Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Mamma1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som om noen vurde kontakte ledelsen i den butikken hvertfall og linke til denne tråden :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på hva som er SparKjøp sitt konsept. Vi har fått SparKjøpbutikk i byen min, og jeg var innom og kjøpte en vare til 99,50. Den var siste i riktig størrelse (str. 40 cm). Jeg spurte i kassen om de fikk inn flere, da jeg trengte en til, og den ansatte forklarte at butikken dessverre ikke hadde noen innflytelse eller oversikt på hva sentrallageret sendte dem, men hun sjekket at sentrallageret hadde rikelig av den størrelsen, så da skulle man jo tro den kom inn etterhvert. Litt snodig opplegg, tenker jeg, men den ansatte var hyggelig og hjelpsom, så ingenting å utsette på butikken.

Dro så hjem og sendte en mail til SparKjøp kundeservice, for å spørre når min butikk var forventet å få inn varen i str 40 cm. Får beskjed om at "nei - dessverre, vi sender varer til butikkene hver dag, men det er vanskelig å si når *din butikk* får denne". That's it.

Hva i all verden? Er det meningen jeg skal ringe og plage butikken hver jævla dag for å spørre om de har fått inn varen min? Et eller annet system må de da ha på ting, som at varer som sentrallageret har skal fylles opp innen én uke, to uker, en måned eller lignende. Ellers kunne jeg kanskje søkt jobb på lageret til SparKjøp, da det virker fryktelig enkelt, siden man tydeligvis bare kan raske sammen noen tilfeldige varer når man føler for det, og sende avgårde helt i hytt og vær? :klo:

(For øvrig kan jeg heller ikke bestille varen på nett, da de ikke ekspederer ordre under 150 kroner...og jeg gidder ikke kjøpe mer hos dem bare fordi de er vanskelige.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nærbutikken min er det en butikkansatt som alltid begynner å trikse med varene når han scanner dem, med et lurt smil og et flørtende blikk. Jeg tror han kun gjør det til oss jenter, og det virker som han gjør det for å imponere oss. Men sorry, kanskje hadde det vært kult om du var bartender, men du jobber i kassa på Rema!

Kom også på en fyr som drev en kiosk der jeg vokste opp. Han var en litt sånn orginal type, og tydeligvis hadde han litt fritidsproblemer. Han hadde nemlig funnet opp vitser om alle varene han hadde i kiosken. Da vi kjøpte god morgen yoghurt, så han "Må huske å si god morgen før du åpner den da! Høhø". Da jeg og mamma kjøpte duoyoghurt, så han "en duo for en duo! Høhø", og en gang vi kjøpte seterrømme, så han "skal dere til seters og gjøre dere fete? Høhø". Det er de vitsene jeg husker, men nivået på vitsene lå omtrent der.. Uansett hva vi kjøpte hadde han en vits på lager!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som opplever det traumatiske spørsmålet "trenger du noe hjelp? jeg står rett her borte" ; Har det falt dere inn at mange butikker praktiserer dette for å forhindre tyveri? Statistikken viser at om man tar direkte kontakt med kunden og gjør seg synlig så er dette med på å forhindre tyveri. Kilde: Sjefen min, i en av Norges største kjeder.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som opplever det traumatiske spørsmålet "trenger du noe hjelp? jeg står rett her borte" ; Har det falt dere inn at mange butikker praktiserer dette for å forhindre tyveri? Statistikken viser at om man tar direkte kontakt med kunden og gjør seg synlig så er dette med på å forhindre tyveri. Kilde: Sjefen min, i en av Norges største kjeder.

Jepp, dette lærte vi på svinnkurs i kjeden "min" også. Det å se hver enkelt kunde er den beste og rimeligste tyveriforebyggingen som finnes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nærbutikken min er det en butikkansatt som alltid begynner å trikse med varene når han scanner dem, med et lurt smil og et flørtende blikk. Jeg tror han kun gjør det til oss jenter, og det virker som han gjør det for å imponere oss. Men sorry, kanskje hadde det vært kult om du var bartender, men du jobber i kassa på Rema!

Kom også på en fyr som drev en kiosk der jeg vokste opp. Han var en litt sånn orginal type, og tydeligvis hadde han litt fritidsproblemer. Han hadde nemlig funnet opp vitser om alle varene han hadde i kiosken. Da vi kjøpte god morgen yoghurt, så han "Må huske å si god morgen før du åpner den da! Høhø". Da jeg og mamma kjøpte duoyoghurt, så han "en duo for en duo! Høhø", og en gang vi kjøpte seterrømme, så han "skal dere til seters og gjøre dere fete? Høhø". Det er de vitsene jeg husker, men nivået på vitsene lå omtrent der.. Uansett hva vi kjøpte hadde han en vits på lager!

Er ei her og som kommenterer alt man kjøper.

"Å kjøper du julekuler, da skal det pyntes til jul tenker jeg ja"

"Å du kjøper hundeleke ja, nå skal du hjelm og leke med hundel din ja"

"Å kjøper du is, nå skal du hjem og kose deg ja"

Eh ja jeg ver hva jeg skal ha og hva det brukes til, du trenger ikke kommentere alt jeg kjøper av den grunn! Går som regel i en annen kasse om hun er på jobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei her og som kommenterer alt man kjøper.

"Å kjøper du julekuler, da skal det pyntes til jul tenker jeg ja"

"Å du kjøper hundeleke ja, nå skal du hjelm og leke med hundel din ja"

"Å kjøper du is, nå skal du hjem og kose deg ja"

Eh ja jeg ver hva jeg skal ha og hva det brukes til, du trenger ikke kommentere alt jeg kjøper av den grunn! Går som regel i en annen kasse om hun er på jobb.

Haha, jeg hater når de gjør det! Jeg kjenner ei som var på butikken en gang og kjøpte banan og vaselin. Da sa fyren bak kassa "Jasså, det blir helaften på deg i kveld?"

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg hater når de gjør det! Jeg kjenner ei som var på butikken en gang og kjøpte banan og vaselin. Da sa fyren bak kassa "Jasså, det blir helaften på deg i kveld?"

Vet også om en sånn kassa-ansatt. Kjøper ikke mensen-supplies der for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette hørtes kjent ut. Men i tillegg så praktiserer kjeden min at man trenger ikke gå på kunden for at han skal føle seg sett, det holder med øyekontakt eller et "hei".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre. Der Morgan var tidligere.

i Oslo? Nå har jeg skikkelig lyst å gå innom bare for å se hvordan det er der :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom xxl før jul for å kjøpe julegave til søstra mi. Hun ønsket seg et manualer. Fant manualsettet og gikk blid og fornøyd til kassa.

Kom til kassa og betalte. Spurte om jeg kunne få en pose, men nei det kunne jeg ikke få. Manualsettet var alt for tungt til å bære i en pose fikk jeg opplyst. Sa da at det skjønner jeg, men grunnen til at jeg ønsker en pose er at det hølj regner ute og jeg vil gjerne ha en pose til å beskytte esken med siden det skal være en gave og at jeg hadde parkert ganske langt unna butikken.

Men frøkna i kassa nekta meg å få en pose og gjentok gang på gang at det var alt for tungt til å bære i en pose. Gjentok at jeg ikke skulle bære det i posen, jeg skulle legge posen rundt slik at esken ikke ble gjennomvåt og gikk sund. Men nei, pose kunne jeg altså ikke få. Jeg måtte jo skjønne at posen ville gå istykker pga vekta. Forklarte gang på gang at jeg skulle ha posen rundt for å unngå at esken ble våt.

Ga til slutt bare opp å prøve å få meg en pose og gikk. Endte opp med en kliss våt eske og lillesøsteren fikk 6 manualer pakket inn enkeltvis. For eska gikk i oppløsning av regnet.

Må legge til at jeg gang på gang lurte på om hun skulle ha betalt for den jævla posen...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i Oslo? Nå har jeg skikkelig lyst å gå innom bare for å se hvordan det er der :laugh:

Ja, på Byporten. Sikkert hyggelig å gå dit en dag man føler seg litt ensom og oversett :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe tamponger på Kiwi, og ble spurt av 18-åringen i kassa om jeg hadde bleiekort.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe tamponger på Kiwi, og ble spurt av 18-åringen i kassa om jeg hadde bleiekort.

Han stakkaren som ekspederte meg i sta måtte også spørre om det.

Men hva ellers skulle han sagt? "Bind, tampong- og truseinnleggskort"?

Glad jeg ikke er ung gutt ansatt på Kiwi...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere får gratis bind og tamponger på bleiekortet også, fikk jeg forklart da jeg også ble spurt om dette..... Jeg ble stående som et tent lys, Hææ?? Men ja, jeg fikk bleiekort pga. det :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min lokale Kiwi kaller de det fordelskort når jeg kjøper "dameprodukter", og bleiekort når jeg kjøper bleier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da kunne gå an å sette nye varer inn i hyllene og fylle på frukta uten å rote noe så grønnjævlig!? At paller og tomme esker tar plass skjønner de fleste, men det går faktisk an å rydde underveis og sette ting på strategiske steder i stedet for å spre varer, emballasje og trallet ut over hele gulvet sånn at kundene knapt nok kommer forbi? Grrr. Dagens i-landsproblem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...