Gå til innhold

Hvor kjøpe kongerøkelse?

Nigo-san

Anbefalte innlegg

Noen her som husker de små plastikkboksene med hvitt lokk som man kunne kjøpe på vanlige matbutikker og som inneholdt "kongerøkelse"? Er det fremdeles å få tak i?

Nærmeste jeg har kommet, er en dyrere, mer fancy variant på spesielbutikk, men jeg skulle så gjerne hatt den gode gamle kongerøkelsen på komfyren før jul.... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som husker de små plastikkboksene med hvitt lokk som man kunne kjøpe på vanlige matbutikker og som inneholdt "kongerøkelse"? Er det fremdeles å få tak i?

Nærmeste jeg har kommet, er en dyrere, mer fancy variant på spesielbutikk, men jeg skulle så gjerne hatt den gode gamle kongerøkelsen på komfyren før jul.... :vetikke:

Jeg så de på Apotek1 til 39,90 forrige uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så de på Apotek1 til 39,90 forrige uke. :)

Næh, er det sant? Jeg har savnet det i årevis, og så er det å finne på apoteket?

Tuuuusen takk!

:kyss::klem::hoppe::danser::blomst::danser::hoppe::klem::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hvis det er de boksene jeg tror du mener som er litt flate og gjennomsiktige med hvitt lokk, så har de vært på apoteket i mange år. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit av meg å ikke lete der :klaske:

Men dette var virkelig gode nyheter, som du kanskje skjønte (jeg tok visst litt av,ehem...). Endelig får jeg skikkelig røkelse til jul! Damen i spesialbutikken så rart på meg da jeg spurte etter gammeldags kongerøkelse, og prakket på meg en som visstnok var mye bedre. Og joda, den var absolutt velduftende og fin, men det var ikke det samme som de små plastboksene vi kjøpte på Samvirkelaget til 7,90 i min barndom...

*nostalgisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er de. Det er jo apotekene som tradisjonelt solgte slikt. Men jeg så Coop Prix hadde det rundt juletider i fjor, i området omkring vitaminpiller og tran.

Edit:

Dessuten er jo kongerøkelse helt "himmelsk", bokstavelig talt ;)

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sånn "fancy" kongerøkelse fra Black Design i år, men skal legge den på vent og bruke den gamle fra apoteket istedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er de. Det er jo apotekene som tradisjonelt solgte slikt. Men jeg så Coop Prix hadde det rundt juletider i fjor, i området omkring vitaminpiller og tran.

Ellers så pleier de å ha det ved disken på Meny iallefall.

Tror jeg har pleid å betale mellom 15.- og 30,- kr for det

...Også har de det på Plantasjen og Nille.

I alle dager. Hvordan har jeg egentlig klart å unngå den? :dåne:

For jeg har virkelig lett etter det, uten hell....

Jeg har også sånn "fancy" kongerøkelse fra Black Design i år, men skal legge den på vent og bruke den gamle fra apoteket istedet. :)

He-hey, jeg er ikke eneste medlem i Kongerøkelse-i-plastboks -klubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på apoteket, og det var ikke helt samme typen. Den jeg husker fra "gamle dager" var mindre i diameter og dypere, og så besto den bare av smeltede kuler i diverse farger. Denne var større, flatere og besto av diverse tørkede vekster (?).

MEN det er samme, nydelige jule-lukt, og det er jo hovedsaken! Jeg kjøpte like godt tre bokser i samme slengen, og selv om jeg er streng på at advent ikke skal begynne før første søndag, så har vi hatt en liten førpremiere... ;)

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apoteket har den orginale og aller beste. Jeg bruker de flere ganger før jeg bytter den ut å heller oppi litt til. Ikke bruk hele på en gang, del den oppi 4 eller 5.

Kongerøkelsen og er fra Svanelabratoriet i Oslo.

Boksen har hvitt lokk med gullprint av en konge på, bunnene er gjennpmsiktig, så du ser røkelsen inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært på apoteket, og det var ikke helt samme typen. Den jeg husker fra "gamle dager" var mindre i diameter og dypere, og så besto den bare av smeltede kuler i diverse farger. Denne var større, flatere og besto av diverse tørkede vekster (?).

MEN det er samme, nydelige jule-lukt, og det er jo hovedsaken! Jeg kjøpte like godt tre bokser i samme slengen, og selv om jeg er streng på at advent ikke skal begynne før første søndag, så har vi hatt en liten førpremiere... ;)

Takker for tips!

Den typen får du på Christiania Glasmagasin, vet jeg. Den er helt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den du egentlig mente som jeg også trodde du mente :) Jeg kjøpte min på Plantasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongerøkelsen med hvitt lokk med konger i gull, har svanelaboratoriet fått enerett på i år. Den er bare best! :)

Røkelsen i "kuleform", som nesten ligner på glasskuler, fås kjøpt på Eurospar, Nille, Plantasjen, Meny og sikkert også mange andre steder.

Men vi prøvde den i fjor, og jeg syntes ikke den luktet noe særlig, og dessuten satt den seg fast i røkelse-skåla? Gjorde jeg det feil? Hvordan skal den brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi prøvde den i fjor, og jeg syntes ikke den luktet noe særlig, og dessuten satt den seg fast i røkelse-skåla? Gjorde jeg det feil? Hvordan skal den brukes?

Min lukter veldig jul :) Men den setter seg fast i skålen ja, det vil den gjøre fordi den smelter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...