Gå til innhold

Coxys verden


Coxy

Anbefalte innlegg

Huff...prevensjon er noe dritt... Foreløpig går det i kondomer her og, men jeg liker det ikke og det klør etterpå (jeg mistenker at jeg har en ørliten lateksallergi)... Vurderer å sette inn kobberspiral, men aller helst så vil jeg vente til jeg får syklusen tilbake og gå tilbake til temping og sekretsjekking, det funka så godt det halve året vi brukte det som "prevensjon"....

Så utrolig søt S er! :biggrin: Er så vanvittig kos nå som de små har utviklet seg enda mer og blitt mer som en "liten person" ikke bare et lite nurk... hvis du skjønner hva jeg mener :)

Håper du får en fin tur hjem til mor&far! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, her "hilste" mannen på spiralen hver gang vi hadde sex, så den gikk fort ut gitt. Hadde kobberspiral da de er jo mye billigere (ca 400,-) enn hormonspiral. Vet ikke hva vi kommer til å gjøre etter denne bebisen altså - tre tette tror jeg blir litt drøyt. Vurderer sånn pearly eller noe...

Hver gang jeg bestemmer meg for prevansjon så hører jeg om sånn som det der også er jeg like i tvil igjen :klø: Men tre tette går altså ikke ann :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så koselig at det har vært så mye liv i dagboka mi!! :klemmer:

Prevansjon er vanskelig synes jeg. Her har mannen sagt seg ferdig med kondomer og jeg er ferdig med piller (eller har ikke noe lyst til å slutte på piller for det gjør meg riktig så ufyselig :fnise: ) Da var det spiral som gjensto, men siden vi ville ha neste barn ca to år etter lillemannen synes jeg det var litt for kort tid til den måtte ut igjen. Og resultatet ser vi vel om en måneds tid :ler:

Men nå blir det spiral altså!!!

Jeg har hele tiden hatt det klart for meg at etter fødselen skal jeg ha hormonspiral. Syns det høres utrolig greit og lettvindt ut! ;) Så derfor syns jeg ikke det der med prevensjon er så vanskelig akkurat nå. (Bare det funker som det skal da!! Jeg har prøvd utallige p-piller, blir aldri fornøyd med noen av de... :fnise: )

Vil ha barn med ca 2års mellomrom vi også, men skal nok satse på ordentlig prevensjon i mellomtida ja!!! :ler: Jeg har IKKE tenkt å "ta en Cloudberry" :fnise:

Enig i at prevensjon er vanskelig :Nikke:

Etter at Trionetta ble borte har jeg bare hatt trøbbel med p-piller, blitt deprimert, fått migreneanfall, you name it. Når jeg sluttet på p-pillene forsvant det, så det er egentlig ikke aktuelt å prøve et nytt merke!

Meen, så er det som du sier at kondomer blir litt konstruert når man er godt i gang og så må stoppe opp og tre den på. Ellers er det helt greit, men ofte blir det litt vel fristende å bare blåse i det.

Nå hadde jo jeg også blitt lykkelig om det hadde skjedd et "uhell", men sambo er ikke helt enig :fnise:

Jeg har Pearly også jeg da, men den fungerer ikke alltid optimalt. Blir veldig mange røde dager. Bruker den nå allikevel og føler oss veldig trygge på grønne dager ;)

Her har det ikke fristet å bare blåse i kondomen ennå...så lett som jeg ble gravid så tar jeg ingen sjanser!!! :fnise:

Pearly, hva er det? Eggløsningstesting, eller...? :klø:

Prevensjon er ikke enkelt, nei. Ulemper med alle sortene. Jeg får massa bivirkninger av minipillen, men skal heldigvis over på hormonspiral veldig snart nå. Håper den gir mindre bivirkninger *krysse fingre*

Håper dere koser dere i bursdag, og at du får noen flotte dager hos foreldrene dine :klemmer:

Minipillen tør jeg rett og slett ikke prøve på engang...stoler ikke på meg selv, at jeg skal klare å ta det til de rette tidpunktene!! :gjeiper:

Håper hormonspiral blir tingen for både deg og meg! :tommelopp:

Vi koste oss i bursdag, der var det liv og røre! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, flere med prevensjonsproblemer ja. Her er det å hoppe av i svingen for tiden, og det er jo definitivt ikke noe trygg metode :sjenert: Må nok vurdere å komme i gang med noe annet. Men orker ikke styret med kondom, og jeg blir så gretten av alt med hormoner

Er så imponert over at du er på skolen, jeg! Flinke Monica :kose:

:fnise: Hoppe av i svingen tør jeg rett og slett ikke, ble jo så lett gravid sist..... Har ikke lyst på mer enn max 3 år i mellom barna, men er da greit å vente LITT til!!! ;) Enig i at kondom er styrete... Haff.... Håper på at hormonspiral er tingen for meg, har hørt mye positivt om det! Har du prøvd det? Skal det ikke være minimalt med hormoner i dem...? :klø:

Så fine bilder av fine gutten! :hjerter_rundt:

Huff, prevensjon :dåne: Det er et evig mas! Jeg har egentlig ikke lyst på ny hormonprevensjon jeg, synes det er så mye tull og så klusser det til ... Fikk forhøyede leververdier av p-plasteret, og er redd noe slikt skal skje igjen, selv om det er lite sannsynlig. Det virker nesten som jeg rammes av ting som er sjeldne: forhøyede leververdier, svangerskapsforgiftning ... :roll: Anyway, nå babler jeg ;)

Det er kondom det går på her i huset også, og det er kjipt ... Dessuten er det utrygt når den sprekker, noe den har greid å gjøre også :kjefte:

Vurderte spiral jeg også, har resepten enda så vi får se hva det blir til :) Du får være prøvekanin, hvis ikke du liker den dropper jeg det :tunge1:

Mhmm, god middag, hvis man dropper hjorten!

Usj, hørtes ikke noe moro ut med alt det der. Er jo litt mer alvorlig også da det er forhøyede leververdier det er snakk om, i motsetning til hormonsvingninger! Jeg har vært mye plaga med mellomblødninger jeg. da jeg har gått på p-piller....satser på at hormonspiral blir tingen!

Hehe...Jeg skal være prøvekanin jeg, vettu!!! :ler:

Middagen ble faktisk nyyyydelig......dumt du er vegeterianer!! :gjeiper:

:klem:

Her blir det kun kondom som prevensjon - sidan mannen min ikkje har noko imot det, og me planlegger to tette! :lur:

:hoppe: Gleder meg til Mirabella-bebis nr 2!!! HVOR tette da? ;)

Hehe, her "hilste" mannen på spiralen hver gang vi hadde sex, så den gikk fort ut gitt. Hadde kobberspiral da de er jo mye billigere (ca 400,-) enn hormonspiral. Vet ikke hva vi kommer til å gjøre etter denne bebisen altså - tre tette tror jeg blir litt drøyt. Vurderer sånn pearly eller noe...

Huff, DET er ikke akkurat noe deilig da, vil jeg tro... Ødelegger litt, kanskje!! :fnise: Håper ikke det blir slik med hormonspiralen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...prevensjon er noe dritt... Foreløpig går det i kondomer her og, men jeg liker det ikke og det klør etterpå (jeg mistenker at jeg har en ørliten lateksallergi)... Vurderer å sette inn kobberspiral, men aller helst så vil jeg vente til jeg får syklusen tilbake og gå tilbake til temping og sekretsjekking, det funka så godt det halve året vi brukte det som "prevensjon"....

Så utrolig søt S er! :biggrin: Er så vanvittig kos nå som de små har utviklet seg enda mer og blitt mer som en "liten person" ikke bare et lite nurk... hvis du skjønner hva jeg mener :)

Håper du får en fin tur hjem til mor&far! :klem:

Jeg syns kondomer blir fryktelig konstruert...ødelegger litt, rett og slett!! Gleder meg til å slippe å tenke på det! :jepp:

:rødme: Takk! Syns bare alt blir mer og mer kos og moro, jeg...herlig, altså! Skjønner hva du mener, ja! :)

Takk for det!

:klemmer:

Fikk resept på Cerazette jeg. Ikke fordi jeg har giddet å begynne å ta de riktignok...

:ler: Er litt tiltak også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hos mamma og pappa. TUSSETE mormor og morfar, ja!!! Hehe.. :ler: Men koselig da!!

Har fått byttet masse av barselgaver som S har fått i dag! Så har fått gått litt bananas på H&M....Moro!!

Stakk innom ei venninne jeg ikke har sett på halvannet år også, på turen nedover. Koselig!!

Nå sover S, og jeg skal straks gjøre det samme....måtte bare forte meg en tur innom her først... :lur:;)

Gode :klemmer: til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Monica. Kos deg! :klem:

Ang. prevensjon: her har vi funnet en endleig løsning. Mannen måtte under kniven... Spiral hæler jeg ikke, har prøvd, men fikk hetta av tanken på den greia oppi der. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

:vinke:

Håper du koser deg hjemme hos foreldrene dine! Godt å høre at andre også går amok på H&M i disse salgstider :flau: Jeg har gått amok til mine tantebarn da - faktisk :fnise: Så i morgen kan jeg gi fra meg den første posen med bebisklær til 30,- pr. stk :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pearly, hva er det? Eggløsningstesting, eller...? :klø:
Glemte å svare på denne, du kan lese om det her.

Måler temperatur til samme tid hver morgen og registrerer TR, så skal den utifra det vite når det er trygt og ikke.

Jeg vil egentlig ikke anbefale å bruke penger på det, den er dyr og jeg synes ikke den funker veldig bra, men bruker den når jeg først har kjøpt :gjeiper:

Den viser rødt, gult eller grønt (og alle tre på en gang om du er gravid). Når den først er grønn føles det VELDIG trygt for rødt og gult er det mesteparten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, både pearly, ladycomp og babycomp ligger ofte ut på finn.no. Jeg kjøpte min babycomp brukt for 2500 kr, og fikk faktisk solgt den for 3200 kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, både pearly, ladycomp og babycomp ligger ofte ut på finn.no. Jeg kjøpte min babycomp brukt for 2500 kr, og fikk faktisk solgt den for 3200 kr ;)

Din sleiping, Ella!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Det er så utrolig koselig med slike engasjerte besteforeldre som er tussete etter barnebarna! :rødme: Det er noen besteforeldre her også, som synes at S bor aaaalt for langt unna :fnise:

Oh, shopping på H&M er ikke å forakte! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tussete besteforeldre ja... Vi har akkurat kommet fra helgebesøk og 50 årsdag hjemme hos mine foreldre og lillemannen har hatt sitt svare strev med å sjarmere mormor, morfar og tante :fnise: Den ungen kommer virkelig til å få problemer med å få en "konkurrent" så glad som han er i oppmerksomhet...

Endret av Cloudberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Var innomher for noen timer siden, skrev svar til alle sammen, også skulle jeg poste innlegget, og da kom det ERROR....BLÆ!!! Irriterende altså! :sur: Da ble jeg så irritert at jeg bare klappa sammen PC'n... :fnise: Men nå skal jeg gjøre et nytt forsøk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg en god helg! :klem:

Takk for det, helga var fin! =)

God helg, Monica. Kos deg! :klem:

Ang. prevensjon: her har vi funnet en endleig løsning. Mannen måtte under kniven... Spiral hæler jeg ikke, har prøvd, men fikk hetta av tanken på den greia oppi der. :unsure:

Takk for det! Jeg koste meg! ;o)

Hehe...Da man er helt ferdig med det å få unger, så kan man jo like gjerne gjør det. Den ene kan gå under kniven....Så er man jo HELT sikker, og slipper å tenke mer på prevensjon! ;) Hvor mye må man betale for et sånt inngrep..?

:vinke:

Håper du koser deg hjemme hos foreldrene dine! Godt å høre at andre også går amok på H&M i disse salgstider :flau: Jeg har gått amok til mine tantebarn da - faktisk :fnise: Så i morgen kan jeg gi fra meg den første posen med bebisklær til 30,- pr. stk :)

:klemmer:

Jeg koste meg, vettu! ;)

:fnise: Tenk på hvordan du blir da DU blir gravid og får EGNE barn da!! Hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...