Gå til innhold

Sexy...vakker

Caracal

Anbefalte innlegg

dette med høye støvletter som klikker, er noe stort sprøyt. Det går da drøssevis med kvinnfolk rundt i gatene med høye støvletter med høye, klilkkende hæler om dagen!

Jeg har to par høye støvletter med høye, klikkende hæler selv, går gjerne draktbukse og høye hæler i jobbsammenheng, og føler på ingen måte at klikkingen min vekker noe insinktivt i kvinner flest.

Når jeg ser ei nydelig dame med lekre, høye, høyhælte støvletter, lekkert skjørt, velpleide negler og vakkert hår, glor jeg IKKE olmt! Det skal ganske mye til før jeg gidder å ofre olme blikk på totalt fremmede mennesker for å være ærlig. Klart jeg kan se, se hvor flott hun ser ut go misunne henne å trives med å kle seg slik i hverdagen. For jeg ser også at det ser flott ut, på HENNE!

Dersom noen skal vekke ett olmt blikk fra meg og de jeg kjenner og prater med, så må det være noe betraktelig mer provoserende ved vedkommende en ett vakkert ytre.

Derimot finnes det vakre og sikker supre jenter, som jeg nok holder litt avstand fra, fordi jeg får inntrykk av at de virker arrogante ovenfor meg. Fremdeles glor jeg ikke olmt, men jeg holder nok litt større avstand. Det kan helt klart være en feiloppfattelse også, vet om flere skjønne venninder som blir tatt for å være arrogante, helt uten at de er det.

Men likevel er det altså følelsen av arrogant, som kan vekke negative følelser, ikke skjønnheten deres.

Den arrogante følelsen/oppfattelsen, kan man se hos folk som er helt vanlige også.

men som nevnt over, dette går bare i ring.

TS dømmer folk KUN på utseendet man ser mens man går forbi tilfeldige på gata, de fleste andre av oss er imot denne formen for dømming.

TS nekter å se at "alle" de ustelte menneskene han ser tilfeldig på gata, kanskje ikke er ustelte hver dag, selv om de kan være det akkurat når han ser dem. De fleste av oss andre HAR slike dager i ny og ne, der vi i ett helt tilfeldig møte med ts nok ville blitt ansett som ustelte slasker som ikke bryr seg om hvordan vi ser ut.

Det dreier seg for ts KUN om utseende, for de fleste av oss andre, blir det for svart/hvitt til at vi klarer å kjenne oss igjen i det. Dermed går vi alle bare i ring, og gjentar oss selv i det kjedsommelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud som jeg kan provosere…

Beklager.. Men det med grimasene gir jeg meg ikke på. Det var sjokk for meg da jeg fikk se det første gang og jeg har ikke noe svar på det. Og dere har tydeligvis ikke noe godt svar på det heller. Det at det klikker i støvlettene er bare en lyd som bråker mer en gjennomsnittet. Det er kun det jeg mener. OG ja selvfølgelig er det mange som har slik lyd på sine sko. Men jeg har lagt merke til at kvinner snur seg en ekstra gang pga det. Skjønn det den som kan.

Og de olme blikkene er fra fremmede kvinner. Hun kjenner dem ikke…

Hvorfor overdrive det med olme blikk. Hva får jeg og min kjære ut av det?

Arrogant og nedlatende ???? . Ok har du aldri opplevd en forbedring på et eller annet område i livet.??? Hvordan var det??? Fikk det deg til å tenke? Eller…Nei dette er for bra for meg…la meg gå tilbake til slik jeg hadde det før.

Ekte kjærlighet…. Vel jeg har funnet ut at en vakker, skolert, kulturell, intelligent og på alle måter god kvinne gir mer til meg samt responderer bedre på det jeg gjør for henne.

Jeg syntes ikke synd på noen. Alle har sin egen dør å feie for. Hvorfor er vi på skillsmissetoppen? Er det fordi det virker så godt det vi driver med?

Ok, så er jeg nedlatende fordi jeg ikke har funnet meg en mindre attraktiv kvinne som jeg bærer rundt på gullstol? Jeg tror nok at de fleste vet at vakre kvinner blir bedre tatt vare på en mindre attraktive. Mye jeg gjør for henne som jeg nok ikke hadde gjort for andre. Det tror jeg faktisk ikke er ”bare noe som ligger hos meg”

Og vi gjentar oss selv, ja. Men tilbake til det opprinnelige i tråden så vet jeg hvorfor det er som det er. Tror det ligger i de grunnene jeg nevnte for lenge siden samt en miljømessig og arvelig/opplæring fra barndommen. Det er liksom slik det skal være. Og det er greit for meg, kjære dere. Jeg lurer bare på grunnen til at vi har valgt å gå dit vi er nå.

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.. Men det med grimasene gir jeg meg ikke på. Det var sjokk for meg da jeg fikk se det første gang og jeg har ikke noe svar på det. Og dere har tydeligvis ikke noe godt svar på det heller. Det at det klikker i støvlettene er bare en lyd som bråker mer en gjennomsnittet. Det er kun det jeg mener. OG ja selvfølgelig er det mange som har slik lyd på sine sko. Men jeg har lagt merke til at kvinner snur seg en ekstra gang pga det. Skjønn det den som kan.

Og de olme blikkene er fra fremmede kvinner. Hun kjenner dem ikke…

Hvorfor overdrive det med olme blikk. Hva får jeg og min kjære ut av det?

Som sagt, ingen jeg kjenner skuler på pene damer i pene klær, og lager ingen grimaser.

Hvis hun "jåler" mye uansett anledning, kan hun oppfattes som at hun prøver å fremheve seg selv på bekostning av andre. Det kræsjer med norske holdninger. En annen mulighet er om stilen hennes kanskje røper at hun er russisk? Ekteskap som kommer istand fordi kvinnen er russisk, thai eller lignende nyter ikke spesielt stor respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caracal, du har sagt lite om klesstilen hennes, annet enn at hun har høye hæler som klikker og at hun går i skjørt.

Kanskje har hun en helt annerledes klesstil enn vi er vant til i Norge, og at det er derfor hun får olme blikk?

Jeg har lagt merke til at endel damer fra Russland drar pyntingen litt vel langt, faktisk så langt at det grenser til å kle seg "billig" og "horete". Korte skjørt, utringninger, skyhøye hæler og knallrød leppestift er vi ikke så veldig vant til en mandags formiddag f.eks...det passer til helt andre anledninger.

Så kanskje hun kler seg for utfordrende og sminker seg for dramatisk?

Kan ikke komme på andre ting som får oss damer til å reagere negativt på noen ihvertfall. En vakker dame får som regel positiv oppmerksomhet fra både damer og menn, spesielt hvis hun er hyggelig eller ser hyggelig ut.

En vakker dame som skiller seg negativt ut i klesveien kan vel vekke negativ oppmerksomhet.

Det hjelper ikke å kle seg i italienske drakter hvis man bruker dem helt feil, og med feil type tilbehør. Da kan det fort bli glorete, samme hvor pent det ellers er

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, dette synes jeg virker merkelig.

Har vært i Russland en gang før, og det russerne synes er pent synes jeg er forferdelig stygt. Pastellblå drakt og knallblå øyenskygge, pluss knallrosa leppestift. De har en helt annen smak enn her i Norge rett og slett. Glorete og utspjåket. Men de synes jo det faktisk er fint, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at endel damer fra Russland drar pyntingen litt vel langt, faktisk så langt at det grenser til å kle seg "billig" og "horete". K

Det må de da få lov til. De er jo tross alt kommet hit pga. pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er vi på skillsmissetoppen?

Selv om dere norsk-utenlandske par er på skilsmissetoppen, så er det jo ikke umulig at det kan gå.

Hold håpet oppe, vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at de fleste vet at vakre kvinner blir bedre tatt vare på en mindre attraktive. Mye jeg gjør for henne som jeg nok ikke hadde gjort for andre. Det tror jeg faktisk ikke er ”bare noe som ligger hos meg”

mulig de fleste andre vet at vakre kvinner blir bedre tatt vare på en andre, men jeg visste ikke det. Vet om vakre kvinner som blir behandlet skikkelig dritt, og helt normale kvinner som blir båret på gullstol av sin kjære, og endel andre variabler.

Dessuten, igjen blander du, du nevner først vakker, så bruker du ordet attraktiv. Det er IKKE en fasit at den vakreste i rommet er den mest attraktive, helt sant! At det er slik for deg, kan jeg gjerne tro på, men det er faktisk ikke slik for alle.

Jeg kan være i ett rom med mange jenter som er både yngre, penere og med mer fancy klær en meg, likevel vet jeg om flere menn som er helt klare på at jeg er en av de mest attraktive i rommet. Og det er altså ikke fordi jeg er den vakreste i rommet, for det er jeg på ingen måte.

Jeg vet også om andre kvinner som er slik, at de altså er mer attraktive en medsøstrene sine, til tross for at medsøstrene er penere/mer billedpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Tror dere er inne på noe her anngående klærne. Dersom jeg ser en dame som kler seg litt horete, harry, glamourmodellaktig, eller typisk russisk har jeg vel ofte en tendens til å stirre litt med et olmt blikk og rynke på nesa. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere er inne på noe her anngående klærne. Dersom jeg ser en dame som kler seg litt horete, harry, glamourmodellaktig, eller typisk russisk har jeg vel ofte en tendens til å stirre litt med et olmt blikk og rynke på nesa. :unsure:

Hvis det stemmer at TS´ kone er russisk, så kan jeg se for meg at dette er opphavet til blikkene. Som nevnt kan den russiske stilen være til forveksling lik gatehore-looken for oss uvitende norske kvinner. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg sikkert hadde kastet et par ekstra blikk etter kona di, jeg også, TS. Ikke fordi jeg var misunnelig...

Selv synes jeg franske kvinner ofte har bra stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilen er upåklagelig klassisk. Jeg vet hva dere mener men det er ikke slik. Selvfølgelig bruker hun litt tid på å finne ting som passer sammen så det er nok veldig gjennomført, og det er vel kanskje ikke så vanlig. Har vært borti at kvinner i kosmetikk butikker etter litt frem og tilbake kommer i samtale og de spør og graver om klærne. Hvor fin skinnjakke osv. Men dette virker som om er damer i litt høyere alder.. og de virker ikke så redde..

Kanskje du er den vakreste i rommet selv om du ikke syntes det. Som vi har snakket om her så er det uenighet om hva menn og kvinner finner sexy/vakkert/attraktivt ved samme kjønn….))

Og så snakker vi om å ikke dømme folk etter utseende!! Hvor mange med for eksempel asiatisk utseende er ikke født her?

Stilen på gata i russland er ikke det jeg snakker om..

Men la oss si at dere har rett. Skaper det da en så kraftig reaksjon å se noen som er kledd marginalt (mener jeg) annerledes at ansiktet skjærer grimaser.. Jeg tror neppe jeg kunne fått frem noen liknende reaksjon samme hva jeg hadde visket inn i ørene til disse kvinnene.

Kanskje vi burde gått i skoleuniform her i Norge….

Caracal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaper det da en så kraftig reaksjon å se noen som er kledd marginalt (mener jeg) annerledes at ansiktet skjærer grimaser.. Jeg tror neppe jeg kunne fått frem noen liknende reaksjon samme hva jeg hadde visket inn i ørene til disse kvinnene.

Kanskje vi burde gått i skoleuniform her i Norge….

Caracal

tror nok at en klesstil som oppfattes som litt horete, nok kan vekke grimaser hos mange ja, i mye større grad en en vakkert, veldresset skjønnhet i italienske merkeklær som er passet veldig i mot hverandre.

Nå skal vi jo heller ikke se bortifra at det ER mye jantelov i norge, og at vakre kvinner som også vet å kle seg, nok opplever reaksjoner kun pga det. Det er vel heller det jeg oppfatter som en veldig overdrivelse jeg ikke tror like mye på, at ALLE kvinner liksom glor olmt, at hun ikke får venniner pga hvordan hun ser ut etc.

Dette blir vanskelig å tro på, for det ER faktisk flere av oss som kjenner noen som er både utrolig vakre, og som er veldresset. Og vi vet at disse har venner, kvinnelige venner.

og nettop pga janteloven, er jeg nok litt for skoleuniform jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Skulle gjerne sett et eksempelbildet på klesstilen hennes Caracal, så vi kan bedømme om det er på grunn av klærne folk ser rart på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg kjenner godt til janteloven og dens forbannelser.

Ja mitt poeng var at dere snakker om at jeg dømmer folk etter utseendet. Ser ut som om hvis ting er slik som dere sier, så er det veldig mange andre som bruker utseendet som dom for henne…

Jeg kommer ikke til å poste noe bilde. Jeg føler jeg har levert nok personlig allerede.

Men da vet jeg hvordan det ligger an.

Caracal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Stjernedryss

Jeg tror ikke det har noe med janteloven å gjøre, saken er vel heller at en del synes stilen hennes er grusom, og at de dermed får en trang til å stirre olmt. Selv om klærne hennes passer sammen kan det fortsatt hende at vi norske jenter synes de ser fryktelig russiske ut. Kanskje rett og slett litt gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jadda_*

Jeg vet ikke hvorfor noen kvinner ser olmt på din kvinne. Jeg pleier ikke gjøre det i hvert fall, både jeg og mine venninner kan kommentere pene damer og pen påkledning oss i mellom i positiv retning. Men vi kommenterer også hvis vi ser noe som er helt hinsides og da uavhengig av om dama er vakker eller ikke.

Men uansett flott at du er fornøyd med den du har valgt, de fleste er vel det i grunnen ellers har man vel ikke giddet levd så lenge med den personen. Skilsmisser har nok mer med helt andre ting enn utseendet å gjøre, trur eg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...