Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet

Derfor er det fordel å ha jobbet innad i kjeden. Dersom de irriterer meg lenge nok pleier jeg å spørre dem om dette er servicen ansatte i Varner lærer eller om de har feiltolket noe på noen av kursene de ansatte blir sendt på. Da får jeg UTMERKET service :laugh: (Er ikke så frekk med mindre de ikke holder på sånn i en evighet altså). Mange av dem er jo rett ut grusomme service-personer :haar:

Haha aldri dra til USA :fnise:

ELLER SEOUL for den saks skyld o.O

Husker Da jeg var i Seoul for første gang, var innom Myeong-dong Distriktet, var innom en typo sminke/accessories butikk, hvor jeg fikk ei jente som gikk rundt å fulgte etter meg HELE tiden, enten "denne var fin, prøv den?"* holder kurven også* "nei nei, dette er ikke DIN farge, du må bruke dette heeeeeer" *hvem har sagt at det var til meg?" xD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert blitt nevnt en utall antall ganger, men som tidligere butikkansatt irriterer jeg meg litt over værsågod-syken:

Meg: Hei
Ansatt; Ja, værsågod
*Biip, biip*
Ansatt: Det blir 189,-
Meg: Tar det kontant, jeg!
*Gir penger*
Ansatt: 11 kroner tilbake, værsågod
Meg: ..... Takk
Ansatt: Værsågod
Meg: ......

Jo, takk for at jeg får lov til å hoste opp 189 kroner for èn frossenpizza, to brus og en sjokolade.

• Liker 3
Skrevet

Jeg må bare få skreket det ut at jeg er så lei av innpåslitne butikkselgere!!!!!!!!!!!!! Jeg føler meg som et rådyr som vandrer lykkelig og uviten inn i et åpent landskap, men som plutselig blir angrepet fra alle hold av blodtørstige og sultne løver i 100 km/t!

TRENGER DU HJELP?!? BARE SI IFRA JEG STÅR RETT HER :murvegg:

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg har en fra Vero Moda. Jeg hadde prøvd noen bukser, str 42. De passet utmerket, men jeg er over 180 cm høy og de var derfor litt for korte. Dette var i den tiden da VM hadde bukser med 42/32 på lappene, altså var det flere lengder på buksene. Anyways;

Meg: Hei! Du har ikke denne buksen eller noe lignende med 34 i lengde? Disse ble litt korte.

Butikkdame: Sorry, vi har ikke bukser til folk som er både feite og høye vi! Enten må man være tynn og høy eller lita og feit.

Meg: :o

Jeg ble satt ut og gikk. Fant forresten buksa i riktig str i en annen VM butikk like etterpå. Angrer på at jeg ikke klaga på drittkjerringa!

Endret av negnavhc
  • Liker 37
Skrevet

Sikkert blitt nevnt en utall antall ganger, men som tidligere butikkansatt irriterer jeg meg litt over værsågod-syken:

Meg: Hei

Ansatt; Ja, værsågod

*Biip, biip*

Ansatt: Det blir 189,-

Meg: Tar det kontant, jeg!

*Gir penger*

Ansatt: 11 kroner tilbake, værsågod

Meg: ..... Takk

Ansatt: Værsågod

Meg: ......

Jo, takk for at jeg får lov til å hoste opp 189 kroner for èn frossenpizza, to brus og en sjokolade.

Skjønte ikke? Er det fælt å si vær så god om noen sier takk også nå a?

• Liker 14
Skrevet

Sikkert blitt nevnt en utall antall ganger, men som tidligere butikkansatt irriterer jeg meg litt over værsågod-syken:Meg: HeiAnsatt; Ja, værsågod

*Biip, biip*Ansatt: Det blir 189,-Meg: Tar det kontant, jeg!

*Gir penger*Ansatt: 11 kroner tilbake, værsågodMeg: ..... TakkAnsatt: VærsågodMeg: ......

Ah det er slike folk som deg som irriterer kassapersonale. Folk som blit helt mutt og ser rart på ansatte når de bruker ord de iflølge jobbeskrivelsen skal bruke (hei, takk, værsågod). Hva med å si takk på en normal måte og avslutte med et ha det? Med mindre du ble tvunget til å bruke 189 kroner på pizza, brus og sjokolade, da.

• Liker 19
Skrevet

Sikkert blitt nevnt en utall antall ganger, men som tidligere butikkansatt irriterer jeg meg litt over værsågod-syken:Meg: HeiAnsatt; Ja, værsågod

*Biip, biip*Ansatt: Det blir 189,-Meg: Tar det kontant, jeg!

*Gir penger*Ansatt: 11 kroner tilbake, værsågodMeg: ..... TakkAnsatt: VærsågodMeg: ......

Den aller første "værsågod" kunne blitt byttet ut med et helt vanlig "hei", men de to siste er ingenting å klage på. Hva skulle kassereren istedenfor sagt da? Når du sier "takk", er de naturlig å si nettopp "værsågod". Å feks si "takk" som svar til "takk" virker vel ikke helt logisk? Når en butikkansatt sier "værsågod" er det en høflighetsfrase, og ikke pga de oppriktig tror at de nettopp har gjort deg en stor tjeneste ved å la deg kjøpe den pizzaen.

• Liker 16
Skrevet

kanskje ikke heeelt det samme, men litt morsomt nå i ettertid...

jeg gikk inn på en shell stasjon hvor jeg skulle kjøpe ... kremt... kondomer.. Noe som i utgangs punktet kan være litt pinlig. så jeg gikk å dilla litt først, henta en kartong med melk mens jeg ventet på at det skulle bli litt mindre folk i butikken. Når det jeg endelig tok motet til meg gikk jeg bort til kassen, satte fra meg melka og sa lavt, men tydelig: "og en pakke Profil". Da spør den unge mannen bak disken høyt: " en pakke repsils??". Og jeg svarer da rødmende og fnisende tilbake, "neei en pakke profil...." hvorpå gutten svarer like rød: "ååå... heheh.... Vil du ha en pose?" (eeehhh.. JA!!!) De få som var igjen i butikken fniste godt av meg da ja ;)

Det var ikke tilfeldigvis på esso-stasjon? På vestlandet? For en god del år siden? Jeg visste ikke at "profil" var kondomer på det tidspunktet.... Og du var også første kunden min som kjøpte kondomer.

• Liker 2
Gjest bustyvel
Skrevet

Det var ikke tilfeldigvis på esso-stasjon? På vestlandet? For en god del år siden? Jeg visste ikke at "profil" var kondomer på det tidspunktet.... Og du var også første kunden min som kjøpte kondomer.

Hvis du leser innlegget, så står det SHELL :laugh:

Skrevet

Hvis du leser innlegget, så står det SHELL :laugh:

Lese innlegget? barh,driver ikke på med sånt :P Nei, var litt rask i svingen. Ble litt "stresset" da jeg trodde det var meg bak kassen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er en direkte dum ting, men det er ganske irriterende

I den lokale matbutikken her, er det ofte unge folk om sitter i kassa og de har ofte vennene sine på besøk som de snakker med mens de står i kassa. Når jeg handler der spør de da om jeg trenger pose og jeg svarer som regel "ja, det gjør jeg" og da slår de inn posen, men jeg får ikke posen. Når jeg da spør "unnskyld, men kan jeg få den posen" sier de bare "oja, du sa ikke at du skulle ha, men her". Jeg blir litt paff, jeg. Er vel ikke en av de som sier nei til pose, for å å si ja, for å spare 1 krone..

• Liker 2
Skrevet

Skjønte ikke? Er det fælt å si vær så god om noen sier takk også nå a?

Det er jo også nettopp det som mangler. Hva med f.eks. å takke når du får penger i hånden?

Ah det er slike folk som deg som irriterer kassapersonale. Folk som blit helt mutt og ser rart på ansatte når de bruker ord de iflølge jobbeskrivelsen skal bruke (hei, takk, værsågod). Hva med å si takk på en normal måte og avslutte med et ha det? Med mindre du ble tvunget til å bruke 189 kroner på pizza, brus og sjokolade, da.

Tja, har fem år på baken i servicebransjen, så akkurat det tviler jeg litt på. Det kom åpenbart ikke godt nok frem, det jeg etterlyser i innlegget er altså nettopp et takk hist og her. Det er ingen automatikk i at det kun er kunden som skal takke.

Den aller første "værsågod" kunne blitt byttet ut med et helt vanlig "hei", men de to siste er ingenting å klage på. Hva skulle kassereren istedenfor sagt da? Når du sier "takk", er de naturlig å si nettopp "værsågod". Å feks si "takk" som svar til "takk" virker vel ikke helt logisk? Når en butikkansatt sier "værsågod" er det en høflighetsfrase, og ikke pga de oppriktig tror at de nettopp har gjort deg en stor tjeneste ved å la deg kjøpe den pizzaen.

Det er naturlig å takke f.eks. når man mottar penger. Det gjorde i hvert fall jeg i min tid.

• Liker 3
Gjest bustyvel
Skrevet

Er vel ikke en av de som sier nei til pose, for å å si ja, for å spare 1 krone..

Skal love deg at DE er det ekstremt mange av!!!

• Liker 5
Skrevet

Derfor er det fordel å ha jobbet innad i kjeden. Dersom de irriterer meg lenge nok pleier jeg å spørre dem om dette er servicen ansatte i Varner lærer eller om de har feiltolket noe på noen av kursene de ansatte blir sendt på. Da får jeg UTMERKET service :laugh: (Er ikke så frekk med mindre de ikke holder på sånn i en evighet altså). Mange av dem er jo rett ut grusomme service-personer :haar:

Og når jeg har prøvd en bukse i den største størrelsen de hadde igjen, og hun spør om den passet og jeg sier nei den var nok ganske mye for liten, kommer hun med "ååååja men altså jeg måtte gå opp en størrelse i de buksene altså, men jeg er litt mindre enn deg da".. Grrrrrr

• Liker 1
Skrevet

Og når jeg har prøvd en bukse i den største størrelsen de hadde igjen, og hun spør om den passet og jeg sier nei den var nok ganske mye for liten, kommer hun med "ååååja men altså jeg måtte gå opp en størrelse i de buksene altså, men jeg er litt mindre enn deg da".. Grrrrrr

Noen av de som jobber der er rett og slett ufyselige!
  • Liker 3
Skrevet

Skal love deg at DE er det ekstremt mange av!!!

Ja, det skjønner jeg jo, forsåvidt, men liker jo ikke å bli sett på som en av dem når jeg faktisk sier ja til pose når de spør :)

• Liker 2
Skrevet

Det er jo også nettopp det som mangler. Hva med f.eks. å takke når du får penger i hånden?

Tja, har fem år på baken i servicebransjen, så akkurat det tviler jeg litt på. Det kom åpenbart ikke godt nok frem, det jeg etterlyser i innlegget er altså nettopp et takk hist og her. Det er ingen automatikk i at det kun er kunden som skal takke.

Det er naturlig å takke f.eks. når man mottar penger. Det gjorde i hvert fall jeg i min tid.

Må si meg uenig i logikken din... Man får jo forsåvidt ikke pengene i hånda lenger engang :)

• Liker 1
Skrevet

Dett er ikke dårlig service, men kanskje litt for god...

Var innom Christiania Glassmagasin (den på Stortorvet) for noen dager siden, og gikk gjennom sminkeavdelingen. På den relativt korte strekningen tror jeg at jeg ble spurt om jeg trengte hjelp rundt 8 ganger :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Ja, greit, er enig i at man skal takke for pengene når man får de i hånden. Det skjer mindre og mindre nå; de fleste betaler med kort, og ellers så har vi også CashGuard for mynter... Så er egentlig det mindretallet som betaler med sedler (i de butikkene som har CashGuard) hvor man har muligheten til å takke for penger man får. La ikke merke til mangelen på "takk" i den situasjonen du opplevde. Men ellers syntes jeg den var helt grei.

Selv opplever jeg at kunder vanskelig vet hva de skal si de gangene jeg sier "takk" feks etter handelen - skal de si "værsågod" tilbake? Da blir det fort bare en drøss med "takk" på begge sider.

Skrevet (endret)

Dett er ikke dårlig service, men kanskje litt for god...

Var innom Christiania Glassmagasin (den på Stortorvet) for noen dager siden, og gikk gjennom sminkeavdelingen. På den relativt korte strekningen tror jeg at jeg ble spurt om jeg trengte hjelp rundt 8 ganger :fnise:

Ja... det er en kunst som veldig få kan å se an mennesker og deretter spørre bare om de ser ut som de leter etter noe. Jeg har nesten blitt sperret og holdt igjen på vei gjennom slike butikker (der det er flere butikker samlet). Altså.. jeg går i 30km/t og har blikket mot døra... ser jeg ut som jeg trenger hjelp? Annet enn med å rekke bussen altså.

Edit: Neste gang kan man kanskje si ja takk og spørre om de selger skilt med teksten: Jeg bare kikker?

Endret av Lea2
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...