Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Jeg var på den lokale Nillebutikken i går.

Det er lørdag og desember, to timer før stengetid, butikken full av folk og køen vokser kjempelang. Da syns disse umotiverte ungjentene det er en god ide å stenge den ene kassa for å telle den opp "så er det gjort".

Jeg er vanligvis ingen utålmodig kunde, men den syns jeg var drøy!

Det er egentlig ikke lov å telle opp kassa åpenlyst i butikken, i forhold til sikkerhetsrutiner skal det gjørs på bakrommet, og døren skal helst ha pinkode eller lås. I tillegg skal man åpne den andre kassa om køen er lenger enn på 3 personer, det er i hvert fall slik der jeg jobber. Ganske sløvt, og noen burde definitivt klage til sjefen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en tendens til å tiltrekke meg overivrige ekspeditører i klesbutikker. Særlig når jeg takker ja til å få hjelp til å finne noe. Husker spesielt en gang jeg var i Bergen og gikk inn i en butikk som solgte jeans. Jenta som jobbet der spurte om hun kunne hjelpe og jeg sa ja. Jeans med bootcut som min fasong og som ikke er for lav i livet. Informerte også om størrelsen min.

Hun rotet litt rundt og kom tilbake med et par jeans.. ingen av dem hadde bootcut men var slim og altså trange nederst. Jeg så litt rart på henne og bemerket at bootcuten manglet. Hun sa "Ja, men denne modellen vil passe perfekt til deg, bare prøv den og se!". Jeg bemerket at den kanskje var litt liten også.. to størrelser mindre enn den jeg bruker. "Nei, de er så stretchy at de må være litt mindre!"

OK.. så det bærer inn i prøverommet med meg. Knota fælt med å få av meg det jeg hadde på meg og begynte å dra på meg den ene buksa.. som naturlig nok stoppa opp ved kneet... og akkurat da river hun opp forhenget... helt opp... og spør hvordan det går. Jeg står der med buksa nesten opp til knea og sliter med ballansen, men får dratt igjen forhenget og sier noe sånt som "Jeg er ikke ferdig ennå!" og deretter tar jeg på meg mine vanlige klær, gir tilbake de to buksene i størrelse mini og går.

Det er en grunn til at jeg hater å prøve klær!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å tiltrekke meg overivrige ekspeditører i klesbutikker. Særlig når jeg takker ja til å få hjelp til å finne noe. Husker spesielt en gang jeg var i Bergen og gikk inn i en butikk som solgte jeans. Jenta som jobbet der spurte om hun kunne hjelpe og jeg sa ja. Jeans med bootcut som min fasong og som ikke er for lav i livet. Informerte også om størrelsen min.

Hun rotet litt rundt og kom tilbake med et par jeans.. ingen av dem hadde bootcut men var slim og altså trange nederst. Jeg så litt rart på henne og bemerket at bootcuten manglet. Hun sa "Ja, men denne modellen vil passe perfekt til deg, bare prøv den og se!". Jeg bemerket at den kanskje var litt liten også.. to størrelser mindre enn den jeg bruker. "Nei, de er så stretchy at de må være litt mindre!"

OK.. så det bærer inn i prøverommet med meg. Knota fælt med å få av meg det jeg hadde på meg og begynte å dra på meg den ene buksa.. som naturlig nok stoppa opp ved kneet... og akkurat da river hun opp forhenget... helt opp... og spør hvordan det går. Jeg står der med buksa nesten opp til knea og sliter med ballansen, men får dratt igjen forhenget og sier noe sånt som "Jeg er ikke ferdig ennå!" og deretter tar jeg på meg mine vanlige klær, gir tilbake de to buksene i størrelse mini og går.

Det er en grunn til at jeg hater å prøve klær!

Garantert Carlings!:ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende. Hver gang vi er på big bite må sambo presisere hva han skal ha på hver gang. Noe i denne duren:

Sambo: baguett med kun smør, kjøttdeig, løk og ost.

Ansatt: (begynner å lage..) alle grønnsaker ?

Sambo: nei, kun løk.

Ansatt: tomat? Agurk?

Sambo: bare løk, kjøttdeig og ost!

Ansatt: vil du ha chips på?

Sambo: nei.

Ansatt: remulade? Majones?

Sambo: neeeei!

Så irriterende. Det er den samma ansatte hveer gang. De andre skjønner hva kun smør, løk, kjøttdeig og ost betyr.

Denne ansatte stresser også med å lage maten. Sier tydelig ifra hver gang at jeg er superallergisk mot løk og kan ikke spise noe som har vært i kontakt med løk. Stressa som han er(igjen, hveeer gang) så legger han på løk, jeg sier ifra og han mener han bare kan ta av løken så kan jeg spise den.. Nei jeg kan ikke det, derfor jeg alltid sier ifra at jeg ikke kan spise noe som har vært i kontakt med løk. Gaad -.-

i-landsproblemer

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert Carlings! :ler:

Ikke umulig.. det var er senter der butikkene på en måte hang sammen, så man måtte gå gjennom en for å komme til en annen. Noe som gjorde at det var mulig å se meg i undertøy 4 butikker unna. Så ikke på skiltet hvilken butikk jeg var inni,

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og en annen ekstrahjelp var alene i den ene etasjen, og han brukte den siste timen på å snakke med vennene sine. Butikken så helt jævlig ut, og han ryddet ikke en eneste ting. Jeg var i kassen, og hadde kunder hele tiden, og ikke ville han bytte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert Carlings! :ler:

Oj, jeg har nettopp kommet hjem fra Carlings og tenkte at det var lenge siden jeg fikk så god service. To unge karer, vennlige, men ikke innpåslitne. De sa hei da jeg kom, smilte mens jeg fomlet med gavekortene som ikke hadde nok penger, og sa god jul da jeg gikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en relativt liten butikk jeg ofte bruker (type kiwi/bunnpris-størrelse, ikke coop obs/ica supermarked) så er det ALLTID immari rotete og det står alltid gamle varer i hyllene.

Så er det så utrolig irriterende å se at hele butikken er et stort kaos og jeg har funnet minst fem forskjellige varer son gikk ut for tre dager siden, og to stykker sitter i kassa når det er tre kunder i hele lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en relativt liten butikk jeg ofte bruker (type kiwi/bunnpris-størrelse, ikke coop obs/ica supermarked) så er det ALLTID immari rotete og det står alltid gamle varer i hyllene.

Så er det så utrolig irriterende å se at hele butikken er et stort kaos og jeg har funnet minst fem forskjellige varer son gikk ut for tre dager siden, og to stykker sitter i kassa når det er tre kunder i hele lokalet.

Høres ut som en typisk joker butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en relativt liten butikk jeg ofte bruker (type kiwi/bunnpris-størrelse, ikke coop obs/ica supermarked) så er det ALLTID immari rotete og det står alltid gamle varer i hyllene.

Så er det så utrolig irriterende å se at hele butikken er et stort kaos og jeg har funnet minst fem forskjellige varer son gikk ut for tre dager siden, og to stykker sitter i kassa når det er tre kunder i hele lokalet.

Jeg har jobbet på en kafé der det alltid var tre i kassa (en til å ta i mot og veksle penger, en til å lage kaffe/te og en til å rekke kunden maten/kaken) uansett hvor mye det var å vaske og rydde opp, uansett om det var en rolig periode og nesten folketomt. For det var jo morsommere å stå i kassa enn å rydde og vaske... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her er min egen, og det var ikke dumt, men litt uhøflig kanskje.

VI har to etasjer i butikken jeg jobber i. Kunden kommer med varer fra andre etasje og betaler dem. Så sier han "Jeg glemte noe oppe. Hvordan kommer jeg meg opp igjen?"

Meg: "Du vet den trappen du brukte for å komme ned? Den går også oppover."

Heldigvis tok han det med et smil.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet på en kafé der det alltid var tre i kassa (en til å ta i mot og veksle penger, en til å lage kaffe/te og en til å rekke kunden maten/kaken) uansett hvor mye det var å vaske og rydde opp, uansett om det var en rolig periode og nesten folketomt. For det var jo morsommere å stå i kassa enn å rydde og vaske... :roll:

Dette er en helt vanlig matbutikk...

Når jeg skriver "to i kassa", så mener jeg ike at de har to ÅPNE kasser...! Jeg mener at en ansatt ekspediterer den ENE kunden som handler melk og brød, mens den andre sitter i en stengt kasse. De to skravler selvfølgelig uavbrutt om festen som var eller festen som kommer.

Det kan foresten gå motsatt vei også. Altså at de er tre på jobb og alle tre setter varer inn i ei hylle (som egentlig bare er jobb nok til en ansatt). Mens køen ved kassa vokser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en typisk joker butikk!

Det er joker-størrelse på butikken, hvertfall... Så det er ikke en sinnsykt stor butikk å holde i orden, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg har nettopp kommet hjem fra Carlings og tenkte at det var lenge siden jeg fikk så god service. To unge karer, vennlige, men ikke innpåslitne. De sa hei da jeg kom, smilte mens jeg fomlet med gavekortene som ikke hadde nok penger, og sa god jul da jeg gikk.

Jøss! Jeg handler aldri på carlings lenger... Blir gal av de som jobber der. Var å skulle kjøpe en bukse på tilbud der, og ble forfulgt av hun som jobber der med masse fullprisbukser jeg "bare MÅTTE prøve for de på tilbud var bare sååå mye dårligere asså!" (Med tyggis i munnen så klart).

Merkelig at buksene jeg så på på tilbud var samme merke som de hun prøvde å tvinge på meg til fullpris????

Aldri hatt en positiv opplevelse på carlings :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angret på en t-lys holder/liten blomsterpotte jeg ikke hadde kjøpt på Nille, og tittet litt etter den, hvor jeg plutselig finner den etter mange måneder på Stovner. Jeg ville gjerne ha to av dem, så gikk til kassen og spurte. Hun i kassen fant en annen mann som napper den ut av hendene mine og sier at jeg ikke får kjøpe den fordi den er knust. Javel? Nede i bunnen var det en liten sprekk, som ikke gikk ann å kjenne engang. Jeg skulle jo bare ha en blomst oppi så jeg nappet den ut av hendene hans igjen for å si at "det gjør ikkenoe". Så napper han den ut av hendene mine igjen for å si at han nå pakker opp julevarer og det kommer flere av den om et par dager. Da tar jeg den tilbake ut av hendene for å si at "da kjøper jeg DENNE nå, og kommer tilbake for å kjøpe en til".

I kassen så viser det seg at denne er på salg til 10kr, og jeg har siden ikke sett flere. ;P Blir litt sånn irritert når han bare river varen ut av hendene mine...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen gang på Nille så hadde de kampanje på shampo og balsam. Det var lang kø, og jeg var sist. Damen i kassen spør alle foran meg om de vil ha shampo og balsam også, og mange takker ja. Da det var min tur ser hun stygt på meg og sier "Du skal vel ikke ha Nille shampo og balsam du, du bruker vel bare sånne DYRE FRISØRPRODUKTER!!!!!". Hva betyr det fornoe? Tenkte jeg kunne ta det som et kompliment at håret mitt ser fint ut? :fnise:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Jeg handler aldri på carlings lenger... Blir gal av de som jobber der. Var å skulle kjøpe en bukse på tilbud der, og ble forfulgt av hun som jobber der med masse fullprisbukser jeg "bare MÅTTE prøve for de på tilbud var bare sååå mye dårligere asså!" (Med tyggis i munnen så klart).

Merkelig at buksene jeg så på på tilbud var samme merke som de hun prøvde å tvinge på meg til fullpris????

Aldri hatt en positiv opplevelse på carlings :ler:

Agreed! Elsker carlings uten ansatte. Joda, de er utadvendte og de vet mye om varene de selger, men jeg liker å prøve klær for meg selv, er ikke interessert i å svinse rundt i butikken for å vise frem til den som jobber der. Hater å få "passet deeeen?" gjennom prøveromsdøren :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Jeg handler aldri på carlings lenger... Blir gal av de som jobber der. Var å skulle kjøpe en bukse på tilbud der, og ble forfulgt av hun som jobber der med masse fullprisbukser jeg "bare MÅTTE prøve for de på tilbud var bare sååå mye dårligere asså!" (Med tyggis i munnen så klart).

Merkelig at buksene jeg så på på tilbud var samme merke som de hun prøvde å tvinge på meg til fullpris????

Aldri hatt en positiv opplevelse på carlings :ler:

Derfor er det fordel å ha jobbet innad i kjeden. Dersom de irriterer meg lenge nok pleier jeg å spørre dem om dette er servicen ansatte i Varner lærer eller om de har feiltolket noe på noen av kursene de ansatte blir sendt på. Da får jeg UTMERKET service :laugh: (Er ikke så frekk med mindre de ikke holder på sånn i en evighet altså). Mange av dem er jo rett ut grusomme service-personer :haar:

Endret av Gitte.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...