Gjest Gl@mB@be Skrevet 27. november 2008 #81 Del Skrevet 27. november 2008 Men det er jo nettopp det at de handler for tusenvis av kroner som danner flaskehalser. Om de handler for tusenvis av kroner på andre tidspunkt vil jo bare rushtiden flytte på seg. Dette stemmer ikke. Ihvertfall ikke der hvor jeg jobber. Tidlig på dagen eller på ettermiddagen/kvelden er det ganske rolig. Mens midt på dagen er det masse folk. Da kommer storhandlerne på toppen av alle som kommer uansett, og det er veldig kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 27. november 2008 #82 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Dette stemmer ikke. Ihvertfall ikke der hvor jeg jobber. Tidlig på dagen eller på ettermiddagen/kvelden er det ganske rolig. Mens midt på dagen er det masse folk. Da kommer storhandlerne på toppen av alle som kommer uansett, og det er veldig kjedelig. Ok, la meg omformulere meg: Om man fjernet samtlige storhandlere fra rushtiden på lørdager... ville det fremdeles være nok folk til å konstituere rush-tid? Endret 27. november 2008 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 27. november 2008 #83 Del Skrevet 27. november 2008 Ok, la meg omformulere meg: Om man fjernet samtlige storhandlere fra rushtiden på lørdager... ville det fremdeles være nok folk til å konstituere rush-tid? Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #84 Del Skrevet 27. november 2008 Jobber selv i butikk i Oslo, og det er noen ganger je kan bli irritert på kundene, spesielt da de kommenterer at det er så dyrt der je jobber og at det er billigere ett anna sted. Da tenker jo je "hvorfor drar de så ikke og handler på den andre butikken?" Men det skal sies, kundene er som oftest veldig hyggelige, og det å jobbe i butikk er helt greit (og man må tenke på at man får da penger for denna jobben) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angie_* Skrevet 27. november 2008 #85 Del Skrevet 27. november 2008 Hehe, morsomt innlegg trådstarter! Jeg har selv ikke jobbet i matbutikk (tviler på at jeg hadde taklet det), men jobbet i platebutikk i mine glade studentdager - som jo utvilsomt er mye mindre stressende og mer interessant. Men som en ekte misantrop ble det klarere og klarere for meg gjennom interaksjon med kunder hvor mange idioter og kjipe folk det finnes i verden. Det holdt å ha serviceyrket som en deltidsjobb i en kort periode av mitt liv, og jeg hadde en hel del utblåsninger og irritasjonsmomenter som deg. Det burde absolutt være lov, faktisk sikkert en nødvendighet for å overleve i kassa på Rimi. På vår jobb var det en del av moroa og, vi lo godt av en del tullinger på bakrommet, hehe. Som noen andre har påpekt så er det jo noe man bare må le av og noe man bare må ta som en helt naturlig del av jobben, du kan fort få grå hår hvis du irriterer deg i rushtiden HVER eneste lørdag på jobb. Men hvis du er som meg, så kan du godt spy ut med bitterheter og faenskap uten at det betyr at du nødvendigvis har det så ille - det er noe tilfredsstillende ved å irritere seg over ting og av og til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 28. november 2008 #86 Del Skrevet 28. november 2008 Skulle ønske jeg kunne kjøpe mat på postordre, etter å ha lest hele denne tråden er jeg redd kassapersonale på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #87 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er 40 år og har en karriere bak meg i ulike service-yrker. Jeg har trivdes godt med alle jobbene mine og kundene mine, men det er tøft å jobbe i butikker, som togvertinne, kantine for studenter, konduktør etc... Men fordi jeg stort sett liker folk, går det greit. Problemet er hvis man blir stresset fordi det er mye å gjøre og folk maser, men det er bare å gjøre en ting av gangen. Leste om mennesker i Japan i slike yrker som får et eller annent slags smilesyndrom fordi de må smile hele tiden, til slutt blir de syke. Jeg har klart, stort sett, å være blid og hyggelig mot ulike kunder uten at jeg hele tiden må smile. Når du sitter i kassa i en matbutikk i Oslo, er det lov å bli sliten og irritert, men for at du ikke skal bli helt koko, er det lurt å se en kunde av gangen, og ikke se alle de som står i kø.. Nå har jeg sluttet i service-yrker, og arbeider som miljøarbeider. Da må du også takle ulike mennesker, men på en annen måte. Jeg ønsker hovedinnlegger og alle andre i tilsvarende situasjon, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #88 Del Skrevet 28. november 2008 He he, jeg må le trådstarter !!! 1. ingen alternativer til jobb som student sier du - 2. Du jobber faktisk i et serviceyrke nå !! 3. Du fikk mye oppmerksomhet til tråden din - 4. WELCOME TO THE REAL WORLD.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Siton Skrevet 29. november 2008 #89 Del Skrevet 29. november 2008 Tjohei, jeg jobber også i matbutikk (coop mega) Og ja.. det er ikke like greit alltid. Noen ting jeg "irriterer" meg over: - Spørre etter medlemskort. (på Mega må vi spørre hver eneste kunde etter medlemskort) Kan du ikke prøve og huske kortet selv? Legg det fremfor visa kortet eller sammen med kontantene? ( blir litt lei av og si den setningen ørten ganger pr dag! Og hvis jeg skulle glemme og spørre etter medlemskortet, vær så snill og ikke bli sint. Jeg er bare et menneske jeg også. Sånne glipp kan skje når det går fort i svingene. - Folk som blir sinte når jeg spør om dem skal ha pose. Og folk som kjefter og syns posene er dyre, og lar det gå utover meg. JEG kan ikke noe for at det koster 90 øre per pose. Get over it.. -Folk som klager når de syns noe er dyrt. Jeg bestemmer ikke prisene, og tvinger deg ikke til og kjøpe noen ting. -Folk som er uforsiktige og bråe når vi skal utveksle kontanter. Jeg vil ikke bli skrapt opp av dine negler! -Kunder med barn, som får sitte og sikle på en vare i vognen. Når de kommer og betaler, så er den varen NEDSIKLET av segt sikkel. Og jeg må ta i varen og scanne den. Det syns jeg er ekkelt! -Dem som ikke bryr seg om stengetid. Vi vi faktisk hjem vi også! -Kunder som ser deg rett inn i øynene, med det svarteste blikket til djevelen selv, og sier de er FORBANNET for at vi har vært fri for fanta free, en stund. Ja, det er sikkert mere også.. Men når det er sakt så er de fleste greie og ha med og gjøre. Dette gjør meg glad!: - Viss du tar fram medlemskortet ditt selv - Og hvis du spør etter pose før jeg spør deg - At du er blid tilbake til meg - Det er hyggelig hvis du ønsker meg en fin dag - Hvis du handler mye, at du begynner og pakke inn varene mens jeg scanner dem - Rett og slett være blid, da blir jeg også glad ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 30. november 2008 #90 Del Skrevet 30. november 2008 Jepp. Da teller du antall som kommer inn i butikken i løpet av et visst tidsrom, og ikke mengden som er i butikken, går jeg ut ifra. Straks du får storhandlerne ut vil jo flaskehalsene åpne seg, og flere vil være ute desto tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 30. november 2008 #91 Del Skrevet 30. november 2008 -Dem som ikke bryr seg om stengetid. Vi vi faktisk hjem vi også! Dette gjør jeg bare om jeg absolutt må, og da beklager jeg til personalet at jeg er til bry. Vet da godt at hvert minutt teller når man skal hjem etter en lang arbeidsdag, og jeg skynder meg til varen jeg skal ha, rasker den til meg og skynder meg til kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #92 Del Skrevet 30. november 2008 Dere som har jobber eller jobber i kassen på dagligvarebutikk, hvordan ser dere på at kunden sier at dere kan ta resten av vekselen? Kom på en gang jeg og venninnen min var i butikken, hun betalte 100 kr for noe som kostet noen og 80 kroner. Mens jeg pakket varene så ga damen i kassen penger tilbake til venninnen min som da foreslo at hun bare kunne ta dem som tips. Dama bak kassa ble midlt sagt furten og kasta småpengene over til oss og freste nei takk. Hva ble gjort feil der? Skjønte aldri den helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 30. november 2008 #93 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg hadde tatt det frekt. Greit at jeg har en jobb, men om kundene gir meg 20 kr i "tips" så hadde jeg syntes det var nedlatende. "Åh, vi kjøper så mye og du må sitte i kassa, her har du 20 kr stakkar". Det er nok ikke ment frekt av kundene, men blir litt sånn "almisse-aktig". da jeg jobbet i kassa var det mange som sa "behold vekslepengene" om det var ti kr igjen på hundrelappen eller så. Men vi fikk ikke lov av arbeidsplassen å beholde disse pengene, det gikk til dem. Kanskje det var tilfellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 30. november 2008 #94 Del Skrevet 30. november 2008 Ah, det var for all del ikke meningen å være nedlatende. Nå vet jeg hvertfall hvorfor det ikke ble godt mottatt. Var vel mest det at venninnen min og jeg nettopp hadde vært i USA en stund, og der tipser man jo gud og hvermann som man føler for. Gjelder fort å tilpasse seg gamle landet etter en tur ut ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satsuma Skrevet 30. november 2008 #95 Del Skrevet 30. november 2008 Det er begrenset med jobbmuligheter for oss studenter. Har du prøvd på sykehjem? Fikk selv tipset da jeg kom til Trondheim som student, og fikk jobb på dagen på tross av null erfaring. Jeg trodde egentlig ikke at jeg kom til å like en sånn jobb, men det er faktisk kjempekoselig! Har selv jobbet i kassa og i andre lignende serviceyrker, og jeg synes ivertfall at sykehjem er mye mer givende enn å sitte i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 30. november 2008 #96 Del Skrevet 30. november 2008 Dere som har jobber eller jobber i kassen på dagligvarebutikk, hvordan ser dere på at kunden sier at dere kan ta resten av vekselen? Kom på en gang jeg og venninnen min var i butikken, hun betalte 100 kr for noe som kostet noen og 80 kroner. Mens jeg pakket varene så ga damen i kassen penger tilbake til venninnen min som da foreslo at hun bare kunne ta dem som tips. Dama bak kassa ble midlt sagt furten og kasta småpengene over til oss og freste nei takk. Hva ble gjort feil der? Skjønte aldri den helt. Jeg hadde oppfattet det som frekt. Jeg ville tenkt at de mente jeg hadde lav lønn, og derfor trengte et ekstra bidrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 30. november 2008 #97 Del Skrevet 30. november 2008 Dere som har jobber eller jobber i kassen på dagligvarebutikk, hvordan ser dere på at kunden sier at dere kan ta resten av vekselen? Kom på en gang jeg og venninnen min var i butikken, hun betalte 100 kr for noe som kostet noen og 80 kroner. Mens jeg pakket varene så ga damen i kassen penger tilbake til venninnen min som da foreslo at hun bare kunne ta dem som tips. Dama bak kassa ble midlt sagt furten og kasta småpengene over til oss og freste nei takk. Hva ble gjort feil der? Skjønte aldri den helt. Resten av vekselen får man jo ikke lov å beholde, den må gå i kassa. Og da gjør jo bare denne ekstra vekselen man fikk "beholde" at det blir en differanse på kasseoppgjøret - og dette blir sett på som slurv. Og differanse er hvertfall noe jeg _ikke_ vil ha så lenge jeg har kontrollen (noen ganger har kundene mistet småpengene i glippen mellom båndet og scanneren, så da har jo de pengene forsvunnet, men det kan man jo ikke gjøre så mye med...). Men når folk ber meg om å beholde 50-øringene bryr jeg meg ikke så veldig, jeg skjønner godt at folk ikke gidder å vente på 50-øringen... Dessuten er det jo så mange som lar være å betale de manglende 50-øre at det bare er bra at noen veier opp mot det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #98 Del Skrevet 1. desember 2008 Synd du ikke tok utdanning og fikk en skikkelig jobb, da! Idiot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 1. desember 2008 #99 Del Skrevet 1. desember 2008 da jeg jobbet i kassa var det mange som sa "behold vekslepengene" om det var ti kr igjen på hundrelappen eller så. Men vi fikk ikke lov av arbeidsplassen å beholde disse pengene, det gikk til dem. Kanskje det var tilfellet? Kan aldri tenke meg at butikken har noe som helst juridisk krav på vekslepenger som kunden ikke vil ha. Om en kunde sier "behold vekslepengene" er jo det det samme som at kunden får vekslepengene, for så å gi dem til kassadamen/-mannen, til å disponere som h*n føler for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. desember 2008 #100 Del Skrevet 1. desember 2008 Synd du ikke tok utdanning og fikk en skikkelig jobb, da! Idiot. Vanlig prosedyre for nettdiskusjoner: - lese innlegg - kommentere innlegg Ble det for innvikla for deg? Vi tar det igjen: FØRST lese innlegg SÅ kommentere innlegg ...hadde du gjort det, ville du fått med deg at TS er student (PS: det betyr under utdanning) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå