Gå til innhold

Dere kunder er det verste jeg vet!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjære TS! Ut av det jeg leser, virker det som at du ikke har jobbet særlig lenge i jobben din siden disse bagatellene irriterer deg.

Du kan begynne å klage når folk begynner å slenge dritt til deg fordi de tror du er en amøbe selv nettopp fordi du jobber i matbutikk (de vet jo ikke at du studerer og gjør noe annet egentlig).

Eller når kunder begynner å kaste varer på deg fordi ikke alt går akkurat som de vil.

Eller når du blir skjelt huden full fordi det er tomt for brelett den dagen.

Eller når du blir skjelt ut fordi dere er utsolgt for tilbudsvarer, eller du blir skjelt ut for andre ting som du ikke kan noe for.

Du kan begynne å klage når kundene begynner å true deg eller prøver å svindle deg.

Lykke til videre i jobben din. Jeg tror det er en ide å skifte... (jeg selv jobber i kasse, og at de har pose utenpå brødet sitt slik at jeg må taste inn koden siffer for siffer og at slike småting lager ekstra kø, er ikke noe å bry seg om i forskjell til alle de tusen verre tingene kundene finner på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnefamilien som må gjøre kvartalshandelen på en lørdag ettermiddag, altså midt i rushtiden. Ikke bare forårsaker dere gigantiske køer, men dere tar opp noe sinnsykt med plass med alle varene dere har rundt rullebåndet. Og det ender alltid opp med at jeg må fylle opp varene til de neste kundene i bæreposer, fordi det ikke er plass til dems varer.

Tipperne. Det er ingenting jeg hater mer enn tippere. Hva faen er vitsen med å kaste bort penger på lotto og alskens drit dere kommer til å tape penger på?

Jeg er single og jeg - og flere andre single- handler inn masse pr gang fordi vi liker å storhandle av og til. Det er klart det er synd om det fører til at de i kassen må pakke varer for neste kunde, samtidig må vi kunder få lov til å handle så mye vi vil, synes jeg.

Det finnes vel flere kasser, slik at når noen storhandler kan de andre gå til en annen kasse, vente eller selv pakke ned når de ser at det ikke er plass til mer på samlebåndet.

Det med Lotto: synes du det er butikkansattes ansvar å tenke på hva folk skal bruke sine penger på da?

Det kan bli slitsomt for deg å jobbe i butikk over en for lang periode, kanskje du ville trives med noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det, men de må alltid pakke inn det hersens brøde sitt som koster 5-6 kroner inn i plastposer noe som gjør det umulig for maskinen og lese strekkoden.

Jeg ble bare nysgjerrig på dette med å putte brødet i poser. Mener du at man ikke skal ha brødet i en pose?! Selv pleier jeg å putte brødet i de papirposene som er ment til det. Er det disse posene du irriterer deg over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hadde jeg ikke jobbet i butikk I Oslo selv hadde jeg vel trodd du skrev det bare for å irritere på deg folk. Virker som du er en barnslig, bortskjemt 18-åring uten annen erfaring fra arbeidslivet spør du meg...

Men du? Du jobber i servicebransjen. Service. Tenk litt på det.

Jeg kan skrive en liste over ting jeg ikke liker jeg og, og sure, uhjelpsomme butikkansatte kommer definitivt høyt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, la nå TS få slippe ut litt damp da.. Ja, disse tingene som irriterer TS er småting, jeg (og Tanita) vet at det finnes mye, mye verre kunder der ute enn de som TS beskriver ;)

Men hvem i all verden er det som lar seg provosere og blir forbanna over at noen er sur og slipper ut damp på et forum på nettet..? Slapp av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg SÅNN igjen fra da jeg selv jobbet i en pizzasjappe ;) Det er så utrolig lett å generalisere - for folk faktisk ER sånn de ser ut som!! Jeg kunne telt opp 30 ganger på de 4 årene jeg jobbet de folkene som faktisk overrasket meg og skulle ha noe annet enn det så ut som de kom til å bestille.

La nå jenta få slippe ut litt frustrasjon, det kan faktisk være dritslitsomt å jobbe i et serviceyrke.

Jeg er glad jeg skifta karriere for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må bare klappe igjen! Prøv å være pedagogisk leder på en småbarnsavdeling der flertallet av foreldrene er førstegangsforeldre. Det er en utfordring. Det virker som om de fleste foreldrene er ute etter å arrestere oss og uansett hva vi gjør blir det aldri godt nok for enkelte. Så har vi de som skjønner at barna skal gå over i barnehagens rutiner og ikke omvendt.Men det er det ikke alle som gjør.

"Nei,mitt barn sover da og da og spiser kun det og det og da bare i små biter uten skorper og liker å få juice da det har våknet men ikke for mye og den må varmes."

Jeg tar butikkjobben din så kan du handskes med foreldre som tror du er inkompetent og som mener at lillegullet er viktigere enn de andre barna. Om du vil ha en jobb der du aldri,aldri får skryt,prøv min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann,ja her var det mye oppsamlet frustrasjon :sjokk::) Har nok selv mange ganger hatt masse varer i handlekurven,fordi vi er en stor familie,men om det blir kø,så er det helst jeg selv/VI som syns det er dumt..Men handler sjelden på en lørdag da... Tror ikke jeg skal kommentere så mye ellers,men lurer på dette med disse plastposene en har utenpå brødet.Det er jo slik at dersom en skjærer opp brødet på butikken,må en jo nesten ha plastpose utenpå papirposen for å unngå at skivene faller ut..! Og det gjør de jo veldig lett samme hvor godt en prøver å lukke papirposen..Det er jo derfor det også er plastposer ved siden av brødskjæremaskinen.

Men hvis noen bruker plastposer uansett,er det antagelig fordi brødet holder seg bedre da(blir jo ikke så lett tørt)og en slipper å finne poser hjemme... ;)

Har aldri registrert at det er vanskelig å lese koden med plastpose utenpå,men det kan jo godt hende..

EN TING er i alle fall sikkert: Uansett hvilken jobb en har,så kan det være perioder der en blir møkka lei!! Men trøsten er at ofte blir det bedre igjen.Hvis ikke,så er det best for ens egen helse(faktisk) å prøve å finne et annet arbeid,selv om det kan være vanskelig .

Lykke til videre uansett, tror du trenger en :klem: som oppmuntring!

Endret av alicia2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann,ja her var det mye oppsamlet frustrasjon :sjokk::) Har nok selv mange ganger hatt masse varer i handlekurven,fordi vi er en stor familie,men om det blir kø,så er det helst jeg selv/VI som syns det er dumt..Men handler sjelden på en lørdag da... Tror ikke jeg skal kommentere så mye ellers,men lurer på dette med disse plastposene en har utenpå brødet.Det er jo slik at dersom en skjærer opp brødet på butikken,må en jo nesten ha plastpose utenpå papirposen for å unngå at skivene faller ut..! Og det gjør de jo veldig lett samme hvor godt en prøver å lukke papirposen..Det er jo derfor det også er plastposer ved siden av brødskjæremaskinen.

Men hvis noen bruker plastposer uansett,er det antagelig fordi brødet holder seg bedre da(blir jo ikke så lett tørt)og en slipper å finne poser hjemme... ;)

Har aldri registrert at det er vanskelig å lese koden med plastpose utenpå,men det kan jo godt hende..

EN TING er i alle fall sikkert: Uansett hvilken jobb en har,så kan det være perioder der en blir møkka lei!! Men trøsten er at ofte blir det bedre igjen.Hvis ikke,så er det best for ens egen helse(faktisk) å prøve å finne et annet arbeid,selv om det kan være vanskelig .

Lykke til videre uansett, tror du trenger en :klem: som oppmuntring!

Dette med plastposer ja. Skjærer du opp brødet i butikken, må det jo ut av papirposen sin. Dermed kan en like godt ta det i plastpose, og så papirposen utenpå. Eller rett og slett bare ta med papirposen til kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts må bare klappe igjen! Prøv å være pedagogisk leder på en småbarnsavdeling der flertallet av foreldrene er førstegangsforeldre. Det er en utfordring. Det virker som om de fleste foreldrene er ute etter å arrestere oss og uansett hva vi gjør blir det aldri godt nok for enkelte. Så har vi de som skjønner at barna skal gå over i barnehagens rutiner og ikke omvendt.Men det er det ikke alle som gjør.

"Nei,mitt barn sover da og da og spiser kun det og det og da bare i små biter uten skorper og liker å få juice da det har våknet men ikke for mye og den må varmes."

Jeg tar butikkjobben din så kan du handskes med foreldre som tror du er inkompetent og som mener at lillegullet er viktigere enn de andre barna. Om du vil ha en jobb der du aldri,aldri får skryt,prøv min.

Nå tror jeg man må prøve hverandres jobber før man dømmer også da. Det er ikke noen hyggelig jobb å jobbe i kassa i matbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vist hvor du jobbet skule jeg kommet en lørdag, rett før stengetid og handla for ca tusen kroner, og betalt med små penger fra sparebørsa :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i en matbutikk i Oslo og jeg er mektig imponert over hvor utakknemlige, uhøflige og motbydelige 90% av dere er. Ja, du leste riktig - 90% av alle kunder er motbydelige i et eller flere tilfeller, spesielt i rush-tiden.

*applaus* innlegget ditt moret meg stort, bra skrevet... I know the feeling all too well :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS! Ut av det jeg leser, virker det som at du ikke har jobbet særlig lenge i jobben din siden disse bagatellene irriterer deg.

Det er nettopp etter en god stund disse bagatellene begynner å plage deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du klarte det du sikkert var ute etter, og provosere.

Du jobber sikkert ikke i en matvarebutikk en gang men om du gjør det så velkommen til det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan faktisk kjenne meg igjen i det aller meste TS skriver, ja, jeg IRRITERER meg, men jeg vet jo selvsagt at jeg er der for å hjelpe kundene, uansett hva de kjøper, tipping, 1000viskronershandlig, spør om pris etc. Det ER irriterende å måtte gjøre dette gang på gang på gang. Og det med at folk kjøper SCHVÆRE mengder ting, også står de og venter foran kassen til de har betalt, slik at når neste kunde kommer er det IKKE plass på båndet (det går da ikke an å begynne pakkinga MENS varene blir slått inn?!?!?). Det ER også irriterende med posene rundt brødet; noen knyter og strammer igjen så voldsomt at det gåt ikke an å bare "strekke ut" strekkoden. Hvorfor ikke gjøre som en over her sa; legg selve brødet oppi posen, og deretter brødet med posen på oppi papirposen? Men det værste er når vi ansatte får kjefta huden full fordi det er noe det er tomt av eller at vi ikke får selge alkohol etter åtte eller lignende. Og hvis vi har gjort en feil i kassa; BEKLAGER, vi er bare mennesker vi også, så vær så snill og ikke ødelegg båed din og min dag fordi jeg skannet en vare inn to ganger ved en feiltagelse; det er nok å gjøre meg oppmerksom på det, så skal du få pengene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må forresten legge til at jeg er enig i at dersom det er en KJEMPEplage, så egner man seg ikke innen service-yrket.

(Jeg er kjent for å være en av de blieste i kassa, og ALLTID vennlig mot kundene. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missLady

Haha

Du liker jo ingen kunder du!

Skaff den ny jobb! Og btw, familiekundene du hater så mye, altså det er vel de som handler mye butikken tjener mest penger på ;) som igjen gir deg en jobb! En jobb det høres ut som du virkelig misliker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri jobbet i matbutikk, men hadde ganske sikkert følt akkurat det samme som deg hvis jeg hadde gjort det. Faktisk trodde jeg fleste som jobber i butikk hadde slike tanker, de er i hvert fall berettiget etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...