Gå til innhold

Pynt i kort hår - ikke slør


Marilla

Anbefalte innlegg

Jeg har kort hår, og til kort hår synes jeg ikke det er så veldig pent med slør. Men har noen tips til annen pynt som jeg kan ha i håret, er jeg veldig takknemlig for det! Jeg har vel det som kan kalles klassisk smak, det vil si at jeg liker det stilrene, ikke det "voldsomme". Har tenkt på en form for diamant- eller perlepynt, men vet ikke helt hvordan det kan la seg gjøre. Har jo ikke så mye hår å feste klemmer i f.eks...

Har noen gode tips til meg? *krysse fingrene*

Marilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig avhengig av hvordan type sveis du har men hvis det er den korte røffe stilen er det veldig fint med små perler o.l som man fester "inni" håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte meg brune spenner hvor jeg hadde perler på enden og festet de over håret som en tiara. De kan også brukes spredd i håret.

Ellers få fikk jeg prøve et kort slør hos brudesalongen og det ble kjempenydelig. Litt nede mot nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et enkelt diadem?

Nederst på hjemmesiden min er et sorthvitt-bilde hvor du ser diademet jeg brukte, enkelt og pent...

Ellers finnes det garantert MASSE du kan gjøre, hør med en frisør!

Man kan tre perler på en tråd og tvinne innimellom er et eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg satte frisøren i bittesmå blomster som bare ble stukket litt inn i håret, og så sprayet med hårlakk. De holdt hele dagen, og jeg var kjempefornøyd. Samme blomst var også med i brudebuketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en liten tiara i mitt hår og jeg hadde veldig kort hår på dagen vår. Frisører er flinke til å feste slike ting, så det er ikke noe problem! Sørk bare for at det er løkker i endene på tiaraen du skal ha, det er den enkleste måten å få festet den på i kort hår.

Ellers kan du ta en titt på linken min under i signaturen for å se hvordan jeg var på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

håret til augustbrud02 faller ikke under min definisjon for kort

jeg hadde kort-kort hår.. og tiara.. flott synes jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilla - ikke innlogget

Tusen takk for gode tips! :)

Jeg er enig med siste gjest i at Augustbrud02 ikke hadde særlig kort hår. Er veldig nysgjerrig på hvordan du så ut med tiara i ditt helt korte hår. Hvis du er registrert på KG, ville jeg bli kjempeglad om du kunne sende meg en PM - og deretter bilde per mail! :D

Brum - hvordan festes disse perlene i håret? Det hørtes spennende ut!

Det nærmer seg den store dagen, og jeg må vel snart bestemme meg for hvordan håret skal pyntes!! :o

Marilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med siste gjest i at Augustbrud02 ikke hadde særlig kort hår.

Var flink og sparte håret mitt litt før bryllupet, nå har jeg det veldig kort. :blunke:

Det man bør huske er at man må ha en viss lengde på håret for å få festet en del ting ordentlig. Grunnen til at jeg måtte spare litt hår var at jeg skulle ha både slør og tiara og for å få festet det måtte det være litt lengde oppå. Det lureste er å ta en prat med frisøren og høre om ideer der... Løse perler kan forresten lett festes i veldig kort hår. I tillegg har man muligheten til å lime små stener i håret. Jeg hadde dette i tillegg, og jeg tror det kan være kjempestilig i super-kort hår!

Forøvrig var det nesten litt moro å høre at dere ikke synes jeg hadde kort-kort hår, for alle sier det motsatte av meg og ingen skjønner at jeg selv synes at jeg innimellom har langt hår. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...