Gå til innhold

Tatt i fotoboks

Gjest Gjest_Fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet

Er helt skjelven her, nettopp kommet hjem etter å ha blitt knipset i fotoboks. Så ufattelig unødvendig, et øyeblikks uoppmerksomhet kombinert med trøtthet og innbilning om at fotoboksen var passert allerede..

Problemet er at bilen er leid på det firmaet kjæresten min jobber for. Og han har nettopp startet der også. Nå har han lånt meg bilen, også klarer jeg å rote det så fatalt til. Er så FORBANNA på meg selv!!!

Hva skjer nå? Politiet kontakter Avis som igjen kontakter firmaet som tar det videre til kjæresten min som kan bestemme om han skal angi meg eller drite seg selv ut foran nyjobben med å være råkjører?

Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet heller ikke hva du skal gjøre, men det er utrolig tabbe av deg. Og det er faktisk en grunn til at vi har fartsgrenser og skal holde dem. Du får jo bare forklare dem at det var din feil, er ikke verre enn det. Ærlighet? Høres det kjent ut? Og du betaler jo boten selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får nok beskjed om at de var en kvinnelig fører så du må nok bare betale boten, verre er det nok ikke.

Spørs om ikke han får kjeft på jobben for at han har lånt ut firmabilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med andre typer bøter enn fotobokser, men vi sender til leasingfirmaet, som igjen sender videre til det firmaet som leaser bilen. Så får den som faktisk har bilen, boten. De fleste leasingfirmaene tar adm. gebyr, men lurer på om det er kun om bøtene blir purret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i en annen tråd for en tid tilbake om en som ble tatt i fotoboks med svigermors bil, hun hadde ringt politiet selv og fått boten tilsendt hjem...

Er jo mulig du kan prøve på det - er ikke sikkert noen trenger å få vite så mye om det...

Men hold deg til fartsgrensen neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter

Hm, kanskje jeg skal prøve det.. Ja, skal sies at jeg ikke er en fartssynder til vanlig, men at dette var på en tunnelstrekning der jeg skulle kjøre forbi en bil som lå i 60 i 80-sonen (han var vel VELDIG bevisst den fotoboksen som kom ja..) Så i bunn og grunn var tabben min en stor dose uflaks. Ikke noe jeg mente å gjøre, og dermed en enda surere bot! :( Så les og lær folkens, når selv jeg kan få fartsbot så kan alle det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er da ikke verdens undergang. Alle som kjører bil vet at en smule uoppmerksomhet kan få konsekvenser. For din del er konsekvensen "bare" en registrering i ATK.

Det virker som om du er villig til å ta ansvar for kjøringen, så da er det jo bare å gi beskjed om at det er du som skal betale da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt skjelven her, nettopp kommet hjem etter å ha blitt knipset i fotoboks. Så ufattelig unødvendig, et øyeblikks uoppmerksomhet kombinert med trøtthet og innbilning om at fotoboksen var passert allerede..

Problemet er at bilen er leid på det firmaet kjæresten min jobber for. Og han har nettopp startet der også. Nå har han lånt meg bilen, også klarer jeg å rote det så fatalt til. Er så FORBANNA på meg selv!!!

Hva skjer nå? Politiet kontakter Avis som igjen kontakter firmaet som tar det videre til kjæresten min som kan bestemme om han skal angi meg eller drite seg selv ut foran nyjobben med å være råkjører?

Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Det er da ikke utdriting å kjøre litt for fort, med mindre det er snakk om superfort (og det var det vel ikke). Jeg har aldri blitt tatt for forfortkjøring, men gjør det allikevel hver dag til og fra jobb og vet du, det antar jeg at en stor del av din kjærestes kollegaer også gjør... Å ligge 10-20 km timen over fartsgrensen gjør veldig veldig mange og det er ingen undergang slik jeg ser det. Det viktigste er å vite når det er greit å kjøre for fort (på de fleste motorveier) og når det overhodet ikke er greit (i byen, småveier med mye barn osv). Det er det som i mine øyne skiller de gode bilistene fra de dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Har ansvaret for for bilene på jobben selv, og når vi får inn fartsbøter så finner vi ut om det er en kunde eller ansatt. Ser jeg at det er en kunde så ser man an det litt, har han kjøpt bil hos oss o.l. (om han er en god kunde), og da hender det faktisk at vi betaler fartsboten...

Men for deg blir jo tilfellet litt anderledes, typen din er jo ansatt så da må noen betale boten. En fartsbot har hos oss aldri fått andre konsekvenser for h*n enn at h*n må betale boten. Dette gjelder også hvis man har lånt bilen bort til sin bedre halvdel. Skaper ikke mer trøbbel enn nødvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...