Coxy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #501 Del Skrevet 26. januar 2009 Glemte å svare på denne, du kan lese om det her. Måler temperatur til samme tid hver morgen og registrerer TR, så skal den utifra det vite når det er trygt og ikke. Jeg vil egentlig ikke anbefale å bruke penger på det, den er dyr og jeg synes ikke den funker veldig bra, men bruker den når jeg først har kjøpt :gjeiper: Den viser rødt, gult eller grønt (og alle tre på en gang om du er gravid). Når den først er grønn føles det VELDIG trygt for rødt og gult er det mesteparten av tiden. Det der hørtes tungvindt og slitsomt ut, spør du meg.. Jo, både pearly, ladycomp og babycomp ligger ofte ut på finn.no. Jeg kjøpte min babycomp brukt for 2500 kr, og fikk faktisk solgt den for 3200 kr SÅÅÅÅÅ dyrt også!!!! Tør ikke tenke på ny-pris... Nei, dette der er nok ikke noe for meg... Det er så utrolig koselig med slike engasjerte besteforeldre som er tussete etter barnebarna! :rødme: Det er noen besteforeldre her også, som synes at S bor aaaalt for langt unna Oh, shopping på H&M er ikke å forakte! Ja, virkelig herlig at det er slik!! Hadde vært vondt om det hadde vært motsatt, og noen nesten hadde frastøtt seg oss fordi de av en eller annen grunn syns det var dumt av oss å få barn nå, eller noe sånt... Tussete besteforeldre ja... Vi har akkurat kommet fra helgebesøk og 50 årsdag hjemme hos mine foreldre og lillemannen har hatt sitt svare strev med å sjarmere mormor, morfar og tante Den ungen kommer virkelig til å få problemer med å få en "konkurrent" så glad som han er i oppmerksomhet... Hehe....det kommer til å gå så bra så!! Håper du koser deg Det har jeg gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #502 Del Skrevet 26. januar 2009 Da er jeg hjemme igjen! Torsdag skulle jeg få noen nye klær av mamma og pappa, så mamma, jeg og S reiste på den klesbutikken der jeg bruker å finne klær.. Gleda meg, men grua meg litt også, for når JEG skal ha meg bukser, så ender det som regel med at jeg står inne i prøveommet og føler meg så brei som ei låvedør fordi INGENTING passer. Etter å ha prøvd 15 bukser kan jeg kanskje ende opp med ei som er sånn tålig grei, eller jeg går tomhendt ut derfra. Men nå gikk det sååå bra, alle buskene passet, og jeg fikk problemer med å velge HVILKE jeg skulle ha!! Endte til slutt med at jeg fikk to par bukser av mamma og pappa, og kjøpte meg et par sjøl... Ble i tillegg tre gensere/overdeler, og to svarte enkle basis-gensere. Herlig!!! ...og S sov seg gjennom hele kleshandlen!!!! Bytta litt mer klær som jeg hadde fått i barselgaver og som var kjøpt på hjemstedet, og i tillegg ble det litt ekstra som mormor dro kortet på.. Heldige Sigurd som har så snill mormor og morfar! ....så mengden med nye klær til både S og meg de jeg kom hjem, var ENORM... Torsdag kveld besøkte jeg ei venninne jeg ikke har sett på ei stund, kjempekoselig!!! Hun er gravid, 15 uker på vei, så det ble mye gravid- og babyprat... Fredag var jeg bare hjemme hos mamma og pappa, men farfar kom på middag. Arti og se hvordan han koser seg da han ser oldebarnet sitt! :rødme: Lørdag dro vi nok engang på handel. Jeg hadde funnet meg en lekegrind på Finn.no, så den var vi og henta. Stor og fin, 1X1meter tre-grind med ny matte og to hju. Den står i stua her nå, og jeg er kjempefornøyd!! Var også på en butikk og fikk kjøpt babygym, bite-leke, egen temperatur-måler til S, ny smokk og smokkesnor. (Merker at det meste av ting jeg handler er ting til lillegutten! ) Lørdag kveld var vi på bursdag til min tante, og der også sjarmerte lillegutten alle i senk. Farfar var der også, og nok engang viste han at han er en innmari stolt oldefar. Han holdt han i armene sine og smilte og sprella med fingrene til han. Og da han lå på gulvet, var han stadig vekk bortpå til han og smilte og prata. Så god! Syns farfar er så utrolig søt med han! :rødme: I går dro jeg hjem igjen, og var innom Plantasjen. Kjøpte noen nye grønn-planter og greier, så nå har det blitt litt koseligere i stua her! Både i går etter jeg kom hjem og i dag har jeg drevet med husarbeid. Masse klesvask og rydding som trengtes. Men jeg er fortsatt ikke "ajour"... Blir man noen gang det da man har små barn?! :klø: I morgen skal jeg på skolen igjen, så resten av husarbeidet må bare stå. Men det må bare være slik! Er vel ingen fare for at noen andre (les: samboeren) gjør det heller...... Sigurd sov nesten 5 timer et par netter som vi var hos mamma og pappa, og det har han aldri gjort før. Tenkte at "dette går i riktig retning, YES!", men i natt var han tilbake til 3timers-øktene.. Jaja... Så lenge han sover greit hele natta, kun våkner for pupp og så sovner igjen, så skal jeg ikke klage! Han har forresten begynt å klø veldig i munnen, og sikle litt. Er redd det allerede er tenner på gang.... Men det kan vel fortsatt ta mange uker og kanskje måneder??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. januar 2009 #503 Del Skrevet 27. januar 2009 for nye klær til både deg og bebis! Kan være tenner ja, men det kan ta lang tid fra de begynner å klø og sikle til tennene kommer frem. Her begynte det rundt samme alder som din, men første tanna kom ikke før nærmere 6 mnd. Men da kom de på løpende bånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 27. januar 2009 #504 Del Skrevet 27. januar 2009 Tenk på hvordan du blir da DU blir gravid og får EGNE barn da!! Hehe!! Kjære er litt redd for det ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 27. januar 2009 #505 Del Skrevet 27. januar 2009 Ang. babycomp og sånn så er babycomp dyrest av de maskinene da. Men nyprisen er veldig høy ja! Så herlig med shopping da! Fint at foreldrene dine spanderte da, det kommer bestandig godt med Kjenner til det med at det blir handlet mye til lillegutten ja... Mye fint, praktisk, kjekt å ha osv H trives veldig godt i lekegrinda si, håper Sigurd gjør det samme H har klødd og siklet leeenge, men ingen tenner å se ennå. Så det kan nok ta litt tid ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 27. januar 2009 #506 Del Skrevet 27. januar 2009 Lillemannen sikla og klødde i munnen i mange måneder før det kom noen tenner han, så det kan ta litt tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #507 Del Skrevet 28. januar 2009 Egentlig veldig godt å høre at dere alle sammen skriver at kløing og sikling begynte lenge før det kom noen tenner... Kjenner at jeg er IKKE klar for at det skal komme tenner i den munnen ennå!!! for nye klær til både deg og bebis! Kan være tenner ja, men det kan ta lang tid fra de begynner å klø og sikle til tennene kommer frem. Her begynte det rundt samme alder som din, men første tanna kom ikke før nærmere 6 mnd. Men da kom de på løpende bånd Herlig med nye klær ja! Kan vel egentlig være kjekt å få mange i en sleng da de først kommer.. Hvert fall hvis bebisen blir litt plaga og sutrete av det.. Ang. babycomp og sånn så er babycomp dyrest av de maskinene da. Men nyprisen er veldig høy ja! Så herlig med shopping da! Fint at foreldrene dine spanderte da, det kommer bestandig godt med Kjenner til det med at det blir handlet mye til lillegutten ja... Mye fint, praktisk, kjekt å ha osv H trives veldig godt i lekegrinda si, håper Sigurd gjør det samme H har klødd og siklet leeenge, men ingen tenner å se ennå. Så det kan nok ta litt tid ja. Ja, veldig deilig når man får litt av foreldrene sine.. Kommer absolutt godt med!! Tror nok mamma og pappa vil "ta igjen" litt fra vi var små. Da hadde de ikke mye penger, og vi hadde mye arveklær. Nå har de litt mer og rutte med, og det virker som de syns det er kjempekoselig å kunne bruke litt på oss ungene! (Og ikke minst barnebarnet..Hehe! ) Virker som det går greit i lekegrinda enda, hvert fall! Tenkte at det var nå eller aldri med å kjøpe grinda... Hadde jeg venta noe særlig mye lenger hadde han vel funnet ut at det var et mye morsommere liv UTENFOR de fire sprinkel-veggene, og da hadde det vel ikke blitt noe suksess.. :gjeiper: Lillemannen sikla og klødde i munnen i mange måneder før det kom noen tenner han, så det kan ta litt tid... Høres bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #508 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Dagen i går gikk unna på et blunk...!! Men det er nesten skremmende hvor mye annet jeg får gjort da jeg bortprioriterer data, internett og KG... Er noen kjappe turer innom på facebook i løpet av dagen, er innom og betaler regninger, men ellers har jeg den siste uka latt data'en være. I går synte jeg såååå synd på lillegutten min.. Han satt igjen i bilen, og jeg skulle kjappe meg inn på butikken og handle. Har gjort det flere ganger, og det har gått bra, han har sovet... Handlen tok litt lenger tid enn jeg hadde tenkt, men jeg skyndta meg alt jeg kunne, og var MAX inne i 15 minutter... Men da jeg kom ut igjen så jeg at han satt der med tårevåte øyne og en skikkelig gjeip, og var tydelig sliten etter å ha grått/skreket..... Fikk så vondt av han.... På neste butikk turde jeg ikke gjøre annet enn å ta med hele bilstolen med han inn.. I dag har Sigurd og jeg ligget leeeenge og kost og skravla og fjåsa i senga før vi sto opp.. Tror kl ble 11.30 før vi gikk på badet... Nå ligger gullet og sover, og jeg skal spise en sen frokost (lunsj?). Skal vaske gulv og en vaskemaskin, en tur på butikken, og så blir det rondane viltgryte og ris til middag i dag. Endret 28. januar 2009 av Monica85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. januar 2009 #509 Del Skrevet 28. januar 2009 Effektiv du, mye husarbeid og middagslaging! Huff, buksekjøp synes jeg også er kjempevanskelig! Har ikke problemet med at ingen passer meg, men at jeg er kresen på bukser ... De skal passe perfekt Så bra du fant flere som passet og at du fikk av foreldrene dine! Veldig herlig å kjøpe en del nye klær, kunne jeg også tenke meg nå Blir slik når man har barn, det blir mest til barnet når man handler ja De nettene bruker vel å gå opp og ned hos de fleste, bra at han våkner bare for mat og ikke av andre ting da S siklet og så ut til å klø også ei god stund før han fikk tenner, så det trenger ikke komme med det første nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 28. januar 2009 Forfatter #510 Del Skrevet 28. januar 2009 Vaska gulv, bretta to klesstativer og hengt opp en ny klesvask. Bebis sover søtt i senga si , og jeg tror ikke det blir lenge før jeg trasker etter. I morgen skal vi på trillegruppe kl 11, blir koselig! Bebisen var veeelig våken da jeg la han kl 21, men tenkte at "NÅ kan du ikke være oppe lenger.." Ble litt skriking og surving ei stund, var innom noen ganger og putta inn smokken og dro opp dyna (han sparker den av seg da han ikke har på sokker!! :klø: ), men ca 21.30 sovna han. Deilig! Skal prøve å gravdvis få til tidligere og tidligere leggetid nå. Gleder meg til vi kommer til 19-tida...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 29. januar 2009 #511 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Ikkje verst at du får S. i seng så tidleg! Viss I. sovnar i 11-12-tida om kvelden, så er det tidleg her hos oss! Ofte blir klokka både 1 og 2 før I. er i seng. Men heldigvis er kolikkperioden forbi, der I. pleide å ta kvelden ein gang mellom kl. 2 og 5 om natta (og enda seinare enkelte netter). Eg er iallfall veldig glad for at I. søv så lenge, når ho først sovnar. Vanlegvis søv ho 8-9 timar i strekk - så ammar eg henne, og ho søv vidare i 1-2 timar til, før me står opp. Kor mange timar søv S. samanhengande om nettene? Endret 29. januar 2009 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #512 Del Skrevet 29. januar 2009 Ikkje verst at du får S. i seng så tidleg! Viss I. sovnar i 11-12-tida om kvelden, så er det tidleg her hos oss! Ofte blir klokka både 1 og 2 før I. er i seng. Men heldigvis er kolikkperioden forbi, der I. pleide å ta kvelden ein gang mellom kl. 2 og 5 om natta (og enda seinare enkelte netter). Eg er iallfall veldig glad for at I. søv så lenge, når ho først sovnar. Vanlegvis søv ho 8-9 timar i strekk - så ammar eg henne, og ho søv vidare i 1-2 timar til, før me står opp. Kor mange timar søv S. samanhengande om nettene? Tidligere var han i seng mellom kl 22 og 23, men han har egentlig gått det til litt selv. Merker at han blir trøttere litt tidligere, så da har vi utnytta det nå med å prøve å legge han kl 21. Gjorde det i dag også, og nå ser det ut til at han har sovna allerede!! Herlig hvis vi får til fast leggetid på han. Så kan vi flytte det saktere men sikkert tidligere på kvelden! Gleder meg til vi kommer til 19-tida... Nå som kolikkperioden til I. er over, så kan det jo hende at det går seg til mer med legging og greier hos dere også! Du er jo heldig som har en baby som hvert fall sover så lenge når hun først sovner...!! S. sover ikke mer enn 3 timer sammenhengende, som regel... Han har noen få ganger sovet borti 4 timer, og to ganger har det gått 5 timer mellom to amminger. Men som sagt så er det hovedsaklig amming hver 3. time, døgnet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #513 Del Skrevet 29. januar 2009 Vært på trillegruppe i dag, koselig! Vi var bare tre stykker da... De andre var enten sjuke eller syntes det var for kaldt. Jeg var også litt usikker pga kulden, varierte mellom minus 11, 12, 13 grader.. Men de er jo så godt pakka nedi vogna, og LITT "herda" må han vel bli! Var godt å komme seg ut litt hvert fall, og da vi kom inn på kafeen etterpå, og S våkna, så strålte han og var blid som ei sol! Gode gutten min! :rødme: S hadde ikke bæsja siden i går tidlig, og da kom det bare litt. Gikk i går kveld og venta på bæsj (høres jo helt dust ut... Hehe..), men det kom aldri noe. Tenkte at da blir det sikkert bæsjing i natt. Haff... Men nei da!! Tok derfor med godt med skift da vi skulle på trilling i dag, tenkte at da blir det sikkert bæsj fra topp til tå akkurat da vi er borte. Men neimen holdt han seg ikke helt til i kveld!! Da kom det riktignok to bleier, og det første helt til oppunder nakken!! I morgen har vi rett og slett INGEN planer. Hmm! Og jeg gjorde unna NOK husarbeid i førsten av uka.. Så da kan vi bare slappe av og kose oss! Kanskje bake en kake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. januar 2009 #514 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror også de klarer seg godt om det er noen minusgrader. Vi er da så flinke til å kle dem godt og pakke dem inn Og det blir lunt og godt, og en del grader varmere luft nede i vogna. Bra det endelig kom, så slipper du å vente lenger Kooos dere i morgen Kakebaking hørtes hyggelig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #515 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg tror også de klarer seg godt om det er noen minusgrader. Vi er da så flinke til å kle dem godt og pakke dem inn Og det blir lunt og godt, og en del grader varmere luft nede i vogna. Bra det endelig kom, så slipper du å vente lenger Kooos dere i morgen Kakebaking hørtes hyggelig ut Ja, også ligger de jo inni tykke vognposer. Vi har Ullkorga Voksi, og når vi kom inn og jeg kjente på han, så var han god og varm på hele kroppen. Bare kinnene og nesa som var litt kald, men ikke noe sånn voldsomt. Er jo som du sier en helt annen temperatur nede i vogna enn det er i lufta. Høres jo helt på trynet ut og gå og "vente på bæsjen"...Men det blir vel bare sånn når man er småbarnsmor! Skal gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #516 Del Skrevet 30. januar 2009 Husker dere at jeg prata på et småbruk som vi hadde såååå lyst på her for en tid siden? Det er forsatt ikke solgt.. Og jeg klarer bare ikke å legge det fra meg... Så nå skal jeg dra i banken og høre om våre muligheter for å få huslån.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. januar 2009 #517 Del Skrevet 30. januar 2009 Jepp, det husker jeg Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cloudberry Skrevet 30. januar 2009 #518 Del Skrevet 30. januar 2009 Bare for å gi deg en gla'nyhet til ang tenner... Lillemannen har fått seks til sammen eller noe sånt og vi har ikke hatt en eneste våkenatt pga tannfrembrudd. Litt sutrete har han vært, men de første tennene oppdaga vi etter at de hadde brutt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 30. januar 2009 #519 Del Skrevet 30. januar 2009 Det burde vel være gode sjanser for huskjøp dersom de fortsatt ikke har fått solgt? Gjenstår vel bare å få lån da, og gjerne et man kan leve med også. God helg! (Så ofte det er helg for tiden...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tyttebær Skrevet 30. januar 2009 #520 Del Skrevet 30. januar 2009 Innom å ønsker deg god helg! Gjekk det bra i banken? Blir kjekt om de får småbruket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå