Chiquita Skrevet 17. juni 2003 #1 Del Skrevet 17. juni 2003 Hei. Om en mnd tid skal jeg på sykehuset for et lite kirurgisk inngrep i magen. I den forbindelse fikk jeg tilbud om å få en såkaldt "like-glad-sprøyte" for å roe nervene før operasjonen, dersom jeg ønsket det. Jeg lurer på: Har dere noen erfaring med denne sprøyten? Kan dere ikke skrive inn hva dere syntes om den (følelser, osv) *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 17. juni 2003 #2 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg fikk en injeksjon med Petidin før en operasjon, og det var en heftig opplevelse! Jeg ble riktignok ikke likeglad av den, heller hyper og lattermild. Og en smule krevende. Fikk det for meg at jeg var på hotell og hang i ringklokka for å bestille campari og aviser, he he. Gled deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juni 2003 Hehe... Dette kan bli en morsom opplevelse, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. juni 2003 #4 Del Skrevet 18. juni 2003 Finnes tilsvarende som man kan få i forkant av operasjon for å bli likeglad - eller beroliget når man er kjempenervøs og en forferdelig pasient - men som ikke skal stikkes gjennom huden?? auuuu! :oops: Pille eller noe? haster....skal skje i morgen ....og jeg gruer meg .... (beklager avsporingen :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 18. juni 2003 #5 Del Skrevet 18. juni 2003 Fått likeglad før narkose en gang... Ble veldig likeglad og litt surrete. tror jeg skravla noe inni h... :oops: Syns narkosen var det ekleste. Plutselig borte liksom - og ingen følelse av at tid hadde passert da jeg våkna igjen. Det var som et knips. Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 18. juni 2003 #6 Del Skrevet 18. juni 2003 Noen sier det er forferdeleig å våkne fra narkosen og at man blir dårlig etterpå - ble du det Suzy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 18. juni 2003 #7 Del Skrevet 18. juni 2003 Kjæresten min var veldig dårlig, men han hadde operert i munnen og dermed svelgt en del blod på oppvåkningen. Han kastet opp en del og sov nesten hele dagen. Tror dette er forskjellig fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neta Skrevet 18. juni 2003 #8 Del Skrevet 18. juni 2003 Fikk likeglad-sprøyte før en narkose, og ble VIRKELIG likeglad. Har sprøyteskrekk, men ba dem om "å bare stikke" og strakte villig fram beggen hendene for å få veneflonen..... Er ikke ile i det hele tatt... *ss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 18. juni 2003 #9 Del Skrevet 18. juni 2003 Hihi, fikk en slags injeksjon engang da jeg skulle ha en artroskopi (kneundersøkelse med kikkehullsteknikk), før jeg skulle i narkose. Reaksjonen var umiddelbar. Husket nesten ikke at jeg ble trillet inn på operasjonssalen og da jeg flyttet meg over på benken var jeg så gira, blid og hipp-hurra at jeg mente de likegodt bare kunne skjære av meg hele benet hvis de ville det Artig..Men ikke fullt så artig etterpå da. Au.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 18. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg har hatt narkose en gang før (for ca 6 mnd siden) - da fikk jeg noe beroligende i pilleform førts 8husker ikke hva det kalltes) Jeg ble ikke dårlig av narkosen - bare litt slapp... Og det første jeg spurte om etter at jeg kom opp fra oppvåkningen var å få litt mat) Jeg syntes det var deilig med narkose - jeg gled varmt og godt inn i en koselig søvn, og husker ikke noe etterpå.. (altså ingen følelse av tid) (men nå skal jeg altså prøve en "like-glad-sprøyte" ved neste narkose, og er litt spent på den) *klem til dere som har svart* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
choop Skrevet 18. juni 2003 #11 Del Skrevet 18. juni 2003 Har tatt narkose 2 ganger nå. Synes det er en utrolig deilig følelse. Akkurat som å sovne på sofaen etter en slitsom dag. I tillegg har man ingen bekymringer. Når man våkner opp igjen er det som om livet fortsetter der det "slapp". Ikke noe å bekymre seg for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2003 #12 Del Skrevet 19. juni 2003 Har tatt operasjon av poser under øynene, fikk vival (tror jeg) i pilleform som "likegladmiddel", for deretter å bli operert med lokalbedøvelse. Utrolig opplevelse - alt var helt greit, jeg lå og skravla med kirurgen "skjærer du nå? ...kult!" og lignende Mister all formening om tid, alt er bare deilig og snålt :D Skulle ønske jeg hadde fått vival da de skulle ta stingene etterpå :veldigsur: det var ikke morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 20. juni 2003 #13 Del Skrevet 20. juni 2003 Da jeg måtte ta det "lille" inngrepet i magen, måtte jeg opereres 3 ganger grunnet legen som ikke fulgte vanlig prosedyre... Hadde da narkose 3 ganger på 1 1/2 uke. Ble ikke dårlig i det hele tatt, men var trøtt i en måned etterpå. Likegladsprøyten er fin den... jeg gruet meg som en gal, og da jeg fikk den slappet i alle fall nervene mine av. Etter andre ingrepet hadde jeg så store smerter (fordi de ikke hadde gjort som de skulle), at jeg måtte rett på sykehuset å få meg en sprøyte med morfin. Skal si DET hjalp! *savne littegranne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå