Gå til innhold

Stoppe mensen for evigt.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hei på deg!

Du kan leseher

og her og her.

Ikke heng deg opp i trening, men østrogen og utviklingen av benskjørhet.

men såvidt jeg har fått med meg så er det eggstokkene og ikke livmoren som produserer østrogen og eggstokkene fjernes ikke. vil de da bli mer inaktive hvis livmoren fjernes ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen, man kommer ikke i overgangsalderen av å fjerne livmor. Det er heller ikke en veldig drastisk operasjon dersom en har plager. Inngrepet kan gjøres i bikinisnitt eller kikkhullsoperasjon (tre små hull), eller nedenfra gjennom skjeden. En sjelden gang kan man oppleve hormonendringer, men en kommer altså ikke i overgangsalderen hvis ikke eggstokkene fjernes, og de fjernes kun dersom de må fjernes :) Ikke skrem folk med påstander om at man kommer i overgangsalderen av å fjerne livmoren.

Skrevet
Ikke alle mister mensen av Cerazette.

Nei, faktisk bare 20 % gjør det.

Skrevet

Det går an å fjerne kun livmorslimhinnen, og ikke livmoren. Dette gjøres ved varmebehandeling, noemalt med noe lokalbedøvelse men det er egntlig ikke nødvendig. (Kan visstnok sammentliknes med å sette inn spiral)

Sterilisering anbefales pga at man fortsatt kan bli gravid, men vil normalt spontanabortere på ulike stadier.

Skrevet

Jeg har fjernet livmoren og livmorhalsen. Har IKKE kommet i overgangsalderen enda. Det er eggstokkene som styrer de.

Fikk tilbud om varmebehandling som skal være bra. Men jeg ønsket å bli ferdig med ekstrem blødning og smerter. Så jeg fikk et snitt på magen, da livmoren var for stor til å bli tatt ut vaginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...