AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1441 Skrevet 6. august 2015 Jeg må fortelle om verdens KLEINESTE handel på Big Bite i sommer xD Det var kunden foran meg det gjalt da, men jeg måtte stå og se på det hele og det var så flaut at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg! Kunden foran meg prøver å bestillte lefse med biffsnadder. Ansatt: "Øøøøøøh. Vi er tom for biffsnadder." Kunde: "Hmmm, ok hva med... kyllingfajitas?" Ansatt: "Øøøøøøh, vi er tom for det også :D" Kunde: "Jaha... Har du noen form for kylling da?" Ansatt: "Kylling BBQ har vi." Kunde: "Da tar jeg det." Jeg bestiller også det jeg skal ha, og begge stiller oss der hvor de smører på baguetten/ lefsa di. Den ansatte begynner å lage lefsa til kunden, da han utbryter: "Er ikke det biffsnadder du har der da?" *peker på biffen som - sant nok - ligger ved siden av de andre ingrediensene.* Ansatt: "Øøøøh... HEHEHE, jo, det var visst det...." Kunde: "Heh.... Ja." Ansatt: "Ja, hva skal du ha av grønnsaker på lefsa di?" Kunde: "Ehm, du... det var jo egentlig biff jeg ville ha, tror du jeg kunne fått det?" Ansatt: "Øøøøh.... Mja, jeg vet ikke helt..." Kunde: "Siden det var jo du som sa dere ikke hadde, ellers hadde jeg bestilt det." Ansatt: "Ja okei da." *Begynner å legge biff i en ny lefse, og får plutselig en rar grimase i trynet* Ansatt: "Ehhhh.... Jeg synes dette kjøttet lukter litt rart......." Kunde: "Okei..?" Ansatt: "Ja, jeg vet ikke om det er dårlig eller hva det er........." Kunde: "Eh.. hehe Okei?.." Ansatt *løfter opp lefsa med kjøttet mot ansiktet til kunden*: "Skal du lukte?" *Kunden lukter*: "Hmmm... Nei, jeg vet ikke jeg, men bare dropp det da hvis du er usikker. :)" Ansatt: "Ja, så da skal du ha kylling?" Kunde: "Ja takk :)" Den ansatte kaster av biffen, og legger kyllingen på samme lefsa i det kunden sier: "Bare sørg for å ikke legge det i samme lefsa som det dårlige kjøttet har ligget da...." Ansatt: "Oi....... Hehehehe :D" Kunde: "Ja..... Jeg vil gjerne ha en annen lefse da..." Ansatt: "Øøøøh.... Nå har jeg allerede brukt to lefser, jeg kan ikke gi deg en til......." Kunde: "Okei... Men er det ikke egentlig din feil da sånn egentlig? Kan du ikke slå de andre to i brekkasje siden du tross alt har gjort litt feil?" Ansatt: "Øhm.... Mjaaa, ja okei... Men jeg må først hjelpe hun andre." (Wtf, why? xD) Akkurat nå er stemninga sykt pinlig, kunden foran meg gjemmer ansiktet i hendene og JEG som ikke har noe med det hele å gjøre er dritflau på den ansattes vegne xD Uansett... Jeg skal ha kylling BBQ, og først må jeg minne ham på at jeg skulle ha ost på, og så presterer han å klaske sammen baguetten uten å varme hverken osten eller kyllingen xD Det hele var så pinlig at jeg vegret meg virkelig for å si i fra, men jeg måtte jo, så da var det min tur da: "Ehm.. Skal du ikke varme den? :)" Han: "ÅJA!!! Hehehe, jo... " Jada, så fikk jeg til slutt maten, og mens jeg satt og spiste på bordet rett med disken, så hører jeg den ansatte begynner å snakke drit om arbeidsplassen og sjefen sin. Typ: "Det er ikke egentlig min feil da, jeg har vært på ferie... De har ingen system her... Vi må ofte bruke gammel ost for de gidder ikke å kjøpe inn nok" osv.... Jeg var helt målløs! Men samtidig var det så latterlig morsomt! Tenk å være så dårlig på jobben sin, hahaha! :fnise: Anonymous poster hash: c9433...973 17
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1442 Skrevet 6. august 2015 Oioi, noen som er sinna i dag. Nei, er ikke idiot. Ikke alle som spør heller da? Mange som bruker å legge ved poser uten videre. Og da blir vel du fornøyd? Eller var det galt også? Eller mener du at alle som jobber i butikk skal være tankelesere og vite hvem av over 100 kunder om dagen som skal ha pose og hvem som ikke skal ha? Skjerp deg. Anonymous poster hash: c9433...973 6
Amananas Skrevet 6. august 2015 #1443 Skrevet 6. august 2015 (endret) Oioi, noen som er sinna i dag. Nei, er ikke idiot. Ikke alle som spør heller da? Mange som bruker å legge ved poser uten videre. Har nok mindre med at noen er sinna i dag, og mer med at AKKURAT den linja du dro der hører butikkansatte hver jævla dag - og det er like jævla idiotisk hver eneste gang. Man er plikta til å spørre da det koster penger, og det er SVÆRT mange som ikke skal ha pose - og det kan man faktisk IKKE se! Av og til vil noen ha pose for en enkel liten Cola-flaske selv om de allerede har flere bæreposer, andre ganger skal folk som har handlet for tusenvis av kroner ikke ha en eneste pose. Så ta det med ro og svar ja eller nei framover, så skal du se at det går nok fint likevel Endret 6. august 2015 av Amananas 17
norway Skrevet 6. august 2015 #1444 Skrevet 6. august 2015 Og da blir vel du fornøyd? Eller var det galt også? Eller mener du at alle som jobber i butikk skal være tankelesere og vite hvem av over 100 kunder om dagen som skal ha pose og hvem som ikke skal ha? Skjerp deg. Anonymous poster hash: c9433...973 Greit, skal inrømme det var et lite gjennomtenkt innlegg fra min side. Men altså, snakk om reaksjoner 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1445 Skrevet 6. august 2015 Greit, skal inrømme det var et lite gjennomtenkt innlegg fra min side. Men altså, snakk om reaksjoner Har du noengang fått et dumt/idiotisk svar på samme spørsmål flere ganger om dagen hver eneste dag du er på jobb? Det får de som sitter i kassa. I løpet av en arbeidsdag kommer en hel haug med dårlige vitser om å putte det i lomma, sinte og/ eller ironiske svar fordi de selvfølgelig skal ha pose, sinte svar fordi de selvfølgelig har med pose osv. I tillegg til de som prøver seg på diverse kreative løsningene deres for å slippe å betale 1 krone for posen sin. Det blir ganske irriterende og frustrerende i lengden. Anonymous poster hash: c9f0f...8b0 9
Singha Skrevet 6. august 2015 #1446 Skrevet 6. august 2015 Jada, så fikk jeg til slutt maten, og mens jeg satt og spiste på bordet rett med disken, så hører jeg den ansatte begynner å snakke drit om arbeidsplassen og sjefen sin. Typ: "Det er ikke egentlig min feil da, jeg har vært på ferie... De har ingen system her... Vi må ofte bruke gammel ost for de gidder ikke å kjøpe inn nok" osv.... Jeg var helt målløs! Men samtidig var det så latterlig morsomt! Tenk å være så dårlig på jobben sin, hahaha! :fnise:Anonymous poster hash: c9433...973 Jeg fikk assosiasjoner til Jokke (fra tegneserien Pondus) på arbeidsprøving. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1447 Skrevet 6. august 2015 Var på kiwi. Beløpet ble 136kr jeg sier at jeg kan ta det på totalt 200kr. Stakkars han i kassa for han ble totalt forvira og sa det ikke gikk og at han bare måtte regne litt på det osv.. Prøvde å si at alt han trengte å gjøre var å trykke 200 som totalt også kommer resten av vekselet av seg selv. Vel jeg lærte han hvertfall noe nytt om ikke annet. Må bare spørre! Selv om kanskje kkke du har det offisielle svaret på dette da... Men hvert fall, har jobbet i butikk tidligere, og ofte var det folk som rundet opp slik som du gjør her. Koster 167, de vil runde opp til 200 osv. La også merke til at det alltid var de samme kundene som gjorde det hver eneste gang de handler!! Hvorfor??? har vært så ekstremt nysgjerrig på det!Anonymous poster hash: b1f38...e4d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1448 Skrevet 6. august 2015 Må bare spørre! Selv om kanskje kkke du har det offisielle svaret på dette da... Men hvert fall, har jobbet i butikk tidligere, og ofte var det folk som rundet opp slik som du gjør her. Koster 167, de vil runde opp til 200 osv. La også merke til at det alltid var de samme kundene som gjorde det hver eneste gang de handler!! Hvorfor??? har vært så ekstremt nysgjerrig på det!Anonymous poster hash: b1f38...e4d Cash til buss, kantine, tiggere, parkering, barn osv? Anonymous poster hash: 63ab3...c27 3
Gjest Skrevet 6. august 2015 #1449 Skrevet 6. august 2015 Cash til buss, kantine, tiggere, parkering, barn osv? Anonymous poster hash: 63ab3...c27 Har også vært bort kunder som runder opp bare for å runde opp. "Lettere å gå over regnskapet da" kan de si til meg. Ikke spør hvorfor.. Gjerne eldre mennesker som går over alle transaksjoner i ettertid fordi de ikke stoler på elektroniske løsninger.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1450 Skrevet 6. august 2015 Jeg må fortelle om verdens KLEINESTE handel på Big Bite i sommer xD Det var kunden foran meg det gjalt da, men jeg måtte stå og se på det hele og det var så flaut at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg! *snip* Anonymous poster hash: c9433...973 Åherregud, så pinlig. Jeg hadde også blitt fryktelig flau på den ansattes vegne. ALT han gjorde var jo helt merkelig. Anonymous poster hash: 7da21...7d0 2
pinar Skrevet 6. august 2015 #1451 Skrevet 6. august 2015 Må bare spørre! Selv om kanskje kkke du har det offisielle svaret på dette da... Men hvert fall, har jobbet i butikk tidligere, og ofte var det folk som rundet opp slik som du gjør her. Koster 167, de vil runde opp til 200 osv. La også merke til at det alltid var de samme kundene som gjorde det hver eneste gang de handler!! Hvorfor??? har vært så ekstremt nysgjerrig på det!Anonymous poster hash: b1f38...e4d Fordi jeg syns det er greit å ha no mynter i lommeboka Det sagt så hender det jeg tar ut hele tall altså som 200 ekstra eller no.
Alice123 Skrevet 6. august 2015 #1452 Skrevet 6. august 2015 Viskose er såvidt meg bekjent måten man vever stoffet på, så nei, blir ikke helt feil å si det. Men det er jo ikke ull (men oppfører seg vel likt som ull?), så skjønner ikke helt hva dama tenkte på? Bortsett fra at det oppfører seg likt. Veldig mange som klør av ull, liker klær laget av bambus. Min (og andre jeg kjenners) erfaring med bambusundertøy er at det fungerer som en mellomting mellom vanlig "sportsundertøy"/superundertøy og ullundertøy. Det er varmere enn superundertøy men ikke like varmt som ullundertøy. Så lukter man ikke svette i det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1453 Skrevet 6. august 2015 Fordi jeg syns det er greit å ha no mynter i lommeboka Det sagt så hender det jeg tar ut hele tall altså som 200 ekstra eller no. Ja, jeg ser jo den, men er jo mange som kommer flere ganger i løpet av uken for å handle, og runder alltid opp, jeg bruker jo selv aldri mynter men ja... For å ikke spore av, var på jobb, veldig sliten og veeldig forkjølet! Sitter i kassen og en ung fyr skal kjøpe øl, syntes han ser litt for ung ut, så spør om legitimasjon. Fikk et lite "derp moment", og trodde plutselig selv at jeg var 18 (er egentlig 22), når det da gikk opp for meg at jeg ikke var 18, klarte jeg ikke å skjønne hvilket årstall jeg skulle se etter for å se om han var over 18 eller ikke... (Var som sagt veldig sliten og forkjølet, med feber og det hele og alt gikk bare i surr...) hvert fall, så spurte jeg "ah, du er født i *årstall*, hvor gammel er du da?" Han sker så klart 18... solgte til han, han gikk ut sv butikken, oooog ja, han var 15... Turte ikke si ifra til sjefen, og heldigvis var det ingen som merket det, men da ble jeg temmelig stresset, det skulle jo ikke ha skjedd! Heldigvis var det ikke mer enn 4 øl han kjøpte Anonymous poster hash: b1f38...e4d 1
Fame Skrevet 6. august 2015 #1454 Skrevet 6. august 2015 Ja, jeg ser jo den, men er jo mange som kommer flere ganger i løpet av uken for å handle, og runder alltid opp, jeg bruker jo selv aldri mynter men ja... For å ikke spore av, var på jobb, veldig sliten og veeldig forkjølet! Sitter i kassen og en ung fyr skal kjøpe øl, syntes han ser litt for ung ut, så spør om legitimasjon. Fikk et lite "derp moment", og trodde plutselig selv at jeg var 18 (er egentlig 22), når det da gikk opp for meg at jeg ikke var 18, klarte jeg ikke å skjønne hvilket årstall jeg skulle se etter for å se om han var over 18 eller ikke... (Var som sagt veldig sliten og forkjølet, med feber og det hele og alt gikk bare i surr...) hvert fall, så spurte jeg "ah, du er født i *årstall*, hvor gammel er du da?" Han sker så klart 18... solgte til han, han gikk ut sv butikken, oooog ja, han var 15... Turte ikke si ifra til sjefen, og heldigvis var det ingen som merket det, men da ble jeg temmelig stresset, det skulle jo ikke ha skjedd! Heldigvis var det ikke mer enn 4 øl han kjøpte Anonymous poster hash: b1f38...e4d Jeg pleide også glemme det. Skrev alltid ned årsmodellen for hvert år for å være sikker
Ananas. Skrevet 6. august 2015 #1455 Skrevet 6. august 2015 Må bare spørre! Selv om kanskje kkke du har det offisielle svaret på dette da... Men hvert fall, har jobbet i butikk tidligere, og ofte var det folk som rundet opp slik som du gjør her. Koster 167, de vil runde opp til 200 osv. La også merke til at det alltid var de samme kundene som gjorde det hver eneste gang de handler!! Hvorfor??? har vært så ekstremt nysgjerrig på det!Anonymous poster hash: b1f38...e4d Noen tar ut for å ha litt kontanter i lommeboken f.eks. til kantine, buss, lommepenger til barn, andre gjør det fordi det er lettere å huske hvor mye penger de har igjen når de stort sett bare handler i runde beløper, noen runder opp til nærmeste 100-lapp fordi de legger hele mellomlegget på sparebøssa, og så har jeg hørt om noen som har f.eks. 1000 i matbudsjett i uka, så første dagen tar de ut kontanter opp til 1000, og så bruker de kontantene resten av uka for å være sikker på å holde seg til budsjettet. Det er vel de grunnene jeg har hørt om fra kunder som gjør dette stadig vekk.
Alice123 Skrevet 7. august 2015 #1456 Skrevet 7. august 2015 Mulig jeg har skrevet om det før... Kjøpte noen glassvarer på glassvarebutikk. Kommer til kassen, gir kassadama varene, hun pakker dem pent inn og lekker dem i en pose, gir posen til meg og sier "ha en fin dag!". Jeg bare "øøøh, skal jeg ikke betale?" 1
AndreasBR Skrevet 9. august 2015 #1457 Skrevet 9. august 2015 Ja, jeg ser jo den, men er jo mange som kommer flere ganger i løpet av uken for å handle, og runder alltid opp, jeg bruker jo selv aldri mynter men ja... For å ikke spore av, var på jobb, veldig sliten og veeldig forkjølet! Sitter i kassen og en ung fyr skal kjøpe øl, syntes han ser litt for ung ut, så spør om legitimasjon. Fikk et lite "derp moment", og trodde plutselig selv at jeg var 18 (er egentlig 22), når det da gikk opp for meg at jeg ikke var 18, klarte jeg ikke å skjønne hvilket årstall jeg skulle se etter for å se om han var over 18 eller ikke... (Var som sagt veldig sliten og forkjølet, med feber og det hele og alt gikk bare i surr...) hvert fall, så spurte jeg "ah, du er født i *årstall*, hvor gammel er du da?" Han sker så klart 18... solgte til han, han gikk ut sv butikken, oooog ja, han var 15... Turte ikke si ifra til sjefen, og heldigvis var det ingen som merket det, men da ble jeg temmelig stresset, det skulle jo ikke ha skjedd! Heldigvis var det ikke mer enn 4 øl han kjøpte Anonymous poster hash: b1f38...e4d Dagens gode gjerning ... Du skal få din belønning i himmelen
AndreasBR Skrevet 9. august 2015 #1458 Skrevet 9. august 2015 I tillegg til de som prøver seg på diverse kreative løsningene deres for å slippe å betale 1 krone for posen sin.Anonymous poster hash: c9f0f...8b0 Handler jeg hos "deg" skulle det bare mangle at jeg fikk posen gratis for å ta varene hjem i.. Som du kanskje har sett er det REKLAME på siden av de... Hadde de vært blanke hadde det fortsatt ikke vært OK å betale for den, men det hadde vært mer akseptabelt å måtte gjøre det.
lunalynx Skrevet 9. august 2015 #1459 Skrevet 9. august 2015 Handler jeg hos "deg" skulle det bare mangle at jeg fikk posen gratis for å ta varene hjem i.. Som du kanskje har sett er det REKLAME på siden av de... Hadde de vært blanke hadde det fortsatt ikke vært OK å betale for den, men det hadde vært mer akseptabelt å måtte gjøre det. Regner med at du da også kun kjøper klær og sko uten synlig logo? 11
Singha Skrevet 9. august 2015 #1460 Skrevet 9. august 2015 Regner med at du da også kun kjøper klær og sko uten synlig logo? Han tar dem med seg til kassen i den tro at han bør få dem gratis, men skaper en scene når han ikke gjør det. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå