Gå til innhold

Coxys verden

Coxy

Anbefalte innlegg

:vinke: Nuni

Da er vi i samme situasjon, ja, jeg er student og samboeren jobber! Jeg er "bare" deltidsstudent da, og jobber litt i tillegg. Men er jo ikke all verden...

Vi har ingen egenkapital, må ta opp alt i lån. Eneste er at samboerens bestemor en gang i høst sa at hun ville spytte inn 200.000kr. Men det var på kriterier at huset skulle stå på samboeren... Det går ikke uansett, for han får ikke så mye lån alene. Så vi får se hva som skjer....

:hallo: MellonCollie

Ja, håper virkelig det blir hus på oss, DETTE huset...!! ;) Jeg ønsker det så inderlig.... :sjenert:

:ler: Jeg holdt på å få bakoversveis og dette ut av stolen da jeg hadde fått venneforespørsel fra henne!!!

Håper du har en fin søndag du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag la jeg bebisen kl 20.15... Han sov en liten dupp fram til 18.00, men bestemte meg for at da måtte han holde seg våken fram til det var leggetid for kvelden. Han begynte å ble veeeldig døsen kl 19.45, så da badet jeg han, for at han skulle kvikne til litte gran. Men 20.10 var han på nippen til å sovne igjen. Dro fram puppen så han fikk litt "kveldsmat", og 5min senere sov han i senga si. Har våkna et par ganger og mista smokken, men nå har det vært stille ei god stund. Så da får vi se åssen natta går! :jepp:

I morgen er det skole igjen på meg. Da, ellers tirsdag, får vi også ny eksamensoppgave som vi har tre uker på oss på. Denne gangen er det gruppeoppgave. Og vi har nye basisgrupper nå, så det blir spennende.

Skal ringe megleren i morgen også, få høre hva som er det høyeste budet som er lagt inn på huset! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at han har tatt natta, og er snill og grei :)

Synes fremdeles du er tøff som går skole samtidig som du har liten baby. Flott at du får til å kombinere det :) Håper du kommer på ei bra gruppe!

:hoppe: Så spennende! Tenk om dere hadde fått det til 1,5 mill, eller mindre? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at han har tatt natta, og er snill og grei :)

Synes fremdeles du er tøff som går skole samtidig som du har liten baby. Flott at du får til å kombinere det :) Håper du kommer på ei bra gruppe!

:hoppe: Så spennende! Tenk om dere hadde fått det til 1,5 mill, eller mindre? :nigo:

Natta gikk fint!! :nigo: Så håper vi klarer å fortsette og få han i seng i de tider. Deilig! :jepp:

Vi valgte nye grupper i forrige uke, og den gruppa jeg er på nå er nok ei veldig sterk gruppe. Alle de tre andre er veldig faglig sterke, og er trivelige damer. Så det skal nok gå bra! :)

Hadde vært heeeerlig! Gjerne mindre! :nigo: Ringte for å høre hva som hittil har vært høyeste bud. Det var i slutten av november, 1.250.000kr. Så det er jo ikke altfor høyt enda heller! ;)

Innom og hilser på :vinke: Og gratulerer med gutten som kom i november :danse:

Lykke til med huset! :)

Koselig, velkommen hit! :vinke:

Tuset takk for det! :klemmer:

====

Sitter og venter på gubbelubben....Middagen er klar, i dag har han mast seg til tomatsuppe og VAFLER. Etter min mening er nå ikke vafler middag, men nå skal vi da prøve det ut.. Hehe... Huff! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Ler av suppe og vafler (siteringen forsvant), regner med det har noe med "pannekaker er ikke middag"-diskusjonen å gjøre :fnise:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomatsuppe og vafler hørtes kjempegodt ut! :sikle:

Men kombinasjonen er vel heller litt tvilsom.. Håper det skal spises hver for seg!?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Ler av suppe og vafler (siteringen forsvant), regner med det har noe med "pannekaker er ikke middag"-diskusjonen å gjøre :fnise:

:ler: PANNEKAKER er middag, derimot IKKE VAFLER!! Men skulle liksom la han få vilja si, jeg gikk med på å prøve det ut. Men.. Herre gud.. Gjentas ikke!!! Tomatsuppe og vafler er godt begge deler, men vafler er bare ikke middag, altså... :riste: Så neste gang blir det pannekaker!! :jepp:

Tomatsuppe og vafler hørtes kjempegodt ut! :sikle:

Men kombinasjonen er vel heller litt tvilsom.. Håper det skal spises hver for seg!?! ;)

Samboeren åt det samtidig...!!! :eeeh::spy: Jeg åt først suppe og så vafler. Men det var bare helt merkelig... Fysj.. Frister ikke til gjentakelse, nei!!!

===

Bebisen la seg litt over 20.00 i dag også. :tommelopp: Litt skriking og x antall ganger inn for å putte inn smokken, men etter ei stund sovna han. Var nok ikke så innmari trøtt, han sovna nemlig noen minutter rundt 19.15... Ikke bare bare å holde han våken hele tida!!

Nå skal jeg straks legge meg jeg også.. ;) Trøtt... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Hørtes IKKE godt ut!... :sjokkert: Jaja..

V er også avhengig av smokken når hun skal sove. Hun ble avhengig allerede på sykehuset :Nikke: Og det er litt styr de kveldene hun spytter/mister smokken ut.. Da går vi inn og ut av rommet hennes utallige ganger. :kgbaby: Men hun sovner jo alltids til slutt :) Og jeg er utrolig glad for at hun tar smokk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som ein rar kombinasjon med vaflar og tomatsuppe! :tongue:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Spennende med huskjøp da :hoppe:

Synes det var en veldig rimelig pris. Her hadde vi ikke fått noe i nærheten for den prisen. tomannsboligen vi bor i som er borettslag koster mer ;)

Hadde det gått an å få en link på PM :pls:

Kan dere ikke tinglyse at samboeren din eier litt mer av småbruket enn deg da? Sånn at han eier det 200 000 vil utgjøre mer av huset. Er jo innmari feil om hele huset skal stå på samboeren din hvis du skal være med å betale lånet. Men skjønner jo at bestemoren hans vil "sikre" pengene sine. Da får dere orden på begge måter.

Et vennerpar av meg har gjort det sånn. hun har arvet ganske mye penger og eier 80% av huset, han eier 20%.

Håper du har en strålende dag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jøss, huskjøp? Krysser fingrene for dere! :jepp:

Oldemor på facebook? :overraske: Ingen oldeforeldre på facebook her, ikke engang S sine besteforeldre er der :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som ein rar kombinasjon med vaflar og tomatsuppe! :tongue:

:jepp:

HELT ENIG!! :ler:

Mornings! :vinke:

Håper du får en fin dag! :klem:

Takk! :klem:

Håper du har fine dager også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Spennende med huskjøp da :hoppe:

Synes det var en veldig rimelig pris. Her hadde vi ikke fått noe i nærheten for den prisen. tomannsboligen vi bor i som er borettslag koster mer ;)

Hadde det gått an å få en link på PM :pls:

Kan dere ikke tinglyse at samboeren din eier litt mer av småbruket enn deg da? Sånn at han eier det 200 000 vil utgjøre mer av huset. Er jo innmari feil om hele huset skal stå på samboeren din hvis du skal være med å betale lånet. Men skjønner jo at bestemoren hans vil "sikre" pengene sine. Da får dere orden på begge måter.

Et vennerpar av meg har gjort det sånn. hun har arvet ganske mye penger og eier 80% av huset, han eier 20%.

Håper du har en strålende dag.

:klem:

Her er den summen MYE for et hus... Men det er klart, dette er et småbruk, totalrenovert fra 1999-2004. Likevel er det mye!! Men det er jammen stor forskjell på boligpriser fra sted til sted! ;) Sender meg PM! :jepp:

Har tenkt på det, at hvis bestemoren hans stiller opp med 200.000kr så kan vi skrive en kontrakt eller noe på at samboeren eier de pengene mer av boligen. Men vi får nå se hva det blir til. Mor-sida til samboeren er litt spesielle, har mye rare tanker og meninger... :sjenert: Men skjønner jo selvfølgelig at hun vil sikre at de pengene tilfaller barnebarnet sitt!!! :jepp:

Håper du har fine dager du også! :klemmer:

:vinke:

Jøss, huskjøp? Krysser fingrene for dere! :jepp:

Oldemor på facebook? :overraske: Ingen oldeforeldre på facebook her, ikke engang S sine besteforeldre er der :riste:

Er veldig spennende!! :hoppe:

:ler: Jeg holdt på å få hakeslepp da jeg hadde fått venneforespørsel fra henne, men det er nok bare for at hun ville inn og følge med på bilder av Sigurd.. Tror ikke hun er så fryktelig aktiv at det gjør noe!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er skikkelig dårlig på å være her inne om dagen... :flau: Men nå har vi fått ny mappeeksamen også, så da må jeg konsentrere meg litt! ;)

Har vært tre dager på rad på skolen. Må jo ha med meg Sigurd. Og både mandag og tirsdag var det mellom -23 og -26 grader... Kaldt! :fryser:

Dette har da endt med at Sigurd har blitt forkjøla.. :tristbla: Skikkelig surklete og masse slimete snørr. Syns så synd på lillegutten min!! :kgbaby:

Men håper han er bedre til i morgen, da er det babykino igjen! Har så lyst!! :hoppe: Men må se an formen hans. Er han ikke bedre til i morgen, så får vi bli hjemme og fyre.

....ikke for det, vi må ut en tur i morgen uansett!! Har avtale om å komme innom banken i morgen, singnere papirer for BSU-konto, og se mer på evt huslån. Fikk tlf fra banken på mandag, hun konsulenten var ikke helt sikker på om ting hadde blitt rett og greier i forhold til inntektene våre.. Greia er jo den at nå har jeg jo permisjon og mottar permisjonslønn + fødselsstipend fra lånekassen, siden jeg er student. Jeg har ingen fast jobb, men har hele tiden hatt vikariater eller engasjementsstillinger, og vært tilkallingsvikar. Jeg har hele tiden hatt nok å gjøre, ikke vært noe problem å fylle opp uka!! Men sånn sett har jeg jo en ganske variabel/uforutsigbar inntekt. Jeg har bedre betalt i hjemmesykepleien enn i barnehagen, og inntekta har jo da kommet an på hvor jeg har jobbet mest. Også er det jo dette med tillegger. I hjemmesykepleien er det jo kvelds/natt-tillegg og lør-/søn-tillegg.

Spent på hvordan dette ender.. :sjenert: Noe lån får vi nok, men jeg er spent på hvor mye.. Det begrenser jo evt hva vi kan by for huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til til stakkars lille Sigurd :klemmer:

Lykke til i banken. Blir spennende. Er kanskje ikke så greit for dem når du har så variabel inntekt, men de ser jo i alle fall at du har stått på og ikke bare "sittet hjemme". Det er jo ikke såå lenge til du er ferdig heller, hvordan er jobbmulighetene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til til stakkars lille Sigurd :klemmer:

Lykke til i banken. Blir spennende. Er kanskje ikke så greit for dem når du har så variabel inntekt, men de ser jo i alle fall at du har stått på og ikke bare "sittet hjemme". Det er jo ikke såå lenge til du er ferdig heller, hvordan er jobbmulighetene da?

Nei, da jeg er ferdig med permisjonen har jeg jo bare igjen et halvt år (+ 2 mnd praksis som jeg må ta igjen fra i høst), så kan jeg jo begynne å jobbe fult! Og inntil da så jobber jeg jo så mye jeg kan utenom studiene. Jobbmuligheten er, tja...det er nok ikke noe problem å få seg jobb! Men det er en liten kommune, og mange som kjemper om stillingene innenfor helse- og omsorg. Men samtidig er jo de fleste som jobber innenfor den grenen enten omsorgsarbeidere eller hjelpepleiere, altså videregående-nivå. Jeg har jo høgskoleutdanning, og dermed større muligheter for å gå rett inn i en stilling. De andre må jo jobbe seg opp fra småstillinger før de får noe større fast.

Men jeg tror ikke at det skal bli noe problem å få seg jobb, problemet er vel heller om det er en jobb jeg vil ha.... :gjeiper: (Men må jo ta det beste jeg kan få i første omgang hvert fall, må jo ha en jobb og inntekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars bebisen min... Sitter og hører på babycallen at han hoster og hoster inne i senga... :tristbla: Måtte gå inn og sjekke, men han hoster i søvne... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...