Gjest tyttebær Skrevet 7. januar 2009 #381 Del Skrevet 7. januar 2009 Beundrer deg som orker å gå på skule, når du nettopp har blitt mamma! Korleis gjekk 6ukers-kontrollen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #382 Del Skrevet 7. januar 2009 Når jeg tenker meg om er jeg ikke helt sikker på hvor anstendige bildene av meg er heller, men jeg tror at jeg ikke har noen skumle bilder. Hm, nå ble jeg usikker! Ser så mye rart på Facebook, f.eks søskenbarna mine har noen veeeldig uanstendige festbilder av seg liggende, skjønner ikke at de tør! Merkelig med alenemødre og døtre ja, men da er vi jo sikret som du sier Ser at du er forlovet, har du vært det lenge eller er det nå nylig? Mulig jeg er treg altså/glemsk ... Moro å få underlivsundersøkelse av ikke bare én men to stykker da! for at du er feberfri! Skjønner dog ikke at du orker skole, men men Ha en fortsatt fin kveld! Har vært forlovet i 2,5år...! Åååhh jah, heeeerlig med undersøkelse av to stk gitt... Men, men, som stundent er det jo slik man lærer, og hun var veeeldig takknemlig for at hun fikk lov! Hehe, skolen i går var faktisk bare morsom!! Hadde drama-forelesning, med en arti foreleser. Ei jente/dame i slutten av 20-årene, tipper jeg. Og Sigurd var så snill som bare det, lå fornøyd og blid i bagen stort sett hele tida! Innom og hilser på Ikke moro å være syk når man har ansvar for en liten en nei... Hadde en runde jeg også da lillemannen var ganske liten. Om det skulle være noen trøst - bare vent til Sigurd begynner i barnehage. Da blir dere syke da. Samboer'n meldte akkurat at han kjenner begynnende feber - igjen. Har ikke vært så mye syke på årevis vi Jeg veit nå ikke jeg, jeg har jo jobba i barnehage blant snørr og gørr i 2år, og jeg var aldri noe dårlig da. Bare fryktelig forkjøla i perioder! Men et har jo også litt med nesa mi og gjøra. - Har skakt nesebein og venter på operasjon nå i vinter. Så heldig du var da! Jaja, som nylig student vet jeg hvor fint det er at pasientene lar studenter få gjøre ting, det er jo slik man lærer. Spennende med kontroll i morgen Må bare legge til at bildene som ble lagt ut fb ikke var så veldig uanstendige, men jeg så jo ikke ut... :gjeiper: Poenget er vel at det ikke bestandig er så koselig at noen legger ut bilder uten å spørre. Helt klart. Får man ikke prøve seg i praksis, så lærer man jo ikke! Er en god del som man kan lære på sånne menneske-dukker som er på skolene, men laaaangt fra alt. Enkelte ting MÅ man prøve på et person i praksis, og hvis alle pasientene da sier nei, så kommer man ingen vei.. Gikk fint på kontroll i dag!! Oppdatterer i senere innlegg.. Spent på resultatet av Sigurds kontroll! Refarat kommer! Nå var jo ikke jeg så dårlig som du var, men kjenner godt igjen følelsen av å ikke klare og ta vare på ham! Også spent på 6-ukerskontroll, eller, jeg trodde det var mye mer omfattende enn det egentlig var, men spenende likevel! Jeg hadde virkelig ikke satt meg inn i hva de skulle gjøre i dag i det hele tatt, så det meste untatt vekt og lengde var uforberedt på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #383 Del Skrevet 7. januar 2009 Beundrer deg som orker å gå på skule, når du nettopp har blitt mamma! Korleis gjekk 6ukers-kontrollen? Det meste går bare man VIL! Referat kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #384 Del Skrevet 7. januar 2009 I dag har Sigurd vært på 6 ukers-kontroll!! Dog rimelig sent.. Han var jo 6 uker rett før jul, og helsestasjonen er oppe kun et par dager i uka eller noe sånt. Så da ble det ikke noe før nå. Hadde time kl 10.30, men da klokka var så mye, var jeg fortsatt et kvarter med bil unna.. Tydeligvs ikke blitt noe særlig flink til å time med baby enda! Men ringte og sa fra, så det gikk greit det. Dagens mål: (8uker og 3 dager) Vekt: 5210 gram Lengde: 60 cm Hodeomkrets: 40,5 cm ..så han er lang og smal! Noe jeg forsåvidt har merket på klærne; buksene er så vide i livet. Han var litt under gjennomsnittet på vekt, og litt over gjennomsnittet på lengde. Men helt innenfor normalen! HS var kjempefornøyd med alt; han er sterk i nakken og holder hodet fint, fester blikket og smiler. Så vidt begynt å lage små prate-lyder også! :rødme: Virka på HS som at hun syntes han var flink og tidlig ute med det meste. Var til kontroll hos legen også, og hun lyttet på hjertet og lunger, kikket i halsen, øynene og ørene, kontrollerte testiklene hans, og klemte på magen. Og undersøkte hoftene. Alt var i skjønneste orden! Pratet litt med HS ang soving og når det var tid for faste leggetider. Hun mente at det trengte vi ikke begynne å tenke på og bekymre oss over før han var 5-6mnd'r...! Og at det var altfor tidlig å prøve å få fast leggetid kl 20.00 nå. Men at det selvfølgelig var unntak da... Sa at jeg hadde prøvd litt forskjellig de siste dagene, men at jeg i hovedsak prøver å få han i seng til 22-23-tida. Det syntes hun var helt greit, og syntes jeg skulle fortsette med det. La han selv styre både søvne og mat enda. Og det gjør han jo forsåvidt også. Ellers har samboeren vært hjemme fra jobb i går og i dag, ikke i form han heller. Eller, i efta har han vel begynt å føle seg ganske fin igjen. Jeg var feberfri på dagen i går, men det kom igjen litt i går kveld. Har ikke målt i dag, men er nok ikke helt 100% fri idag heller. Men hvert fall så fungerer jeg nå da, og det er det viktigste...! Eller, det ALLER viktigste er jo at Sigurd holder seg frisk, og det er han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 7. januar 2009 #385 Del Skrevet 7. januar 2009 Ah, ikke nyforlovet altså Tenker dere å gifte dere snart, om jeg får lov å spørre? Vi hadde også S sin 6 ukerskontroll veldig sent, han var vel 8-9 uker eller noe sånt, det har jo ikke noe å si Det er vanskelig å time med baby har jeg funnet ut! Enten er jeg alt for tidlig ute eller så er jeg for sen Vi blir nok bedre etterhvert Så bra alt var så bra på kontrollen! Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 7. januar 2009 #386 Del Skrevet 7. januar 2009 Godt å vite at alt er bare fint med Sigurd Når det gjelder leggetider og soving har jeg i løpet av de siste 5 månedene lært at de små forandrer seg hele tiden... Jeg var faktisk mest fornøyd når H var 3-3,5 mnd gammel. Da la han seg kl. 21, sov til 6, fikk mat og sov noen timer til. Nå drømmer jeg om at han skal sove sånn igjen... Men det går seg vel til igjen Ikke at H er vanskelig, men får håpe Sigurd er enda mer stabil Forøvrig tenker jeg som så at det er snakk om en veldig kort periode i livet, og sove lenge kan jeg gjøre senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. januar 2009 #387 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Signerer Ella* her - det går veldig opp og ned med den sovinga. Men det er jo heldigvis ikke for alltid Så fint at kontrollen gikk bra! Jeg føler meg litt stolt jeg, hver gang jeg har vært hos helsesøster med Lillegutt. "Jepp, jeg har produsert dette lille mennesket som vokser som det skal, og som helsesøster er fornøyd med" Rart hva den lille gutten har gjort med meg Endret 7. januar 2009 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. januar 2009 #388 Del Skrevet 8. januar 2009 Bra at alt var som det skulle med din lille gutt. Kanskje godt at vi har gutter da, så er vi sikre på å slippe å bli alene mødre Kan jo hende det går bra med venninna di. Kusina mi har akkurat samme forhistorie, eller der var det faktisk slutt når hun oppdaga at hun var gravid. De er fortsatt sammen nå snart 5 år etter og fått en til Soving går opp og ned her også. Lenge siden han har sovet en hel natt. Men han legger seg til fast tid, og bare det gjør underverker Tror vi har hatt ganske fast leggetid siden han var 3,5 måned. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 8. januar 2009 #389 Del Skrevet 8. januar 2009 Hm.. Lillemannen la seg fast på samme tid som oss til han var 2,5 mnd, da begynte vi å legge han halv ti/ti også flytta vi det gradvis fremover. Da han var ca 4-5 mnd la han seg rundt halv ni hver kveld. Tror nok man kan starte litt tidligere enn det HS sier. (dessuten har jeg erfart at helsesøstre ikke alltid vet best ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 8. januar 2009 #390 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg har erfart at helsesøstre sier utrolig mye forskjellig. Jeg tror det er veldig mange meninger ute og går, og det er vel forskjellig hvor oppdaterte helsesøstre er også. Jeg innbiller meg at de hadde en enklere jobb før alle mødrene leste så ye på internett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #391 Del Skrevet 9. januar 2009 Ah, ikke nyforlovet altså Tenker dere å gifte dere snart, om jeg får lov å spørre? Vi hadde også S sin 6 ukerskontroll veldig sent, han var vel 8-9 uker eller noe sånt, det har jo ikke noe å si Det er vanskelig å time med baby har jeg funnet ut! Enten er jeg alt for tidlig ute eller så er jeg for sen Vi blir nok bedre etterhvert Så bra alt var så bra på kontrollen! Ha en fortsatt fin kveld Lov å spørre, vet du! Vi har ikke noen nær fårestående konkrete planer, men har lyst og tenkt til å gifte oss en dag. Men venter nok til jeg er ferdig med studiene, og vi har en mer stabil økonomi. Har lyst på en skikkelig festdag med mange gjester, og det koster jo litt. Regner nok fort med at Sigurd blir storebror også innen mamma og pappa får ut fingeren og gifter seg! :gjeiper: Hehe, det der har jeg funnet ut også; enten er vi altfor tidlig ute, eller alt for sein... Godt å vite at alt er bare fint med Sigurd Når det gjelder leggetider og soving har jeg i løpet av de siste 5 månedene lært at de små forandrer seg hele tiden... Jeg var faktisk mest fornøyd når H var 3-3,5 mnd gammel. Da la han seg kl. 21, sov til 6, fikk mat og sov noen timer til. Nå drømmer jeg om at han skal sove sånn igjen... Men det går seg vel til igjen Ikke at H er vanskelig, men får håpe Sigurd er enda mer stabil Forøvrig tenker jeg som så at det er snakk om en veldig kort periode i livet, og sove lenge kan jeg gjøre senere Er nok ingen tvil om at babyene forandrer seg hele tiden. Så vi får bare ta det som det kommer! Som du sier er det snakk om en veldig kort periode av livet. Og denne perioden inneholder jo MYE glede også! :rødme: Signerer Ella* her - det går veldig opp og ned med den sovinga. Men det er jo heldigvis ikke for alltid Så fint at kontrollen gikk bra! Jeg føler meg litt stolt jeg, hver gang jeg har vært hos helsesøster med Lillegutt. "Jepp, jeg har produsert dette lille mennesket som vokser som det skal, og som helsesøster er fornøyd med" Rart hva den lille gutten har gjort med meg Ja, det er jammen sant, - rart hva disse søte små gjør med oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2009 #392 Del Skrevet 9. januar 2009 for lille Sigurd som er to måneder i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 9. januar 2009 #393 Del Skrevet 9. januar 2009 Sigurd 2 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #394 Del Skrevet 9. januar 2009 Bra at alt var som det skulle med din lille gutt. Kanskje godt at vi har gutter da, så er vi sikre på å slippe å bli alene mødre Kan jo hende det går bra med venninna di. Kusina mi har akkurat samme forhistorie, eller der var det faktisk slutt når hun oppdaga at hun var gravid. De er fortsatt sammen nå snart 5 år etter og fått en til Soving går opp og ned her også. Lenge siden han har sovet en hel natt. Men han legger seg til fast tid, og bare det gjør underverker Tror vi har hatt ganske fast leggetid siden han var 3,5 måned. Ha en fin kveld Flott å høre om kusina di!! Håper virkelig det blir sånn for venninna mi også, at dette faktisk er en hun slår seg til ro med. Unner henne jo absolutt å oppleve det samme som jeg gjør nå! Tror nok helt klart at det å ha en fast leggetid er alfa-omega! Men her bruker vi fortsatt borti 1,5time fra vi legger han i senga første gangen, til han sovner for natta... ;sjenert: Da går jo alene-tida vår bort uansett enda. Men, men, kommer seg vel! Hm.. Lillemannen la seg fast på samme tid som oss til han var 2,5 mnd, da begynte vi å legge han halv ti/ti også flytta vi det gradvis fremover. Da han var ca 4-5 mnd la han seg rundt halv ni hver kveld. Tror nok man kan starte litt tidligere enn det HS sier. (dessuten har jeg erfart at helsesøstre ikke alltid vet best ) Hehe, helt klart at mange helsesøstere sier mye som ikke nødvendigvis stemmer eller mååå følges. Tror vel kanskje hun mente at vi ikke trengte å bekymre oss for leggetider og soverutiner før 5-6mnd-alderen. Men DA bør det senest innøves et mønster. Samtidig så sa hun det jo på en måte som at jeg kunne forstå det som at vi ikke trenkte å tenke på rutiner før den alderen i det hele tatt... :klø: Hmm... Jeg har erfart at helsesøstre sier utrolig mye forskjellig. Jeg tror det er veldig mange meninger ute og går, og det er vel forskjellig hvor oppdaterte helsesøstre er også. Jeg innbiller meg at de hadde en enklere jobb før alle mødrene leste så ye på internett! Ja du sier noe der!! Nå er jo de fleste mødre ganske opplyste allerede, pga medie-verden. På godt og vondt, egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #395 Del Skrevet 9. januar 2009 for lille Sigurd som er to måneder i dag Sigurd 2 mnd Takk, takk!! Dere fikk jammen satt i gang før meg!! :danse: :danse: http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_danse.gif' alt=':danse:'>SIGURD 2 MÅNEDER!! :danse: :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #396 Del Skrevet 9. januar 2009 Skulle ta avtrykk av hånda og foten til Sigurd i dag, og det ble jammen mye klin!! Brukte bare vanlig svart stempelpute. Og som han spreller med armene og føttene var det jo svart på MYE mer enn bare den ene hånda og ene foten.... Fotavtrykket ble forøvrig veldig fint, hånda ble bare tull og griseri. Han kniper jo sammen fingrene hele tida, og merkelig nok gjør han ikke som jeg sier da jeg sier "spre fingrene!" :klø: Jaja, har i hvert fall et fiiint fotavtrykk nå! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #397 Del Skrevet 9. januar 2009 Har da fått til å vært innom en del dagbøker i efta..!! Merker at det blir litt begrensa med tid inne hos andre om dagen...og da jeg først har litt tid, er det ofte maaange sider hos hver enkelt å oppdattere seg på.. Men DA har jeg ikke mulighet til å lese alt da... Nå skal jeg kjefle ut deigien til fredags-pizza'n! Blir taco-pizza i kveld! for imli!!! Gravid-imli!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 9. januar 2009 #398 Del Skrevet 9. januar 2009 Grattis med 2-månadersdagen til Sigurd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. januar 2009 #399 Del Skrevet 9. januar 2009 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #400 Del Skrevet 9. januar 2009 Grattis med 2-månadersdagen til Sigurd! Takk takk! God helg! God helg til deg også! ========== Da er fredagspizza'n fortært med en kamerat av samboeren på besøk, og jeg sitter her med baby som snart er klar for senga. Har lagt ham en gang allerede, men trengtes litt mer pupp.. Så nå får vi se da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå