Gjest Dur&Moll Skrevet 24. november 2008 #1 Del Skrevet 24. november 2008 Hele tida her inne er det folk som skriver kjede når de mener skjede. Vær så snill og bruk den rette skrivemåten, for ellers blir innleggene bare komiske! Kjede betyr nemlig noe helt annet enn skjede. En kjede, kan være noe på en sykkel, noe man har rundt halsen, eller mange butikker som heter det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slugger Skrevet 24. november 2008 #2 Del Skrevet 24. november 2008 Det er ikke bare skrivefeil og slurv når man skrive kjede da....? For det er da vel ingen som tror at det heter kjede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #3 Del Skrevet 24. november 2008 Haha, jeg satt for fem min siden og tenkte akkurat det samme. Det er veldig mange som ikke kan å skrive dette ordet rett lenger. Ja skrivefeil er mulig men det er litt påfallende at akkurat dette ordet hele tiden skal inneholde trykkfeil også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #4 Del Skrevet 24. november 2008 Haha, jeg satt for fem min siden og tenkte akkurat det samme. Det er veldig mange som ikke kan å skrive dette ordet rett lenger. Ja skrivefeil er mulig men det er litt påfallende at akkurat dette ordet hele tiden skal inneholde trykkfeil også. ja, ordet skjede skrives ofte kjede, og lesbe blir ofte omtalt som lespe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #5 Del Skrevet 24. november 2008 ser det sniker seg inne sanne feil i innlegg ja, om det er overlagt vet jeg ikke, men i såfall er det på tide de lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 24. november 2008 #6 Del Skrevet 24. november 2008 Dette irriterer meg grønn også! Bra og nødvendig tråd! Utrolig mange ekle underliv ute og går her, alle de som har kjede der nede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg rettet på en som sa kjede støtt og stadig og fikk beskjed tilbake om at det var valgfritt... Tror ikke det stemmer, men jeg orket bare ikke diskutere.. Folk har mye rart for seg (og mange rare uttalelser). Bare tenk på alle som sier påmmfri, entrekå og bærne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 24. november 2008 #8 Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Jeg rettet på en som sa kjede støtt og stadig og fikk beskjed tilbake om at det var valgfritt... Tror ikke det stemmer, men jeg orket bare ikke diskutere.. Folk har mye rart for seg (og mange rare uttalelser). Bare tenk på alle som sier påmmfri, entrekå og bærne... Kjede: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Skjede: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Er nok heller lite valgfritt, med mindre noen ved en feiltagelse (???) har pakket sykkelen "oppi der". Endret 24. november 2008 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nienna Skrevet 24. november 2008 #9 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg må si jeg syns det er verre andre veien, altså. Når butikker som selger smykker ol plutselig avaterer med at denne skjeden henger flott rundt halsen. x) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady La-Laa Skrevet 24. november 2008 #10 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg vet faktisk om en del som sier skjede til kjede (altså smykke) Det er nesten verre synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. november 2008 #11 Del Skrevet 24. november 2008 Kanskje det er fordi så mange ikke klarer å si kj-lyden, og begynner å blande alle uttrykk med sj- og skj- og kj-? Når man uttaler alle kj-ord som sj så er kanskje veien til å blande hvordan ting skrives også kort? Tydelig at det er for lite om skjeder i skolen Hvis det var flere essay om dem så kanskje folk hadde lært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #12 Del Skrevet 25. november 2008 Latskap er veien til dårlig kunnskap! Det sier nå jeg! Alle kan si kj-lyden, det er ikke fysisk umulig. Det handler bare om latskap fra barna og de voksnes side! Man burde ta fatt i dette voksende problemet, som dessverre er en del av språkrevolusjonen, å lære barn fra tidlig alder at det ikke er greit og si skj i stedet for kj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Putte_* Skrevet 25. november 2008 #13 Del Skrevet 25. november 2008 En nyttig tråd! Det er både forstyrrende og ergerlig med de verste skrivefeilene, som gjengangerne "kjede", "kjukk" og "intrisert". SÅ vanskelig er det da ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. november 2008 #14 Del Skrevet 25. november 2008 Utrolig mange ekle underliv ute og går her, alle de som har kjede der nede... Hvaaaa, er det ikke lov å pynte seg med litt bling der nede heller nå? Interessant fenomen det her, særlig siden sj-lyden i enkelte tilfeller ser ut til å ta over for kj-lyden. Selv kjenner jeg ei som sier at hun skal på butikken og "sjøpe kjokolade". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 25. november 2008 #15 Del Skrevet 25. november 2008 sjøtt, sjino, sjede, sjære, osv osv osv...... aaaaaaaaaargh........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #16 Del Skrevet 25. november 2008 ..eller..."på skjino med skjærsjten min" ...hvis jeg først skulle dumme meg ut, ville jeg valgt å gjøre det på noe annet enn språket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. november 2008 #17 Del Skrevet 25. november 2008 ...." og "intrisert". SÅ vanskelig er det da ikke! *fniser uhemmet* brukte litt tid på hva det egentlig var, men skjønte det etterhvert, festlig skrivemåte. og, enig i at det kan da ikke være SÅ vanskelig! Og har de sluttet med å lære slikt på skolen? Selv husker jeg at jeg slet med kj og skj, ikke muntlig men skriftlig. Og fikk da spesialtimer for å lære det, husker vi hadde kj og skj, dobbelt konsonanter og diverse ord som mange slet med (kanskje, dessverre etc.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. november 2008 #18 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg må si jeg syns det er verre andre veien, altså. Når butikker som selger smykker ol plutselig avaterer med at denne skjeden henger flott rundt halsen. x) Ettersom det er nevnt flere slags språkfeil i denne tråden, vil jeg bare opplyse deg om at det heter avertere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 25. november 2008 #19 Del Skrevet 25. november 2008 Ettersom det er nevnt flere slags språkfeil i denne tråden, vil jeg bare opplyse deg om at det heter avertere. Flott! Takk for en nødvendig tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pascale Skrevet 26. november 2008 #20 Del Skrevet 26. november 2008 Kanskje det er fordi så mange ikke klarer å si kj-lyden, og begynner å blande alle uttrykk med sj- og skj- og kj-? Det lurer jeg på! Hvorfor klarer de ikke å si kj-lyden? <.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå