Coxy Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #821 Del Skrevet 25. mars 2009 Håper operasjonen gikk bra! Regner med at du ikke har det mest behagelig akkurat nå, men du kan trøste deg med at det kommer til å bli sååå bra Operasjonen gikk fint, skriver mer lenger ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #822 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Ja, da er jeg tilbake, jenter...! Takk til alle som har vært innom her og lagt igjen en hilsen den siste uka! Dere er så gode! S og jeg koste oss i bassenget på mandag, og tirsdag og onsdag gikk med til oppgaveskriving... Jeg ble til slutt tilnærmet ferdig, og det var heeeelrig!!! Har fortsatt ikke sendt den inn, da innlev.frist først er på mandag, så skal se over den igjen før jeg leverer. Torsdag var vi på barseltreff, og jeg hadde ansvar for maten. Ordnet med pasta og skinke salat og fersk loff. Ei annen hadde med kake. Vi spiste, skravla og koste oss! Fredag dro vi på shoppping i nabokommunen, og svigermor hadde bursdag, så vi var der noen timer. Lørdag styra jeg rundt med husarbeid. Måtte få unna litt, orka ikke tanken på å komme hjem nyoperert og måtte ligge og se på alt som skulle vært gjort! Utpå dagen kom mamma og pappa. Lørdag kveld var mamma og pappa barnevakt for S, mens vi var i 50 årslag. Spennende og rart å dra ut slik, drikke vin og være bort fra S! Jeg drakk bare tre glass i løpet av hele kvelden, så jeg ammet da jeg kom hjem igjen. Var herlig å holde lillegutten min inntil meg igjen! Søndag tok mamma og pappa S, så vi fikk sove lenger. Midt på dagen pakke vi sakene alle sammen, og vi ble med nedover til mamma og pappa. Dem bor nemlig mye nærmere sykehuset jeg skulle være på dagen etter kl 7.30.. Mandag morgen var det bare å sprette opp tidlig og komme oss på sykehuset. Fy fader som jeg grudde meg..... Operasjonen gikk bra, gikk helt greit når jeg først lå der. Jeg var lys våken under hele inngrepet, og både hørte og så da de skjærte og sugde, og brukte meisel og hammer for å rette opp og meisle av neseskilleveggen min. En meget apsurd opplevelse.....!! Fram til i dag tidlig hadde jeg nese stappa full av skumgummi-tamponger. Akkurat det har nesten vært det hittil jævligste....Å KUN ha mulighet til å puste gjennom munnen. SOVE med munnen oppe. Fysj...ble ikke mye søvn på meg. I dag har vi kommet hjem fra sykehuset (både S og samboeren var innlosjerte med meg..), og det er deilig. Det er KJEDELIG på sykehus, altså.... Har fortsatt plater oppi begge nesborene som er sydd fast for å støtte opp, og disse skal jeg tilbake og fjerne på mandag. Gleder meg til det er gjort, tror nok det er først da at jeg begynner å kjenne at ting starter å normalisere seg. Foreløpig er det veldig stivt og ømt, og det renner blod.. Knasker smertestillende 4 ganger i døgnet, må være forsiktig med løft, og kan ikke bøye hodet noe særlig ned. Jaja..det var siste uka her i gården! Har en stor jobb foran meg med oppdattering inne i andres dagbøker, men det er jeg nødt til å ta seinere...senga kaller!!! Endret 25. mars 2009 av Coxy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 25. mars 2009 #823 Del Skrevet 25. mars 2009 Så flott at operasjonen gjekk fint! Men det høyrest ut som ein litt guffen opplevelse, sidan du fekk med deg alt som skjedde under operasjonen. Trur forresten eg hadde fått heilt panikk av å ikkje kunne pusta gjennom nasa i fleire dagar. Håpar smertene snart forsvinner, og at du blir heilt bra etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #824 Del Skrevet 26. mars 2009 Så flott at operasjonen gjekk fint! Men det høyrest ut som ein litt guffen opplevelse, sidan du fekk med deg alt som skjedde under operasjonen. Trur forresten eg hadde fått heilt panikk av å ikkje kunne pusta gjennom nasa i fleire dagar. Håpar smertene snart forsvinner, og at du blir heilt bra etterpå. Ja, det var fryktelig rart. Men samtidig ikke så ille som jeg hadde trodd. Grudde meg fælt, men gikk helt greit da jeg lå der! Jeg virkelig HATER å måtte puste gjennom munnen, så akkurat det er det grusomste med alt sammen. Bli tørr i munnen og ikke få sove.. Så var deilig å få ut tampongene! Men gleder meg virkelig til alt er ferdig-grodd, slik at jeg kan puste normalt med nesa igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #825 Del Skrevet 26. mars 2009 Hadde ment meg innpå her for å oppdattere meg i andres dagbøker da S sov i dag, men jeg hadde så sprengvondt i hodet at jeg måtte bare slappe av og prøve å sove litt selv. La S til første hvila si litt over kl 10, og han sov i 3 TIMER OG 45 MINUTTER!! Så lenge har han aldri sovet før på dagtid. Men da tok jeg han inn igjen etter 1,5 time på andre hvilen sin. Så da gikk det problemfritt å legge han igjen kl 20 i kveld! S har forresten de siste dagene begynt å sove litt lengere skift om natta. Natt til tirsdag hadde vi kun en amming, men da ble han ikke lagt før i 21-22-tida... I går kveld la vi S kl 20, jeg ga han smokken ved midnatt, og han åt ikke før i 2-tida. Han åt igjen bare to timer seinere, men da holdt han til kl åtte. I dag har vi prøvd med litt grønnsakspure til middag, og DET var visst godt det! Han åt opp alt jeg hadde ordnet i stan, ca et kvart glass. Pluss litt sviske- og eplemos etterpå. Men han hadde tydeligvis fått nok av mat til grøten ble servert i 19-tida, da åt han lite før han var mett. La han igjen kl 20 i kveld, så nå får vi se hvordan denne natta blir! Føler hvert fall at det hjelper på i fht søvn etter at vi har begynt med litt fast føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. mars 2009 #826 Del Skrevet 27. mars 2009 Velkommen tilbake! Godt å høre at alt gikk bra, og at formen ikke er alt for ille... Forhåpentligvis er du smertefri snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. mars 2009 #827 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ja det var litt av ein sovegutt du hadde i går! I går sov I. 2 timar i strekk på dagtid, og det er sjelden ho gjer. Herlig var det iallfall! Endret 27. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #828 Del Skrevet 27. mars 2009 Velkommen tilbake! Godt å høre at alt gikk bra, og at formen ikke er alt for ille... Forhåpentligvis er du smertefri snart. Takk for det! Ja det var litt av ein sovegutt du hadde i går! I går sov I. 2 timar i strekk på dagtid, og det er sjelden ho gjer. Herlig var det iallfall! Ja, ble skikkelig overrasket!! Og nå er han jammen meg på vei til gjentagelse; la han for 3 timer siden, og han sover enda....... S bruker å sove i hvert fall 2-2,5 time, men når det går over 3 timer er det en overraskelse. Men deilig for både meg og han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #829 Del Skrevet 27. mars 2009 Fort gjort å bruke penger på nett, altså.... På lørdag var det salg på Nøstebarn, så da bestilte jeg varer for ca 1200kr. Og i dag havna jeg inn på sparkjøp, gitt.. Ble plutselig 1500kr til...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. mars 2009 #830 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Ja, ble skikkelig overrasket!! Og nå er han jammen meg på vei til gjentagelse; la han for 3 timer siden, og han sover enda....... S bruker å sove i hvert fall 2-2,5 time, men når det går over 3 timer er det en overraskelse. Men deilig for både meg og han! Imponerande! Eg har bestemt meg for å gjera alt eg kan framover, for at I. skal få sova lenge iallfall ein gang om dagen. Slik har det sjelden pleid å vera, for ho våknar som oftast etter 10-30 minutt. Og når I. kun får slike korte soveomgangar i løpet av ein heil dag, blir ho veldig sur og grinete på ettermiddagen og om kvelden. De var så herlig når I. sov 2 timar i strekk i går, så eg vil prøva å få det til kvar dag heretter! No ligg I. ute vogna og søv! Ho har sove i over 1 time no, og har ikkje våkna enda. Håpar ho søv minst like lenge som i går! Men eg kan ikkje berre leggja I. i vogna når den står i ro, slik du gjer med S. Eg må gå tur med henne, og kan først setja vogna frå meg når I. har sovna. I dag haldt ho på å våkna igjen etter neste 1/2 time, så då måtte eg kjøra vogna litt fram og tilbake - og heldigvis roa ho seg igjen. Før har eg vanlegvis pleid å setja vogna inn i gangen, når eg kjem tilbake frå turen - og då våknar ofte I. ganske fort. I dag og i går har eg latt vogna stå ute, slik at I. får sova heile luren i frisk luft. Trur kanskje det gjer at ho søv bedre og lengre. Berre synd at eg ikkje kan la vogna stå ute heime hos oss. Me bur i 3. etasje i ein leilighet, midt i byn. No er eg heime hos foreldra mine som bur på landet, så då blir det noko heilt anna. Endret 27. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #831 Del Skrevet 27. mars 2009 Imponerande! Eg har bestemt meg for å gjera alt eg kan framover, for at I. skal få sova lenge iallfall ein gang om dagen. Slik har det sjelden pleid å vera, for ho våknar som oftast etter 10-30 minutt. Og når I. kun får slike korte soveomgangar i løpet av ein heil dag, blir ho veldig sur og grinete på ettermiddagen og om kvelden. De var så herlig når I. sov 2 timar i strekk i går, så eg vil prøva å få det til kvar dag heretter! No ligg I. ute vogna og søv! Ho har sove i over 1 time no, og har ikkje våkna enda. Håpar ho søv minst like lenge som i går! Men eg kan ikkje berre leggja I. i vogna når den står i ro, slik du gjer med S. Eg må gå tur med henne, og kan først setja vogna frå meg når I. har sovna. I dag haldt ho på å våkna igjen etter neste 1/2 time, så då måtte eg kjøra vogna litt fram og tilbake - og heldigvis roa ho seg igjen. Før har eg vanlegvis pleid å setja vogna inn i gangen, når eg kjem tilbake frå turen - og då våknar ofte I. ganske fort. I dag og i går har eg latt vogna stå ute, slik at I. får sova heile luren i frisk luft. Trur kanskje det gjer at ho søv bedre og lengre. Berre synd at eg ikkje kan la vogna stå ute heime hos oss. Me bur i 3. etasje i ein leilighet, midt i byn. No er eg heime hos foreldra mine som bur på landet, så då blir det noko heilt anna. De sover klart mye bedre ute i frisk luft!! Dere har ikke en veranda eller en kjøligere gang eller noe som vogna kan stå på da I. kviler da? Tror nok absolutt at det kan få henne til å sove lengre da hun kviler på dagtid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 27. mars 2009 #832 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) De sover klart mye bedre ute i frisk luft!! Dere har ikke en veranda eller en kjøligere gang eller noe som vogna kan stå på da I. kviler da? Tror nok absolutt at det kan få henne til å sove lengre da hun kviler på dagtid! Ja, eg trur nok absolutt dei små søv bede ute i frisk luft! Me har ein knøttliten altan. Men det er ingen heis der me bur, og det er mange trapper å gå opp - så me kan nesten ikkje ta med oss heile vogna opp og ned kvar dag. Så det blir litt vanskeleg... No har I. sove i over 2 timar, og ho søv fortsatt! Tydeleg at frisk luft gjer susen, ja. Endret 27. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. mars 2009 #833 Del Skrevet 27. mars 2009 Så flott at operasjonen gikk bra. Håper du snart er restituert! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #834 Del Skrevet 27. mars 2009 Ja, eg trur nok absolutt dei små søv bede ute i frisk luft! Me har ein knøttliten altan. Men det er ingen heis der me bur, og det er mange trapper å gå opp - så me kan nesten ikkje ta med oss heile vogna opp og ned kvar dag. Så det blir litt vanskeleg... No har I. sove i over 2 timar, og ho søv fortsatt! Tydeleg at frisk luft gjer susen, ja. Hmm...vet du hva jeg tror jeg ville gjort da...? Rett og slett kjøpt en billig brukt vogn til å ha ute på altanen....... For I. sin del!!! Så flott at operasjonen gikk bra. Håper du snart er restituert! God helg Takk for det! God helg til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #835 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Haff... Jeg har egentlig lyst til å gjøre husarbeid ( ), men jeg får ikke drive på noe særlig pga operasjonen. Har jo forøvrig også kjent at hvis jeg prøver, så får jeg vondt i hodet med en gang.... Men det er frustrerende altså, når hodet og kroppen vil totalt motsatte ting!!! Og forresten!!! Jeg har ikke fått skattepapirene mine enda, og i går ble jeg utålmodig og leita fram pin-kodene for å sjekke resultatet på nett. Og hvis jeg forsto det riktig, så får jeg igjen nærmere 14000 kr!!! :strix: Det er lapper som kommer godt med.... Endret 28. mars 2009 av Coxy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 28. mars 2009 #836 Del Skrevet 28. mars 2009 Hmm...vet du hva jeg tror jeg ville gjort da...? Rett og slett kjøpt en billig brukt vogn til å ha ute på altanen....... For I. sin del!!! Ja, det var kanskje ingen dum ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #837 Del Skrevet 28. mars 2009 Ja, det var kanskje ingen dum ide! Ikke sant? Man får jo helt greie, brukte vogner ned i noen få hundre lapper.... Da blir det en billig og god investering i I. sin søvn og hele familiens hverdag. Trøtte unger er misfornøyde og grinete, -> SLITSOMME!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 28. mars 2009 #838 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Ikke sant? Man får jo helt greie, brukte vogner ned i noen få hundre lapper.... Da blir det en billig og god investering i I. sin søvn og hele familiens hverdag. Trøtte unger er misfornøyde og grinete, -> SLITSOMME!! Ja, det har du heilt rett i! Høyrest ut som ein veldig god ide. Det einaste problemet er at I. ikkje sovnar av å berre bli lagt ned i ei vogn som står i ro. Me er nødt til å gå ein liten tur med henne, for å få ho til å sova. Altanen er veldig liten, så det er ikkje plass til å kjøra rundt på vogna der. Så korleis skal me gjera det då? Viss me skal trilla I. på tur i den andre vogna først, og så flytta henne over i vogna som står ute på altanen etter at ho har sovna - så er sjansen veldig stor får at I. våknar opp igjen. Hmmm... Endret 28. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 28. mars 2009 #839 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Eg hadde synst det var herlig å sleppa å gjera husarbeid, så du får berre prøva å nyta det! Men kjedeleg med hovudverken såklart. Håpar du blir bra igjen snart! Oi, så masse pengar du får igjen på skatten! Eg har ikkje fått skattepapira enda heller, men eg visste ikkje at det gjekk an å finna det på nettet. Smart. Endret 28. mars 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. mars 2009 #840 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) for penger igjen på skatten! Vi ble også fornøyd med årets skatteoppgjør Endret 29. mars 2009 av Ella* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå