Gå til innhold

Coxys verden


Coxy

Anbefalte innlegg

:hallo: Ella*

Ja, han er veldig flink, så jeg skal ikke klage! :biggrin: Våkner bare for mat hver tredje time, og sover videre. Jeg er heldig! :)

Aha, da får jeg vel bare belage meg på å skifte tissebleier i den tida da.... :sukk: Eller kanskje helst før. Er lekkasjer allerede da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg fått prata med venninna mi på tlf, spurte om hun ville være fadder for S, og hun ble helt overveldet glad, svarte "selvfølgelig, ja!!" og var helt på gråten. :strix: Herlig!

Så da er faddere i boks. :tommelopp:

Ser ut til at det rundt maten i dåpen antakelig blir litt større enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt... :fnise: Samboeren vil ha middag i stede for koldtbord, og da må vi nesten ha kokk. Kan jo ikke stå med det selv.. Og skal vi ha kokk, så kan vi like gjerne kjøre på med full pakke; forrett, middag og dessert. ;) Har tenkt ut en som var kokk i samboerens konfirmasjon, og han er visst kjempeflink. Sier bare hva du tenker å ha till middag, så gir han forslag på hva som passer som forrett og dessert. Da menyen er satt, setter han opp liste over alt som trengs, - altså slipper man å tenke på noe selv. :nigo: Leverer råvarene til han, også ordner han alt. Egentlig ganske kjekt..

Også skal vi jo ha kaffe og kaker. Hvor mange kaker har dere andre hatt i dåpen/navnefesten...? Vi blir ca 20 stk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Så kjekt å ha faddere i boks og booket lokalet. :hoppe: Har du kjolen i boks?

Koselig med barseltreff da. Moro at alle kommer i samme klasse også. Hvor ofte er du på treff? Jeg kunne også tenke meg å gå på treff.

Ha en fin helg, og kos deg med kaken. Jeg skal bake boller i morgen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Da blir det litt mer styr ja! Men det går da kjempefint.

Skal vi se.... Vi var ca. 20 personer i dåpen, og vi hadde 6 kaker + gele og vaniljesaus. Det ble mer enn nok! Vi hadde koldtbord, og kakebordet var både dessert og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å ha faddere i boks og booket lokalet. :hoppe: Har du kjolen i boks?

Koselig med barseltreff da. Moro at alle kommer i samme klasse også. Hvor ofte er du på treff? Jeg kunne også tenke meg å gå på treff.

Ha en fin helg, og kos deg med kaken. Jeg skal bake boller i morgen :gjeiper:

Jepp, herlig å være i gang! :hoppe: Problemet er nå heller at jeg kun har lyst til å planlegge dåp, enn å gjøre alt annet... :fnise:

Dåpskjolen er også i havn, skal bruke samme kjolen som broren min og jeg ble døpt i, bare kjøpe nye silkebånd til lua og rundt livet. Men det ordner mamma! :tommelopp::nigo:

Kjempekoselig på barseltreff! :jepp: Den storgruppa jeg er med i (den gruppa som alle kommer til å gå i samme klasse sammen) treffes hver fjerde torsdag. I tillegg har vi trilling som er åpen for alle annen hver torsdag, og da setter vi oss inn på kantina og spiser og skravler etterpå. Så strengt tatt er det mulighet for å være med på noe treff tre av fire torsdager.. ;)

Siden jeg fødte såpass sent på året, så er det også mulig at jeg skal være med litt de som fødte tidlig i januar litt nå også. Det er bare to stykker, og de ønsker seg flere å være sammen med. Så jeg ble spurt om det, og det syns jeg bare er veldig koselig. Like greit også, S blir litt mer lik dem enn de som er født i april/mai/juni 2008..

Håper du har en fin helg også! :) Jeg bakte boller tidligere i uka! :nigo: Men lurer på om jeg ikke skal sette en liten bolledeig i dag også..... ;)

:fnise: Da blir det litt mer styr ja! Men det går da kjempefint.

Skal vi se.... Vi var ca. 20 personer i dåpen, og vi hadde 6 kaker + gele og vaniljesaus. Det ble mer enn nok! Vi hadde koldtbord, og kakebordet var både dessert og kaffe.

Blir litt mer enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men samtidig greit. Da setter jeg jo bort alt, og trenger ikke tenke på det som skal forberedes og gjøres på kjøkkenet! ;)

Ok, da blir det sikkert greit det jeg tenkte i går da. Vi skal jo da ha både dessert og kaker, og da tenkte jeg fem kaker. Og det inkluderer ei stor marsipankake som jeg håper på å få bestilt. Akkurat det å ha dåp midt i en hel haug med helligdager byr jo muligens på litt utfordringer... :sjenert:

======

Har lagt lillemannen, og nå SKAL jeg jobbe med skole.... :sjenert::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært bittelitt flink student. Nå MÅ jeg ordne med bursdaggaven til mamma. Tenkte jeg skulle bestille ei fotobok eller noe med bilder av S! Da er jeg helt sikker på at hun blir glad. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos svigerfar i kveld. De restaurerte kjøkkenet denne uka, og det hadde blitt knallfint!

Har fått betilt fotobok i bursdaggave til mamma også. Satt i evigheter og klikka fram og tilbake og redigerte og styrte, og sida klikka stadig vekk, så jeg måtte gå ut og inn maaaaange ganger... IRRITERENDE! :sur: Men det ble da til slutt... Hadde på forhånd sett at levering skulle være 5-7dager, så da håååpte jeg at det skulle gå bra. Tenkte å ta "hente i butikk", for det er en fotoknutsen på veien ned til mamma og pappa, og da kunne jeg stikke innom der på tur nedover på fredag. Sjekka for sikkerhets skyld leveringstida igjen, og da sto det 2 uker!!! :sur: Pokker'n å... Da får jeg den ikke til helga da mamma har bursdag... Men men, da får jeg bare si at gaven kommer seinere, siden jeg misforsto leveringstida på gaven... :sjenert:

I morgen er en ny uke, en ny skoledag. Håper vi blir helt ferdige med oppgava i morgen, slik at jeg kanskje kan være hjemme på tirsdag. Gubben har bursdag, og hadde vært deilig å bare være hjemme, ta det med ro og ordne og bake litt til det kommer folk på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at du blir ferdig med oppgava i morgen ;):tommelopp:

Tror nok mammaen din blir kjempeglad for fotoboka :) Og når hun ser den så blir det nok verdt ventingen ja :Nikke:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at du blir ferdig med oppgava i morgen ;):tommelopp:

Tror nok mammaen din blir kjempeglad for fotoboka :) Og når hun ser den så blir det nok verdt ventingen ja :Nikke:

:klemmer:

Ble ferdig i går, ja! :tommelopp::hoppe: Satt på skolen fra 9.00 til 21.00....

Det blir hun helt sikkert! :jepp:

:hug:

Når er dåpen?

1.påskedag, - 12.april! :jepp:

================

Bare en KJAPP tur innom.

Hele gårdagen gikk til skole, var ikke hjemme igjen før 22.00. (Stakkars S.... ) Men fikk heldigvis levert eksamensoppgava!! :hoppe:

I dag har gubben bursdag, så dagen gikk med til å vaske, rydde, bake, og gjester...

Nå våkna bebis for mat! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får S. melk frå flaske når du er på skulen heile dagen? Og får han isåfall morsmelk eller morsmelkserstatning? Me har ikkje prøvd å gi I. melk frå flaske enda. Eg har aldri vore lenger vekke frå henne enn max 2 timar, og det har kun skjedd eit par gangar. :sjenert:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får S. melk frå flaske når du er på skulen heile dagen? Og får han isåfall morsmelk eller morsmelkserstatning? Me har ikkje prøvd å gi I. melk frå flaske enda. Eg har aldri vore lenger vekke frå henne enn max 2 timar, og det har kun skjedd eit par gangar. :sjenert:

S. får fortsatt bare pupp, han. Han er med på skolen!!! :nigo:

Har ikke prøvd flaske enda i det hele tatt vi heller, men må snart begynne litt tilvending, kanskje... Skal i 50års dag om noen uker, og da kommer mamma og pappa oppover for å være her med S. Innen da må han ha lært seg å ta flaske... Rett etterpå skal jeg ha operasjon også, og da er det greit at muligheten for å ta flaske er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prata med kirkevergen, og gjort avtale om dåpen. Fikk gitt alle opplysninger som trengtes også, om oss og fadderne.

Har også fått tak i kokk!! :strix: Akkurat den kokken vi ville ha! :nigo: Prata med han en time i telefonen, og satte opp meny og diskuterte. Fikk helt vann i munn av å prate om det.. :sikle:

Menyen blir:

Forret: Gravet andebryst (evt av indrefilet av reinsdyr) med en fløtesaus og flatbrød

Hovedrett: Hjortestek, fløtegratinerte poteter, rødvinssaus og salat

Dessert: Vaniljeis med en varm multesaus og krommer

Krommene skal jeg lage på en annen måte enn vanlig, nemlig avkjøle de rundt en skål, slik at krommene blir skål-formede. Så legger kokken isen oppi..! ;)

Tror nok dette blir knallbra, gleder meg allerede til den maten, altså....! :jepp:

Lokalet ordnet jeg med på fredag, så det er i boks. Der har det nyoppusset knallfint kjøkken!! :tommelopp:

Var litt spent på om jeg fikk bestilt marsipankake på bakeriet, siden dette er midt i påska og masse helligdager. Men det gikk også i orden! :hoppe: Så da bestilite jeg ei firkanta kake som skulle være ca 40 store biter. Den blir pynta med en blå, kjempesøt baby-figur, røde roser, grønne blad, og med navn og dåpsdato.

S sin Oldemor skulle bake ei "oppned"-kake, og hun ordner også med hvite duker.

Dåpskjole er også i orden, bruker den som jeg og broren min ble døpt i. Mamma skal kjøpe inn nye mørkeblå silkebånd, til å ha rundt livet og i lua.

Ååååh, nå begynner jeg skikkelig å glede meg til dåp, altså! :rødme:

Endret av Coxy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

S. får fortsatt bare pupp, han. Han er med på skolen!!! :nigo:

Har ikke prøvd flaske enda i det hele tatt vi heller, men må snart begynne litt tilvending, kanskje... Skal i 50års dag om noen uker, og da kommer mamma og pappa oppover for å være her med S. Innen da må han ha lært seg å ta flaske... Rett etterpå skal jeg ha operasjon også, og da er det greit at muligheten for å ta flaske er der.

Går det greit å ha S. med på skulen ein heil dag, altså? Går det fint å berre leggja han ned ein plass, mens du sit og leser - og så gir du han mat innimellom? Det hadde iallfall aldri funka med I...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det greit å ha S. med på skulen ein heil dag, altså? Går det fint å berre leggja han ned ein plass, mens du sit og leser - og så gir du han mat innimellom? Det hadde iallfall aldri funka med I...

Njaei, er jo ikke heeelt sånn.. Han vil selvfølgelig opp på fanget i blant, trenger jo oppmerksomhet. Men han kan ligge en stund på gulvet for seg selv og styre med en bok eller rangle. Enklte dager er jo lettere enn andre da. Noen dager er ingenting annet enn å henge på armen godt nok! ;) Men har hatt han i bæresjalet noen ganger også. Da har jeg stått og gjynga og lest/prata samtidig. Ellers har jeg men vippestolen også. Kommer meg fint gjennom det, hvert fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du er godt i gang med dåpsforberedelsene :)

Vi vil ikke døpe våre barn, men driver å lurer på om vi skal ha navnefest - for begge to samtidig ;) Bodde så langt unna familien da lillemannen var liten at vi aldri fikk rota oss til noe selskap og plutselig var jo en til på vei :fnise:

Hørtes ut som en super meny da :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du er godt i gang med dåpsforberedelsene :)

Vi vil ikke døpe våre barn, men driver å lurer på om vi skal ha navnefest - for begge to samtidig ;) Bodde så langt unna familien da lillemannen var liten at vi aldri fikk rota oss til noe selskap og plutselig var jo en til på vei :fnise:

Hørtes ut som en super meny da :sikle:

Vi burde vel strengt tatt ikke dpt vi heller, da vi ikke har den derre tro'a..... :sjenert: Men jeg synes dåp er en veldig fin og tradisjonsrik dag, og er av den oppfatning at vi kan døpe nå, også får heller S ta valget sitt da det kommer til konfirmasjon. Syns det er feil at vi skal velge for han.

Mer lettvindt å skrive han ut av den norske kirke om han vil det, enn det er å skulle døpe han rett før konfirmasjonen hvis han ønsker å gjøre det i kirka. Om du skjønner.... ;)

Sikkert ikke dumt å ha felles for dem nå da! Er jo koselig å ha en sånn dag, samle familien og feire barnet/barnene, liksom! :)

M-hmm....gleder meg til middagen! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm - den menyen altså... :sikle:

:jepp::sikle::jepp:

Høres ut som du har full kontroll på dåpsforberedelsene! :tommelopp:

Prøver hvert fall! :)

Siden jeg har enda en mappeeksamen OG skal opereres innen den tid, så er jeg nødt til å få unna det meste så fort som mulig..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...