Gå til innhold

Coxys verden


Coxy

Anbefalte innlegg

Er det babysvømming du går på eller? Moro å bade da! Vi var på første gang i dag. Lillebaby syns det var sånn passe, men gråt litt innimellom.

Har du oppskrift på den gode gulrotkaka? Jeg elsker gulrotkake men har ikke oppskrift. Må lage en kake til dåpen på søndag. Kanskje jeg kan teste gulrotkaken.

Flink du er som triller tur. Veldig koselig da. Tar du med bikkja på trilleturer?

Er ikke noe organisert babysvømming. Er bare åpent oppvarmet basseng for barn under skolealder. Så driver bare på selv der... ;) Men gikk helt fint det, altså.. Gråt faktisk ikke litte grann engang!! ;):hjerter:

Jeg syns gulrotkaka er himmelsk god!! :sikle: Og lettvind!!! :jepp: Har tatt utgangspunkt i ei oppskrift jeg fikk av Ella*, sammenliknet den med ei i ei kokebok, og til slutt havnet opp med "min egen".

GULROTKAKE

2 egg

2 dl sukker

3 dl hvetemel

50 gr margarin, smeltes

1,5 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 ts kanel

1 ts natron

1,5 dl melk

ca 3 dl raspet gulrot

Pisk eggedosis, rør inn resten av ingrediensene, gulrota til slutt.

Bruk 23-25cm rundform, stek på 175 grader i ca 30min.

Glasur

60 gr melis

250 gr melis

100 gr Philadelphia

2 ts vaniljesukker

Rør sammen. (Her slumser jeg og smaker til...) Pynt gjerne med litt raspet gulrot! (MÅ skrelles først!)

Lykke til med dåpen! :blomst:

Jeg har ikke hatt med meg bikkja på trilleturer... :sjenert: Han drar så fælt de første 5-10min av turer vi går, dermed føler jeg meg litt usikker på glatta med barnevogn i bakker..... Ser fram mot vår, sommer og tørt underlag!!!

Her går det jammen unna :)

Sko til sånne små er dyrt ja... Var å kjøpte utesko til lillemannen og de kosta 300 kr PÅ SALG! Men så er de jo veldig søte da... Str 22 er jo ikke så stort. Må vel invistere i innesko til han også etterhvert, men uten borrelås for den er så utrolig moro å åpne og vips har ikke lillemannen skoene på lenger. Litt upraktisk når man er ute i snøen feks :fnise:

Ja, går unna om dagen... ;) Går ut over KG-tida mi..... :tristbla: :gjeiper:

Jeg har også tenkt på innesko, hvis jeg finner det på salg. Han må jo ha det da han begynner i barnehagen i januar. Skal på mart'n i morgen, og hvis jeg finner no da, så kjøper jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Hvordan gikk det å sette inn spiralen? Vurderer det selv, derfor jeg lurer :sjenert:

Herlig med bytur uten baby da! Det er så godt å kunne gjøre ting alene en gang i blant, selv om jeg savner S ganske fort :fnise:

Som du baker! :overrasket: Nå fikk jeg lyst på kake ... :sjenert:

Skal jeg være helt ærlig, så kommer jeg til å skremme deg..... :sjenert: Men jeg bør vel være ærlig....? Er jo uansett ikke sikkert det blir det samme for deg, som for meg! ;) Altså, det var skikkelig, skikkelig ubehagelig, nesten på grensa til vondt... Jeg får alltid en reaksjon da de tukler og styrer for mye opp mot livmorhalsen min. Blir kvalm og forferdelig uvel, og må puste som om jeg er i fødsel.... :fnise: Men hovedgrunnen til at jeg rett og slett syns det var litt jævli, var at jeg måtte gjøre det to ganger. Den første legen satte inn, skled litt da ho hadde klipt trådene. I stede for å styre oppi der for å få den rett igjen, så tok ho den bare ut, fant en ny og begynte på nytt. Men jeg måtte ha pause i mellom og drikke vann, for det at ho rota slik oppi livmoråpningen skaper litt sammentrekninger.

Men nå i ettertid er jeg (hvert fall foreløpig) glad jeg har gjort det. Nå trenger jeg ikke tenke mer på prevensjon... ;) Er fryktelig spent på første gang vi skal ha :sengekos: igjen, lurer fælt på om jeg kjenner at spiralen blir "trykka" på eller ikke.... :fnise:

Håper jeg ikke skremte deg altfor ille.... :sjenert: Som sagt er nok hovedgrunnen til at det ble litt ille for meg, at jeg måtte sette inn to ganger. Det ble MYE irritasjon for livmora.... Og det er jo liten sjans for at det evt skulle skje deg også! ;)

Ja, var utrolig deilig å ta seg en tur på by'n uten vogn og bebis på slep! :nigo: Men jeg også savnet han.... :fnise: Var deilig å komme tilbake! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg må prøve den gulrotkaka - hvis den er en forbedret versjon av den jeg la ut liker jeg den garantert :nigo:

Ikke godt å sette inn spiral nei... Glad jeg er ferdig med det. Men jeg synes det er nesten like ille når de setter inn den metalldingsen da, så kanskje er jeg bare litt pysete ;) Stakkars deg som måtte gjennom det to ganger! Men nå er det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr, og det går hard utover KG-tida mi... Skal komme sterkere tilbake i andres dagbøker etter hvert!!! Rekker bare innom et par stykker omgangen, og det blir fort av de som ligger øverst på "mine innlegg"... :sjenert: Også er jeg ofte innom noen, uten at jeg legger igjen spor.... ;)

I går klikka pc'en da jeg var innpå her, så jeg ga opp... :sjenert:

Men først i går var jeg altså hos legen og satte inn hormonspiral. Står litt mer om det i innlegget over, i svaret til Knøttet. (Men hvis dere snart skal sette inn selv, og er lettskremt, så IKKE les det! ..... )

Skjønner at det kan skje uforutsette ting og påfølgende forsinkelser på legekontorer altså, men det passer IKKE da man har med seg baby... :sjenert: Hadde time kl 10.20, og hadde tilpasset Sigurd i forhold til det, slik at han forhåpentligvis skulle sove en halvtimes tid i bilstolen sin.. Og det gjorde han, flinke babyen min!! :rødme: Men hva hjelper vel det, når man ikke kommer inn før kl 11.10???!!! :sur: Glad jeg ikke hadde noen vanskelig baby da, altså, for heldigvis gikk det greit. Men han kunne jo vært i dårlig humør og surva. Hva skulle jeg gjort da??!!! :kjefte: Usj.... Jaja... Det gikk jo bra...

Da jeg var ferdig på legekontoret var jeg innom og handlet litt, før jeg dro til ei venninne som hadde tupperwareparty. Fikk lunsj og kake, deilig! Også skavle da, det er jo det viktigste... :fnise::skravle:

I går kveld var det TV-kveld!!! :nigo: Og hu derre som feira 19års dagen sin og hadde to unger på "Unge mødre" i går, hu var jaggu litt på kanten fjortiss... Kjente at jeg ble bare oppgitt over hele jenta!! :fnise:

Og han 32-åringen som fortsatt bor hjemme hos mor og far i "Da damene dro", han syns jeg rett og slett er litt motbydelig.... :gjeiper:

Samboeren har slitt fælt med hodepine i det siste, og i dag dro han til legen. Ble 50% sykemeldt, og ble tatt masse prøver av. Fikk beskjed at han hadde begynnende høyt blodtrykk, måtte kutte ned på saltet, slappe av og være flink til å drikke. Han skal tilbake på fredag for å ta flere prøver. Litt deilig å ha han mer hjemme da... :fnise: Selv om det er synd på han med hodepinen. Det er vondt og plagsomt for han.... :sjenert:

I morgen skal jeg på forkontroll på sykehuset pga operasjonen jeg skal ha. Er nesten 15 mil til sykehuset.... Men det er også mart'n der sykehuset er, så jeg skal jammen meg begynnte sjansen til å se om jeg finner noe fint på salg også!! :nigo:

Nesten litt "flaks" at samboeren ble sykemeldt akkurat nå, for da blir han med på sykehuset og mart'n i morgen..... :lur::biggrin:

I kveld har jeg begynt litt på invitasjonene til dåpen, men fant ut at jeg mangler dobbeltsidig tape og konvolutter. Må kjøpe det i morgen.

Nå er det leggetid.... :sove:

Men forresten; S lo ordentlig for første gang i går!!! :hjerter_rundt::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii... Kjære vene... Jeg har det visst med å skrive forbanna lange innlegg når jeg først setter meg ned her.... :flau:

Ære være dere som gidder å lese alt røret mitt!!!! :pls::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiiii... Kjære vene... Jeg har det visst med å skrive forbanna lange innlegg når jeg først setter meg ned her.... :flau:

Ære være dere som gidder å lese alt røret mitt!!!! :pls::fnise:

Er litt stolt av meg selv nå ja :fnise: Nei da, bare koselig å lese om dagene deres!

Lykke til på forkontroll i morgen :klem:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg må prøve den gulrotkaka - hvis den er en forbedret versjon av den jeg la ut liker jeg den garantert :nigo:

Ikke godt å sette inn spiral nei... Glad jeg er ferdig med det. Men jeg synes det er nesten like ille når de setter inn den metalldingsen da, så kanskje er jeg bare litt pysete ;) Stakkars deg som måtte gjennom det to ganger! Men nå er det gjort :)

Jeg har jo faktisk ikke prøvd den grunnoppskrifta som jeg fikk av deg da... :sjenert: Så kan jo være at jeg har gjort den mindre god enn din?! :vetikke::flau:

Du får si fra om du kjenner forskjell hvis du prøver!!! :jepp:

Det der "spekulumet", eller hva det heter...? Ja, syns ikke det er noe godt akkurat, jeg heller.... Men kjente det godt da hun skulle feste tanga på livmoråpningen.... Usj, blir nesten dårlig bare jeg tenker tilbake på det.... :sjenert: Glad det er over, og glad jeg har gjort det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo faktisk ikke prøvd den grunnoppskrifta som jeg fikk av deg da... :sjenert: Så kan jo være at jeg har gjort den mindre god enn din?! :vetikke::flau:

Du får si fra om du kjenner forskjell hvis du prøver!!! :jepp:

Det der "spekulumet", eller hva det heter...? Ja, syns ikke det er noe godt akkurat, jeg heller.... Men kjente det godt da hun skulle feste tanga på livmoråpningen.... Usj, blir nesten dårlig bare jeg tenker tilbake på det.... :sjenert: Glad det er over, og glad jeg har gjort det! :jepp:

Den er sikkert like god eller bedre :)

Huff... Kjenner jeg spenner kroppen når jeg tenker på det :fnise: Satser på at det er leeenge til neste gang ;)

Ha en fin dag! Håper du finner noen gode kjøp på mart'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med alt som er gjort ;)

Nå kan dere kose dere :sengekos:

:fnise:

Nå fikk jeg lyst på gulrotkake.

:fnise: Nå kan vi kose oss, ja!!! :nigo: Kan vi bare "begynne" tro...? :klø: Skal det gå en viss tid etter man har satt inn spiralen? Og hva med klorvann, det er ingen infeksjonsfare den første uka etterpå....??? :klø:

Anbefaler veldig å bake den kaka!! :sikle:

Den er sikkert like god eller bedre :)

Huff... Kjenner jeg spenner kroppen når jeg tenker på det :fnise: Satser på at det er leeenge til neste gang ;)

Ha en fin dag! Håper du finner noen gode kjøp på mart'n :)

Usj, ja....Håper ikke det er like ille å ta den ut igjen, hvert fall!!!! :fnise:

(Men nå skremmer vi vel Knøttet... Det er nok et bra og lettvindt prevensjonsmiddel da det er på plass da, lille venn!!! Husk på det!!! :nigo:)

Ble ikke så voldsomt mye handel på meg... Men NOE ble et da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit på sykehuset i går, men betalte 280kr bare for at kirurgen skulle titte en gang oppi hvert nesebor....RAN!!! :overrasket: Hun sa egentlig da at hvis jeg ikke har følt at det er så vanvittig ille nå, så behøvde jeg ikke ta operasjonen. Det at jeg var gravid i fjor, gjorde at fjorvinter ble ekstra ille.

Nå har det jo virkelig ikke vært ille i vinter, men jeg har jo også bare vært hjemme, og ikke vært tilstede på de mest smittefulle stedene, akkurat. Med tanke på det, og det faktum at jeg ønsker å bli gravid hvert fall en gang til, så ønsker jeg å gjennomføre operasjonen n, og bli ferdig med det...

Ser for meg at jeg er gravid igjen, tett som pokker og totalt utslitt av forkjølelse, samtidig som jeg har en liten en på ca et par år eller noe som krever FULL oppmerksomhet... Usj... Lite fristende!!

Operasjonen blir mandag om to uker, den 23. mars... Gruer meg litt til det, og det første dagene etterpå..... :sjenert:

Fikk handlet litt på mart'n også, men kan ikke akkurat si at vi fant så veldig mange fantastiske mart'ns-tilbud å benytte oss av... :fnise:

Samboeren kjøpte seg ei svart pen-jakke (sånn som er fin da man er finkledd og f.eks festklar... ;) ), to skjerf som passet til jakka (fikk 2 for 1), en ny jeans, og da fikk han med ei t-skjorte gratis.

Til S fikk vi tak i 3 par Ullfrotte Original ullsokker for 100kr, str 22-24. Satser på at de funker neste vinter! ;)

Jeg kjøpte meg to 2-pakk KariTraa hipster, 100kr pakka!! :nigo: DET var billig da, i det minste! ;) Også kjøpte jeg meg ny badedrakt, og tre silikonformer. Har lange hatt lyst til å prøve de, så blir spennede neste gang jeg skal bake ei kake. Må kanskje prøve allerede idag eller i morgen?! :lur:

I dag er vi bare hjemme. Samboeren er hos doktoren for å ta nye blodprøver, og jeg har bakt rundstykker. Venter på at samboeren kommer hjem igjen nå, så blir det fersk, deilig lunsj! :sikle:

S ligger ute i vogna og sover, våkner vel snart, tenker jeg...

Forresten så har jeg bare verdens herligste baby, altså!!! :rødme: Han er så snill og god og fantastisk og herlig og nydelig og super og....jah!!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du baker :fnise: Skulle ønske jeg hadde samme iveren! Går og tenker at jeg skulle ha bakt noe, men kommer liksom ikke lenger.

Med tanke på hvor lang tid de bruker på hver pasient må de spesialistene tjene ganske bra, altså... Jeg er hos spesialist hvert år, aldri inne i mer enn 5 minutter.

Skjønner godt at du gruer deg litt til operasjon, ikke så rart det. Men det går helt sikkert greit :kose: Er det et enkelt rutineinngrep, eller litt mer komplisert? Husker ikke helt hva det var du skulle få gjort.

Dere fikk til noen gode kjøp, høres det ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du baker :fnise: Skulle ønske jeg hadde samme iveren! Går og tenker at jeg skulle ha bakt noe, men kommer liksom ikke lenger.

Med tanke på hvor lang tid de bruker på hver pasient må de spesialistene tjene ganske bra, altså... Jeg er hos spesialist hvert år, aldri inne i mer enn 5 minutter.

Skjønner godt at du gruer deg litt til operasjon, ikke så rart det. Men det går helt sikkert greit :kose: Er det et enkelt rutineinngrep, eller litt mer komplisert? Husker ikke helt hva det var du skulle få gjort.

Dere fikk til noen gode kjøp, høres det ut som :)

Er jo egentlig utrolig moro å bake, og arti og i fht kaker så er det herlig å ha noe å servere når det plutselig dulter noen innom! ;)

Hva er det du gjør hos spesialist hvert år da, om jeg kan spørre...? :sjenert: Tror de må tjene råbra ja, er jo helt vanvittige priser...!!!

Er ikke sikker på om det er et enkelt inngrep eller ikke, jeg faktisk. Eller altså, det er jo ikke noe voldsomt kompliserte greier egentlig, men veit ikke om det akkurat er et rutineinngrep heller. Jeg skal flytte nesebeinet! Det står skakt, så jeg har to veldig ulike nesebor. Det ene er bortimot tett og det andre tilsvarende åpent, og drar da til seg alle mulige bakterier og dritt, så det blir tett det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo egentlig utrolig moro å bake, og arti og i fht kaker så er det herlig å ha noe å servere når det plutselig dulter noen innom! ;)

Hva er det du gjør hos spesialist hvert år da, om jeg kan spørre...? :sjenert: Tror de må tjene råbra ja, er jo helt vanvittige priser...!!!

Er ikke sikker på om det er et enkelt inngrep eller ikke, jeg faktisk. Eller altså, det er jo ikke noe voldsomt kompliserte greier egentlig, men veit ikke om det akkurat er et rutineinngrep heller. Jeg skal flytte nesebeinet! Det står skakt, så jeg har to veldig ulike nesebor. Det ene er bortimot tett og det andre tilsvarende åpent, og drar da til seg alle mulige bakterier og dritt, så det blir tett det også.

:Nikke: Kjempekjekt å ha noe hjemmelaget å sette fram når man får besøk. Og det er moro å bake når man først kommer i gang :)

Har operert i øret to ganger, så de må sjekke at alt er som det skal være... Spesialisten er faktisk nesten nabo med oss, og han har bestandig over 1,5 mill i skattbar inntekt. Skulle gjerne byttet lønn med ham, men ikke jobb :fnise:

Ok... Er du dagpasient, eller må du overnatte på sykehuset? Høres ut som det skal bli kjekt å få ordnet opp i det! Det må være utrolig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Kjempekjekt å ha noe hjemmelaget å sette fram når man får besøk. Og det er moro å bake når man først kommer i gang :)

Har operert i øret to ganger, så de må sjekke at alt er som det skal være... Spesialisten er faktisk nesten nabo med oss, og han har bestandig over 1,5 mill i skattbar inntekt. Skulle gjerne byttet lønn med ham, men ikke jobb :fnise:

Ok... Er du dagpasient, eller må du overnatte på sykehuset? Høres ut som det skal bli kjekt å få ordnet opp i det! Det må være utrolig plagsomt.

Jeg må overnatte 1-2 døgn på sykehuset etter operasjonen. Kommer visstnok til å ha grusomt vondt i hodet, spesielt de første par dagene.. Sjekket opp i går i fht smertestillende som jeg må ta i etterkant, og det skal visst gå bra med paralgin forte. Men skal prøve å ta så lite som mulig...

Egentlig så har det faktisk ikke vært så ille denne vinteren...! :jepp: Men som jeg skrev tidligere, så er jeg jo ikke nå til stede på veldige smitteplasser heller. Og jeg orker ikke tanken på å måtte gå slik tett og sliten pga nesa ett svangerskap til... Og nå er jeg så innstilt på å få det gjort, at det er like gjerne å hoppe i det. Tror jeg kommer til å angre senere, hvis jeg ikke får det gjennomført nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG ruller S fra rygg til mage!! :strix:

Han har helt siden fødselen lagt seg opp på sida, ser ut til at det er favorittstillingen hans. ;) En god stund har han også fått med seg rumpa over, men hodet har på en måte "hengt igjen". Nå lå han på ryggen i lekegrinda under babygymen sin, jeg var ute på kjøkkenet en tur, og da jeg kom inn igjen på stua lå han plutselig på magen!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bolledeig: for rulling! Så flink han er! Ganske tidlig også det :jepp:

Håper dere får en fin helg!

Ja!!! :strix: Er det tidlig? Åh, ja! ;)

Takk, håper dere får en fin helg også! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper mye vondt etter operasjonen. Greit å hoppe i det ja, slippe å plages mer!

:hoppe: for rulling! Han er ganske tidlig ute ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...