Cloudberry Skrevet 9. januar 2009 #401 Del Skrevet 9. januar 2009 Skulle ta avtrykk av hånda og foten til Sigurd i dag, og det ble jammen mye klin!! Brukte bare vanlig svart stempelpute. Og som han spreller med armene og føttene var det jo svart på MYE mer enn bare den ene hånda og ene foten.... Fotavtrykket ble forøvrig veldig fint, hånda ble bare tull og griseri. Han kniper jo sammen fingrene hele tida, og merkelig nok gjør han ikke som jeg sier da jeg sier "spre fingrene!" :klø: Jaja, har i hvert fall et fiiint fotavtrykk nå! :rødme: Vi har også noen sjarmerende fot og håndavtrykk av lillemannen. Han var vel seks uker da vi prøvde og som du sier... Den derre hånda er ikke enkel altså. Skal litt godvilje til for å se at det er en hånd her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #402 Del Skrevet 9. januar 2009 Hehe...Må nok litt godvilje til for å se at det er en hånd her også!! Lurte på om jeg skulle prøve på nytt da samboeren kom hjem, men fant ut at det er ingen vits. Vi klarer uansett ikke å holde ut alle fem fingrene hans, han gjør liksom som han vil med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2009 #403 Del Skrevet 9. januar 2009 Hehe, så søtt med håndavtrykk da. Selv om det ble grisete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #404 Del Skrevet 10. januar 2009 Hehe, så søtt med håndavtrykk da. Selv om det ble grisete Ja Må jo ta vare på det likevel, selv om det absolutt ikke ble noen tydelig hånd... Men foten ble kjempefin! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #405 Del Skrevet 10. januar 2009 Prøver å laste opp bilder på FB, men bruker jo et kvarter på ETT bilde.... Irriterende!!!!!! Hva er det som gjør at det tar sånn tid?! Tenkte på om det har noe med bildetypen å gjøre, for syns å huske at det har blitt slik etter jeg har fått speilreflekskameraet. Men det er jo ikke slik om jeg skal laste opp nytt profilbilde, bare da jeg skal laste opp i album!!!! :klø: Huff, er så irriterende da dataverdenen ikke funker slik jeg vil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuni Skrevet 10. januar 2009 #406 Del Skrevet 10. januar 2009 Er kanskje høyere oppløsning på speilreflekskameraet, slik at bildene du prøver å laste opp er større? Sjekk om de er veldig store og prøv evt. å endre størrelsen på de (lagre en kopi i mindre størrelse på maskinen hvis du vil beholde de med høy oppløsning). Ikke sikkert det skal ha noe å si for FB endrer jo til den standardstørrelsen uansett, men verdt et forsøk? Fortsatt god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2009 #407 Del Skrevet 10. januar 2009 Hva er FB? :klø: God helg, Monica! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 10. januar 2009 #408 Del Skrevet 10. januar 2009 FB = Facebook Jeg pleier klare fint å overføre bilder på FB tatt med speilrefleksen, men det tar litt lenger tid også har det jo noe å si på nettet om det er treigt eller raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #409 Del Skrevet 10. januar 2009 Er kanskje høyere oppløsning på speilreflekskameraet, slik at bildene du prøver å laste opp er større? Sjekk om de er veldig store og prøv evt. å endre størrelsen på de (lagre en kopi i mindre størrelse på maskinen hvis du vil beholde de med høy oppløsning). Ikke sikkert det skal ha noe å si for FB endrer jo til den standardstørrelsen uansett, men verdt et forsøk? Fortsatt god helg Fant ut at jeg ikke hadde fått til å installere active x-kontrollen, så jeg måtte bare bruke den dere "easy uploader" eller hva det heter. Og da tok det ekstreeeeemt mye tid..... Har tenkt tanken om at bildene fra speilrefleksen er for store, og at det dermed tar lengre tid å komprimere dem for FB. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor det da ikke tar like lang tid å laste opp profilbilder..??!! Rare greier... Men ble uansett lettere med den active X'n!!! God helg til deg også! Hva er FB? :klø: God helg, Monica! Facebook! God helg til deg også! FB = Facebook Jeg pleier klare fint å overføre bilder på FB tatt med speilrefleksen, men det tar litt lenger tid også har det jo noe å si på nettet om det er treigt eller raskt Nettet har jo også sitt å si, ja. Men har bredbånd, og de siste par månedene har det vært like treigt å laste opp bilder uansett. Får se hvordan det går framover nå, da jeg har fått instalert active X kontroll'en riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 11. januar 2009 #410 Del Skrevet 11. januar 2009 Jasså, har du lagt ut FB-bilder? *løpe og sjekke* Forresten, det kan være en fordel å gjøre bildene mindre før du legger de ut på nett, bildene på speilrefleks og egentlig kompaktkameraer også er jo ofte veldig store og det er ikke nødvendig når man bare skal se de på en dataskjerm ... Moro med fotavtrykk! Har prøvd det samme her, men med maling. Det ble ikke så veldig bra ... Men litt morsomt da Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #411 Del Skrevet 11. januar 2009 Jasså, har du lagt ut FB-bilder? *løpe og sjekke* Forresten, det kan være en fordel å gjøre bildene mindre før du legger de ut på nett, bildene på speilrefleks og egentlig kompaktkameraer også er jo ofte veldig store og det er ikke nødvendig når man bare skal se de på en dataskjerm ... Moro med fotavtrykk! Har prøvd det samme her, men med maling. Det ble ikke så veldig bra ... Men litt morsomt da Ha en fortsatt fin kveld Ja, noen få, bare! Er vel kanskje er fordel å jøre de mindre da... Tenker at "det tar jo så lang tid, om jeg skal gjøre ett og ett bilde mindre...." Men det tar da jammen ikke noe mindre tid å vente på at FB skal gjøre det...!!!! Fotavtrykket her ble veldig bra, faktisk! Så det skal inn i boka til Sigurd slik at vi tar vare på det!! Håper du har en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #412 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Var klar for å legge meg i seng litt før 23 i går kveld, Sigurd hadde lagt seg, og hadde snart sovnet. Jeg skulle bare ut med bikkja en tur... Han var løs, og jeg var ute sammen med han. Men PLUTSELIG var han borte.... Jeg ropte og ropte, og sprang opp og ned mellom oss og naboen. Men ingen hund å se... HELVETE!!! Samboeren var på fest, så jeg var alene hjemme. Da var det bare å starte bilen og ut og leite hund... Måtte jo ha med meg Sigurd, kunne jo ikke bare dra fra han. Så løp inn og måtte bare dra han opp av senga og kle på han. Syntes så synd på han da, han hadde akkurat sovnet... Var ute og kjørte i en god halvannen time, men ingen hund. Vaslet en drosjesjåfør som kjørte opp og ned her, siden festlokalet bare er 1km unna oss.. Måtte til slutt bare gi opp og dra hjem, var ikke mye mer poeng i å kjøre fram og tilbake når jeg ikke engang så spor etter noen hund. Kunne dreie seg om alt fra minutter til timer før han kom på veien igjen.... Hjem igjen og ga Sigurd mer mat og la meg. Var så lei meg....!! Det er så vondt når dyra blir borte.. Var ute i gangen og så gjennom vinduene der da Sigurd fikk mat en gang seinere på natta. Ingen hund enda.. Samboeren våknet og sjekka tlf sin, da hadde han for en time siden fått en mld om at bikkja var observert. (Han kom hjem samtidig med meg, men hadde jo drukket og kunne ikke kjøre bil..) Klokka var nå ca 4, og vi bestemte at jeg skulle kjøre en tur igjen for å se.. Lite fristende, men måtte jo prøve å finne igjen bikkja... Kom ut, skulle til å sette meg inn i bilen, og da ser jeg plutselig bikkja ved siden av trappa!!!! Han var rimelig forsiktig, tydelig usikker på om jeg egentlig var blid eller sint..... I dag har vi vært på besøk hos et vennepar som fikk baby for to uker siden. Forøvrig dem som skal være faddere for Sigurd. Kjempekoselig! Nå skal jeg få med meg Unge Mødre fra tidligere i uka... Endret 11. januar 2009 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. januar 2009 #413 Del Skrevet 11. januar 2009 Så bra hunden kom til rette igjen Men dumt at han stakk av i utgangspunktet da... I hvert fall når du og Sigurd var alene hjemme! Kos deg med Unge Mødre. Morsomt program, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #414 Del Skrevet 11. januar 2009 Så bra hunden kom til rette igjen Men dumt at han stakk av i utgangspunktet da... I hvert fall når du og Sigurd var alene hjemme! Kos deg med Unge Mødre. Morsomt program, synes jeg Det er det! Men noen av dem sier så mye rart, og er rett og slett litt dumme.... Men må jo se på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 11. januar 2009 #415 Del Skrevet 11. januar 2009 Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 11. januar 2009 #416 Del Skrevet 11. januar 2009 Vi har samme erfaringer med håndavtrykk ser jeg Fotavtrykk gikk fint her også, men han var særdeles lite samarbeidsvillig når det kom til å sprike med fingrene. Jaja, får ta det når han blir litt eldre! Uff, så ekkelt med hunden som forsvant. Det er marerittet mitt, at hun skal stikke av fra meg. Derfor har jeg henne alltid i bånd, til og med bare ute i hagen vår Ergo er heller ikke jeg favoritt-tur-personen hennes, hun vet det er mer frihet med kjæresten her i huset Godt han kom tilbake i god behold, da. Ha en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #417 Del Skrevet 12. januar 2009 Vi har samme erfaringer med håndavtrykk ser jeg Fotavtrykk gikk fint her også, men han var særdeles lite samarbeidsvillig når det kom til å sprike med fingrene. Jaja, får ta det når han blir litt eldre! Uff, så ekkelt med hunden som forsvant. Det er marerittet mitt, at hun skal stikke av fra meg. Derfor har jeg henne alltid i bånd, til og med bare ute i hagen vår Ergo er heller ikke jeg favoritt-tur-personen hennes, hun vet det er mer frihet med kjæresten her i huset Godt han kom tilbake i god behold, da. Ha en god natt Får nok prøve håndavtrykk når de blir litt eldre, ja! Var bare ute i hagen her vi var, og plutselig var han borte... Han var mye løs før, men så begynte han stadig å stikke av, og da har jeg også konsekvent bare brukt bånd. Men nå i det siste har jeg vært latere igjen da jeg har skulle hatt han ut, og i tillegg har det jo gått så bra å lenge (samboeren har han alltid løs!). Men PLUTSELIG var det gjort... Huff, blir nok bare bånd igjen en stund nå, ja!! Selv om vi hadde flaks og det gikk bra denne gangen også, så er det jo ikke sikkert det skjer igjen.. Hadde forresten ingen god natt, nei!! Nok en gang pga bikkja... Var mildvær, og det resulterte i takras. Bikkja blir livredd hver gang det er takras... Så jeg har hørt på tripping og piping i hele natt... Blæ!!! ==== Vært på skolen idag, og det gikk bra. Sigurd var en engel! Han er så skjønn, og sjarmerer alle i senk.. :rødme: Håper det ikke går så langt over den 20. før pengene fra NAV kommer denne måneden.. Blakk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 12. januar 2009 #418 Del Skrevet 12. januar 2009 Sikkert lurt å bruke bånd en stund framover ja Kjedelig å være blakk da... Men kanskje ikke så uvanlig i januar! Håper pengene kommer når de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #419 Del Skrevet 12. januar 2009 Huff, ja, kjedelig å være blakk.... Går jo og venter på svar på fødselsstipend også, og pengene derfra... Men Lånekassen er vel ikke kjent for å være de kjappeste....Det vet vel du alt om! :gjeiper: Også så mye regninger som kommer nå...!! Huff, alt kommer på en gang i januar og februar, syns jeg.... (Bare så alvorlig teit at det kommer like "overraskende" hvert år... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 12. januar 2009 #420 Del Skrevet 12. januar 2009 Også så mye regninger som kommer nå...!! Huff, alt kommer på en gang i januar og februar, syns jeg.... (Bare så alvorlig teit at det kommer like "overraskende" hvert år... ) Har allerede den bunken her med regninger jeg og.Like overraskende hver januar mnd gitt,rart det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå