Gå til innhold

Coxys verden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hatt dårlig tid til data og internett de siste dagene...men skal prøve å få oppdattert meg litt i dag!! :jepp: Nå har lillemannen og jeg gått tur på butikken, og han sover fortsatt ute i vogna. Får prøve å utnytte litt tid da!! :hoppe:

Jeg blir gjerne facebook-venner med flere jeg!! :lur::jepp::hoppe: Veldig moro og se folk på bilder, er omtrent INGEN som stemmer med hva jeg har sett for meg heller!! :fnise:

Apropo facebook.. Var innom der akkurat nå, og har fått venne-forespørsel av svigermor... Woow... Akkurat henne kunne jeg kanskje klart meg uten.. :gjeiper: Men kan jo ikke akkurat si nei heller da... Logga meg imidlertid fort ut og venter litt med å si ja.... :gjeiper:

I natt var Sigurd masse våken... :Gjesp: Syns ikke jeg gjorde noe annet enn å amme.. Økedøgn? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Åh, så moro å handle nye møbler :) Jeg synes iallefall det var moro når samboer'n kom hjem med en hel varebil i dag :nigo: Alltid greit å fornye litt.

Jepp, kjempemoro!! :jepp: Gleder meg til å kunne handle mer!! :hoppe: Men det blir sikkert en stund til neste innkjøp.. :sjenert:

Aaah, lyst å komme en tur hit og sortere klær også? :blomst: Jeg har hatt planer om det lenge, men på sedvanlig mystisk vis blir det aldri noe av.

Vi skal bytte noen av julegavene også. Jeg får litt dårlig samvittighet, men innser også at det selvsagt er bedre å bytte i størrelser vi trenger, og ikke slik som det er nå, med vinterdress som sikkert er passelig i mai og så videre. ;)

Facebook ja, lenge siden sist jeg har vært der. Syns de er for mye 2.0-effekter og fancy Ajax, det blir rett og slett for treigt med så mange kall mot serveren i bakgrunnen. Jeg glemmer også at det er en mulighet, rett og slett. Jeg ble også litt nysgjerrig nå da, men har jo sett bilder av Sigurd iallfall!

Jeg fant forresten sånn nissebody, men endte opp med en festantrekk i sort istedenfor, alt i ett body selvsagt, med vest, skjorte og sløyfe, og bukse i sort kosebuksestoff. Det hele så utrolig komfortabelt ut. :)

Hehe, en må liksom plutselig få ånden over seg til å ta fatt på sånne ryddinger!! :ler:

Jeg fikk også litt dårlig samvittighet da jeg begynte å innse at noen av plaggene måtte byttes. Men så kom det etter hvert bare mer og mer, og det vil bare være tull og bortkastede penger hvis jeg ikke bytter det. Så da har jeg slått meg til ro med det! ;)

Syns det er mye fancy tull på facebook jeg også.. Så alle sånne forespørsler om forskjellig mikk-makk bare ignorerer jeg. Jeg bruker facebook til å holde kontakt med folk, se på statusoppdatteringer og bilder! ;)

Blir gjerne venn på flere jeg, så bare si fra! :jepp:

Han var sikkert staselig i det festantrekket, vil jeg tro! :)

Ups, jeg startet visst et facebook-skred :fnise:

:ler: Bare moro det!

Skrevet
:fnise: Ja, sånn går det når man er sta og skal beholde sine egne etternavn i tillegg til å ta mannen sitt

Imponert over at du orker jeg, iallfall om ditt er halvparten så ille som mitt :dåne:

Shopping derimot frister veldig!

Vi flytta for et og et halvt år siden, så da gjorde jeg også en rydding i klesskapet. Etter det har jeg gjort en eller to ryddinger til, faktisk. Enda så kunne jeg kvitte meg med nok en søppelsekk nå..... :sjenert: Men da sier det jo litt om det som nå er igjen, da jeg har kasta ut 2-3 søppesekker de siste par årene, og ikke kjøpt meg noe nytt....!! :fnise: Så er nok tid for shopping nå, ja...!! :lur:

:danse: GODT NYTTÅR!!! :danse:

GODT NYTT ÅR!! :blomst:

:danser: Riktig godt nyttår til deg, Monica85! :hug:

Godt nytt år til deg også!! :hug:

Nå ble jeg også facebook-nysgjerrig :ler:

Godt nytt år til dere Monica85, hadde dere en fin kveld i går?

Bare si fra hvis du vil bli facebook-venn! :nigo:

Nyttårsaften ble en influensarik kveld!! :ler: Inkl Sigurd så var vi 8stk, og 4 lå dårlige... Huff huff! ;)

Godt nytt år! :klem:

Skrevet
Jeg vil gjerne ha flere facebook-venner altså! Send meg PM ;)

:ler:

Nå er jeg venn med Monica og Ella i alle fall :lur: Veldig artig å se folk i virkeligheten! :jepp:

Ha et godt nytt år! :klemmer:

Godt nytt år til deg også!! :klem:

Godt nytt år :hug:

Godt nytt år! :klem1:

Godt nyttår :klem:

Godt nytt år! :klemmer:

Veldig moro å se hvordan folk ser ut ja :) Hittil har ingen stemt med det jeg har sett for meg...

:fnise: Ikke for meg heller!!!

Skrevet

GODT NYTT ÅR, alle sammen!!

Takk for at dere har holdt liv i dagboka mi!! :roser:

Nyttårsaften var vi hos svigerfar & co. Åt nyyydelig mat, kalkun, ris, waldorfsalat.... :sikle:

Men var kun Sigurd, jeg, svigerfar og samboerens lillesøster som var friske, resten lå med influensa. Stakkars lillebroren til samboeren, han var SKIKKELIG dårlig..

S fikk mat ca kl 23.15, og jeg la ham i bagen sin (vi sov over hos svigerfar) kl 23.30. Innen rakettene hadde han sovnet, og sov helt til 03.30!! :hakeslepp: Over fire timer mellom to måltider, det hører til sjeldenheten, altså.. Typisk akkurat da som jeg IKKE sov hele tida når han gjorde det! ;)

Ellers syns jeg han sovner sent om kveldene nå.. Bruker å legge han ca 22.30-23.00, men det går fort 1-1,5time før han sovner nå.. :sukk: Men han sover mye på dagen, slik som nå, kanskje jeg må prøve å få snudd døgnet hans litt...? :klø: Er han gammel nok til å "innøve" fast leggetid, f.eks. kl 21 nå?? :klø:

Skrevet

Planen var å oppdattere meg litt i stad, men slik ble det ikke gitt.. :sjenert: Nurket våknet, og i det jeg reiste meg gikk det helt rundt i hodet. Hadde kjent at det begynte å tette seg i halsen, men prøvde å innbille meg at det ikke var noe. Fikk nesten som akutt vondt i hodet og hele kroppen, helt merkelig. Så nå er jeg redd jeg brygger på influensa-herligheten... :sukk: Tok to paracet og la meg på sofaen sammen med gullet, og nå føler jeg meg litt bedre. Håper formen fortsetter i den retningen...

Skrevet

Svigermor på facebook ja, det er det ikke her i gården iallfall! Svigermor kan knapt slå på en pc, og mamma synes facebook er noe fjas :fnise: Kanskje like greit, ikke alt på facebook som egner seg for svigermødre og mødre ;)

Enig at det er alt for mye fjas på facebook, gidder ikke å bli kjøpt av vennene mine, ei heller å ha alle slags tullete applikasjoner :roll: Bruker det til det samme som du bruker det til, spesielt morsomt å se hvordan folk ser ut irl, og morsomt å se hva som har skjedd med de jeg gikk på skole med :jepp:

Huff da, håper ikke du blir syk! :troest: *prøve å jage bort influensaen*.

:klemmer:

Ps: om det er andre som vil legge meg til på facebook så si ifra ;)

Skrevet

Du er heldig!! :fnise: Nå er jeg da venn med svigermor, kunne jo ikke akkurat bare ignorere henne heller.. :sjenert: Så da må jeg tenke på at det bør være litt svigermor-vennlig innhold der framover.. :ler: Mamma og pappa er faktisk også på facebook, fælt så mange "godt voksne" som plutselig har invadert vår ellers så fredelige ungdomsverden.. :gjeiper:

Enig angående gamle kjente som man har gått på skole med!! :jepp: Er litt arti å få med seg hva de driver med og hvor de bor hen og sånn! Også får man jo med seg hvem som forlover seg, gifter seg, gjør det slutt i et forhold, får barn, osv.. :fnise:

Takk for at du prøver å jage bort influensaen, Knøttet! :blomst: Tror du klarte det!! :hoppe: Var skikkelig dårlig i hele går efta/kveld, feber og greier.. Men i dag sitter det "bare" i halsen. Men rimelig ubehaglig det også, har dårlig stemme og vondt. Hoster opp ekkelt gørr som sitter i halsen... :sjenert: Men satser på at det går i riktig retning, at fomen er stigende! :)

Skrevet

Sigurd var skikkelig ugrei i går.. :tristbla: Han har drivi og tulla fælt om kveldene nå, og han spiser seg tydelig ikke mett da han spiser før han blir lagt. Etter noen minutter er det hylgrining som kun gir seg hvis han får mer pupp. Så jeg drar vel fram puppen 3-5 ganger før han til slutt sovner... Slitsomt...

I går prøvde jeg å legge han ca 22.45. Putta inn smokken x antall ganger, men ga til slutt mer pupp. Han sovna ved puppen kl.23.30 og jeg la han i senga. Han sov en time, så våknet han og det var på'n igjen... :sjenert: Prøvde flere ganger å bare gi han smokken, og ta han opp så han fikk gulpe/rape, men ingenting hjalp. Og jeg var jo dårlig og helt svingstang i hodet, så jeg orka bare ikke ta opp "kampen", og Sigurd endte i vår seng... Han fikk pupp og sovna igjen kl.01.30. Sov til 04.30, fikk mat, og da la jeg han uproblematisk over i sin egen seng. Sov der til ca 07.45. Mat og kos i senga med meg fram til vi sto opp litt før 9.

Mamma hadde hørt et tips om å pumpe seg og gi flaske på kvelden, slik at man har god kontroll at babyen får i seg mye mat, og hvor mye før natta. Noen andre som har erfaringer med det? :klø:

Skrevet

Slitsomt når man må amme så ofte om natta! Vet hvordan det er... Står du opp og ammer da, eller tar du med deg Sigurd i senga? jeg var lat og samsov lenge... Man får i alle fall mere søvn da! Så kan du sove mens han spiser.

Vet ikke om det å pumpe seg å gi flaske er noen ide? Ungen spiser vel ikke mer fra flaske enn fra puppen, og spiser han lite, så kan du jo ikke tvinge i ham mer enten han får flaske eller pupp.

Skrevet (endret)
Slitsomt når man må amme så ofte om natta! Vet hvordan det er... Står du opp og ammer da, eller tar du med deg Sigurd i senga? jeg var lat og samsov lenge... Man får i alle fall mere søvn da! Så kan du sove mens han spiser.

Vet ikke om det å pumpe seg å gi flaske er noen ide? Ungen spiser vel ikke mer fra flaske enn fra puppen, og spiser han lite, så kan du jo ikke tvinge i ham mer enten han får flaske eller pupp.

Ja, det er litt slitsomt.. Men på en annen side så ble jeg så vant til å være våken på natta de siste mnd av svngerskapet, så jeg fikk en god "tilvending" på ammeperioden da! :gjeiper: Jeg har ikke sovet en hel natt siden august, tror jeg..

Jeg tar med Sigurd i senga da jeg ammer på natta. Men noen ganger sitter jeg i senga, for ikke å sovne.. Hvis jeg sovner, våkner etter 0,5-1times tid, og DA prøver å lempe han over i senga si, da blir det bare tull. Da våkner han og godtar det hvert fall IKKE!! :fnise:

Jeg vil veldig gjerne at han skal sove i egen seng, av flere grunner, for så vidt. En ting er at jeg sover ikke ordentlig hvis jeg samsover med han. Jeg blir liggende bare å "halvsove". Eller, altså, jeg sover, men ikke sånn ordentlig god, dyp søvn. En annen ting er at jeg gjerne vil vende han til å sove i egen seng nå, tror avvening av å sove i mamma og pappas seng er mye verre.. ;) En tredje ting er samlivet til samboeren og meg. :lur: Skal det bli noe :humpe: er vel det best uten baby i senga...! :fnise:

I forhold til flaske, så eneste er om han får den ut lettere fra flaske, slik at han da spiser mer...? :vetikke: Greia er at han spiser seg tydeligvis ikke ferdig, siden han etter 10min illskriker og vil ha mer... Og da kan han spise som en guuuud i flere minutter til. Men sånn er det jo ikke i det hele tatt på dagtid, kun til kvelds da han skal legge seg. Rare greier, skjønner ikke helt jeg.. :sjenert: :klø:

Endret av Monica85
Skrevet

Hva om du tar litt rapepauser under måltidet? Kanskje han er veldig glupsk, sluker mye luft og tror han er mett... Men når lufta kommer opp kjenner han at han ikke er mett likevel... Vill gjetting, det må jeg innrømme.

Kan jo være økedøgn også... Men kanskje litt drøyt likevel at han er sulten 10 minutter etter måltidet ;) En annen mulighet er kanskje at han har litt vondt i magen og derfor vil ha kos/trøst ved puppen. De får jo et skikkelig sugebehov om de har litt vondt.

Skrevet
Hva om du tar litt rapepauser under måltidet? Kanskje han er veldig glupsk, sluker mye luft og tror han er mett... Men når lufta kommer opp kjenner han at han ikke er mett likevel... Vill gjetting, det må jeg innrømme.

Kan jo være økedøgn også... Men kanskje litt drøyt likevel at han er sulten 10 minutter etter måltidet ;) En annen mulighet er kanskje at han har litt vondt i magen og derfor vil ha kos/trøst ved puppen. De får jo et skikkelig sugebehov om de har litt vondt.

Han får rapepauser, han er opp på skuldra flere ganger. Hm.. Er mulig det er at han har litt vondt i magen og vil ha trøst/kos, men rart det er til samma tida hver dag da? Akkurat da vi skal legge han i senga hans, liksom.. :sjenert: Hmm.. Får prøve ut litt til og se om vi finner ut noe lurt! ;) Kanskje han er overtrøtt...?!

Skrevet
Han får rapepauser, han er opp på skuldra flere ganger. Hm.. Er mulig det er at han har litt vondt i magen og vil ha trøst/kos, men rart det er til samma tida hver dag da? Akkurat da vi skal legge han i senga hans, liksom.. :sjenert: Hmm.. Får prøve ut litt til og se om vi finner ut noe lurt! ;) Kanskje han er overtrøtt...?!

Ok, da er det ikke det i alle fall... Vanskelig å si hva det er, når dere som kjenner ham best ikke vet. Dere finner sikkert ut av det :klem:

Skrevet

Måtte innom her en tur, trodde jeg hadde deg på mine innlegg, men det hadde jeg visst ikke. Leste fødselshistorien din nettop, og det må jeg si. Ikke mange ganger jeg gleder meg til fødselen, men din hørtes ikke så verst ut, så jeg gruer meg hvertfall ikke etter å ha leste den. Takk for at du delte den :)

Skrevet (endret)
Måtte innom her en tur, trodde jeg hadde deg på mine innlegg, men det hadde jeg visst ikke. Leste fødselshistorien din nettop, og det må jeg si. Ikke mange ganger jeg gleder meg til fødselen, men din hørtes ikke så verst ut, så jeg gruer meg hvertfall ikke etter å ha leste den. Takk for at du delte den :)

Trodde du hadde vært innom her jeg også, men kanskje ikke..? :klø: Velkommen skal du være, hvert fall!! :blomst:

Fødselen er ikke noe å grue seg for! :hjerter: Hvis det skal være noen råd jeg kan gi etter hva jeg har erfart, så er det:

- Vær innstilit på at det gjør vondt (så blir du heller positivt overrasket)

- Slapp av mellom riene, ikke bruk pausa til å grue deg til neste rie!!

- Pust godt i ria

- Vær innstilt på å ta fødselen som den kommer, du veit INGENTING på forhånd

- Ikke hør på alt folk sier

Kanskje litt ironisk det der siste rådet, etter at jeg har kommet med de første..! :fnise: Men ikke hør på alle skrekkhistorier og alle som sier at "det kommer til å bli slik og slik".

Jeg fikk en kjempefin fødselsopplevelse, og er ikke skremt for å gjøre det igjen! ;) :rødme:

Endret av Monica85
Skrevet

I kveld har jeg lagt lillemannen kl 20.00. Og jammen slokna han med det samme... Eller, det er i hvert fall stille innpå der! :jepp: Jammen spent på hvordan natta blir nå... Aldri lagt han så tidlig før!

Skrevet

....og akkurat i det jeg postet innlegget, så skrek han... :sukk: Jaja...Vi prøver.

Skrevet
:kose: Man må bare prøve seg litt fram. Neste gang går det bedre :)
Skrevet
Du er heldig!! :fnise: Nå er jeg da venn med svigermor, kunne jo ikke akkurat bare ignorere henne heller.. :sjenert: Så da må jeg tenke på at det bør være litt svigermor-vennlig innhold der framover.. :ler: Mamma og pappa er faktisk også på facebook, fælt så mange "godt voksne" som plutselig har invadert vår ellers så fredelige ungdomsverden.. :gjeiper:

Enig angående gamle kjente som man har gått på skole med!! :jepp: Er litt arti å få med seg hva de driver med og hvor de bor hen og sånn! Også får man jo med seg hvem som forlover seg, gifter seg, gjør det slutt i et forhold, får barn, osv.. :fnise:

Takk for at du prøver å jage bort influensaen, Knøttet! :blomst: Tror du klarte det!! :hoppe: Var skikkelig dårlig i hele går efta/kveld, feber og greier.. Men i dag sitter det "bare" i halsen. Men rimelig ubehaglig det også, har dårlig stemme og vondt. Hoster opp ekkelt gørr som sitter i halsen... :sjenert: Men satser på at det går i riktig retning, at fomen er stigende! :)

Er det noen som aldri kommer til å komme på facebook er det nok mine foreldre og svigerforeldre :fnise:

Hehe, ja bør vel ikke ha partybilder på facebook om svigers er der- tar seg kanskje litt dårlig ut :P

Blir nesten stalker av mindre, det er jo gøy å sjekke hva folk jeg har gått på skole med gjør på nå- om de er i forhold, får barn osv. Det er ganske mange jeg har gått på skole med som har blitt alenemødre må jeg si, og alle alenemødrene har fått døtre! Merkelige greier ...

Ser på facebook at du har blitt skikkelig forkjøla :troest: Dårlig gjort at du ikke får lov til å være frisk!

:fnise: Da du skrev om samsoving og :humpe: måtte jeg le litt, så for meg :humpe: i senga og baby som sov søtt mens han hoppet opp og ned i senga pga all bevegelsen :ler:

Jeg heller sover ikke like godt når vi samsover, eller det spørs om jeg ligger innerst i senga eller ikke- vi har litt for liten seng til samsoving virker det som :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...