Gå til innhold

15 år og husarbeid

:-) anna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får ingenting i ukelønn,o.l,hvis jeg TRENGER noe,så får jeg det.Elles sparer jeg osv.Har stipend og sånn da,men nå får jeg vel antageligvis ikke det til høsten(gikk med til reising,m.m)... :x Men jeg får skolepenger,dvs til mat og sånn,av mamma og pappa,har nemlig lang reisevei,og slutter sent på skolen,og da pleier jeg å få noen småpenger til litt drikke,ol.

Klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

mine barn på 10 og 8 år har ansvaret for å holde rommet ryddet, men 10 åringen liker å hjelpe meg, og da kan han støvsuge hele leiligheten, vaske badet ( gulvet i dusjen :D ), hjelpe å lage mat ol. Jeg tror en må se barnet an for hvor stort ansvar en vil legge på dem, de har ikke vondt av å hjelpe til, men det er heller ikke de som skal ta over alt ansvaret heller. At en lærer barna å rydde etter seg der de har vært gjør arbeidet lettere for alle. Dekke av sin egen tallerken etter de har spist, skylle den, og sette den inn i oppvaskemaskinen om en har oppvaskemaskin. Når barnet er blitt 15 da kan en kreve mer av dem, de kan egentlig være med på det meste. Det en kan gjøre er en gang i uken å ta huset sammen alle i familien så kan en lage noe god mat eller noe annet etter på som belønning for godt samarbeid, men det verste en kan gjøre når barnet er blitt 15 er å mase. desto mer en maser desto mer avstand tar de fra en. Sett opp et forslag til oppgaver, der dere bytter på oppgavene fra uke til uke.

la 15 åringen være med å bestemme hva h*n vil gjøre og ingenting er ikke en løsning :P, 15 åringen må komme med noen forslag, så om dere sammen sitter dere ned å kommer med forslag begge to, og det som er kommet ned på arket skal holdes. Om det ikke blir overholdt kan en ta bort en elelr annen gode som 15 åringen har, og dette blir diskutert samtidig som en legger planen.

samarbeid er løsningen i alle familier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...