Gå til innhold

BUFFY's bryllupsdagbok


BUFFY

Anbefalte innlegg

Var så mange fine dagbøker her at jeg fikk lyst til å lage min egen.....

Da er det en uke siden vi endelig satte en dato for bryllupet vårt! Vi har vært sammen i 11 år og har 3 barn, så man kan vel si det er på tide.

Datoen ble 22.august 2009! :)

Dette har jeg fått gjort:

- Bestille kirke

- Bestille festlokalet

- Spørre min søster om hun vil være min forlover - og det sa hun heldigvis ja til :)

Så har veldig mye igjen! Ser flere her som skal gifte seg samme dato og som har kommet mye lenger, så jeg ble nesten litt småstresset etter at jeg begynte å lese i forumet. Men det skal vel gå bra tenker jeg.

Planlegging fremover:

-Fargetema: Har lyst til å ha creme, rosa og lilla som farger med innslag av sølv. Eller så blir det bare creme og sølv....klarer ikke helt å bestemme meg.

- Meny

- Brudekjole og bukett

- Antrekk til brudgom

- Antrekk til brudepiker

- Borddekorasjoner

- Få den endelige gjestelista på plass

- Invitasjoner, bordkort, meny, kirkeprogram

- Musikk i kirka

- Musikk på festen

- Fotograf

- Frisør

- Morgengave

- Ønskeliste

- Transport

- Toastmaster

- Sko

- Undertøy

- Hotell

- Gifteringer

- Barnevakt som kan passe barna i løpet av dagen

- Videofilming

Hjelp! Det var ei laaang liste! Har sikkert glemt noe også..... :sjenert:

Endret av BUFFY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte:

- bestemme salmer til kirka

- inn og utgangsmusikk....eller hva man nå kaller det

- bryllupskake

Har sikkert glemt mer også :sjenert:

Endret av BUFFY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer! Veldig godt å ha en dagbok å tømme seg i og samtidig lese hva andre planlegger. Det er ikke mange rundt meg som er i nærheten av så interessert i bryllupet som det jeg er og da er det godt å treffe likesinnede her som vet hva man snakker om. Jeg er heldig å ha en veldig forståelsesfull mann som gjerne interesserer seg i invitasjonene o.l., men det er allikevel godt å ha dette stedet å få "luftet" seg litt.

Dere gifter dere én helg etter oss. :) Vi har fått på plass en del. Det meste man ordner tar jo egentlig ikke så lang tid, men man må bare bestemme seg for å gjøre det. Du har i alle fall noe av det viktigste i boks. Jeg vil tro brudekjole er det neste viktigste å få på plass? Det kan jo ofte ta mange måneder å bestille dersom man skal kjøpe via brudesalong. Jeg prøvde i salong og var heldig å finne brukt på finn.no, så det var fort gjort egentlig. Også ville jeg prøvd å fått bestilt fotograf siden august er en populær måned å gifte seg i.

Skal bli spennende å følge med videre, spesielt siden du er en august-brud.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honey!

Takk for hyggelig velkommst! :) Det var kjekt! :danser:

Brudekjole og fotograf må vel bli det neste ja! :Nikke:

Det har egentilg ikke helt gått opp for meg dette her enda, så å komme inn på forumet her var ikke så dumt. Så får jeg et lite spark bak :fnise:

Skal bli spennende å følge med deg også videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierte denne lista fra et annet innlegg her jeg, håper det går bra?

Tykk skrift: ferdig

Skrå skrift: muligens

Spørsmålstegn: Usikkert om skal være med

Brudgom

Brud

Dato

Kirke

Tidspunkt

Prest

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer

Soloinnslag

Gitarist/pianist/organist

Bestemt pynt i kirken

Lokalet

Meny

Kakeliste

Begynt å kjøpe inn alkohol (har lokale der det er servering, får ikke ta med noe selv)

Mottakelsen Hva skjer

Mottakelsen Hvem har ansvar

Brud:

Brudekjole

Underskjørt

Undertøy

Parfyme

Sko

Strømper

Strømpebånd

Smykker

Hårpynt

Brudgom:

Klær

Mansjettknapper

Undertøy

Parfyme

Sko

Våre hjelpere:

Forlovere

Fotograf

Toastmaster

Gaveåpnere

Servitører

Bordpynt

Kubbelys

Gjesteliste

Fargevalg

Transport

Bestemme invitasjoner

Bestemme ringer

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebukett

Bestemme frisyre

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett

Bestille blomster til lokalet

Bestille bryllupskake

Bestille rom til bryllupsnatt

Bestille bryllupsreise

Skrive handleliste

Kjøpe bordpynt

Kjøpe inn til gaveåpning (nummerlapper, bok, teip osv)

Kjøpe gjestebok

Så har jammen meg mye igjen.....

Endret av BUFFY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan laste ned sånn bryllupsplanlegger-liste f.eks. på bryllupsweb. Da ser man hva man bør ha på plass til hvilken tid. Men det er utrolig hvor mange detaljer som skal på plass. Det jeg har gjort er å kjøpe meg en fin boks på IKEA som jeg putter stadig vekk små ting til bryllupet opp i. Den inneholder f.eks. pynt, undertøy, smykker, sko osv. Kan lage en handleliste e.l. som du krysser av for hver gang du putter opp i en ny ting. Det er en ganske lettende følelse hver gang noe puttes opp i den esken.:) Jeg er et typisk liste-menneske, så jeg har liste der, i almanakken og på PCen av type: budsjett, handleliste, gjesteliste (lages med adresser), musikkliste, bryllupsplanlegger, kakeliste o.l. Og et annet tips er : delegèr oppgavene! Gi fra deg litt oppgaver til de som du føler kan ha interesse av det selv om du gjerne vil ha kontroll på alt. Da slipper du å bli helt oppspist av oppgaver. Ett eksempel på dette er f.eks. å overlate pynting av kirken til f.eks. et par venninner. Bare gi de et lite hint om hvordan du kanskje kunne tenke deg det og la de få selve oppgaven. De kommer sikkert til å klare det med glans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan laste ned sånn bryllupsplanlegger-liste f.eks. på bryllupsweb. Da ser man hva man bør ha på plass til hvilken tid. Men det er utrolig hvor mange detaljer som skal på plass. Det jeg har gjort er å kjøpe meg en fin boks på IKEA som jeg putter stadig vekk små ting til bryllupet opp i. Den inneholder f.eks. pynt, undertøy, smykker, sko osv. Kan lage en handleliste e.l. som du krysser av for hver gang du putter opp i en ny ting. Det er en ganske lettende følelse hver gang noe puttes opp i den esken.:) Jeg er et typisk liste-menneske, så jeg har liste der, i almanakken og på PCen av type: budsjett, handleliste, gjesteliste (lages med adresser), musikkliste, bryllupsplanlegger, kakeliste o.l. Og et annet tips er : delegèr oppgavene! Gi fra deg litt oppgaver til de som du føler kan ha interesse av det selv om du gjerne vil ha kontroll på alt. Da slipper du å bli helt oppspist av oppgaver. Ett eksempel på dette er f.eks. å overlate pynting av kirken til f.eks. et par venninner. Bare gi de et lite hint om hvordan du kanskje kunne tenke deg det og la de få selve oppgaven. De kommer sikkert til å klare det med glans. :)

Hei Honey! :)

Tusen takk for mange fine tips!

Det setter jeg skikkelig pris på! :smilyblomst:

Det med boksen var lurt! Og angående pynting av kirka: jeg pyntet kirka for ei venninne som gifta seg forrige sommer, og tenkte igrunn at hun (og ei til) kan få gjøre den samme oppgava for meg :)

Og skal ta meg en tur på bryllupsweb....hi hi, jeg også lager mange lister. Greit å ha litt oversikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å gi tips! Trenger tips og råd selv innimellom.:) Jeg kjente meg helt overveldet med oppgaver i begynnelsen, men nå synes jeg bare jeg ser mer og mer tegningen av bryllupet. Var ekstra deilig når kjolen var på plass. Tror det var nummer 1 på bekymringslista før vi var skikkelig i gang. :) Også var trykksaker en skikkelig hodepine før jeg nå endelig å har kommet i gang med å lage invitasjonene og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å gi tips! Trenger tips og råd selv innimellom.:) Jeg kjente meg helt overveldet med oppgaver i begynnelsen, men nå synes jeg bare jeg ser mer og mer tegningen av bryllupet. Var ekstra deilig når kjolen var på plass. Tror det var nummer 1 på bekymringslista før vi var skikkelig i gang. :) Også var trykksaker en skikkelig hodepine før jeg nå endelig å har kommet i gang med å lage invitasjonene og er veldig fornøyd.

Hei igjen! :)

Ja, må si jeg er spent på om jeg klarer å finne meg en kjole. Har ikke begynt å kikke enda, vil ta av noen kilo først! :trene:

Invitasjoner har jeg også tenkt til å lage selv, samme med bordkort, meny og kirkeprogram. Så jeg må vel ta å begynne snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man vil jo gjerne se best mulig ut den dagen. Har livsstilsendringsprogram for tiden jeg også. Er bare 2 1/2 mnd siden fødsel så jeg må prøve å komme igang med treningen ordentlig igjen snart selv. Målet er 12-15 kg til før bryllupet. Har tatt av 20 kilo etter fødsel, både pga amming, langvarig sykdom og sunt kosthold. Så jeg er fornøyd med å ha klart det, men kroppen er jo ikke den samme lenger etter to tette fødsler, så litt trening må til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som som dagbok-skribent :)

Skal følge med! Ikke dålig å ha fått bestilt lokale etter bare ei uke! Vi satte vel dato for en drøy måned siden (tror jeg :klø:), og har enda ikke klart å bestemme oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så på navnet på dagboka di, var det et ellerannet med som slo meg, men klarte ikke å skjønne det.. Men, nå tok jeg den.. G+K baklengs blir jo K+G.. Og, K+G = KG :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som som dagbok-skribent :)

Skal følge med! Ikke dålig å ha fått bestilt lokale etter bare ei uke! Vi satte vel dato for en drøy måned siden (tror jeg :klø:), og har enda ikke klart å bestemme oss...

Takk takk :)

Det med lokale er ikke enkelt, må jo si vi har tenkt litt på bryllup opp gjennom årenes løp (har jo vært sammen i 11 år), så det med lokale har vel svirret litt i bakhodet. Så vi bare bestemte oss for at nå måtte vi sette i gang med planlegging, og det var bare å bestemme seg for hvis ikke hadde det ikke blitt noe av denne gangen heller......snakket jo om å gifte oss i fjor også osv, men klarte jo aldri å "få ut fingeren"!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg så på navnet på dagboka di, var det et ellerannet med som slo meg, men klarte ikke å skjønne det.. Men, nå tok jeg den.. G+K baklengs blir jo K+G.. Og, K+G = KG :skratte:

He he he :fnise:

Tror jeg nesten må endre på rekkefølga.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skrive litt om hvor mye jeg har tenkt til å slanke meg da kanskje, for da må jeg pushe meg selv litt mer siden jeg har skrevet det her:

Målet mitt er: 65 kg (Jeg er 172 cm høy)

Jeg er i dag: 73,5 kg

I begynnelsen av september var jeg 80,2 kg, så jeg har allerede kommet et stykke :)

Så det må bli mye :trene: fremover!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo skrive litt om hvor mye jeg har tenkt til å slanke meg da kanskje, for da må jeg pushe meg selv litt mer siden jeg har skrevet det her:

Målet mitt er: 65 kg (Jeg er 172 cm høy)

Jeg er i dag: 73,5 kg

I begynnelsen av september var jeg 80,2 kg, så jeg har allerede kommet et stykke :)

Så det må bli mye :trene: fremover!! :dåne:

Så flink du er og har vært! U go girl! Du kommer sikkert til å klare det i det tempoet her i alle fall.:) Jeg begynner treningen til uka for da er det tre måneder siden fødsel (keisersnitt med komplikasjoner) og jeg er mer eller mindre frisk igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jo skrive litt om hvor mye jeg har tenkt til å slanke meg da kanskje, for da må jeg pushe meg selv litt mer siden jeg har skrevet det her:

Målet mitt er: 65 kg (Jeg er 172 cm høy)

Jeg er i dag: 73,5 kg

I begynnelsen av september var jeg 80,2 kg, så jeg har allerede kommet et stykke :)

Så det må bli mye :trene: fremover!! :dåne:

:vinke: BUFFY!!

Du kan jo bli med i Hottie Bride gjengen :Nikke: Lenge siden vi har fått nye folk inn ;) Link i signaturen min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
:vinke: BUFFY!!

Du kan jo bli med i Hottie Bride gjengen :Nikke: Lenge siden vi har fått nye folk inn ;) Link i signaturen min! :)

Ja, kanskje ikke det hadde vært så dumt!

Har meldt meg inn i vektklubben.no no da! Har stått litt stille vektmessig med meg her en stund. Må ta og skjerpe meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd siden sist!

Har bestilt fotograf!

Har bestilt frisør!

Har snakket så vidt med blomsterdekoratør...

Endret av BUFFY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uffa meg! Jeg har ikke fått gjort noe som helst føler jeg!! :tristbla:

Blir litt fortvilt når jeg leser hvor langt alle andre har kommet......dere er så flinke :duskedame:

Jeg har bare bestilt lokale, kirke, frisør og fotograf. Og jeg har forlover, men ikke han (han klarer ikke helt å bestemme seg).

Slankinga går det også dårlig med. Har heller gått opp en kg istedenfor å ta av meg.... :sur:

Og tiden den går.......

JEG MÅ SKJERPE MEG!!! :fy_fy:

..................ja ja, det var dagens syting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...