Gå til innhold

Coxys verden

Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:fnise: Ja det kan du si....nå har vi akkurat sovet et par timer på sofaen! ;) Kjente at det trengtes, ble ikke mer enn overkant av 4timers søvn tilsammen i natt...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd er tydelig veldig glad i å få ligge litt på magen og sove på dagtid. Han kan være litt smågrinete, men da jeg legger han på magen blir han helt stille. Kanksje bare litt koselyder, til han sovner.

Har jo egentlig fått beskjed om at babyer kun skal sove på ryggen... :sjenert: Men da han tydeligvis liker det så godt, så syns jeg det er fælt å forhindre han. Dessuten gjør han det kun i sofaen når en av oss sitter ved siden av. Legger han aldri på magen i vogna eller i senga.

Noen andre som har latt babyene sine sove litt på magen?

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: idag kom julekortene, bildeforstørrelsene og kalenderen!!! :strix:

Årskalenderen som broren min skal få ble virkelig kjempefin, mye finere enn det så ut som her på dataskjermen da jeg bestilte den. Håper onkelen blir glad! ;)

Da blir det julekortskriving i kveld! :strix: Bare jeg får levert denne pokkers oppgava nå, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å få masse ting i posten da :nigo: Lykke til med siste innspurt av oppgaven! :klemmer:

Jaa!! Og nå skal jeg straks begynne å skrive på julekortene, for ENDELIG har jeg SENDT OPPGAVA!!! :hoppe:

Heldig du er som stort sett synes det er kos da. Nyt det!

Det gjør jeg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ferdig levert eksamen! :hoppe: Nyyyt det! :nisse:

Takk! Det skal jeg! :klem:

Gratulerer med overstått eksamen ja :) Juleferie?

Kos deg med kortskriving :)

Jaaa, deilig!! :nigo:

====

Var på helsestasjon og veide Sigurd i dag, har nå blitt 4780gram!! :hoppe: Vokser bra, ja! ;)

Var på barseltreff etterpå, koselig!! :)

Men dette ble en kort tur innom, nå er det kriiiiiise!!! En som vil ha pupp... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...NÅ har jeg ENDELIG tid til å finne ut at det snart er jul..... Så idag drar Sigurd og jeg på julegavehandling! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gjort unna litt julegavehandel? Jeg har merket at det er ikke så lett med barnevogn på kjøpesentere i førjulstiden, utrolig mange stressede mennesker, og julepynt alle veier. Hadde en runde forleden med mei tai-en og det var atskillig mer effektivt.

Hvor er det alle kjøper den julenissebodyen forresten?

Heldiggris du, som er så godt i gang med barseltreffene allerede, her blir det ikke før over nyttår tidligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel overstått eksamen og god julegavejakt. Håper prinsen oppfører seg eksemplarisk slik at du får unna det du skal!

:klemmer:

Takk takk! :) Det var han, gikk så fint så! Ferdig med alle julegavene ble jeg også!! :nigo:

Fikk du gjort unna litt julegavehandel? Jeg har merket at det er ikke så lett med barnevogn på kjøpesentere i førjulstiden, utrolig mange stressede mennesker, og julepynt alle veier. Hadde en runde forleden med mei tai-en og det var atskillig mer effektivt.

Hvor er det alle kjøper den julenissebodyen forresten?

Heldiggris du, som er så godt i gang med barseltreffene allerede, her blir det ikke før over nyttår tidligst.

Jeg fikk gjort unna, ble ferdig!! :biggrin: Er ikke i alle butikker det er like lettvindt med barnevogn, nei.. :sjenert: Jeg brukte vogna først på det ene senteret jeg var og i gata, men på det andre senteret jeg var så brukte jeg bare en av de der handlevognene med babysete på. Men de setene er jo så store at disse små babyene blir jo sittende så rart i dem.

Den der julenissedrakta ble kjøpt på Cubus! :)

Veldig koselig med barseltreff, altså!! Jeg kom jo inn i en allerede etablert gruppe da... Så da er jo alt i gang, liksom. Bare å slenge seg med! ;) Gleder meg allerede til neste treff. Det er 15.januar! ;)

======

Sigurd var helt eksemplarisk herlig å ha med seg i går! ;) Kom fram litt over klokka 11, og Sigurd sov fortsatt etter bilturen. Sov helt til mat-tid i 13-tida, og da satte jeg meg ned på en kafe og åt litt samtidig. Mor må også ha mat! ;) Sovna igjen i vogna, og sov seg gjennom en ny liten biltur, våkna litt da vi kom fram på det andre senteret, men la da bare i butikkvogn-setet og stirra rundt. Og lagde herlig små grimaser til mamma'n sin! :rødme: Jeg så sikkert rimelig dum ut der jeg sto i butikk-køen og lagde de samme grimasene ned mot ham.. :fnise:

Han sovnet igjen etter hvert, og i 16-tida var det igjen tid for mat. Satte meg ned på en ny kafe, ammet og gikk og stelte ham. Var straks klar for hjemreise igjen da, bare innom en butikk til, men da satt han igjen i bilen.

Så dagen i går ble overraskende vellykket, og som sagt ble jeg ferdig med alle julegavene! :hoppe: Begynte i går kveld med litt innpakking, men er langt fra ferdig..

La Sigurd kl 22.30 i senga si, jeg gikk inn til han en gang og putta inn smokken, og så sovnet han rimelig fort. ;) Da ble det litt ekstra tid for meg til å gjøre unna litt. Så innen jeg fikk rota meg til senga, så våknet han for første natt-amming... :fnise: Men det gikk greit, ammet, rett i egen seng igjen, og sov videre. :hjerter:

I dag er det masse husarbeid på planen, og fortsette med julegave-innpakkinga. Usj, er så mye og gjøre her at jeg aner ikke hvilken ende jeg skal begynne i... :sjenert: Glad vi ikke skal feire julaften her i dette huset, for å si det sånn....

Blir litt lite KG-tid rundt i andres dagbøker akkurat nå, har så mye tapt å gjøre her!! Men skal ta det igjen bare jeg har fått gjort unna litt her, og vi har fått levert ut julegavne og sånn. Hvis ikke jeg rekker innom alle sine dagbøker før julaften, så ønsker jeg dere alle riktig GOD JUL!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med barseltreff, hyggelig gjeng eller? Er de på din alder, eller ? Jeg er yngst i min, hun som er nest yngst er 29, så jeg føler meg litt ung :sjenert:

Flink og effektiv du er på julehandel da! :tommelsmil: Fint at S var så rolig og snill :) Nei, er ikke så enkelt med vogn i alle butikker :riste: Noen butikker er det kjempevanskelig å komme seg inn i, og andre kan man ikke kjøre vogn i i det hele tatt, fordi de er for trange :roll:

Ha en fin helg! :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som du har ein rolig og grei unge, som sovnar så fint i si eiga seng om kveldane! Håpar I. også gjer det etter kvart.

Ønskjer deg og din lille familie ei riktig god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra julehandelen gikk så bra. Godt å bli ferdig med gavene :) Kjenner til det der med trange butikker ja, ofte jeg er glad for at jeg har trehjuling som er lett å manøvrere ;)

Fant forresten nissedrakt på Cubus ja :) Var heldig, de hadde en igjen i str. 68, og ingen større!

Ha en fortsatt fin førjulshelg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur med mobilen for å ha litt tidsfordriv innimellom skriking og smokkeinnsetting.. Så svarer til hver av dere seinere! :jepp: Sigurd har de siste nettene hatt en våken skrikeperiode i 4-5-tida.. Skjønner ikke helt hva det er, føler at jeg prøver det meste. Pupp, rap.. Men men det går seg vel til igjen.. ;) I morgen (idag) får vi besøk i 11-tida av et vennepar. Forøvrig har vi tenkt på dem som faddere! ;) Så får se om vi kanskje spør dem da dem er her ;-)

I kveld har jeg fått vaska alle gulvene i huset, og tørka støv! :hoppe: Det trengtes... :sjenert: Herlig å orke å vaske hele huset som igjen, uten å ha styggvondt i rygg og bekken etterpå! :biggrin: Også har jeg rydda i masse papirer og greier, føler meg litt mer ovapå igjen nå. Deilig! :)

Men nå håper jeg det snart blir litt mer soving her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med barseltreff, hyggelig gjeng eller? Er de på din alder, eller ? Jeg er yngst i min, hun som er nest yngst er 29, så jeg føler meg litt ung :sjenert:

Flink og effektiv du er på julehandel da! :tommelsmil: Fint at S var så rolig og snill :) Nei, er ikke så enkelt med vogn i alle butikker :riste: Noen butikker er det kjempevanskelig å komme seg inn i, og andre kan man ikke kjøre vogn i i det hele tatt, fordi de er for trange :roll:

Ha en fin helg!

Veldig koselig med barseltreff, og hyggelig gjeng, ja! :jepp: Jeg er yngst i gruppa mi også. Er veldig varierende aldere! Jeg er jo 23, også er det to som er 24. Ellers varierer det helt opp til noenogførti år...! :overrasket: Hvor gammel er du, igjen..? Jeg føler meg også til tider ganske ung, hvert fall når ingen av de to på 24 er med... :sjenert:

Greit når man har en viss peiling på hva man skal ha på forhånd!! ;) Men det må man nesten, når man har med seg unger.. Kan ikke bruke evigheter på å gå og glane da, og springe fra butikk til butikk uten å vite om man egentlig skal noe der... ;)

Jeg har kost meg i helga, håper du også har det! :klem:

Høyrest ut som du har ein rolig og grei unge, som sovnar så fint i si eiga seng om kveldane! Håpar I. også gjer det etter kvart.

Ønskjer deg og din lille familie ei riktig god helg! :klemmer:

Ja, han er kjemepflink til å sovne i egen seng om kvelden. Herlig!! :) Bare han er mett og tørr uten magevondt, så går alt veldig bra! :nigo: Men som du ser fra forrige innlegg, så har han de siste nettene hatt en våken periode i 4-5-tida. Ofte med skriking.. I natt var det verre enn noen gang, men han gav seg til slutt og sov til 8. Men er litt slitsomt da det står på, er som regel hvert fall en times tid.

Håper dere har en fin helg også! :klem:

Så bra julehandelen gikk så bra. Godt å bli ferdig med gavene :) Kjenner til det der med trange butikker ja, ofte jeg er glad for at jeg har trehjuling som er lett å manøvrere

Fant forresten nissedrakt på Cubus ja :) Var heldig, de hadde en igjen i str. 68, og ingen større!

Ha en fortsatt fin førjulshelg!

Veeeldig deilig å bli ferdig med gavene! :jepp: Og glad jeg ble ferdig på bare en dag. Hadde gjort unna noe fra før da, men det meste var igjen. Men hjelper på da man vet ånn ca hva man skal ha!

Moro at du fant nissedrakt da, og flaks med størrelsen! :tommelopp:

Håper du har hatt det kos i helga også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene som klokka plutselig flyr om kvelden... :sjenert: Hadde egentlig tenkt å ta en dagbokrunde, men det får visst vente. Nå er det leggetid... Har vært innom og lest hos noen da, selv om jeg ikke har fått lagt igjen spor...! ;)

I dag har vi hatt barselsbesøk av et vennepar og dattera dems, og vi fikk spurt om de ville være faddere for Sigurd. Det ville de! :jepp: Tror de ble ganske overrasket. :fnise: Men da er to stk faddere i boks! :tommelopp: Skal ha to til, men de er ikke helt bestemt ennå.

Ellers har jeg fått pakket inn alle julegavene!! :hoppe: Eller, mangler gavene til småsøsknene til samboeren. Har kjøpt gavekort til dem, men skal handle noe godteri og putte sammen med det i en eske, slik at det ikke blir så tydelig hva det er... :lur:

I ettermiddag og kveld har det endelig blitt masse kosetid for Sigurd og meg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...