Klematis Skrevet 6. mars 2009 #161 Del Skrevet 6. mars 2009 Blir det testing igjen i dag, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #162 Del Skrevet 6. mars 2009 Testet i dag igjen, men den var nok også negativ ja.. Kan jo fortsatt være litt tidlig, er så vanskelig siden jeg ikke vet når EL var. Men syns jeg burde fått svak positiv hvertfall nå om jeg var gravid. Så regner med vi snart kan gå i gang med 5. pp, håper bare jeg får TR fort så vi kommer i gang. Så skal jeg kjøpe en stor trøstepakke med EL-tester og graviditetstester Håper alle som leser her får en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. mars 2009 #163 Del Skrevet 6. mars 2009 Er du ikke max 11 DPO i dag da? Vanligvis så fester egget seg mellom 7-10 DPO, men ikke helt unormalt så tidlig som 5 DPO eller så sent som 12 DPO. Og fra egget har festet seg så går det 2-3 dager før du har produsert nok HCG til at det vil slå ut på en test. Så jeg tror absolutt ikke du er ute enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #164 Del Skrevet 6. mars 2009 Er du ikke max 11 DPO i dag da? Vanligvis så fester egget seg mellom 7-10 DPO, men ikke helt unormalt så tidlig som 5 DPO eller så sent som 12 DPO. Og fra egget har festet seg så går det 2-3 dager før du har produsert nok HCG til at det vil slå ut på en test. Så jeg tror absolutt ikke du er ute enda! Oki, det var jo greit å vite Da venter jeg hvertfall til søndag med å teste igjen, om ikke TR har kommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 6. mars 2009 #165 Del Skrevet 6. mars 2009 En vet aldri.. Kan hende HCG nivået i blodet ditt ikke er så høyt sånn at det ikke gir utslag på urintesten din... Kan hende i morra den er positiv?? Teste i morra au?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #166 Del Skrevet 6. mars 2009 En vet aldri.. Kan hende HCG nivået i blodet ditt ikke er så høyt sånn at det ikke gir utslag på urintesten din... Kan hende i morra den er positiv?? Teste i morra au?? Ja, håper jo det da :gjeiper: Hehe.. Tenkte jeg skulle prøve å vente til søndag altså. Har bare en test igjen bortsett fra den digitale og hadde ikke tenkt å kjøpe noen fler. Om jeg ikke er gravid da Men tiden går tregt! Har flere ganger i dag tenkt "Jeg testet vel ikke i dag? Så det er vel i morgen jeg skal teste??".. Ellers kan det hende jeg skal på butikken etterpå og der har de jo en sånn pakke med to strips til noen og sytti kroner Så får se om jeg klarer å ikke ta med en, kommer litt an på hvem som sitter i kassen også. Vet godt hvem to av de er som jobber der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 6. mars 2009 #167 Del Skrevet 6. mars 2009 Syns du skal unne deg en sånn pakke med to strips jeg, siden det er freddan. Du er jo testoman, så må jo 'kose' deg litt når det er helg! Krysser alt jeg har for helgens testing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. mars 2009 #168 Del Skrevet 6. mars 2009 Enig med Happy Feet, litt kosetesting i helga må til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. mars 2009 #169 Del Skrevet 6. mars 2009 Jepp, noen koser seg med godteri, andre med graviditetstester. Vet hva jeg foretrekker da God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #170 Del Skrevet 6. mars 2009 Hehe! Dere altså Huff.. jeg er så lettpåvirkelig! Har ikke kjøpt noen fler tester da, men har jo en igjen. Så enten bruker jeg den i morgen og kjøper en til ellers venter jeg til søndag.. Hmm! Rådførte meg med samboeren nå og han syns jeg skulle vente til søndag da.. "Har du ikke testet i dag da? Tror ikke den forandrer seg så mye fra i dag til i morgen". Og han har nok veldig rett i det, så skal prøve å vente tror jeg Kanskje til og med TR kommer i morgen, så da sparer jeg jo den siste testen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #171 Del Skrevet 6. mars 2009 Jepp, noen koser seg med godteri, andre med graviditetstester. Vet hva jeg foretrekker da God helg! Hva foretrekker du da? Er litt usikker jeg altså, sier vel egentlig "ja takk, begge deler", men om jeg måtte velge tror jeg faktisk jeg hadde droppet godteriet. Særlig om testen hadde vært positiv Eller det hadde det vel ikke vært noe tvil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #172 Del Skrevet 6. mars 2009 Forresten.. Fikk besøk av et vennepar her i kveld. Så sier de at et annet par her skal gi bort hunden sin. Er en blanding av Rottweiler og Schæfer (hvordan skriver man det da? Så ikke helt riktig ut..) Vi drømmer jo om hund om dagen og spesielt Rottweiler egentlig, men hadde ikke tenkt å gå til anskaffelse av det før om noen år. Når vi har fått de barna vi vil ha osv. Men nå ble vi jo veldig fristet da. Den er enda valp.. Og det hadde jo passet bra med at jeg går hjemme nå osv, men problemer er vel litt hvordan det blir videre. Jeg håper jo å få meg jobb etterhvert, men da kan det brått hende jeg må jobbe en times tid unna osv, så vet ikke hvor bra det vil bli. Noen som har noen innspill eller? Regner med vi kommer til å dra å hilse på den snart, se hvordan vi funker med den. Så har jo litt tid å tenke på - vil ikke ta et forhastet valg heller Vi bor forresten landlig til med masse av plass for en hund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 6. mars 2009 #173 Del Skrevet 6. mars 2009 Forresten.. Fikk besøk av et vennepar her i kveld. Så sier de at et annet par her skal gi bort hunden sin. Er en blanding av Rottweiler og Schæfer (hvordan skriver man det da? Så ikke helt riktig ut..) Vi drømmer jo om hund om dagen og spesielt Rottweiler egentlig, men hadde ikke tenkt å gå til anskaffelse av det før om noen år. Når vi har fått de barna vi vil ha osv. Men nå ble vi jo veldig fristet da. Den er enda valp.. Og det hadde jo passet bra med at jeg går hjemme nå osv, men problemer er vel litt hvordan det blir videre. Jeg håper jo å få meg jobb etterhvert, men da kan det brått hende jeg må jobbe en times tid unna osv, så vet ikke hvor bra det vil bli. Noen som har noen innspill eller? Regner med vi kommer til å dra å hilse på den snart, se hvordan vi funker med den. Så har jo litt tid å tenke på - vil ikke ta et forhastet valg heller Vi bor forresten landlig til med masse av plass for en hund Den blandingen høres helt nydelig ut! :rødme: Men er nok en ide å sjekke gemyttet til den (over tid), siden rottweilere og shæfere behøver mye kustus og mosjon for å bli en bra hund. Men når dere er motiverte for å ha hund, så faller mye av dette naturlig så lenge fokuset er der. Det med antall timer borte fra hunden er viktig å tenke over - en gyllen regel er jo max 8 timer alene. Men hvis man enten har noen naboer som kunne tenke seg å rusle en tur med den i løpet av dagen, eller hunden har mulighet til å "ta seg en tur" i hagen alene så hjelper det på. Vi har jo to katter og en hund, og det fungerer veldig bra når vi er på jobb/skole. Det er noen ganger i uken det blir ekstra lange dager og da er det godt å vite at de har selskap i hverandre. Men nå er kattene våre veldig hengivne og selskapssyke også da. Er jo forskjeller der også! Det første halvåret etter man har fått hvalp bør man ha mulighet til å være mye hjemme for å kunne få bukt med det grunnleggende innen oppdragelse o.l. Om man ikke er hjemme hver dag, så ihvertfall mer enn det eventuelt blir senere. Men dere føler det nok mye selv også i "vurderingsprosessen", for da vurderer dere jo det positive opp i mot det negative. Lykke til ihvertfall! Koselig med dyr, og misunner dere de landlige omgivelsene!! En leilighet i andre etasje i en firemannsbolig er ikke alltid like moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #174 Del Skrevet 7. mars 2009 Takk for svar, Arhirwen Ja, vi snakker mye om det nå. Skal dra å hilse på den etterpå Eneste negative vi har hørt er at den kan knurre litt mot barn, og det er jo ikke så optimalt med tanke på at "vi" har to. Og fler håper vi jo det blir. Men det skal vel gå an å få av den med riktig jobbing? Tror den er 3-4 mndr nå og jeg regner vel med at jeg kommer til å gå hjemme en stund til. Veldig deilig å bo så landlig til ja, den har jo alle muligheter til å stå ute med langt løpebånd også Men hvordan er det på dagtid når vi er på jobb da? Er vel ikke så morsomt om det er regn og kaldt akkurat Vi har også katter, to stk. De har tilholdssted på fyrrommet med katteluke ut. Så de går jo ut og inn som de vil og er inne i huset innimellom. Jentekatten er liten og kan kanskje være litt redd av seg, men om vi bruker tid med å gjøre de kjent med hverandre skulle vel det også gå bra? Men vi får se hva vi ender opp med å gjøre. Tror vi får en litt bedre følelse av hva som er best for oss når vi har hilst på hunden og snakket med eierene nå etterpå Ellers har jeg ikke testet i dag :gjeiper: Litt stolt av meg selv, akkurat der Sier jo litt om meg! Hehe.. Kommer ikke TR iløpet av dagen blir jeg spent på resultatet i morgen Føler at den skal komme i løpet av dagen egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2009 #175 Del Skrevet 7. mars 2009 Hehe, jeg foretrekker absolutt godteri I alle fall nå, som jeg vet hva svaret blir! Anbefaler forresten ikke å ha valp når man har liten baby... Det kan bli MYE jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #176 Del Skrevet 7. mars 2009 Hehe, jeg foretrekker absolutt godteri I alle fall nå, som jeg vet hva svaret blir! Anbefaler forresten ikke å ha valp når man har liten baby... Det kan bli MYE jobb! Ja, det er jeg enig i! Men jeg er jo ikke gravid enda (som jeg vet) og den er jo hvertfall et år når en evnt baby kommer. Hvor lenge er de valper da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 7. mars 2009 #177 Del Skrevet 7. mars 2009 Det blir superspennende i morgen! Ha en super lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 7. mars 2009 #178 Del Skrevet 7. mars 2009 Ja, det er jeg enig i! Men jeg er jo ikke gravid enda (som jeg vet) og den er jo hvertfall et år når en evnt baby kommer. Hvor lenge er de valper da? Hehe, skal ikke påstå at jeg har så peiling på hunder altså. Men de jeg kjenner som har skaffa seg valp, har i alle fall sagt at det er nesten som å ha en baby igjen. Noen må t.o.m ta seg litt fri fra jobb for å kunne ordne med den. De trenger jo mye stell og oppdragelse i begynnelsen. Vet ikke hvor lenge de regnes som valper jeg, men er vel de første ukene bare som er så slitsomme. Så å skaffe dere valp nå går sikkert fint. Men kan tenke meg det er nesten som å ha tvillinger om man har nyfødt baby og valp samtidig Her har mannen fått hundeforbud (han ønsker seg hund) til vi er ferdige med småbarn Lykke til med testing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #179 Del Skrevet 7. mars 2009 Nå har vi vært og hilst på hunden og bestemt oss for å ta den Den er et halvt år da, så er jo ferdig med det verste valpestadiet. Deilig å slippe å gjøre den husren og sånne ting Men er veldig leken osv så litt styr blir det jo! Likevel var den veldig rolig og lå en del i kroken og koste seg med beinet sitt. Er vandt med masse barn og bråk også, så kan ikke se noen "trusler" i forbindelse med det Skal bli godt å bli litt mer aktive også Gleder oss til å dra på lange turer og kose oss Greit å benytte anledningen når jeg først bare går hjemme også Nå har jeg jo masse tid og energi til den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 7. mars 2009 #180 Del Skrevet 7. mars 2009 Åh, så koselig at dere skal få hund! :rødme: Jeg elsker hunder og det er så hyggelig selskap. Er helt sikker på at det kommer til å gå fint med en baby etterhvert. Vi har jo hund selv, han er 8 år, og jeg er jo spent på hvordan det kommer til å gå med en baby i huset etterhvert, det har jo alltid bare vært han. Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint, han kommer nok bare til å bli nysgjerrig. Har hørt at man før man kommer hjem med babyen, skal gi hunden noe med babylukt på, slik at han kan bli 'kjent' med babyen før den kommer i hus og så la hunden lukte på babyen med en gang den komme hjem. Når skal dere hente hunden da? Lykke til med testingen i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå