Gå til innhold

Coxys verden

Coxy

Anbefalte innlegg

:nissevink::tree: JULEGAVER 2008 :tree::nissevink:

Min kjære - Ullbokser, gavekort 500kr på G-sport, Adidas-slippers

Lillegutt - Lammeskinn

Mamma og pappa - Athene gulvlysestake for ett lys fra Perfect Home, tykt pelspledd

Lillebror - Årskalender med bilde av onkelungen sin

Lillebror og hans samboer - Flanell sengesett, tykt pelspledd

Farfar - Innrammet fint bilde av oldebarnet

Svigermor - Celina-stake fra Perfect Home + ett kulelys og tre flytelys

Svigermors "venn" - Blåbærlikør

Svigerfar - Rådyr (kjøtt, altså!! :fnise: ) Rødvin til rådyret

"Ste-svigermor" - Elegance Skål 2,3l fra Tupperware + ei visp

Samboerens lillebror - Gavekort 300kr på Expert + godteri

Samboerens lillesøster - Gavekort 300kr på Expert + godteri

Samboerens bestemor & mann - Innrammet fint bilde av oldebarnet

Samboerens bestefar - Innrammet fint bilde av oldebarnet

Samboerens "tante" - Vinflaske

Til min kjære fra Lillegutt - Lite håndkle med "Verdens beste pappa"

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med julegavene, ser jeg? Så bra! :hoppe:

Så koselig at fadderene ville stille opp :)

Reiser sørover i morgen jeg, så da må jeg ønske deg god jul nå ...

God jul!! :tree:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD JUL :nissevink:

God jul til deg også! :klemmer:

Har jeg ønsket deg god jul?? Husker ikke :klø:

Men uansett, God Jul :klem:

Masse GOD JUL til deg også! :klem1:

Ferdig med julegavene, ser jeg? Så bra! :hoppe:

Så koselig at fadderene ville stille opp :)

Reiser sørover i morgen jeg, så da må jeg ønske deg god jul nå ...

God jul!! :tree:

Ja, var deilig å bli raskt ferdig med julegavene!! I går dro vi rundt med de som skulle ut, og resten skal være med sørover til mamma og pappa når vi drar i dag. Drar etter samboeren er ferdig på jobb kl 16, gleder meg!! :hoppe:

GOD JUL til deg også!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt lite KG-tid på meg i det siste.. Men får ta det igjen i romjula, da "alle" andre er på festligheter, og jeg sitter hjemme alene med lillegutten min! ;)

I ettermiddag/kveld drar vi sørover til mamma og pappa. Er ca 20mil å reise, og på glatt føre tar det nok fort 3 timer. Kanskje litt til også, må vel sikkert regne med en amme-pause.

Åååh, gleder meg til å være noen dager sammen med familien igjen, spesielt lillebror!! Er så sjelden jeg ser han, han bor over 60mil unna meg, laaaaangt sør i Sverige... Nærmere bestemt Göteborg. :tristbla: Så skal bli godt å få litt tid sammen igjen!! :jepp:

Sigurd er fortsatt stort sett snill og grei. :rødme: Men ble nok litt tull i går, da vi var på rundreise for å levere julegaver. Han var våken hele tiden mens vi var hos svigerfar, og sovna i det vi skulle til å dra derfra. Da var klokka 23. Sov som en sten da ca en times tid. Så da vi kom hjem og det var tid for å sove i senga, da var han lys våken igjen... :sjenert: Holdt det gående med skriking til borti kl 2, for da var han så våken at det var ikke noe moro å ligge i senga si. Endte til slutt med at jeg la han litt sammen med meg i senga og ammet liggende. Lå slik til jeg så at han ble mer rolig og døsen. La han over i senga si, og da gikk det greit.

Sov til ca 5, da var det ny amming og ny bleie. La han i egen seng igjen, og da sov han til 8.

Spent på åssen det blir i kveld, når vi skal kjøre bil hele kvelden...!

Merker at han har behov for mer mat nå, han suger lenger, og er ofte ikke ferdig da jeg tror han er det.. :sjenert: Saken er at det virker som han tar spisepauser, og bare ligger og kosesuger, uten å spise. Det har jeg tatt som at han er ferdig med å spise, og tatt han fra puppen. Han har jo fått smokk for at jeg skal slippe å ha den funksjonen... :sjenert: Men så går det et par minuetter, så skriker han. Han da prøvd å fått han til å rape, sjekka bleia, ingenting har hjulpet. Har lagt han til puppen igjen, og da har han fortsatt å spist som en gal. :klø: Hvorfor spiser han seg da ikke ferdig når han først ligger der...? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riktig GOD JUL til dere også, jenter! :nisse:

====

Nå har vi spist middag, og jeg gleeeeder meg til å begynne å åpne pakker snart!! :lur::nigo:

God JUL!!! :hoppe::nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julaften for i år er over, og i dag har vi reist nordover og hjem igjen fra foreldrene mine. Nå er samboeren på den tradisjonelle 2.dagsfesten her, og jeg sitter hjemme og koser meg med lille gullet vårt. :hjerte:

Var maaaange pakker under treet i år, selv om vi bare var seks personer! Og er ikke til å komme fra at den minste fikk de fleste av dem! ;) Men det var veldig greit, jeg syntes nesten det var mer spennende med Sigurd sine gaver enn mine egne. :ler:

Jeg fikk Bergans Tysnes jakke i brun, kosedress, håndkle, shampoo, balsam, dusjsåpe, nytt kameraobjektiv til speilrefleksen min :nigo: og diverse annet. Ellers fikk vi for det meste felles gaver, samboeren og jeg, og da mest penger, slik at vi endelig får kjøpt oss ny spisegruppe!! Og vi fikk nok penger også! :strix: Så da er det bare å velge. Tror nok det blir Nore spisestue fra Fagmøbler, men vi må dra og se litt før vi bestemmer oss. Ønsker oss hvert fall slik "bruksbord" med tykk bordplate, - tror nok det er kjekt når man har unger! Blir det stygt kan man bare pusse ned overflata! ;)

Sigurd fikk jo masse gaver da. Mest klær, og det var veldig kjekt. Er jo det han har brukt for i første omgang! ;) Men han fikk også vippestol, lammeskinn, sånn bil til å kjøre rundt på eller gå med, og klokke med bilde av seg selv på, bamse og et mikrofiberhåndkle.

Og nå må vi bytte en del klær....!! Vi har fått vanvittig mye i 62, både i barselgaver og julegaver. Og vi kommer jo ikke til å ha bruk for såååå mye.. Synd, for blir vanskelig å velge hva vi skal bytte! :fnise: Men er jo bare bytte til det samme plagget også da, bare større størrelse.

Og jeg er så overrasket over hvor mange som gir vanlige sokker og tykke "labber"/tøfler....!!! Sistnevnte er jo kjempefint da, er kjekt å ha et par eller to med utenpå-ullsokker/labber, men har jo langt fra bruk for alt vi har fått.. :sjenert: Og TØFLER til små spedbarn, hva er egentlig det praktiske med det? :klø: Det er jo søtt og alt sånn, men det fins jo ikke praktisk, og kommer jo ikke til å ha bruk for det.. :sjenert: Skal virkelig tenke meg om da jeg kjøper barselgaver framover, at det faktisk bør være praktisk brukbart også!!! Er jo ingen vits i å ha en skuff full med ting som "bare er sååå søtt"...

Og SOKKER. Kjære vene... Vi har fått så mye sokker til Sigurd!!! Og vi bruker ikke slike vanlige bomullssokker på han engang... Har kjøpt inn to par tynne og to par tykke ullsokker, og det er de vi bruker. Uansett, sokkene trengs jo liksom ikke å skiftes hver dag på babyer, liksom. Men til nå har vi da fått 17 par vanlige bomullssokker..... :overrasket: Skal prøve å få byttet det meste, bare beholde noen i de største størrelsene.

Når det gjelder barselgaver generelt, så er jeg også overrasket over hvor mange som kjøper i 62. Jeg kjøper alltid i 68 (noen ganger større), tenker at det er sikkert mange nok som kommer med de mindre størrelsene, og jammen har jeg rett i det... :sjenert: Og jeg er også overrasket over hvor mange som kjøper skjorte+genser/vest. Er jo stilig med ett sånt sett, men det kan da umulig være særlig praktisk å kle på små babyer. Dessuten innbiller jeg meg heller ikke at det er særlig behagelig.... :sjenert:

Og jeg er også overrasket over hvor lite bodyer og pysjer vi har fått! Trodde liksom at det var det "alle" ga, men det har ikke skjedd her. Mamma visste forøvrig om det, så det ble litt av det derfra til jul! ;)

Ser at det vi virkelig bruker som som er praktisk å ha, er body og bukse. Og en ullstillongs har vi brukt mye.

Oi, dette ble et lagt innlegg om størrelser og barselgaver... :fnise: Men har gjort meg opp mye tanker de siste ukene, og nå måtte de visst ut! :gjeiper:

Håper alle koser seg og har en strålende romjul! :nisse:

:hug:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk Knøttet også mye klær. Mye fint! Jeg fikk i oppdrag å kjøpe noe fra en oldemor - det ble bodyer, ja. Har forresten fått mye fint i ull og veldig, veldig mange luer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heldrakter i fløyelaktig stoff var de verste barselgavene jeg. I 62 gikk de til nød ann å bruke, men i 68 :hakeslepp: Måtte jo ha body under uansett og da ble det fort varmt...

Nei, body og bukse er det beste... Har lagt meg det på minnet denne gangen (selv om jeg har kjøpt noen kjoler :fnise: ) Men vi brukte faktisk endel sokker vi da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de samme erfaringene som deg når det gjelder klær - og jeg skal aldri igjen kjøpe genser/skjorter i barselgave til noen :ler: Tenkte jo ikke på sånt før jeg fikk Lillegutt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk Knøttet også mye klær. Mye fint! Jeg fikk i oppdrag å kjøpe noe fra en oldemor - det ble bodyer, ja. Har forresten fått mye fint i ull og veldig, veldig mange luer.

Merkelig det der, at det er noe man får veeeldig mye av. Også at det er av sånne ting som man kanskje tenker at ikke "alle" kjøper. ;)

Tror faktisk bare vi har fått en eneste lue, og den var bare såååå upraktisk da... :sjenert: Så den blir bytta! Tykk, hvit teddy-lue med ører og ansikt, - Sigurd så ut som han hadde et ekstra hode oppå hodet sitt da vi prøvde den!!! Forferdelig stygg! :ler:

Synes heldrakter i fløyelaktig stoff var de verste barselgavene jeg. I 62 gikk de til nød ann å bruke, men i 68 :hakeslepp: Måtte jo ha body under uansett og da ble det fort varmt...

Nei, body og bukse er det beste... Har lagt meg det på minnet denne gangen (selv om jeg har kjøpt noen kjoler :fnise: ) Men vi brukte faktisk endel sokker vi da :sjenert:

Ja, sånne heldrakter har vi også fått et par av, en en 62 og en i 68. Helt identisk like også faktisk..hehe! Men ser for meg at jeg ikke vil synes dem er noe praktisk, så lurer på å bytte begge to.

Har de samme erfaringene som deg når det gjelder klær - og jeg skal aldri igjen kjøpe genser/skjorter i barselgave til noen :ler: Tenkte jo ikke på sånt før jeg fikk Lillegutt :sjenert:

En gjør seg FORT opp erfaringer om hva som er gode plagg, hva som er praktisk og fint og ha, og ikke minst, - hva som IKKE er nødvendige greier! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La S i senga si kl 22.45 etter at han fikk en påtår på sengekanten. Har ikke vært inne der en eneste gang, faktisk, og det er helt stille, så han har nok sovnet. :hjerte: Han har spist ganske bra nå, så da kan jeg jo håååpe at han sover 4 timer før det er ny runde. Men det skal vel noe til.. Han har veldig faste intervaller på natta, spesielt de siste nettene har jeg omtrent kunnet stille klokka etter han, - mat hver tredje time. Natt til 1. juledag våknet han og skulle ha mat kl 00:34, 03:34 og 06:34... :fnise:

Er helt greit slik det er nå, men hadde ikke gjort noe om han kunne begynne å sove litt lenger mellom hver gang han åt, da... :sjenert:

I morgen skal vi på julefrokost hos svigerfar og "ste-svigermor", i 11-12-tida. Er vel en frokost som varer til kvelds, kjenner jeg dem rett!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må si jeg har gjort meg opp samme mening som deg ang. gaver til bebisene. Skjorter, olabukser o.l er ikke akkurat praktisk eller behagelig til en liten baby... Skjønner ikke at folk kan tro det! Og atpåtil folk som har egne unger!

Håper dere har en fin jul! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...