Gå til innhold

Hvor langt går du på en time?


hysteria

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Jeg lurer rett og slett på hvor langt dere går på en time! ...om dere går i relativt hurtig tempo for det meste bortover og litt oppover/nedover. Hehe. Jeg gikk en time i dag, men har ikke peiling på hvor langt jeg gikk... Har ikke noe kart og er litt (..) dårlig på avstander. Hadde vært gøy å høre hvor langt dere går på en time. (Har lest at de fleste burde kunne gå 5 km...tror jeg gikk lengre enn det...synes det er langt fra der jeg starte til der jeg endte opp...men vet ikke hvor langt.)

:ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går mellom 6 og 8 km, og da går jeg veldig fort også... er temmelig kjapp av natur, så mange sliter med å henge med, selv når vi bare går der :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å gå 6 km fra jobben på 50 minutter.

Men jeg er langbeint ;)

Regn med 5-6 km/t og en forbrenning på 5-6 Kcal/min.

Vet du fra og tiladresse, så kan du gå inn på naf eller gule sider, og så regnes reiseruten. Helt nøyaktig er det ikke, men jo lengre du går, jo større tall er det å dele på. God tur. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km er nok greit på en time, men jøye meg da dere...8 km på en time?? Går dere som en hjulvisp da eller? :ler:

Ja, jeg "løper" avgårde mens jeg fortsatt går, mange som har kommentert det, blant annet driver jeg med hester, og jeg kan gå ved siden av hesten, mens den faktisk må trave i grei fart for å følge med meg :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ca 5 km til jobb, og jeg går på 45 - 50 min. Har vel gjennomsnittlig lengde på bena, og går ikke spesielt fort ;)

Går i passelig/middels tempo, men kun rett frem hele veien. Det vil vel si at jeg går 6 km på en time da, cirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg "løper" avgårde mens jeg fortsatt går, mange som har kommentert det, blant annet driver jeg med hester, og jeg kan gå ved siden av hesten, mens den faktisk må trave i grei fart for å følge med meg :flau:

Ja, skjønner det - for det er helt umulig å gå normalt hvis man skal gjøre unna 8 km på en time.

Jeg sier ikke at det ikke går altså, bare at du sikkert er litt morsom å se på mens det står på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 5 km til jobb, og jeg går på 45 - 50 min. Har vel gjennomsnittlig lengde på bena, og går ikke spesielt fort ;)

Går i passelig/middels tempo, men kun rett frem hele veien. Det vil vel si at jeg går 6 km på en time da, cirka.

Nå ja, 6 km på en time er nå ganske rask gange da, men er du godt trent - så føles det ikke så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, 6 km på en time er nå ganske rask gange da, men er du godt trent - så føles det ikke så langt. :)

Ja, er jo litt vanskelig å bedømme hva andre synes er fort/middels osv.. Det føles ikke fort for meg i hvert fall, holder mitt vanlige tempo. Blir ikke sliten eller andpusten av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo litt vanskelig å bedømme hva andre synes er fort/middels osv.. Det føles ikke fort for meg i hvert fall, holder mitt vanlige tempo. Blir ikke sliten eller andpusten av det.

Det har du rett i. Det kommer rett og slett an på hvor ofte man går. Jeg synes også 6 km på en time er helt ok, og blir heller ikke sliten eller andpusten av det, men det er neppe det som mange andre omtaler som turtempo. Vi rusler jo ikke akkurat, vi går for å komme fra a til b. :)

(Jeg synes rusletur er litt kjedelig jeg, hvis det ikke er veldig mye nytt og fint å se på da).

Er iallefall deilig å ikke puste som en hvalross etter 1 km. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går 2,5 - 3 kilometer på en time. Er ikke blandt de raskeste nei :fnise:.

Men det viktigste er uansett at du selv føler du får noe igjen for det. Noen går fort for å få trening eller komme seg fra et punkt til et annet. Andre rusler av gårde i roligere tempo for å kose seg ute. :)

Det viktigste er at hver og en gjør det som passer best for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skjønner det - for det er helt umulig å gå normalt hvis man skal gjøre unna 8 km på en time.

Jeg sier ikke at det ikke går altså, bare at du sikkert er litt morsom å se på mens det står på. :ler:

Ja, det er dessverre helt sant, og enda verre hvis jeg er irritert eller sint, da knytter jeg nevene og går som om jeg ikke har ledd i knærne, enda verre enn vanlig altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dessverre helt sant, og enda verre hvis jeg er irritert eller sint, da knytter jeg nevene og går som om jeg ikke har ledd i knærne, enda verre enn vanlig altså :ler:

Aha!! Kappgang. :ler:

Jeg var ute og gikk med en gruppe mennesker for noen uker siden. Han som ledet an gikk i et tempo så det så ut som om vi var en gjeng hjulvisper som var ute og gikk. :ler:

Tror ingen andre enn han skjønte poenget, men vi fulgte med i ren undring.

Og for å ha sagt det: vi gikk overhodet ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjennomsnittlig 7 km/t i lysløypen, på grunn av bratte bakker. Ergo litt raskere på flatmark. Lange ben.

På tredemøllen på helsestudioet er 6 km/t oppført som jogging. Det kan da umulig være effektivt å jogge så sakte? Jeg bruker det tempoet som oppvarming og på slutten av økten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnittlig 7 km/t i lysløypen, på grunn av bratte bakker. Ergo litt raskere på flatmark. Lange ben.

På tredemøllen på helsestudioet er 6 km/t oppført som jogging. Det kan da umulig være effektivt å jogge så sakte? Jeg bruker det tempoet som oppvarming og på slutten av økten.

Det var langsomt til å være jogging, ja. Jeg er nødt til å begynne å jogge rundt 7,5 km/t, så 7-8 km/t er en helt "umulig" fart for meg - for raskt til å gå, for langsomt til å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...