din feil da sånn egentlig? :P Kan du ikke slå de andre to i brekkasje siden du tross alt har gjort litt feil?"

Ansatt: "Øhm.... Mjaaa, ja okei... Men jeg må først hjelpe hun andre." :overrasket: (Wtf, why? xD)

Akkurat nå er stemninga sykt pinlig, kunden foran meg gjemmer ansiktet i hendene og JEG som ikke har noe med det hele å gjøre er dritflau på den ansattes vegne xD Uansett... Jeg skal ha kylling BBQ, og først må jeg minne ham på at jeg skulle ha ost på, og så presterer han å klaske sammen baguetten uten å varme hverken osten eller kyllingen xD Det hele var så pinlig at jeg vegret meg virkelig for å si i fra, men jeg måtte jo, så da var det min tur da: "Ehm.. Skal du ikke varme den? :)"

Han: "ÅJA!!! Hehehe, jo... "

Jada, så fikk jeg til slutt maten, og mens jeg satt og spiste på bordet rett med disken, så hører jeg den ansatte begynner å snakke drit om arbeidsplassen og sjefen sin. Typ: "Det er ikke egentlig min feil da, jeg har vært på ferie... De har ingen system her... Vi må ofte bruke gammel ost for de gidder ikke å kjøpe inn nok" osv.... Jeg var helt målløs! Men samtidig var det så latterlig morsomt! Tenk å være så dårlig på jobben sin, hahaha! :fnise: :fnise:

Anonymous poster hash: c9433...973

Hahah den lo jeg av! Uff stakkars fyr. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestille poleringsvask, dra frem coopkort. Det er vel tydelig nok vel?

Ja ja nestegang skal jeg drite i tilbud og bare dra med meg VG.

Jeg jobber på Statoil. Hadde du dratt frem Coop-kortet mens du bestilte en vask hos meg ville jeg ha spurt deg om du ønsker å benytte deg av Coop-tilbudet der du får med en spylervæske og så informert om at dette gjelder Poleringsvask og oppover. Da håper jeg på et svar som "ja takk/gjerne/det stemmer" og ikke "eh, ja, er ikke det åpenbart???". Jeg får heldigvis førstnevnte fra de fleste kunder. Selv om det er ganske åpenbart så må jeg fremdeles spørre fordi ca 1/5 kunder misforstår kampanjen/kundeavisa og tror f.eks at det gjelder hvilken vask som helst eller det er noe annet de ikke har forstått helt. Da må jeg faktisk sjekke om de vet og VIL betale 299,- eller mer for den vasken som har dette tilbudet, og at de ikke føler seg lurt fordi de trodde de kunne få den på en vask til 199,-.

Så ja.. Oppsummet -- jeg hadde skjønt tegninga når du kom med Coop-kortet og hadde nok ikke bare solgt deg en Standardvask uten kampanjetilbud. Men jeg ville spurt for å forsikre meg og da regner jeg med og håper at kunden er høflig nok til å svare hyggelig og ikke bli irritert på meg for at jeg må dobbeltsjekke og forsikre meg før jeg gjennomfører et salg. Det som er åpenbart for deg og meg er ikke alltid åpenbart for kunde nr 5, og derfor stiller vi av og til litt innlysende spørsmål.

Dette er litt avsporing forresten. Jeg sier ingenting om at du var uhøflig mot den ansatte her. Men det fikk meg til å tenke på hvordan noen kunder reagerer på enkelte ting som blir sagt av ansatte i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 76240...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fleire morsomme historier ?

Anonymous poster hash: 73939...43e

Har en del historier, men gidder ikke komme med dem, for man får bare kritikk av de som er butikkansatte i tråden! 

Anonymous poster hash: ecd45...6e9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Statoil. Hadde du dratt frem Coop-kortet mens du bestilte en vask hos meg ville jeg ha spurt deg om du ønsker å benytte deg av Coop-tilbudet der du får med en spylervæske og så informert om at dette gjelder Poleringsvask og oppover. Da håper jeg på et svar som "ja takk/gjerne/det stemmer" og ikke "eh, ja, er ikke det åpenbart???". Jeg får heldigvis førstnevnte fra de fleste kunder. Selv om det er ganske åpenbart så må jeg fremdeles spørre fordi ca 1/5 kunder misforstår kampanjen/kundeavisa og tror f.eks at det gjelder hvilken vask som helst eller det er noe annet de ikke har forstått helt. Da må jeg faktisk sjekke om de vet og VIL betale 299,- eller mer for den vasken som har dette tilbudet, og at de ikke føler seg lurt fordi de trodde de kunne få den på en vask til 199,-.

Så ja.. Oppsummet -- jeg hadde skjønt tegninga når du kom med Coop-kortet og hadde nok ikke bare solgt deg en Standardvask uten kampanjetilbud. Men jeg ville spurt for å forsikre meg og da regner jeg med og håper at kunden er høflig nok til å svare hyggelig og ikke bli irritert på meg for at jeg må dobbeltsjekke og forsikre meg før jeg gjennomfører et salg. Det som er åpenbart for deg og meg er ikke alltid åpenbart for kunde nr 5, og derfor stiller vi av og til litt innlysende spørsmål.

Dette er litt avsporing forresten. Jeg sier ingenting om at du var uhøflig mot den ansatte her. Men det fikk meg til å tenke på hvordan noen kunder reagerer på enkelte ting som blir sagt av ansatte i slike situasjoner.

Anonymous poster hash: 76240...057

He he, nei jeg var faktisk ganske så hyggelig i starten jeg. Pressiserte at jeg skulle ha poleringsvasket til 299 og holdt kortet frem. Måtte forresten spørre om wipsene også. Og da tenker jeg at det er åpenbart. Men selvsagt, jeg tenkte ikke over hvor mange hjernedøde mennesker dere må forholde dere til ila en dag.

Og tro meg, jeg jobber i servicebransjen selv og har nok av løkringer å forholde meg til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å kommentere bilvaskhistoriene her, og rose de ansatte: 

Jeg skulle vaske bilen på mandag. Gikk inn og bestilte. Da fikk jeg spørsmål om jeg var coopmedlem. Det er jeg, sa da fikk jeg vg, spylevæske og wipes. Her ble jeg informert om et tilbud jeg ikke visste om. BRA!!

Ellers blir jeg irritert på de som skal selge for enhver pris. Når magen henger utenfor buksekanten, og rumpa føles som den sitter fast i en katteluke, så passer ikke buksa perfekt!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg betalte i kassen, og der var det ikke flere poser. Så hun i min kasse ropte over til kassedamen som satt og ekspederte rett overfor at hun trengte noen poser.

-Kan du kaste over noen poser?

-Poser? Jeg har ikke noen poser, jeg?

-Du har jo kjempemange. Kan du kaste over en bunke på tjue ca?

-Jamen, hva er det du snakker om? Hundeposer?

-Hundep...hæ? Nei, vanlige poser.

-Sånne til å pakke frukt i?

-Vanlige handleposer!

-Til brød?

-Til handleturen til kunden! De hvite vi har som det står Rema på!

-Jaja... Du trenger jo ikke gjøre deg så vanskelig... Men, men. Værsågod...

Sa hun, og kastet over en enslig pose mens hun himlet med øynene og ristet oppgitt på hodet.

Anonymous poster hash: 66834...0a1
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre veldig mye rart, før begge ørene endelig faller av.....

:fnise:

Anonymous poster hash: 73939...43e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...