Gå til innhold

Portugisisk blonde

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordrar ikke sengtøy med blonder - eller blonder i det hele tatt.

Foretrekker sengtøy i silkesateng, enkelt, stilig og behagelig. Sengtøy med blondestaffasje blir for harry for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Slike sengesett er i glatt hvit satin med en bred blondekant nesten øverst på dynetrekket og bred kant rundt putetrekket. Broderiet er veldig tradisjonelt og det er ett vakkert stykke håndarbeid.

10na- bare fordi du ikke likte tråden jeg startet om "interiørtabber" gir ikke det deg retten til å rakke ned på ett av verdens flotteste håndtverkstradisjoner, du ville garantert ikke omtalt dette som "harry" hvis det hadde blitt skrevet av en annen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke blonder og dill dall.

Men.

På soverommet kan det gjerne være litt romantisk...

Mmm - ble trett.

Kan ikke du finne en link da, Minnie - som viser eksempler?

Det er kanskje en ide å bestille i stedet for å gå i butikker og lete opp.

Pinlig å si det, men å handle sengtøy er ikke min sterkeste side. Faktisk måtte samboeren min gå til innskaffelse av flere sett sengtøy da han traff meg - jeg hadde to par som matchet - resten var hummer og kanari...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Slike sett er nok ikke så vanlige i Norge- men blant katolikker er de veldig populære. Jeg skal se om jeg kan finne ett bilde av slike sett på nettet.

Helt enig i at blonder interiørmessig ikke er heldig men som sengetøy er de ypperlige, særlig hvis man har en himmelseng slik som jeg har- da er de midt i blinken.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg har sett disse settene og de er ikke i nærheten av harry. De er lekre og meget delikate.

Nettopp, de er virkelig nydelige.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm,der sa du noe Minnie...

Himmelseng...

Kanskje jeg skal sette opp min igjen?

Den har liggi på boden lenge nå,og det er så søtt og koselig med himmelseng.

Takk for tipset. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Slike sett kan bla. skaffes via Fru Lyng Interiør og Steen & Strøm Interiør her i Oslo.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke en eneste katolikk som har denne type sengetøy, er ikke fan av blonder, men i sitt rette element er det nok pentt. Prøver å forestille meg Minnies himmelseng med portugisisk blonde-sengetøy :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Vet hva du snakker om, Minnie. Dette er ikke blonder i ordets rette forstand, det er arvegods og kunstverk, vanlige i Syd-Europeiske (katolske) land. Bare se på tradisjonelt håndverk i den regionen, mye fint å finne. (Som franske quilts... :hjerte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Du har nok rett i at det ikke heter "blonder"- men på norsk er det det mest beskrivende ordet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Ja, det er nok det. Kniplinger er kanskje litt mer beskrivende med henhold til teknikk, men blonder er mest utseendemessig relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Ja' date=' det er nok det. Kniplinger er kanskje litt mer beskrivende med henhold til teknikk, men blonder er mest utseendemessig relevant?[/quote']

Helt enig, nydelige er de uansett.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slike sengesett er i glatt hvit satin med en bred blondekant nesten øverst på dynetrekket og bred kant rundt putetrekket. Broderiet er veldig tradisjonelt og det er ett vakkert stykke håndarbeid.

Hørest pent ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10na- bare fordi du ikke likte tråden jeg startet om "interiørtabber" gir ikke det deg retten til å rakke ned på ett av verdens flotteste håndtverkstradisjoner, du ville garantert ikke omtalt dette som "harry" hvis det hadde blitt skrevet av en annen.

Minnie

Jeg liker IKKE blonder ELLER kniplinger (eller nupereller for den saks skyld) - og det er helt uavhengig av hvem som startet tråden.

Blonder og stæsj blir helt feil for meg. Vi er alle forskjellige ikke sant? Og.... jeg har ikke rakket ned på noe - jeg sa bare at jeg ikke liker blonder.

Hårsår idag Minnie......... *lurer på om hun trenger et glass isvann, eller å skifte bind*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

liker heller ikke blonder.. og jeg synes nok at Minnie er litt hårsår.. men 10na kjenner vi jo.. og jeg forstår godt at Minnie går i forsvarsposisjon med en gang negative kommentarer fra den kanten kommer.. (pga erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker heller ikke blonder.. og jeg synes nok at Minnie er litt hårsår.. men 10na kjenner vi jo.. og jeg forstår godt at Minnie går i forsvarsposisjon med en gang negative kommentarer fra den kanten kommer.. (pga erfaring)

....noen brukere er alltid hårsåre når andres meninger ikke enes med ens egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...