Gå til innhold

Coxys verden


Coxy

Anbefalte innlegg

GULROTKAKE

2 egg

2 dl sukker

3 dl hvetemel

50 gr margarin (smeltes)

1,5 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

1 ts natron

1,5 dl melk

3 dl raspet gulrot

Pisk eggedosis. Bland i resten av ingrediensene, gulrota til slutt. 25 cm rund form, 175 grader, ca 35 min.

Glasur:

60 gr mykt smør

250 gr melis

100 gr philadelphia ost

2 ts vaniljesukker.

Rør sammen. Pynt gjerne med litt raspet gulrot.

Gulrota du bruker i kakerøra trenger nødvendigvis ikke skrelles, men hvis du pynter med raspet gulrot bør den skrelles først. Ellers vil du få litt "ufarge" på pynten..

Hvis du vil ha en litt høyere kake kan du legge til en halv gang av den opprinnelige oppskriften. Den passer fortsatt i 25 cm form! Men blir også flott i 27 cm form.

Har funnet ut at det aller viktigste for å få kaka saftig og god, er NATRON og NOK GULROT! Jeg måler ikke gulrota, men bruker nok mer enn oppskrifta sier. Da jeg lager halvannen oppskrift bruker jeg ca tre hele, store gulrøtter i kaka.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med 6 mnd og første tann :blomst:

Kan jeg også få den gulrotkakeoppskriften eller? Kan hende den er her et sted, men finner den ikke... Kakelysten har meldt seg :fnise: Og hadde vært gøy å prøve en annen gulrotkake enn den jeg pleier å lage.

:klemmer:

Takker! :nigo:

Kakelysten her er her HELE tida.... :fnise: Nå er det faktisk 1,5 uke siden jeg har bakt noen kake!!! :hakeslepp: *flink* :nigo:

Den var nydelig ;) Mannen fikk helt dilla, og han er egentlig ikke så glad i kaker. Så da må jeg nok bake den igjen på bursdagen hans ;)

Hehe, så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst på kake hver gang jeg leser her inne, tror jeg!

Men orker ikke å bake, så da får jeg klare meg uten :ler:

Ha en flott uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme fra skolen idag, er ikke bare bare med S der nå. Hittil har det gått bra, men nå er det mer utfordrende. Skal dit igjen i morgen, da har vi forelesning fra 12.15 til 14.45, og det passer også litt bedre i forhold til å ha med meg lillegutten.

Fikk bestilt et nytt fotoalbum til 300 bilder i går, som jeg tenkte jeg skulle ha som S-album. Er jo et mindretall av bilder som jeg gidder å "gjøre noe mer ut av" i et mer "hjemmelaget" album.. Greit å ha et eget album for de resterende bildene også! ;)

Bestilte også takkekort etter dåpen i går, og fremkalling av alle bildene av S som vi har ute på fotoknutsen.no.

Idag MÅ jeg få brent alle bildene på data'n over på cd'er. Har fått sortert alle bildene av S og lastet de opp på fotoknutsen, men skal brenne alt som er av bilder på data'n på cd'er. Greit å få tatt sikerhetskopier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst på kake hver gang jeg leser her inne, tror jeg!

Men orker ikke å bake, så da får jeg klare meg uten :ler:

Ha en flott uke! :klemmer:

Hehe!! :ler: Her har det vært vanvittig mye kaker i det siste. Til ingen anledning og alle anledninger. Men nå må det skjerpes litt.... Er vel ikke akkurat sunt, selv om det går mest i GULROTkake og BANANkake...!! :fnise: Får bake bare til helg eller spesielle anledninger nå framover, tror jeg... ;)

Ha en flott uke du også! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm... Nå skal jeg prøve gulrotkaka di ja :sikle: Skulle egentlig bake kake i helga, men så var vi tomme for margarin :sjokk::klaske: Så nå er jeg desperat :ler: så skal vi handle etterpå. Og gulrøtter og bananer er jo sunt - ergo er gulrotkake og banankake sunt :jepp: Enkel logikk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm... Nå skal jeg prøve gulrotkaka di ja :sikle: Skulle egentlig bake kake i helga, men så var vi tomme for margarin :sjokk::klaske: Så nå er jeg desperat :ler: så skal vi handle etterpå. Og gulrøtter og bananer er jo sunt - ergo er gulrotkake og banankake sunt :jepp: Enkel logikk! :nigo:

:ler: Innbiller meg selv det jeg også, men innimellom kommer det klare øyeblikk som sier at "halloooo!! Det er KAKE, - sukker, smør, vaniljesukker, melis - IKKE sunt!!"

Men om man bruker ekstra mye gulrøtter eller banan, da ER det jo hvert fall LITT sunt!?! :fnise::sikle:

===

Kom forresten på en ting. Jeg skrev at jeg ikke hadde bakt kake på 1,5 uke. Men det er jo ikke så lenge siden, faktisk.. Svigerfar hadde bursdag forrige mandag, - en uke siden, og DA bakte jeg DEN shvæære, deilige sjokoladekaka....... :sjenert: Med firkløverkrem! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, nå fikk jeg plutselig vanvittig lyst på hjemmelaget brownies... :sjenert: Haff... Jeg er så kakemoms, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Kjempefine bilder ja!! Spesielt likte jeg veldig godt det av dere to i svart/hvitt. Når begynte du med tutekopp forresten??

:hoppe: for 6 mnd!! Jeg er litt treg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder i bloggen :jepp: En liten sjarmør dere har.

Takk! :rødme:

Kjempefine bilder ja!! Spesielt likte jeg veldig godt det av dere to i svart/hvitt. Når begynte du med tutekopp forresten??

:hoppe: for 6 mnd!! Jeg er litt treg jeg.

Takk! :hjerter:

Begynte med tutkopp for halvannen uke siden. Men vi har ikke øvd så mye mer på den.... :sjenert: Må nok til skjerpings der! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på skolen i dag. S sov en del av tida, så det gikk tålig greit. Men forelesningene begynner å bli kjedelige nå, syns jeg. Ikke noe nytt lenger, på en måte. Syns det er det samme opp igjen og opp igjen....

I morgen skal vi på 6mnd-kontroll! Gleder meg. Legekontroll og greier da! Spennende.. ;)

Åh.. jeg har såååå lyst til å kjøpe eget hus. Har ikke lyst til å bo her en vinter til. S vokser til også, og vi trenger straks mer plass. Flere soverom og mer lekeplass til S. Men her er det ikke noe hus til salgs. Ikke i den delen av kommunen som vi vil bo... :sjenert: Merker at jeg egentlig ikke har noe tålmodighet heller... Uff.... :(

Tenker på å bygge, men det blir jo så dyrt... Da må man jo gjøre alt fra bunnen av, som å grave vann og kloakk og støpe grunnmur.. Da blir det vel billigere å kjøpe ei rønne, rive og bygge opp nytt. Hmm.... :klø: Men jeg har ikke tålmodighet!!!! :sur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hjemme fra skolen idag, er ikke bare bare med S der nå. Hittil har det gått bra, men nå er det mer utfordrende. Skal dit igjen i morgen, da har vi forelesning fra 12.15 til 14.45, og det passer også litt bedre i forhold til å ha med meg lillegutten.

Fikk bestilt et nytt fotoalbum til 300 bilder i går, som jeg tenkte jeg skulle ha som S-album. Er jo et mindretall av bilder som jeg gidder å "gjøre noe mer ut av" i et mer "hjemmelaget" album.. Greit å ha et eget album for de resterende bildene også! ;)

Bestilte også takkekort etter dåpen i går, og fremkalling av alle bildene av S som vi har ute på fotoknutsen.no.

Idag MÅ jeg få brent alle bildene på data'n over på cd'er. Har fått sortert alle bildene av S og lastet de opp på fotoknutsen, men skal brenne alt som er av bilder på data'n på cd'er. Greit å få tatt sikerhetskopier..

Kjenner til det der. Blir jammen mye bildestyr når man har småttiser altså.

Note to self: Må bestille opp flere takkekort av lillemor og ordne navnedagstakkekort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me skal også på 6-månaderskontroll med I. i morgon! :nigo: Morsomt at me skal på samme dag. ;) Det blir då både legekontroll og vaksine, sidan me ikkje har vore på kontroll med I. sidan ho var 4 1/2 månad gammal.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, no rotar eg igjen. Det er visst i morgon (torsdag) me skal på helsestasjonen med I.! :rodme:

Håpar det går fint på kontroll i dag! :) Er spent på måla til S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der. Blir jammen mye bildestyr når man har småttiser altså.

Note to self: Må bestille opp flere takkekort av lillemor og ordne navnedagstakkekort...

Ja, det er helt klart!! :jepp:

:fnise: En får mange tips og kommer på ting rundt i andres dagbøker! ;)

Me skal også på 6-månaderskontroll med I. i morgon! :nigo: Morsomt at me skal på samme dag. ;) Det blir då både legekontroll og vaksine, sidan me ikkje har vore på kontroll med I. sidan ho var 4 1/2 månad gammal.

Vi har vært på 6-ukers kontroll, 3-mnd, 4-mnd og 5-mnd, og vaksine tok vi på 3-mnd og 5-mnd. Så det slipper vi heldigvis idag! :hoppe:

Kan jeg få tilgang på bloggen...? :sjenert:

Åh....!! Ja, stemmer stemmer.....du har jo forandret deg litt, du! ;) Skal ordne det!! :klemmer:

Huff, no rotar eg igjen. Det er visst i morgon (torsdag) me skal på helsestasjonen med I.! :rodme:

Håpar det går fint på kontroll i dag! :) Er spent på måla til S.

:ler: Ikke alltid lett å ha full oversikt som småbarnsmor, fort gjort å rote litt!

====

Skal snart reise på kontroll med S, har time kl 13.15. Men skal prøve å komme i god tid i dag, har alltid kommet bare akkurat til tida eller litt for sent... :flau: Skal også få sendt inn pc'en i dag, og hente det nye bikkjeburet til bilen. Har som mål å komme meg av gårde om en halv time, men det skal vel noe til........ :fnise:

Forresten; en FORFERDELIG natt. S var våken en gang i timen...!! Fryktelig urolig... Ga pupp et par-tre ganger, andre ganger ga jeg bare smokken. Han var egentlig bare urolig, tror nok han plagdes litt med tenner. Ga ikke tegn til å være utsultet, akkurat, men jeg har hørt at å gi pupp kan være smertelindrende (aner ikke om det er sant! :vetikke: ), så da ga jeg det forsøk. Rolig ble han hvert fall... ;) Helt til en time etterpå, da han våknet igjen.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt med så slitsom natt. Håper neste blir bedre :kose:

Takk, det håper jeg også. Men foreløpig ser det ikke lovende ut... :tristbla: Han har vært våken MANGE ganger allerede, siden vi la han kl 19.45....

=====

Har sendt inn pc'n i dag, så nå sitter jeg bare på en gammel en som HVERT FALL er ubrukelig...men den får duge nå! ;) Den har litt annet type tastatur, så om det plutselig er noen tegn, bokstaver eller avsnitt sånn helt ut i det blå, så er det årsaken....! ;)

Har vært på 6mnd-kontroll med S i dag!!! :hoppe:

Dagens tall:

Lengde: 68,5 cm

Vekt: 7700 gram

H.OM.: 45 cm

Bare vokst 0,5cm siden sist!! :fnise: Men det der går vel litt opp og ned.

Ellers syns jeg ikke jeg gjør noe annet enn å lage mat om dagen. S spiser nå grøt til formiddagsmat og til kvelds, og middag i 2-3-4-tida. Ved middagstider syns jeg nesten det går i ett. Ordne middag til S, gi han, rydde opp, begynne med vår middag, spise, rydde opp og vaske opp på kjøkkenbenker osv...og så er det jammen like rundt hjørnet at S skal ha kveldgrøt!! :sjokkert:

Gleder meg til S kommer inn i VÅRE matrutiner, og spiser middag sammen med oss.... ;)

I morgen er det barseltreff!! Gleder meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...