Sugar&Spice Skrevet 30. desember 2014 #1201 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Hehe, snakk om å ikke lese skikkelig! Nei, det er vel ikke aldersgrense på akoholfritt øl. Jeg vet egentlig ikke, for det er jo LITT alkohol i... Edit: googlet det nå, og det er ingen aldersgrense på alkoholfritt øl, men det er ikke lov å selge til mindreårige når det er lettøl. Endret 30. desember 2014 av LaurenC 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. desember 2014 #1202 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg vet egentlig ikke, for det er jo LITT alkohol i... Edit: googlet det nå, og det er ingen aldersgrense på alkoholfritt øl, men det er ikke lov å selge til mindreårige når det er lettøl. Ja, det lurte jeg også på! Men det gir jo mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 30. desember 2014 #1203 Del Skrevet 30. desember 2014 Ja, det lurte jeg også på! Men det gir jo mening. Jeg tenkte at under fanen "alkoholfritt øl" gikk "lettøl" men det stemmer jo ikke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1204 Del Skrevet 30. desember 2014 Var i butikken i dag. Jeg har asiatisk bakgrunn, men er født og oppvokst her og er veldig norsk av meg. Det hender butikkansatte snakker engelsk til meg likevel, og det reagerer jeg ikke noe på. I dag gikk det likevel et par hakk lenger. Ansatt: "Do you want a bag?" Jeg: "Nei, ellers takk". Ansatt: "And what about the receipt?" Jeg: "Nei takk, det går fint. Jeg snakker norsk, altså". Ansatt: "HÆ?! Hvordan får du til det a?!" Jeg tenkte det var en fleip, men nei. Jeg forklarte raskt at jeg var født og oppvokst i Norge, uten at vedkommendes forvirring ble mindre av den grunn. Ble overhodet ikke fornærmet, bare perpleks. Anonymous poster hash: 04f9e...615 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 30. desember 2014 #1205 Del Skrevet 30. desember 2014 Var i butikken i dag. Jeg har asiatisk bakgrunn, men er født og oppvokst her og er veldig norsk av meg. Det hender butikkansatte snakker engelsk til meg likevel, og det reagerer jeg ikke noe på. I dag gikk det likevel et par hakk lenger. Ansatt: "Do you want a bag?" Jeg: "Nei, ellers takk". Ansatt: "And what about the receipt?" Jeg: "Nei takk, det går fint. Jeg snakker norsk, altså". Ansatt: "HÆ?! Hvordan får du til det a?!" Jeg tenkte det var en fleip, men nei. Jeg forklarte raskt at jeg var født og oppvokst i Norge, uten at vedkommendes forvirring ble mindre av den grunn. Ble overhodet ikke fornærmet, bare perpleks. Anonymous poster hash: 04f9e...615 Dette minnet meg om da jeg jobbet på Deli de Luca og det kom inn to gutter som stod i kø og pratet sammen på engelsk... Han første var engelsk og pratet til meg på engelsk, og jeg tok det for gitt at nestemann også var engelsk og stotret i vei til han... Han svarte med et hevet øyenbryn og "du, æ e fra Berrrrrrrrrgen, altså". :rodme: :rodme: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 30. desember 2014 #1206 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg har hatt lignende opplevelser med Tilbords, så jeg tror det er standard der, men utrolig dårlig av dem å ikke opplyse om det på byttelapper og tilgodelapper. Selv om det ordnet seg til slutt var min kjære såpass irritert over opplevelsen vår at han gikk inn på nettsidene til Tilbords da vi kom hjem fra senteret. Han klarte ikke å finne noe rundt bytting av varer kjøpt i butikk der, men det står at om man handler fra nettbutikken deres (som visst egentlig er en nettbutikk for hver filial) må man reklamere i filialen man har handlet fra. Ut fra nettsiden forsto min kjære at alle butikkene har forskjellige eiere og det forklarer at det ikke bare er å bytte noe som er kjøpt i f.eks. i Bergen i filialen i Oslo, men for oss som kunder fremstår de jo som en enhetlig kjede og vi var faktisk ikke klar over at det er sånn. Det burde fremkomme tydelig av bytte- og tilgodelapper om de kun gjelder i butikken hvor varen er kjøpt og ikke i andre filialer i kjeden. Det vil spare både kunder og ansatte for frustrasjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1207 Del Skrevet 30. desember 2014 Hvor? Jeg tipser nesten aldri i Norge, og jeg har ikke tenkt å begynne heller. Hadde jeg opplevd klagig over det, ville jeg aldri gått tilbake!Anonymous poster hash: 18d6d...71e Restaurant i Oslo. Vi hadde fått service helt under pari den kvelden. En rett måtte sendes tilbake fordi den ikke inneholdt halvparten av det den skulle, maten var ikke akkurat oppskrytt, håpløst å få mer drikke mm. Så kom de og gav oss regningen og mens vi ventet på og betale så stod vår servitør og en til rett ved siden av bordet og klaget over at ingen hadde gitt han tips. Så rart liksom... Frister ikke å dra tilbake nei. Anonymous poster hash: b2a05...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 30. desember 2014 #1208 Del Skrevet 30. desember 2014 Vi hadde en Wilfa vannkoker som plutselig ikke ville koke vann mer. Den var under ett år gammel, så jeg tok den med til Obs der jeg hadde kjøpt den. Jeg: Denne vannkokeren virker ikke lenger og garantitiden har ikke gått ut. (blid og hyggelig) Han: Er du sikker på at den er gåen? Jeg: Ja, har prøvd å koke vann i den mange ganger siste dagene, men nei... (Han kobler den til og ser selv at den ikke virker.) Han: Jo, men vi har ikke fått andre klager på denne typen. Jeg: Det kan være, men denne virker iallfall ikke. Han: Har du kokt bare vann i den? (ser veldig skeptisk på meg) Er du sikker på at dere ikke har kokt kaffe i den? Jeg: Bare kokt vann, Vi lager kaffe i kaffetrakter, vannkokeren blir brukt til å koke tevann, Jeg drikker bare te, så den er mye i bruk. Han: Da må det være noe galt med vannet deres, har du vært i kontakt med vannverket? Det må være grums i vannet eller noe.... Jeg: Eh, tror ikke det er noe galt med vannet. Vi har iallfall aldri hatt problemer med vaskemaskin eller oppvaskmaskin så jeg tviler på at det er noe galt med vannet. Det smaker godt også, så .... Han: Ja, det er iallfall første gangen jeg får klage på denne vannkokeren. Så jeg anbefaler deg å ta kontakt med vannverket og få sjekket vannkvaliteten. Jeg..Hm, jo, men vannkokeren virker jo fortsatt ikke... Han: (skikkelig sur) Jaja, du skal få ny vannkoker, men sjekk vannet!!! Jeg fikk ny vannkoker av samme type, og om den også slutter å virke så skal jeg lete opp fyren og klage på produktet atter en gang. Om han kommer med samme regla, så skal jeg jammen komme med et forslag selv: Kanskje vi har skitten strøm? Hyacinth Bucket: https://www.youtube.com/watch?v=MpR-1c771eA 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1209 Del Skrevet 30. desember 2014 Selv om det ordnet seg til slutt var min kjære såpass irritert over opplevelsen vår at han gikk inn på nettsidene til Tilbords da vi kom hjem fra senteret. Han klarte ikke å finne noe rundt bytting av varer kjøpt i butikk der, men det står at om man handler fra nettbutikken deres (som visst egentlig er en nettbutikk for hver filial) må man reklamere i filialen man har handlet fra. Ut fra nettsiden forsto min kjære at alle butikkene har forskjellige eiere og det forklarer at det ikke bare er å bytte noe som er kjøpt i f.eks. i Bergen i filialen i Oslo, men for oss som kunder fremstår de jo som en enhetlig kjede og vi var faktisk ikke klar over at det er sånn. Det burde fremkomme tydelig av bytte- og tilgodelapper om de kun gjelder i butikken hvor varen er kjøpt og ikke i andre filialer i kjeden. Det vil spare både kunder og ansatte for frustrasjon. Altså, dette er sløvt av den butikken dere har vært i. En reklamasjon er en reklamasjon, det sendes jo tilbake til samme hovedkontor dersom det er noe gale med varen/evt. den kastes. Vår Tilbordsbutikk bytter inn varer fra andre Tilbordsbutikker så lenge vi har samme varen i sortimentet vårt. Anonymous poster hash: ffa31...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 31. desember 2014 #1210 Del Skrevet 31. desember 2014 Vi hadde en Wilfa vannkoker som plutselig ikke ville koke vann mer. Den var under ett år gammel, så jeg tok den med til Obs der jeg hadde kjøpt den. Jeg: Denne vannkokeren virker ikke lenger og garantitiden har ikke gått ut. (blid og hyggelig) Han: Er du sikker på at den er gåen? Jeg: Ja, har prøvd å koke vann i den mange ganger siste dagene, men nei... (Han kobler den til og ser selv at den ikke virker.) Han: Jo, men vi har ikke fått andre klager på denne typen. Jeg: Det kan være, men denne virker iallfall ikke. Han: Har du kokt bare vann i den? (ser veldig skeptisk på meg) Er du sikker på at dere ikke har kokt kaffe i den? Jeg: Bare kokt vann, Vi lager kaffe i kaffetrakter, vannkokeren blir brukt til å koke tevann, Jeg drikker bare te, så den er mye i bruk. Han: Da må det være noe galt med vannet deres, har du vært i kontakt med vannverket? Det må være grums i vannet eller noe.... Jeg: Eh, tror ikke det er noe galt med vannet. Vi har iallfall aldri hatt problemer med vaskemaskin eller oppvaskmaskin så jeg tviler på at det er noe galt med vannet. Det smaker godt også, så .... Han: Ja, det er iallfall første gangen jeg får klage på denne vannkokeren. Så jeg anbefaler deg å ta kontakt med vannverket og få sjekket vannkvaliteten. Jeg..Hm, jo, men vannkokeren virker jo fortsatt ikke... Han: (skikkelig sur) Jaja, du skal få ny vannkoker, men sjekk vannet!!! Jeg fikk ny vannkoker av samme type, og om den også slutter å virke så skal jeg lete opp fyren og klage på produktet atter en gang. Om han kommer med samme regla, så skal jeg jammen komme med et forslag selv: Kanskje vi har skitten strøm? Hyacinth Bucket: https://www.youtube.com/watch?v=MpR-1c771eA det må ha vært kødd fra han men du minte meg faktisk på en morrsom historie vi hadde kjøpt vannkoker fra OBS, og den mangla den som vannkokeren skal stå på, så vi dro og klaga, det var helt greit det.. men i steden for og gi oss en ny eske med hele sette til vannkoker, tok mannen og åpna en eske , tok ut den delen som mangla og putta oppi den eska vi hadde med:P dette så veldig dumt ut for han kløna og streva for og få den nedi det må jo ha vært samme persjon som du var borti 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 31. desember 2014 #1211 Del Skrevet 31. desember 2014 det må ha vært kødd fra han men du minte meg faktisk på en morrsom historie vi hadde kjøpt vannkoker fra OBS, og den mangla den som vannkokeren skal stå på, så vi dro og klaga, det var helt greit det.. men i steden for og gi oss en ny eske med hele sette til vannkoker, tok mannen og åpna en eske , tok ut den delen som mangla og putta oppi den eska vi hadde med:P dette så veldig dumt ut for han kløna og streva for og få den nedi det må jo ha vært samme persjon som du var borti Får håpe han ikke satt den andre vannkokeren tilbake i hylla igjen da 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1212 Del Skrevet 31. desember 2014 Var i butikken i dag. Jeg har asiatisk bakgrunn, men er født og oppvokst her og er veldig norsk av meg. Det hender butikkansatte snakker engelsk til meg likevel, og det reagerer jeg ikke noe på. I dag gikk det likevel et par hakk lenger. Ansatt: "Do you want a bag?" Jeg: "Nei, ellers takk". Ansatt: "And what about the receipt?" Jeg: "Nei takk, det går fint. Jeg snakker norsk, altså". Ansatt: "HÆ?! Hvordan får du til det a?!" Jeg tenkte det var en fleip, men nei. Jeg forklarte raskt at jeg var født og oppvokst i Norge, uten at vedkommendes forvirring ble mindre av den grunn. Ble overhodet ikke fornærmet, bare perpleks. Anonymous poster hash: 04f9e...615 Oi, fanget i ekstrem stereotypisk mentalitet. Lurer på om slike personer bruker stereotyper til å forstå folk fordi de har problemer med å forstå dem ellers. Kanskje de ikke er så flinke å lese ansiktsuttrykk, for eks. Interessant. Med mindre han var skikkelig flink å trolle, da. Anonymous poster hash: 57750...75b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1213 Del Skrevet 31. desember 2014 Oi, fanget i ekstrem stereotypisk mentalitet. Lurer på om slike personer bruker stereotyper til å forstå folk fordi de har problemer med å forstå dem ellers. Kanskje de ikke er så flinke å lese ansiktsuttrykk, for eks. Interessant. Med mindre han var skikkelig flink å trolle, da. Anonymous poster hash: 57750...75b Alltids en mulighet. Det var faktisk en hun og ikke en han, mens jeg selv er mann. Nei, det kan jo ha vært svært gjennomført trolling, men det virket helt reelt. Tar meg selv i å lure på hva som foregikk i hodet hennes underveis i samtalen, hvordan tankerekken var. Det må i hvert fall ha vært fullstendig kaos Dette minnet meg om da jeg jobbet på Deli de Luca og det kom inn to gutter som stod i kø og pratet sammen på engelsk... Han første var engelsk og pratet til meg på engelsk, og jeg tok det for gitt at nestemann også var engelsk og stotret i vei til han... Han svarte med et hevet øyenbryn og "du, æ e fra Berrrrrrrrrgen, altså". :rodme: :rodme: Ikke verst! Det er i hvert fall en ganske forståelig feil, men den er selvsagt flau der og da. Det var liksom det jeg ble mest satt ut i mitt tilfelle nå: En ting er å bomme på den måten når man skjønner godt hvordan det skjedde, men at det går et voksent menneske rundt og oppriktig lurer på hvordan en som meg klarer å si samme ord som henne er bare såpass merkelig at jeg ikke helt forstår det. Det var neppe noe vondt i det, da, det er som sagt mer fascinerende enn noe annet. Anonymous poster hash: 04f9e...615 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1214 Del Skrevet 31. desember 2014 Seksuell trakassering fra kunder er det verste, men denne var likevel litt morsom. Selger herreklær, og hjalp en herremann med å finne en frakk. Ubevisst tok jeg et steg tilbake, og rumpa mi gikk dessverre da rett i skrittet på en annen mann (som hadde kona si med). Jeg ble litt flau og beklaget meg, mens mannen svarte "haha, nei. Det var godt for meg" Kona hans fikk hakeslipp, og mannen jeg opprinnelig hjalp ble temmelig stum. Anonymous poster hash: c8cbb...631 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 7. januar 2015 #1215 Del Skrevet 7. januar 2015 Vårt andre ærend i går var at forloveden min skulle bytte et par sko han fikk til jul som var en størrelse for små til ham. Da han satte skoesken på disken og ba om å få byttet til samme sko, bare et nummer større, ramlet følgende kommentar ut av den ansatte; "Trenger du sko du da? Kanskje du heller vil bytte i noe annet?" Før min kjære rakk å svare ble hun hummerrrød og fortet seg inn på lageret. Vi måtte bare flire av den kommentaren - og ja; rullestolbrukere bruker faktisk sko selv om de ikke går på beina. Er jo en del av antrekket og på vinterstid i Norge er det litt vel kaldt å gå uten sko. Stakkar, hun gremmes sikkert fortsatt av den episoden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 13. januar 2015 #1216 Del Skrevet 13. januar 2015 Husker jeg skulle kjøpe dyne og pute, husker ikke hvilken forretning dette var på.. men en ung mannlig ansatt kom bort for å hjelpe meg.. Jeg hadde da lagt merke til at de bare solgte produkter med dun..men tenkte å spørre likevel..Så samtalen vårs gikk sånn her. Meg: "Hei! Jeg lurte på en ting, selger dere bare dun-puter,dun-dyner?" Han: "Ja det gjør vi" Meg: "Åh..det var jo synd, er allergisk jeg, så ville bare høre om du solgte andre dyner og puter jeg.." Han: "Nei, disse er anbefalt av norges astma og allergi forbund, så disse kan du kjøpe" Meg: "Jeg er allergisk mot dun..." Han: "So? De er fremdeles anbefalt og da tviler jeg på at du kan være allergisk mot det :)" Meg "....Jeg går en annen plass, Takk for hjelpen, hadebra" Så gikk jeg.. Det gikk bare ikke inn for han at jeg var allergisk mot dun...Men likevel prøvde å selge meg dun... Og selvom de er anbefalt av forbundet, så er jeg like forbanna allergisk mot dunet 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
izzy_l Skrevet 13. januar 2015 #1217 Del Skrevet 13. januar 2015 I drive-thruen på mcdonalds: Meg: jeg vil gjerne ha en liten new York chicken meny med cola zero Han: med biff eller kylling? Meg: ehm... Kylling? Han: hva vil du ha å drikke til? Kjære restaurantarbeider. Når du spør hva jeg vil ha, kan du ikke da høre etter på hva jeg svarer også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 13. januar 2015 #1218 Del Skrevet 13. januar 2015 I drive-thruen på mcdonalds: Meg: jeg vil gjerne ha en liten new York chicken meny med cola zero Han: med biff eller kylling? Meg: ehm... Kylling? Han: hva vil du ha å drikke til? Kjære restaurantarbeider. Når du spør hva jeg vil ha, kan du ikke da høre etter på hva jeg svarer også? Du ble nok offer for den velkjente automatiseringen man får i kassa/telefonen. Jeg skjønner det er kjipt og man føler seg ikke akkuratt sett... Det var ikke din feil, sikkert bare en sliten person i drive-thruen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. januar 2015 #1219 Del Skrevet 13. januar 2015 ...også har de alltid så eleeeeendig kvalitet på de høyttalergreiene sine! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #1220 Del Skrevet 13. januar 2015 Selv om det ordnet seg til slutt var min kjære såpass irritert over opplevelsen vår at han gikk inn på nettsidene til Tilbords da vi kom hjem fra senteret. Han klarte ikke å finne noe rundt bytting av varer kjøpt i butikk der, men det står at om man handler fra nettbutikken deres (som visst egentlig er en nettbutikk for hver filial) må man reklamere i filialen man har handlet fra. Ut fra nettsiden forsto min kjære at alle butikkene har forskjellige eiere og det forklarer at det ikke bare er å bytte noe som er kjøpt i f.eks. i Bergen i filialen i Oslo, men for oss som kunder fremstår de jo som en enhetlig kjede og vi var faktisk ikke klar over at det er sånn. Det burde fremkomme tydelig av bytte- og tilgodelapper om de kun gjelder i butikken hvor varen er kjøpt og ikke i andre filialer i kjeden. Det vil spare både kunder og ansatte for frustrasjon. Veldig sent svar på denne, men jeg jobber i Tilbords, og det er IKKE slik service vi har i butikken min. Stemmer at alle TIlbords butikkene har forskjellige eiere og at de kan drive butikken litt som de selv vil, men alle varer kjøpt i en Tilbords butikk, skal kunnes bytte i hvilken som helst annen Tilbords-butikk. På vegne av Tilbords så sier jeg beklager for den servicen du opplevde, for det hadde ikke holdt i min butikk! Anonymous poster hash: 43fc8...907 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå