Gjest Tanita Skrevet 25. november 2008 #81 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg er mye enig i det TS sier (shoot me!). Nå skal jeg gå og vokse armene så blir jeg perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #82 Del Skrevet 26. november 2008 Om man så hadde brukt hele livet på å lære seg ny kunnskap så er det likevel umulig å lære alt. Men hvis man presser seg hele tiden så har man den skarpeste lærekurven mulig. Det er det beste både jeg og alle andre kan gjøre. Om jeg har noe å strebe etter… Jo da mange ting, men ikke noe mer på det området. Likevel siden det er så mange her som er uenig med meg, dog ikke alle, så tar jeg nok feil i alt jeg har sett og fått med meg. Det har vært interessant læring. Mange gode innlegg som viser hvor forskjellige man kan være. Og hvor jeg en snur meg så ser jeg mye av det som blir fortalt meg her. Og vi kunne fortsatt denne diskusjonen til evig tid, mitt opprinnelige spørsmål var hvorfor så mange ikke prøver å ta seg bedre ut en det man gjør. Shoppingsenterene er jo fulle av folk som handler inn klær hver dag. Svaret ser ut til å være delt i flere avdelinger. Noen vil ikke fordi det strider mot personlige meninger eller oppvekst. Noen gidder ikke fordi det er et ork eller mye jobb. Noen trenger ikke. Hvorfor bruke tid på noe som ikke gjør noe fra eller til. Tilbudene står i kø likevel. Noen har best trivsel ved at ting er som de er. Hvorfor forandre på noe som er bra nok. Noen vil pynte seg kun i visse tilfeller. Alle disse svarene er greie nok for meg. Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. november 2008 #83 Del Skrevet 26. november 2008 Alle disse svarene er greie nok for meg. Caracal. Skulle da bare mangle, det er jo ingen grunn til å forandre seg dersom man er lykkelig som man er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. november 2008 #84 Del Skrevet 26. november 2008 Likevel siden det er så mange her som er uenig med meg, dog ikke alle, så tar jeg nok feil i alt jeg har sett og fått med meg. Det har vært interessant læring. Mange gode innlegg som viser hvor forskjellige man kan være. Og hvor jeg en snur meg så ser jeg mye av det som blir fortalt meg her. Og vi kunne fortsatt denne diskusjonen til evig tid, mitt opprinnelige spørsmål var hvorfor så mange ikke prøver å ta seg bedre ut en det man gjør. Shoppingsenterene er jo fulle av folk som handler inn klær hver dag. Svaret ser ut til å være delt i flere avdelinger. Noen vil ikke fordi det strider mot personlige meninger eller oppvekst. Noen gidder ikke fordi det er et ork eller mye jobb. Noen trenger ikke. Hvorfor bruke tid på noe som ikke gjør noe fra eller til. Tilbudene står i kø likevel. Noen har best trivsel ved at ting er som de er. Hvorfor forandre på noe som er bra nok. Noen vil pynte seg kun i visse tilfeller. Alle disse svarene er greie nok for meg. Caracal. Det tar sikkert ikke feil i alle tilfellene du ser og opplever, men det kan kanskje være greit å tenke over at mange er forskjellige, og at din oppfatning av ett annet par, kanskje ikke er rett. Hvorfor mange ikke gidder pynte seg mer, tja. Noen føler ikke det er nødvendig, de har det bra som de har det, med den de har i livet sitt som også har det bra som han/hun har det. Hvorfor skal de da endre seg, fordi ANDRE, helt fremmede, synes de KUNNE sett bedre ut og fått mer oppmerksomhet dersom de gjorde ting annerledes? Ikke alle har samme behov for oppmerksomhet som kun kommer fra utseendet og bekledning. Noen pynter seg og gjør noe ekstra, men har en stil eller smak som gjør at andre kanskje ikke "ser" at de har pyntet seg. En som elsker casual, og som kan pynte seg med en jeans de synes er gørstilig og en topp de synes er kul, kan se upyntet ut for en som synes å pynte seg dreier seg om italienske kjoler og sirlig gjennomtenkt frisyre. At man ser folk handle klær på shoppingsentere, sier jo faktisk at de kler seg i klær de har lyst på. Kanskje ikke akkurat når de går å shopper, ikke alle føler for å pynte seg for å gå å handle. Det som også er greit å tenke på, er at noen synes det er mer gøy å kjøpe ti topper de synes er kule og anvendelige, fremfor en dyrere topp som har bedre kvalitet og varer lenger. Det kommer an på hvordan man er selv. Dersom det kommer noen til meg og ytrer ett ønske om å endre noe ved seg selv, så skal jeg alltids ha formeninger om hva jeg synes de kunne gjort. Men så lenge folk ikke ber om hjelp og ikke på noen måte virker missfornøyd med den stilen de har, så skjønner jeg ikke poenget med at jeg skal komme å trykke mine meninger nedover ørene på dem. Eller le av dem fordi JEG tror de kunne hatt det bedre om de gjore sånn eller slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #85 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg synes det er fasinerende,om enn en smule trist,å registrere at ikke alle er som meg :gjeiper: For meg er ikke skjønnet,symmetri,klassiske trekk,perfekt kropp, det samme som å være tiltrekkende,sexy,attraktiv. Jeg faller for hele mennesket.Det som tiltaler meg aller først er glimtet i øyet og humoren. En mann med humor ,med stor selvironi og et herlig,men ikke perfekt smil,han kan gjerne være 10 cm lavere enn meg med potetnese Jeg hadde valgt han over hvilken som helst hunk som speiler seg i ethvert vindu han går forbi. Skjønnhet varer ikke. Derfor er jeg veldig vanskelig når det gjelder å ta i mot komplimenter. Hvorfor gi meg komplimenter på et så skjørt grunnlag som skjønnhet. Nei takk,jeg tar det ikke som et kompliment. Jeg er født slik og har ikke gjort noe for å ta meg bra ut. Gi meg gjerne komplimenter fordi du synes jeg er grei,morsom,hjelpsom,en god egenskap jeg har. Det blir jeg glad for. Min mann er nydelig, i mine øyne. Jeg har mer enn en gang fått høre at han er den heldige av oss to...... Da har jeg lyst til å ta noe hardt å kakke i hodet på vedkommende som sier noe så latterlig. Han er verdens flotteste. Jo,det finnes mannlige modeller som er mer symetrisk enn han,men jeg gir da en stor f i symmetri. Jeg vil ha sjarm,empati,latter,selvironi og gjerne litt pondus. Perfekt er kjedelig. Dønn kjedelig. Trådstarter virker som en mann som er meget opphengt i klassisk skjønnhet. Jeg vet at menn finner vakre damer fasinerende. For meg så blir det fryktelig nedlatende å gradere mennesker ut i fra skjønnhet. Trådstarter og hans nydelige kone får kanskje en mindre pent barn, eller et multihandikappet barn,hvem vet. Ingen kan gradere seg mot noe slikt. Tenk å ikke få et barn som matvher dere på skjønnhetsskalaen...... hvilken nedtur. En annen ting er,som andre har påpekt,sykdom. Så stor vekt og så stor stolthet som ts påpeker at han har ut i fra konens utseende,ja da må jo mye bli ødelagt den dagen konen ikke har forutsetninger for å være perfekt lenger. Det at ts og konen eldres i takt,den kjøper jeg ikke. Konen hans vet at han elsker skjønnhet. Når speilet på veggen ikke lenger sier at hun er den skjønneste,så blir det problemer. For hun kjenner sin mann og vet hans fasinasjon over skjønnhet og da er det plutselig 20 år yngre damer som kommer i synsfeltet hans. Han kan forsikre henne om at han ikke ser flottere damer,men hun vet at han lyver.En kone kjenner sin mann. En utseendefiksert mann vil forbli en utseendetfiksert mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 26. november 2008 #86 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Til gjest i innlegget over: Halleluja! Endret 26. november 2008 av Yihaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #87 Del Skrevet 26. november 2008 Ok dette må jeg svare på… Jeg har tidligere i livet ikke lagt så mye vekt på utseende. Jeg erfarte at med den innstillingen, så kom jeg ingen steder. Å kunne unne seg selv å omgås vakre ting er berikende for meg. Om det er en bil eller pyntegjenstander osv. Jeg har nå også valgt en kvinne som er veldig vakker. Men, hun har veldig mye å fare med i hodet og det er det som er det aller viktigste. Jeg er godt over de 30 og ungjenter fasinerer meg ikke. De mangler tyngden i hodet. Og da mener jeg ikke i kilo….))) Hva er så galt med skjønnhet. Hvorfor finnes det så mye produkter, kremer, parfyme, designer klær osv osv hvis det ikke er snakk om skjønnhet. Det eneste jeg vet om mitt fremtidige barn er at jeg og min kone må selv sørge for å lære bort den kunnskapen dette barnet trenger, samtidig lete opp de beste av læreinstanser for å sørge for at nettopp vårt barn vil nå så langt som mulig. Mer ang mine preferanser. Det skorter ikke på billedskjønne damer. Men det er ikke nok. Det må følges opp med bla eleganse, holdninger, stil og velstelthet. Det er når man ser på helhetsinntrykket man forstår hvordan dette mennesket er. Ok da skal vi gå ut ifra at hun får en mystisk sykdom som gjør hun stygg og tykk? Hvor mange baserer livet på slikt?. Men si meg hva hvis det samme skjer det mennesket som ikke var pent og smart og alt det der? Hva da? Dette mennesket vil da heller ikke svare til forventningene til partner… Sier du at samme hva som sker av "mystiske" sykdommer så hadde du blitt ved hans side? Hvis du sier ja så er det store ord. Jeg sier også ja. Jeg har sagt ja til henne i kirken og det står jeg for. Hun har alltid hvert den skjønneste…Og jeg har vært i nok situasjoner til at det ”katastrofale” dere snakker om burde ha skjedd og jeg hadde sendt henne hjem med beskjed om at hun ikke lenger var den peneste dama i kongeriket..)))))) Husk også på at det er mange mennesker som ikke klarer å unne seg noe godt fordi de sliter med selvfølelsen. Mange som sikkert tenker…Han er for kjekk for meg.. Hun som er så vakker vil nok ikke snakke med meg engang… Bare redselen for å bli avvist sender mange fine mennesker hjem alene fra noe som kunne ha vært starten på et fint nytt bekjentskap. Og en ting til.. Jeg sa også før at symetri og alt det der ikke hadde noe og si. Det er fordi det er ikke logisk. Jeg kan ikke tenke meg til det. Egenskaper man kan tenke seg til er godhet, humor, omsorgsfullhet osv. Men når disse ”nedarvede” parametrene også er tilstede blir alt så forsterket. Det er noe man moå kjenne på. All verdens analyser kan ikke få det frem på en måte som gjør det til noe man vil sette i en kontakt annonse. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 26. november 2008 #88 Del Skrevet 26. november 2008 Caracel: Du er tydeligvis forelsket i din kone og syns at du er den heldigste mann i verden. All ære til deg for det, og gratulerer. Hadde du bare stoppet der... Men når du i neste sekund bruker energi på å forundre deg over alle menn (og damer) som tar til takke med sekunda vare, eller når du bruker energi på å gruble på tykke onklers dårlige seksualliv, da framstår du bare som selvgod og grunn. For vet du hva? Jeg syns også jeg har fått den beste partneren som finnes. Det samme mener faktisk fryktelig mange kvinner og menn. Du er sammen med drømmedama FOR DEG. Andre menn er sammen med drømmedama for dem. Uansett om de syns at kona di er pen (og det betviler jeg ikke at hun er) så betyr det ikke at de ville byttet. Kos deg med den pene kona di og la andre passe seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #89 Del Skrevet 26. november 2008 Ok da...Hvis alle er sammen med den beste partneren for seg... da er det bra. Da skal jeg ikke "mase" mer om dette. Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 26. november 2008 #90 Del Skrevet 26. november 2008 Ok da...Hvis alle er sammen med den beste partneren for seg... da er det bra. Da skal jeg ikke "mase" mer om dette. Caracal. Hvorfor ordet "mase" i gåsetegn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #91 Del Skrevet 26. november 2008 Hvorfor... Vel...Har intrykk av at de flese av dere her inne "hatet" meg eller blir "irritert" av meg..så...))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #92 Del Skrevet 26. november 2008 Sitter nå egentlig å lurer på hva jeg skal skrive om neste gang for å irritere noen.. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #93 Del Skrevet 26. november 2008 Dette her gjorde bare men veldig dårlige dag enda værre... Det er vinter å kaldt, det gjør at jeg får styggere hender å hud, men jeg VET det selv... Tror du folk trives med å ikke se bra ut??? Ingen hadde valgt det om de kunne... JA man kan gjøre mye får å forbedre seg. Men det koster. Kanskje du kan starte et fond får Norske kvinner? Sånn at vi får råd til å se bedre ut?? Hudpleie, maikyr, frisør osv er mye billligere i utlandet. Det er en grunn til at det ikke er vanlig å gå til frisøren en gang i uken i Norge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 26. november 2008 Forfatter #94 Del Skrevet 26. november 2008 Hei.. Det var en god ide. Siden du hadde en dårlig dag så håper jeg morgendagen blir bedre..)) Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 26. november 2008 #95 Del Skrevet 26. november 2008 Hvorfor... Vel...Har intrykk av at de flese av dere her inne "hatet" meg eller blir "irritert" av meg..så...))) Tviler på at noen her hater deg, men litt irritert kan man jo bli når man er uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 27. november 2008 #96 Del Skrevet 27. november 2008 Vel...Har intrykk av at de flese av dere her inne "hatet" meg eller blir "irritert" av meg..så...))) At man er ueinig betyr ikkje at man hater nokon. Og å bli litt provosert i ein debatt er jo berre oppfriskande. Så lenge det ikkje går frå det til personangrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #97 Del Skrevet 27. november 2008 Det eneste jeg vet om mitt fremtidige barn er at jeg og min kone må selv sørge for å lære bort den kunnskapen dette barnet trenger, samtidig lete opp de beste av læreinstanser for å sørge for at nettopp vårt barn vil nå så langt som mulig. Det du sier her har ingen ting med skjønnhet å gjøre,ergo svarte du ikke på sprøsmålet som er: Hva gjør du om dere får et mindre pent barn? Er det et nederlag for deg? En annen ting. Det er lett å være vakker når en ikke har barn. Da snakker jeg om kropp. Jeg har født barn,mange barn, og jeg har vært så heldig at min kropp har forandret seg minimalt. Men det kan jeg takke min mors gode gener for. La oss si at din kone blir gravid med tvillinger. Det ble jeg. Hun får enorm mage og strekkmerker. Noe som etter endt svangerskap gjør at hennes mage ser ut som et verdenskart. Hun ammer dine barn og etter endt amming er det to magre skinnfiller igjen. Jo,slikt kan skje,selv med din kone. Om hun da,med skrukkemage,løs hud og hengepupper slett ikke vil fikse på fasaden,men heller akseptere at dette er hennes kropp,-hva gjør du da? Hvordan skal det gå med deg ved siden av din ansiktsvakre kone på stranden,når hennes kropp ikke får andre menn til å kaste lange blikk? Hva gjør det med din selvtillit og selvfølelse når du har et mindre pent barn og en kone som ikke vekker begjær hos alle menn? Jeg tro at dette handler mest om deg og mindre om din kone. Gjør meg den tjenesten å svar på dette,som om det var en reell situasjon. (det er det faktisk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 27. november 2008 Forfatter #98 Del Skrevet 27. november 2008 Ok jeg svarer. Jeg tror de fleste foreldre vil ha problemer med å ikke kunne si at sitt eget barn er vakkert. Og det å få et barn sammen vil nok aldri kunne være et nederlag. Ikke engang for ”overflatiske” meg..))) Ikke lett å være lekker som mor og å ha født barn?. Vel, kona har ei vakker lita jente 5 år. Magen hennes kan du ikke se noe som helst på. Det er resultat av gode gener som du har, samt en meget aktivt sports liv i ungdom/tidlig voksen liv. Hun får tvillinger…Hvorfor ikke si femlinger?. Noen får jo det også. Hvor skal vi sette grensen for hva som kan skje. Hvis ting skjer slik du sier, så er jeg ganske sikker på at den belastningen vil bli større for henne personlig en for meg. Dessuten vil hun fremdeles se best ut med klær på og det er jo slik mennesker møter hverandre i hverdagen. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av bryster. Om de er store eller små, sånn eller sånn. Jeg har vært med damer som hadde det ene og det andre og jeg følte aldri noe mer om de var sånn eller sånn. Og som jeg sa fra før men vil gjenta er at hun som er pen i utgangspunktet vil fremdeles være penere en tilsvarende ustelt og mindre trent vanlig dame. Som sagt mange ser veldig bra ut som 18-20 åringer, ja det er vel nesten flertallet. Grunnen til det store forfallet er mangelen på trening og ønske om å se bra ut. De tenker ikke på at de skal få barn om kanskje 5 år. Har man latt være å trene eller passe på seg i den tiden før så er løpet kjørt. Nytter ikke å gå på trening studioet når man først er blitt gravid. Det finnes så uendelig mange ”tenkte” situasjoner. Hva om kommer i en bilulykke og blir lam. Hva om hun får psoriasis. Hva om hun…Hva om….. Men skal vi gå å tenke på alt som kan skje da blir vi gale. Denne kan jeg snu på også. Hva skal til for at ditt samliv/ekteskap bryter opp? Jeg er sikker på at det finnes noe som vil trykke på de rette knappene hos deg også. Men er det reelt liksom?. Jeg vil bli gammel med denne jenta. Vi vil forfalle sammen..)) Jeg er klar over at kvinner forfaller raskere en menn. Det er ikke noe jeg kan forandre på om jeg så kan stå på hodet. Men hun vil være penere en gjennomsnittet når hun er 50 også. Det har hun hvert hele livet og jeg tror ikke det vil forandre seg plutselig nå. At min kone vekker begjær hos andre menn er nok noe jeg må leve med og det har som tidligere sagt ikke vært så mye positivt over det. Men det beviser jo en del ting; bla at et større flertall finner henne attraktiv. Handler om meg? Jeg har aldri bedt henne om å pynte seg. Det gjør hun med største selvfølgelighet. Det er en del av henne. Og jeg elsker det. Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #99 Del Skrevet 27. november 2008 Det finnes så uendelig mange ”tenkte” situasjoner. Hva om kommer i en bilulykke og blir lam. Hva om hun får psoriasis. Hva om hun…Hva om….. Men skal vi gå å tenke på alt som kan skje da blir vi gale. Denne kan jeg snu på også. Hva skal til for at ditt samliv/ekteskap bryter opp? Jeg er sikker på at det finnes noe som vil trykke på de rette knappene hos deg også. Men er det reelt liksom?. takk for svar,men er fremdeles ikke helt fornøyd :gjeiper: La oss spinne litt videre på tenkte situasjoner.Du spør meg hva som skal til for at mitt samliv ryker. Ut i fra det skjønnhetsperspektivert du skriver om så kan jeg si med 100% sikkerhet at jeg ikke hadde forlatt min mann om han fikk psoriasis i ansiktet. Hva med deg? Jeg hadde ikke forlatt han om han hadde mistet en fot eller lagt på seg 40 kg av en stoffskiftesykdom. Jeg synes det er en smule arrogant av deg å avvise slike muligheter. Ja,hun er vakker nå. Men du har,som alle andre,ingen garantier i livet. Og når hennes skjønnhet betyr så mye for deg,det virker som du nesten får et kick av det,så blir det litt greit å filosofere rundt hva som kan skje. Dumme ting skjer ikke alltid bare alle andre. Jeg synes,selv om du legger vekt på hennes gode kvaliteter, at selve skjønnheten er det du legger mest vekt på. Da blir samlivet skjørt. Du må gjerne protestere nå,men 10 år frem i tid kan det være hun har forfalt mer enn du setter pris på og hadde forventet. Da er spørsmålet,hva gjør det med din kjærlighet? Det er du som fokuserer på hennes skjønnhet og den store verdien av det. Jeg bare reflektere rundt det og prøver å forstå at skjønnhet kan bety så mye. Som sagt,så har jeg slett ikke utseendet i mot meg,men jeg har alltid kategorisk avvist menn som har lagt for stor vekt på utseendet, både mitt og deres eget. Det sier noe om hva de legger vekt på her i livet og jeg takler ikke den slagt overfladiskhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestedama Skrevet 27. november 2008 #100 Del Skrevet 27. november 2008 Når vi ser bort fra de siste innleggene som handler om "hva hvis" situasjoner, så syns jeg, på tross av arroganse og whatever at Bequerellen har noen poeng. Selv er det viktig for meg å ta meg best mulig ut. Det prioriterer jeg både tid og krefter på. Men når det er rutiner og vaner, så tar det ikke mye tid. Alt fra godt undertøy, til jevnlig stell av hår her og der, fikse negler og bryn minimum en gang i uken, handle klær som kler meg som type og min fasong, trene, matche, sminke meg, rett og slett se feminin ut. For meg er det viktig. Jeg har ikke masse penger til rådighet til en hver tid, så mye av dette er ting jeg fikser selv, men jeg prioriterer få og gode produkter både når det gjelder klær, sminke, hudpleie, hårpleie og sko. Jeg holder meg godt, men ser samtidig ut som jeg er den jeg er. Jeg hører med blant dem som får lyst til å røske opp i grå mus, og jeg har holdt kurs og jentekvelder (helt uformelt) der jeg har lært jenter og kvinner om å være mer feminine, og tørre å vise at de er kvinner og ikke vannbøfler. Lære dem å bruke sminke på en pen og diskret måte, stelle huden sin, bruke fuktighetskrem og riktig bh. Nå skal det sies at jeg er ikke kritisk på generell basis til mine medsøstre. Jeg er fullstendig klar over at dette har med interesser, bakgrunn og oppvekst å gjøre. Hva man har tid til i en travel hverdag osv. Men jeg syns vi bør unne oss selv, og partner å gjøre det beste ut av det vi har fått, og være kvinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå