Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 23. november 2008 #1 Skrevet 23. november 2008 Hei. Jeg vil ikke og kommer ikke til å få barn i løpet av livet. Det er en feil med eggstokkene mine som gjør det. Men har fremdeles mensen, og vil stoppe den for godt. Jeg har prøvd prevensjonspiller og det var en dårlig, veldig dårlig ide. Jeg blir ustabil av prevensjonpiller(for å si det som sant er, blir jeg aggressiv av det), man får blodpropp og hjertesvikt av de pillene, så jeg er egentlig imot dem. Så jeg lurer på om det er en sikker kirurgisk metode å få stoppet det på. Jeg har tenkt på "å klippe ballene", Men har lest om det og det stopper ikke mesen.
Lissi Skrevet 23. november 2008 #2 Skrevet 23. november 2008 cerazette ppiller gjør at man mister mensen.
Glynis Skrevet 23. november 2008 #4 Skrevet 23. november 2008 cerazette ppiller gjør at man mister mensen. Det synes jeg er ufattelig tankeløst sagt av deg. Har du noensinne lest og hørt hva andre som bruker Cerazette sier? Personlig mistet jeg mensen av dem, men når tusenvis av andre jenter sier at de har blødd tre måneder i strekk så er det dumt å anbefale dem til noen som vil miste mensen. Selv om noen kan miste mensen, betyr ikke det at Cerzette = automatisk ingen mens resten av livet.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #5 Skrevet 23. november 2008 Kanskje litt drastisk, men hvis man fjerner livmoren forsvinner jo mensen..
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2008 #6 Skrevet 23. november 2008 p-sprøyta mister du mensen av.brukte den i ti år og hadde aldri mensen.tok ca ett år etter jeg sluttet med sprøyta til kroppen/mensen stabiliserte seg igjen.
Gjest *Mim* Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hvis ts ikke tåler p-piller særlig godt, er det vel neppe så lurt med p-sprøyte, heller? Hvis du fjerner livmora,vil du ikke få mensen, men jeg tror legene helst ikke vil fjerne livmora med mindre det er en veldig god grunn til det. Så jeg lurer på om det er en sikker kirurgisk metode å få stoppet det på. Jeg har tenkt på "å klippe ballene", Men har lest om det og det stopper ikke mesen. Nei, det vil ikke hjelpe stort...
minienthe Skrevet 24. november 2008 #8 Skrevet 24. november 2008 (endret) tro meg, dette har jeg lett etter en løsning på i mange år av lignende årsaker. jeg bruker p-sprøyte og det er det eneste som fjerner herket for meg men hvis du ikke tåler hormoner så tviler jeg på at det er en løsning for din del. Endret 24. november 2008 av minienthe
Gjest78 Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Vet av ei som av medisinske årsaker ikke "fikk lov til" å få flere barn, og steriliserte seg for mange år siden (hun er i femtiårene nå), men hun har hatt mens i alle år. Hun fungerte dårlig på hormoner, men kirurgisk er vel det eneste man kan gjøre å fjerne livmora. Da får man jo overgangsalderen med en gang, hvis man ikke tar hormoner for unngå det. Man blir hormonforstyrret uansett. Så jeg tror nok den beste løsningen er å bare ha mens. Evt. må man prøve seg fram blant alle medisinene, enkelte fungerer jo på p-sprøyte selv om de ikke kan bruke p-piller f.eks. (Et av de største problemene med p-sprøyte er jo for mange at man kan slite lenge med å bli gravid i etterkant, og det er jo ikke noe problem for deg.)
Gjest *Ulla* Skrevet 24. november 2008 #10 Skrevet 24. november 2008 cerazette ppiller gjør at man mister mensen. Ikke alle mister mensen av Cerazette.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. november 2008 #11 Skrevet 24. november 2008 En kommer ikke i overgangsalderen hvis en fjerner livmoren. En mister mensen, men eggstokkene er fortsatt der og produserer hormoner som normalt. Noen unge kvinner fjerner livmoren i forbindelse med plagsomme musklelknuter o.l.
Gjest78 Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 En kommer ikke i overgangsalderen hvis en fjerner livmoren. En mister mensen, men eggstokkene er fortsatt der og produserer hormoner som normalt. Noen unge kvinner fjerner livmoren i forbindelse med plagsomme musklelknuter o.l. Ok, jeg skal gjerne innrømme at jeg kan ha misforstått dette, kan svært lite om medisin. Hvorfor vil leger unngå å fjerne livmor da? Så vidt jeg forsto var det som sagt umulig å stopppe mensen uten at man kom i overgangsalderen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. november 2008 #13 Skrevet 24. november 2008 Forskjellige leger og gynekologer har sikkert forskjellig syn på- og forhold til fjerning av livmor, men dersom man har fått de barna man skal og man har plager som muskelknuter, mye smerter i forbindelse med mensen osv. vet jeg at mange leger anbefaler fjerning av livmor. Man kommer ikke i overgangsalderen av denne grunn. Men det er jo en operasjon en skal gjennom, så det bør nok ligge noe til grunn. Jeg vet ikke om ønsket om "bare å slippe mensen" er et godt nok argument, selv om jeg personlig forstår hvorfor en gjerne vil slippe For å fjerne eggstokkene skal det nok mer til, ettersom disse som sagt produserer hormoner. Hvis disse fjernes kommer man i overgangsalderen hvis en ikke går på hormoner som skal forhindre dette.
CeeCee Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 (endret) Leser at mange ikke tåler hormonene i P-sprøyta.. men har man brukt hormonspiral og tåler denne greit, mister mensen o.l., vil man da tåle p-sprøyta også, og miste mensen? Endret 24. november 2008 av CeeCee
Lissi Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Det synes jeg er ufattelig tankeløst sagt av deg. Har du noensinne lest og hørt hva andre som bruker Cerazette sier? Personlig mistet jeg mensen av dem, men når tusenvis av andre jenter sier at de har blødd tre måneder i strekk så er det dumt å anbefale dem til noen som vil miste mensen. Selv om noen kan miste mensen, betyr ikke det at Cerzette = automatisk ingen mens resten av livet. Ja ufattelig tankeløst, dumme meg!
Fam Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 Jeg vil så absolutt ikke anbefale deg å ønske mensen pokker i vold med div medikamenter eller fjerning av livmor! Fjerning av livmor = overgangsalder Manglende mens er heller ikke bra i det lange løp. Har med oss damer og benskjørhet å gjøre.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. november 2008 #18 Skrevet 24. november 2008 Jeg vil så absolutt ikke anbefale deg å ønske mensen pokker i vold med div medikamenter eller fjerning av livmor! Fjerning av livmor = overgangsalder Manglende mens er heller ikke bra i det lange løp. Har med oss damer og benskjørhet å gjøre. Hei! Jeg har lest at leger sier det ikke er noen medisinsk grunn til at jenter/kvinner må ha menstruasjon. Hvor har du dette fra? (vil bare lese det selv fordi dette emnet intresserer meg, ikke for å krangle om innlegget ditt) :o)
Fam Skrevet 24. november 2008 #19 Skrevet 24. november 2008 Hei! Jeg har lest at leger sier det ikke er noen medisinsk grunn til at jenter/kvinner må ha menstruasjon. Hvor har du dette fra? (vil bare lese det selv fordi dette emnet intresserer meg, ikke for å krangle om innlegget ditt) :o) Hei på deg! Du kan leseher og her og her. Ikke heng deg opp i trening, men østrogen og utviklingen av benskjørhet.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 24. november 2008 #20 Skrevet 24. november 2008 Hei på deg! Du kan leseher og her og her. Ikke heng deg opp i trening, men østrogen og utviklingen av benskjørhet. Weee, takk! :o)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå