Gjest Gjest Skrevet 24. november 2008 #61 Del Skrevet 24. november 2008 Du sier altså at det å være attraktiv er synonymt med dumhet? jeg er opptatt av utseende, dresser meg gjerne opp med stiletthæler og skjørt om jeg skal ut i helgene, til hverdags en smule mer diskrè, men fortsatt feminimt og "sexy", nettopp fordi jeg selv føler meg bedre når jeg ser bra ut, blir i bedre humør og får bedre selvtillit. Er ikke det noe av faktorene som utgjør at en person er tiltrekkende? er jeg personlighetsløs av den grunn? eller en dum pyntedukke? skal jeg opp til en venninne i gata trekker jeg på meg kosedressen og "joggesko", bryr meg ikke det grann om jeg blir sett offentlig slik, har også en jobb der jeg må ha på uniform og minimalt med sminke. Har ingen problemer med det, men vet soleklart hva jeg selv trives best med og hva som er mest "meg". Om din mening er at kvinner som er "sånn" er tragisk og trist av dem grunn tenker jeg du skal bli kjent med de før du uttaler deg! kan ikke fordra slike fordommer. Personlig har jeg alltid falt for menn som med litt "rufs" stil, typ ensfarvet sort genser og jeans. Litt lengde på håret og ikke helt glattbarbert i ansiktet, med sneipen i munnviken. Holdt på med en fyr for noen år siden som venninnene mine kalte for "uteligger'n" Når folk ser meg tror de jeg foretrekker den store og jålete muskeltypen i dress, men slike har jeg aldri blitt tiltrukket av, selv om jeg har møtt flere Allrighte og kule mannfolk av det slaget. Likte forresten et sitat her et sted om at det er personen som blir vakker, som i utgangspunktet nødvendigvis ikke er det, for det stemmer virkelig. Har en kvinnelig kollega som ikke er standard pen, men fordi hun har så flott personlighet kan jeg ta meg selv i å stirre på og beundre henne. Også når en forelskelse går over, så ser man med årenes løp at personen ikke _egenlig_ var så skrekkelig pen som man ville ha det til. Så ikke før etter et år senere at en jeg var veldig forelsket i hadde stort mellomrom mellom tennene, uren hud og litt merkelige trekk i ansiktet Nå leser du ting jeg aldri har skrevet Jeg har aldri skrevet at å være attraktiv er det samme som å være dum. Jeg har skrevet at å feile totalt på å kle seg etter forholdene er dumt. Stiletthæler, strømpebukse og skjørt er sexy og vakkert, når forholdene passer til det. Utendørs på holkeføre, i horisontalt snøvær, er det tåpelig. Eller synes du det ser sexy ut når man knapt klarer å holde seg på bena, og stavrer bortigjennom som en kalvbent åttiåring? Mens man er helt blåfrossen? Jeg synes ikke det er sexy eller vakkert. Og ja, om man MÅ sminke seg og kle seg pent uansett anledning, så synes jeg det er trist. Du er tydeligvis ikke slik, siden du kan kle deg i kosedress for å gå steder, så jeg skjønner ikke hvorfor du føler deg støtt. Jeg snakker om dem som MÅ ha på seg sminke for å gå et ærend i matbutikken. Om dem som stiller på grillfest i designerdrakt, og så ender opp med å spise pølsen stående siden de ikke kan sitte på bakken i den fine drakten sin. Om dem som ikke kan være med på tur i skogen fordi håret deres blir rufsete. Om dem som bruker laveste belastning på stepmaskinen - for ellers kan de risikere at de blir svette og at sminken renner. Altså om dem som lar klær og sminke komme i veien for å leve normale liv. De som ikke kan være med på aktiviteter fordi klærne kan bli skitne eller sminken kan komme i uorden - og det å ta på seg klær som tåler å bli skitne er uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. november 2008 #62 Del Skrevet 24. november 2008 Jo da jeg kan falle for litt mer ”spesielle” ting der og da som fasinerer meg. Og selv hadde jeg nok nektet for mye av det jeg sier her for kun få år siden. Men.. det forskningen dokumenterer viser seg å stemme for meg. Og det er ikke noe verken følelser eller logisk tankegang og fornuft kan gjøre noe med. Jo da vi er individualister…Men Aline? Sier du at du vil finne en mann bare du syntes er vakker? Det er nok en sjanse for at noen før deg har likt han også… Hvis man er gift/samboer/kjæreste med en dame som oppfyller alle kriteriene man har satt for partner, og tiden går og man ikke vil ha sex. Da er det jo ikke mye håp!!! For eksempel hvis jeg er sammen med en supermodell og ikke har lyst på henne mer….Vil jeg få full tenning på Roseanne Barr???? Det tviler jeg på.. Det er jo supert og flott at du har funnet ut at din kjære er det beste som har skjedd deg! Men fra det, til å mene at det samme må stemme for alle andre, og dersom de finner noe som ikke for deg er like fullkomment som din kjære, så har de ikke giddet å prøvd nok... blir litt å sette sin fasit som standard for alle. Og jeg sier på ingen måte at jeg vil finne en mann BARE jeg synes er vakker, men jeg kjenner smaken min, og jeg vet at menn jeg finner utrolig vakre, har jeg opptil flere venninder som overhode ikke kan si seg enig med meg i. Så det trenger altså ikke være modellpen, selv om han er pen for meg. At det er individualistisk, betyr ikke at jeg må ha en som BARE jeg liker, men han trenger ikke være modell, han må ikke være vakker for alle andre, selv om han er vakker (utseendemessig) for meg. Dermed vil mennesker som f.eks du, kunne gå forbi på gata og tenke at han ikke er pen nok for meg, men ta fullstendig feil. du sier "Hvis man er gift/samboer/kjæreste med en dame som oppfyller alle kriteriene man har satt for partner, og tiden går og man ikke vil ha sex. Da er det jo ikke mye håp!!! For eksempel hvis jeg er sammen med en supermodell og ikke har lyst på henne mer….Vil jeg få full tenning på Roseanne Barr???? Det tviler jeg på.. " Dersom du er sammen med en supermodell, og ikke lenger tenner på henne, kanskje det DA slår deg at det er annet en utseende som tenner? Og kanskje en som faktisk ER "bare vanlig", kunne tent deg mer en denne supermodellen, fordi hun hadde noe annet som tente deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Penny Lane Skrevet 24. november 2008 #63 Del Skrevet 24. november 2008 Nå leser du ting jeg aldri har skrevet Jeg har aldri skrevet at å være attraktiv er det samme som å være dum. Jeg har skrevet at å feile totalt på å kle seg etter forholdene er dumt. Stiletthæler, strømpebukse og skjørt er sexy og vakkert, når forholdene passer til det. Utendørs på holkeføre, i horisontalt snøvær, er det tåpelig. Eller synes du det ser sexy ut når man knapt klarer å holde seg på bena, og stavrer bortigjennom som en kalvbent åttiåring? Mens man er helt blåfrossen? Jeg synes ikke det er sexy eller vakkert. Og ja, om man MÅ sminke seg og kle seg pent uansett anledning, så synes jeg det er trist. Du er tydeligvis ikke slik, siden du kan kle deg i kosedress for å gå steder, så jeg skjønner ikke hvorfor du føler deg støtt. Jeg snakker om dem som MÅ ha på seg sminke for å gå et ærend i matbutikken. Om dem som stiller på grillfest i designerdrakt, og så ender opp med å spise pølsen stående siden de ikke kan sitte på bakken i den fine drakten sin. Om dem som ikke kan være med på tur i skogen fordi håret deres blir rufsete. Om dem som bruker laveste belastning på stepmaskinen - for ellers kan de risikere at de blir svette og at sminken renner. Altså om dem som lar klær og sminke komme i veien for å leve normale liv. De som ikke kan være med på aktiviteter fordi klærne kan bli skitne eller sminken kan komme i uorden - og det å ta på seg klær som tåler å bli skitne er uaktuelt. Fikk litt annet intrykk når du fikk satt det litt på spissen nå, så tar poenget ditt Men om folk er så ekstreme så har det som regel sine grunner, som dårlig selvbilde, mye press under oppvekst osv. Eller bare er veldig jålete, enkelt og greit! føler meg støtt fordi jeg alltid har blitt misfortsått og at omtrent alle jeg blir kjent med blir overrasket over at jeg har sær humor, er "rar", elsker å lese, var flink på skolen etc, fordi jeg "ser jo sånn ut". Var også en del stygge rykter når jeg var tenåring, mye av det vet jeg var grunnet sjalusi, det var det flere som forklarte senere, men om færre hadde gredd alle under en kam tror jeg nok de hadde blitt overrasket. Har møtt folk som kler seg som prestedatteren sjæl, men som ikke har hatt mye oppi skrotten for å si det sånn. Jeg er alltid åpen mot "steriotyper", blir som oftest ikke overrasket da, isåfall mer positivt enn negativt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*melis* Skrevet 24. november 2008 #64 Del Skrevet 24. november 2008 Caracal: Hvorfor er du så opptatt av hva alle andre gjør når du allerede har funnet drømmedama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 24. november 2008 #65 Del Skrevet 24. november 2008 Hvis jeg er absurd.. Så spør jeg da…Hvor mange mener de er sammen med den absolutt beste partneren mulig? Hvor mange har gitt seg selv denne gaven? Du er fabelaktig provoserende. Nei, jeg er ikke sammen med en mann jeg var stormforelsket i og som holdt meg våken om natten og som gjorde at jeg satt på lesesalen og stirret ut i luften i stedenfor å lese fordi jeg var så forelsket. Jeg og alle andre jeg kjenner (kvinner som menn) er sammen med folk de aldri egentlig har vært særlig forelsket i. De bare tok den første og beste som bød seg fram. Selvfølgelig er folk flest sammen med den absolutte beste partneren som er mulig!! Det handler jo om å bli forelsket og å elske. Og det er faktisk godt mulig å bli forelska i noen som ikke er Brad Pitt eller miss Norway. La meg si det sånn: Jeg har ikke trengt å se etter en eneste dame i noen år nå. Jeg kan gå på fest og før jeg går in døra så vet jeg at det ikke er noen der som kan matche henne. Alt dette er jo gull for meg.. Men jeg håper at det er mange som har det slik. For det er godt. Likevel betyr det ikke at jeg ikke vil se attraktive damer. Men jeg ser raskt manglene. Jeg som mann ser dette. Hvor mye kan ikke dere kvinner forstå om et annet menneske bare ved å se…?? Hvilke mangler er det du alltid ser? Mener du at kjæresten din er fullkommen uten mangler, og at hun er det som den eneste i Norges land? Mener du at kjæresten min egentlig er misfornøy med meg fordi jeg har mangler? Mener du at kjæresten min egentlig drømmer om dama di? Personlige angrep returnerer jeg ikke. Vet du, jeg opplever alle innleggene dine som personangrep rettet mot de aller, aller fleste norske kvinner og menn. Intet mindre. Du sitter der så selvtilfreds og syns synd på andre som er sammen med u-perfekte kvinner, og du syns synd på alle u-perfekte kvinner som bare er sjalu på din kjæreste. Ok. Tror du din tykke onkel hadde hatt et bedr selvbilde hvis han var tynn og i god form? Tror du han hadde hatt et bedre sexliv osv… Ikke det at han har det dårlig…men.. Tror du han hadde hatt mer overskudd? Caracal hva pokker vet du om sexlivet til "min tykke onkel"? Og til din informasjon: Selvbilde og selvtillit er to forskellige ting. Det høres imidlertid ut som at ditt selvbilde er ganske lavt og at du trenger en vakker dame på armen for å styrke det. Hva blir det neste? Tror du fattige hadde hatt det morsommere hvis de var rike? Tror du stygge mennesker hadde hatt mer draget hvis de hadde vært vakre? Tror du idioter hadde framstått mer sympatisk hvis de var smartere? Altså. Slik du beskriver kjæresten din, så høres det ut som om det er mer ved henne enn at hun "kler seg i Italienske merkeklær" og ikke har hår på armene, eller at hun ikke er overvektig. Slik du beskriver kjæresten din, gjetter jeg på at hun er fantastisk vakker, at hun tilhører den bittelille andelen som er mye, mye vakrere enn gjennomsnittet. Jeg tror at kjæresten din ville fått oppmerksomhet selv om hun gikk i ordinære klær og selv om hun hadde hår på armene. Og jeg tror at om jeg kledde meg opp og ordnet meg etter alle kunstens regler og kjæresten din tok på seg jeans og t-skjorte, så ville hun likevel fått mye mer oppmerksomhet enn meg. Fordi hun er vakrere enn meg. Ergo er det bare koketteri av deg å mene at "alle kan bli som henne" bare de trener og kjøper eksklusive italienske klær. Alle menn kan ikke velge å være sammen med kvinner som ser ut som supermodeller. Det er rett og slett ikke nok vakre kvinner og menn til at alle kan få seg en. Videre går jeg ut i fra at du matcher henne utseendemessig? (for hun som er så perfekt nøyer seg vel ikke med noe halvveis?). Altså at du er i topp-sjiktet hva utseende angår. Du er sikkert mye kjekkere enn han jeg er forelsket i, men han får det til å krible i magen min. Du frambringer kun irritasjon og jeg tviler på at all verdens gode utseende kunne forandret det. Jeg kunne rett og slett aldri bli forelsket i en som har slike holdninger som det du skriver om. Uansett hvor kjekk og vakker. En annen ting: Du sier at menn er imøtekommende mens hun har få venninner. Er du sikker på at hun har få venninner fordi hun er så pen? Er det slik at alle som ikke har sans for henne er sjalu fordi hun er så pen? Og hva er dette med at hun ikke kan møte blikk, og at du må holde rundt henne fordi alle stirrer sånn? Det høres ut som den eneste som har noe glede av hennes skjønnhet er deg, for hennes del høres det jo bare slitsomt og vanskelig ut... Jeg har smellvakre venninner som har lite romantiske menn, og jeg har mindre pene venninner som har ekstremt romantiske menn. Ifølge deg kan vi skylde oss selv hvis vi ikke har en romantisk mann; vi fortjener ikke bedre fordi vi er for stygge. Der står saken liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 24. november 2008 #66 Del Skrevet 24. november 2008 Vel det at hun er vakker er ikke bare en velsignelse. Det fører til at andre sender onde blikk og forhåndsdømmer henne før hun er blitt presentert. Det fører til at hun har få venninner. Dere damer er kalde sånn. Menn derimot smiler og er svært så imøtekommende. Jo da jeg kan falle for litt mer ”spesielle” ting der og da som fasinerer meg. Og selv hadde jeg nok nektet for mye av det jeg sier her for kun få år siden. Men.. det forskningen dokumenterer viser seg å stemme for meg. Og det er ikke noe verken følelser eller logisk tankegang og fornuft kan gjøre noe med. Og det er langt ifra noen positiv erfaring at jeg føler jeg må passe på henne. Og hun føler på alle blikk også. Hun sier ofte: Hold rundt meg nå det er så mange som ser. "Vi damer er kalde sånn"? Snakk om generalisering. Jeg har også hørt før at enkelte pene kvinner hevder å ikke ha venninner fordi kvinner er misunnelige på utseendet deres. Jeg tror det tilhører sjeldenhetene. Det blir ofte helt umulig å skille mellom hva som skyldes fordommer mot utseendet, og at den pene har andre karaktertrekk som skremmer bort folk. Den enkle forklaringen for en selv, blir nok å skylde på misunnelse, men når det kommer til stykket, tror jeg det er helt andre ting som gjør om man får venner eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 24. november 2008 #67 Del Skrevet 24. november 2008 Man velger da ikke venner ut fra utseendet. Jeg har venner i alle mulige utseender og i alle skalaer på popularitetsskalaen. Likevel synes jeg noen ganger veldig pene folk for ufortjent mye skryt. Dersom en person som er veldig pen i tillegg er veldig snill så får hun jo masse skryt for å være grei selv om hun er pen osv, men dersom en allminnelig person er hyggelig og grei så er det bare en selvfølge, og da får hun ikke noe spesiellt skryt for det. Jeg forventet i hvertfall like mye fra personer uavhengig hvor de måtte ligge på skjønnhetsskalaen, det er ikke den som bestemmer om en venn er en god venn eller ikke. Jeg synes bare det blir dumt å skylde på utseendet for at man har få venner, av erfaring så vet jeg at det utrolig pene mennesker har minst like lett for å få seg venner som alle andre. MEN pene mennesker kan også slite med å få seg venner, men da er det ikke pga utseendet, det er andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Emme_* Skrevet 24. november 2008 #68 Del Skrevet 24. november 2008 Vet du, jeg opplever alle innleggene dine som personangrep rettet mot de aller, aller fleste norske kvinner og menn. Intet mindre. Du sitter der så selvtilfreds og syns synd på andre som er sammen med u-perfekte kvinner, og du syns synd på alle u-perfekte kvinner som bare er sjalu på din kjæreste. hva pokker vet du om sexlivet til "min tykke onkel"? Og til din informasjon: Selvbilde og selvtillit er to forskellige ting. Det høres imidlertid ut som at ditt selvbilde er ganske lavt og at du trenger en vakker dame på armen for å styrke det. Hva blir det neste? Tror du fattige hadde hatt det morsommere hvis de var rike? Tror du stygge mennesker hadde hatt mer draget hvis de hadde vært vakre? Tror du idioter hadde framstått mer sympatisk hvis de var smartere? Altså. Slik du beskriver kjæresten din, så høres det ut som om det er mer ved henne enn at hun "kler seg i Italienske merkeklær" og ikke har hår på armene, eller at hun ikke er overvektig. Slik du beskriver kjæresten din, gjetter jeg på at hun er fantastisk vakker, at hun tilhører den bittelille andelen som er mye, mye vakrere enn gjennomsnittet. Jeg tror at kjæresten din ville fått oppmerksomhet selv om hun gikk i ordinære klær og selv om hun hadde hår på armene. Og jeg tror at om jeg kledde meg opp og ordnet meg etter alle kunstens regler og kjæresten din tok på seg jeans og t-skjorte, så ville hun likevel fått mye mer oppmerksomhet enn meg. Fordi hun er vakrere enn meg. Ergo er det bare koketteri av deg å mene at "alle kan bli som henne" bare de trener og kjøper eksklusive italienske klær. Alle menn kan ikke velge å være sammen med kvinner som ser ut som supermodeller. Det er rett og slett ikke nok vakre kvinner og menn til at alle kan få seg en. Videre går jeg ut i fra at du matcher henne utseendemessig? (for hun som er så perfekt nøyer seg vel ikke med noe halvveis?). Altså at du er i topp-sjiktet hva utseende angår. Du er sikkert mye kjekkere enn han jeg er forelsket i, men han får det til å krible i magen min. Du frambringer kun irritasjon og jeg tviler på at all verdens gode utseende kunne forandret det. Jeg kunne rett og slett aldri bli forelsket i en som har slike holdninger som det du skriver om. Uansett hvor kjekk og vakker. En annen ting: Du sier at menn er imøtekommende mens hun har få venninner. Er du sikker på at hun har få venninner fordi hun er så pen? Er det slik at alle som ikke har sans for henne er sjalu fordi hun er så pen? Og hva er dette med at hun ikke kan møte blikk, og at du må holde rundt henne fordi alle stirrer sånn? Det høres ut som den eneste som har noe glede av hennes skjønnhet er deg, for hennes del høres det jo bare slitsomt og vanskelig ut... Jeg har smellvakre venninner som har lite romantiske menn, og jeg har mindre pene venninner som har ekstremt romantiske menn. Ifølge deg kan vi skylde oss selv hvis vi ikke har en romantisk mann; vi fortjener ikke bedre fordi vi er for stygge. Der står saken liksom... Du får sagt det, Kosemose. Helt enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 24. november 2008 #69 Del Skrevet 24. november 2008 Kosemose: Jeg er ikke noe supermodell og vi aldri bli det uansett hvor pent jeg kler meg og hvor mye jeg doller meg opp. Gjett hva? Mannen min elsker meg likevel. Han er til og med forelsket. Man skal ta vare på seg selv, men jeg synes det bare høres slitsomt ut om jeg skulle vært pyntet og striglet hele tiden. Hvorfor skal jeg pynte meg for Caracal eller andre menn? Angående venninner: Det sies at man til en viss grad velger venninner utfra utseendet. Dette tror jeg på. Er man ov ervektig er det kanskje lettere å identifisere seg med andre overvektige osv. Men det betyr ikke at utseendet er det eneste man ser etter når man finner seg venninner. Jeg har venninner som er "helt vanlige" og jeg har venninner som er litt mer enn som så utseendemessig. Det viktigste er at jeg trives i deres selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 24. november 2008 #70 Del Skrevet 24. november 2008 Til Yihaa: Ja jeg er svært tilfreds når jeg går rundt med min kjære. Stolt vil jeg kalle det. Husk at jeg møter manneblikkene som sendes ut. Skulle det være noe jeg gleder meg over. Det er en knivegg å gå på. Hvis jeg er absurd.. Så spør jeg da…Hvor mange mener de er sammen med den absolutt beste partneren mulig? Hvor mange har gitt seg selv denne gaven? La meg si det sånn: Jeg har ikke trengt å se etter en eneste dame i noen år nå. Jeg kan gå på fest og før jeg går in døra så vet jeg at det ikke er noen der som kan matche henne. Alt dette er jo gull for meg.. Men jeg håper at det er mange som har det slik. For det er godt. Likevel betyr det ikke at jeg ikke vil se attraktive damer. Men jeg ser raskt manglene. Jeg som mann ser dette. Hvor mye kan ikke dere kvinner forstå om et annet menneske bare ved å se…?? Personlige angrep returnerer jeg ikke. Ok. Tror du din tykke onkel hadde hatt et bedr selvbilde hvis han var tynn og i god form? Tror du han hadde hatt et bedre sexliv osv… Ikke det at han har det dårlig…men.. Tror du han hadde hatt mer overskudd? Du svarer ikke på det jeg spør om, selv om du tydeligvis henvender deg til meg. For det første: DU sa at du ler innvendig og synes at andre menn burde valgt bedre. Nå sier du at det er en knivegg å gå på? Hva mener du med det? Vel det at hun er vakker er ikke bare en velsignelse. Det fører til at andre sender onde blikk og forhåndsdømmer henne før hun er blitt presentert. Det fører til at hun har få venninner. Dere damer er kalde sånn. Menn derimot smiler og er svært så imøtekommende. Jo da jeg kan falle for litt mer ”spesielle” ting der og da som fasinerer meg. Og selv hadde jeg nok nektet for mye av det jeg sier her for kun få år siden. Men.. det forskningen dokumenterer viser seg å stemme for meg. Og det er ikke noe verken følelser eller logisk tankegang og fornuft kan gjøre noe med. Og det er langt ifra noen positiv erfaring at jeg føler jeg må passe på henne. Og hun føler på alle blikk også. Hun sier ofte: Hold rundt meg nå det er så mange som ser. Det fører også til at hun ofte prøver å se alle andre plasser en å møte blikk. Hun har 3 valg. Møte onde kvinneblikk, imøtekommende manneblikk eller se på alt annet. Mener du virkelig at hun har få venninner fordi hun er for pen?? Og: "Hold rundt meg, det er så mange som ser"? Ok…Eksempel igjen. Kari og ola er et norsk par på 30 år. De veier begge 15 kilo for mye trimmer ikke og gjør lite ut av hverdagen. De har aldri hvert aktive og har sex 1-2 ganger i uken. Alt er ok. Et ideelt forhold eller hva? Verken kari eller ola har hvert i god form og derfor vet de ikke at sexen som de har kunne hvert 10 ganger bedre. Missforstå meg ikke. De er fornøyd. Men de vet ikke bedre. De vet ikke bedre for de har ikke vært der. Kari har kanskje aldri kunnet ta på en veltrent mann uten diger hengemage og vet derfor ikke om det kunne vært noe for henne. Osv osv..Hvor mange variasjoner kan jeg dra i gang her hvis den ene plutselig begynte å pynte seg, trene, lese + +. Hvor ville det ført partneren? Forhåpentlig vis i samme retning. Kari har kanskje aldri tatt på en mann uten diger hengemage....? Hvis hun er fornøyd med livet som hun har - hun lever faktisk ikke DITT liv - så la henne nå få ha bra sex med mannen med hengemage. Jeg har hatt sex med flere menn, alt fra svært tynne til ganske runde. Noen har vært svært veltrente, andre ikke. Og dette kommer kanskje som et sjokk for deg, men dette har ikke påvirkning på om sexen er bra eller ei. Sex er vel ikke en mekanisk greie der alt er visuelt? Ikke for meg ialle fall. Kan du svare på følgende: 1) Hvis Ola og Kari er fornøyd med det forholdet de har og elsker hverandre for den de er, mener du altså likevel at de innerst inne burde være misfornøyd fordi de kunne fått noe bedre. Hvordan er det så med deg? Er du Verdens Mest Perfekte Mann? For hvis ikke, kan vel din kjæreste også få noe som er enda bedre enn deg, siden du tydligvis mener at den optimale kjærlighetsaffæren ender i jakten på det perfekte. 2) Jeg tror de fleste ønsker å ta seg best mulig ut, ut i fra egne forutsetninger og interesse for utseende. Hvorfor er ikke det bra nok for deg? Hvorfor mener du alle skal være så vakre at andre misunner en partner? Og hva er vakkert? Er ikke det en subjektiv oppfatning? Selvfølgelig har man visse objektive "kriterier", men til syvende og sist går vel dette på preferanser. Noen tenner f.eks. på mennesker med amputerte kroppsdeler, andre vemmes av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 25. november 2008 Forfatter #71 Del Skrevet 25. november 2008 Her var det mye å svare på.. Hvis jeg ikke tenner på supermodelkroppen som jeg fysiologisk sett er genetisk programert for å gjøre gjennom millioner av år, så tror jeg ikke strekkmerker, overvekt og hårete ben og armer vil kunne få opp ”junior” heller.. Vel. For meg er det interessant å forstå hvordan andre har det. Om noen andre kanskje har tilsvarende erfaring som meg.. Ok da. Alle er sammen med den beste partneren mulig?. Er det derfor så mange går ut lokalt og lar skjebnen gjøre sitt mens man er under påvirkning av alkohol. Det er her veldig mange finner sin utvalgte. Ville du tatt en IQ test under samme forhold? Jeg føler det er mange som ikke lever ut sitt fulle potensial. Men for å ta ordene ut av munnene deres, så vet jeg at det er noe jeg ikke har noe med. Men likevel ser jeg det. Mangler. Ok noen eksempler. Ser jeg en pen dame, så kanskje hun oppfører seg som en bryggesjauer. Eller at hun ikke er smart.. Eller noe annet som trekker ned. Det blir vel som om hvis dere ser en mann som virker ok, så er han sykelig sjalu for eksempel. Som sagt så ser jeg som manne blikkene som andre menn sender ut. Det er ikke blikk som bare sier. Hei på deg. Dere som kvinner kjenner vel godt til: Jeg vil ha deg blikket. Personal angrep er det ikke men jeg føler at jeg kanskje ikke er tydelig nok. Disse tingene jeg snakker om er ikke basert på synsing. Hva vet jeg om sexlivet til din onkel. Spør en hver overvektig person om de føler seg mer vel, les mer selvtillit etter at de kom ned i normalvekt? Her generaliserer jeg veldig men svaret er nok: JA. Det betyr ikke at selvtilliten var dårlig fra før. MEN DEN ER BEDRE NÅ. Og kanskje så skjønner man først etterpå at; hei, slik jeg hadde det var ikke så bra egentlig. Et annet eksempel: For noen hundre år siden visste vi at jorda var flat. Vi trodde ikke!. Vi visste!. Joa jeg tror faktisk at Donald Trump har det mer gøy en ”Ola” som går på sosialen, eller ”Kari” som tjener 350 000. Hvis ikke det var slik kunne vi jo alle gått på sosialen. Hvis ikke det har hoe poeng at vi har noe mellom ørene hvorfor går vi på skole? Jeg mener at svært mange kan bli fine og attraktive hvis de vil. Det er mange Jenter som trener der jeg gjør som ikke har det vakreste ansiktet i byen. Men de er i god form og gjør kroppen og helsen sin det beste de kan. Ang få venninner. De fleste dømmer henne hardt før hun får en sjangs til å si noe i det hele tatt. Blikkene kvinner sender henne er iskalde og ”målende” og fylt med grimaser. Det er veldig trist for oss begge. Det med at jeg skal holde rundt henne oppstår i de situasjonene der vi møter par der mannen stirrer og damen helt klart blir brydd/ukomfortabel. Da sier hun hold rundt meg slik at de skal se at vi er en god familie. Kanskje for å avvæpne situasjonen litt. Men jeg vet ikke om det hjelper noe.. Det er klart at det er ikke alltid så gøy at alle stirrer på henne. Eller at menn prøver å komme inn på oss i mange situasjoner. Ang romantikk så har det noe med reaksjonen man for hos kvinnen som gjør om jeg er romantisk eller ikke. Får man riktig respons så vil man være mer romantisk. Får man dårlig eller ingen respons så gidder man ikke. Personlig erfaring. Jeg vil gjerne si litt mer om forfall og sex for det tror jeg interesserer mange. Jeg har flere venninner som har fått barn. Men det er kun de som trente og holdt seg i form siden ungdommen som har fått formen tilbake. De hadde magemuskler som gjorde det lettere for kroppen å bli bra igjen. Jeg har også venninner som var overvektige og hadde et bra sexliv. MEN de fikk et bedre sexliv, sterkere og lengre orgasmer når de hadde trent seg opp. Da ble plutselig det sexlivet de hadde i åresvis ganske dårlig sammenliknet med det de nå har. Og når jeg snakker om sex så mener jeg ikke at alle som er veltrente er mestere i senga. MEN, han som er veltrent kan holde på lenger samt han har nok bedre sex selv en om han veide 30 kilo mer. HVEM har fått et bedre sexliv etter at de la på seg 20 kilo? Uavhengig av partner?! Konklusjon: Hadde de ikke gjort denne jobben med seg selv hadde de ikke visst bedre. Til Yihaa: Var spørsmålet om jeg tenkte slik? Hvis det var det, så er svaret ja. Jeg ser mange menn gående rundt med damen sin, og ikke ser særlig stolte ut, velstelte eller energiske ut. Disse mennene er kanskje ikke uattraktive på noen måte men de gjør ikke noe for å se bra ut. Hvorfor? Se på partner. Hvorfor pynte seg eller gidde å barbere seg for henne. Hvordan VET jeg hvordan dette fungerer. Jo jeg har vært der. De mennene som ser bra ut, glimter i øyet og har alt det en mann skal ha, går ofte rundt med en dame som ser tilsvarende godt ut. Hvor ofte ser jeg slike par? Ikke ofte. Ingen er perfekte. Ikke min dame heller. Men hun har mer å fare med en de fleste. Jeg ser og vet at det er mange som drømmer om dama mi. Jeg kan gråte eller le uten at det forandrer situasjonen. Sånn er det bare. Da er det opptil meg hvordan jeg skal bearbeide det. Det er vel noe av den knivseggen jeg mener. Har man spist brokkoli hele livet og så får smake jordbær. Hva da? Ang klær så syntes jeg det er synd at vi rike Nordmenn baserer det meste av klærne på H&M, lindex og andre standard kjeder. Vi kunne hatt alt her men vi… Ja jeg vet ikke hvorfor.. Men det er vel fordi vi ikke gidder. Alt på disse kjedene kommer fra kina og er av dårlig kvalitet. Ta en tur utenlands og se hva som finnes egentlig. Kari og Ola: Hva er definisjonen på bra? Hvis Ola trener bort magen sin. Er det positivt eller negativt? Vil noe bli BEDRE? Joa mye er subjektivt og jeg skal ikke komme in på fetisjer her for det faller liksom litt utenfor. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 25. november 2008 #72 Del Skrevet 25. november 2008 1) Hvis Ola og Kari er fornøyd med det forholdet de har og elsker hverandre for den de er, mener du altså likevel at de innerst inne burde være misfornøyd fordi de kunne fått noe bedre. Hvordan er det så med deg? Er du Verdens Mest Perfekte Mann? For hvis ikke, kan vel din kjæreste også få noe som er enda bedre enn deg, siden du tydligvis mener at den optimale kjærlighetsaffæren ender i jakten på det perfekte. Kari og Ola: Hva er definisjonen på bra? Hvis Ola trener bort magen sin. Er det positivt eller negativt? Vil noe bli BEDRE? Du er rene tåkefyrsten!! Det er jo umulig å forstå konkret hva du skriver. Og du svarer bare ullent på spørsmål, som i eksempelet over. Jeg tror vi først og fremst kan ha på det rene at alle selvfølgelig føler seg mer vel med en kropp og et utseende de er fornøyd med. Alle skylder sikkert seg selv å ta godt vare på kropp, helse og sinn. Det er vel ingen som stiller spørsmålstegn ved det, det er du som gnager att og frem om det. Men la oss si at Kari og Ola har en livsstil der de er litt chubby og de er mer glad i å gjøre andre ting enn å handle klær, så klesskapet deres inneholder en forholdsvis normal garderobe med fortrinnsvis komfortable klær. Disse to er glade mennesker, med gode utdannelser/jobber, stor kontaktflate, midtpunktet i sosiale sammenhenger pga sitt sjarmerende vesen og mange felles interesser som binder dem sammen. Hvis du treffer dem på butikken, ville du kanskje se to vanlige mennesker, med et helt ordinært utseende og kanskje Kari ikke engang bruker sminke. Hvordan kan du da gå å le inne i deg og tenke at han kunne gjort det bedre. Eller at hun ikke har god nok sex med ham fordi han er over matchvekt? Eller at de en dag "våkner opp av forelskelsens rus og oppdager at partneren er helt vanlig"? Eller at han innerst inne egentlig vil ha dama di isteden? Det er vel dette som er greia du provoserer menge med. Du har et nedlatende syn på andres forhold, og dømmer dem nord og ned pga utseende. Hva slags boble lever dere to i? Hun mottar kun to typer blikk; Hatfulle fra kvinner, begjærende fra menn. Du blir misunt av alle - mer eller mindre. Du ser svært få pene par - bortsett fra dere to da selvfølgelig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 25. november 2008 #73 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hvis jeg ikke tenner på supermodelkroppen som jeg fysiologisk sett er genetisk programert for å gjøre gjennom millioner av år, så tror jeg ikke strekkmerker, overvekt og hårete ben og armer vil kunne få opp â€junior†heller.. Kan du ikkje linke til ei kjelde som fortel meir om denne fysiologien du snakkar om? Jeg føler det er mange som ikke lever ut sitt fulle potensial. Men for å ta ordene ut av munnene deres, så vet jeg at det er noe jeg ikke har noe med. Men likevel ser jeg det. Som sagt så ser jeg som manne blikkene som andre menn sender ut. Det er ikke blikk som bare sier. Hei på deg. Dere som kvinner kjenner vel godt til: Jeg vil ha deg blikket. Disse tingene jeg snakker om er ikke basert på synsing. Nærmast alt du skriver er synsing. Eller så er det på tide å begynne å linke til kjelder. Et annet eksempel: For noen hundre år siden visste vi at jorda var flat. Vi trodde ikke!. Vi visste!. Det er faktisk minst 2600 år sidan vi trudde at jorda var flat.. I år 0 var alle meir eller mindre einige om at jorda var rund. At folk trur dei veit, men eigentleg ikkje veit. Det kan jo faktisk gjelde for deg og. Joa jeg tror faktisk at Donald Trump har det mer gøy en â€Ola†som går på sosialen, eller â€Kari†som tjener 350 000. Hvis ikke det var slik kunne vi jo alle gått på sosialen. Det handlar ikkje om kva du har, men kva du gjer med det. Rikdom er ikkje = lukke. Skjønnhet er ikkje lukke heller. Vi ser jo alle kjendisane som tar livet av seg. Kvifor skulle dei gjere det om rikdomen deira gjorde dei så lukklege? Hvis ikke det har hoe poeng at vi har noe mellom ørene hvorfor går vi på skole? Kva har dette med noko å gjere? Ang få venninner. De fleste dømmer henne hardt før hun får en sjangs til å si noe i det hele tatt. Blikkene kvinner sender henne er iskalde og â€målende†og fylt med grimaser. Det er veldig trist for oss begge. Det med at jeg skal holde rundt henne oppstår i de situasjonene der vi møter par der mannen stirrer og damen helt klart blir brydd/ukomfortabel. Da sier hun hold rundt meg slik at de skal se at vi er en god familie. Kanskje for å avvæpne situasjonen litt. Men jeg vet ikke om det hjelper noe.. Det er klart at det er ikke alltid så gøy at alle stirrer på henne. Eller at menn prøver å komme inn på oss i mange situasjoner. Først seier du at du er stolt over at alle snur seg etter dama di, her seier du at det ikkje er så gøy likevel. Veldig mykje av det du skriver, baserer seg på korleis du tolker andre menneskjer. Har det slått deg at du kanskje ikkje alltid har rett når det gjelder kva menneskjer eigentleg tenkjer? Til Yihaa: Var spørsmålet om jeg tenkte slik? Hvis det var det, så er svaret ja. Jeg ser mange menn gående rundt med damen sin, og ikke ser særlig stolte ut, velstelte eller energiske ut. Disse mennene er kanskje ikke uattraktive på noen måte men de gjør ikke noe for å se bra ut. Hvorfor? Se på partner. Hvorfor pynte seg eller gidde å barbere seg for henne. Hvordan VET jeg hvordan dette fungerer. Jo jeg har vært der. Eg ser ganske alvorleg (kanskje sint?) ut når eg går åleine rundt om i sentrum, så det må bety at eg er konstant rasande og negativ person. Ikkje alt er slik man oppfatter det. Du kan ikkje lese tankane til andre menneskjer. Har du tenkt på at grunnen til at dei ikkje er så stivpynta, er fordi at dei greier å elske kvarandre sjølv på ein ustelt dag? At dei er så glad i kvarandre at dei ikkje treng bruke 2timar foran spegelen kvar dag? Eg meina ikkje at man aldri skal pynte seg, aldri prøve å sjå fin ut osv. Men det går an å vere fornøgd med partnaren, sjølv om der eksistera modellar. Hadde alle vore modellpene, hadde det likevel vore nokon som hadde vore mindre pene, og ansett som stygge. Kanskje alle menneskjer eigentleg er modellpene. Oi, den var djup, infralove. Endret 25. november 2008 av Infralove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 25. november 2008 #74 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis jeg ikke tenner på supermodelkroppen som jeg fysiologisk sett er genetisk programert for å gjøre gjennom millioner av år, så tror jeg ikke strekkmerker, overvekt og hårete ben og armer vil kunne få opp ”junior” heller.. Millioner av år? Mennesket er vel ikke så "gammelt"? Uansett, hva som er skjønnhetsidealet har også forandret seg gjennom tidene og har også kulturelle nyanser. Det var en tid da skjønnhetsidealet var fyldige kvinner, det var en tid da alle kvinner ville se ut som Twiggy. Bare gå tilbake til modellene på 80-tallet, det har skjedd litt fra den gangen også. Og du, alvorlig talt. Hvis en kvinne har strekkmerker, er hun ikke attraktiv lenger? Jeg hadde en gang et forhold med en mann med strekkmerker. Disse hadde han hadde fått fordi han vokste så veldig i løpet av noen få år i tenårene. Jeg kjenner nå at jeg rent ut sagt er lykkelig fordi ikke jeg lar slike bagateller gjøre noe med synet mitt på en partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 25. november 2008 #75 Del Skrevet 25. november 2008 Ok da. Alle er sammen med den beste partneren mulig?. Er det derfor så mange går ut lokalt og lar skjebnen gjøre sitt mens man er under påvirkning av alkohol. Det er her veldig mange finner sin utvalgte. Ville du tatt en IQ test under samme forhold? Jeg føler det er mange som ikke lever ut sitt fulle potensial. Men for å ta ordene ut av munnene deres, så vet jeg at det er noe jeg ikke har noe med. Men likevel ser jeg det. Du kan godt si at mange er i forhold de ikke egentlig ønsker å være i, eller som er det beste de kan få. Men du tar grundig feil om du tror at dette i hovedsak handler om utseende. Om man virkelig har det bra med en partner, tror jeg de færreste vil ha behov for å se seg om etter en modell. Om man ikke har det så bra som man ønsker, kan jeg derimot se for meg at utseende kan bli et tema, men da som én av flere ting man ikke er fornøyd med. Utseende er viktig for mange, men det er ikke nødvendigvis det aller viktigste, slik du ser ut til å tro at det er eller burde være. Som flere har nevnt, er det også stor forskjell på hva man syns er attraktivt, og det vil i stor grad påvirkes av følelser. Det er nemlig ikke alltid slik at jo penere ytre, jo sterkere følelser vil man vekke i alle menn. Utstråling, væremåte og hva man har i topplokket, vil ofte påvirke hvor attraktiv man syns noen er, spesielt hvis man har rukket å bli forelska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. november 2008 #76 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis jeg ikke tenner på supermodelkroppen som jeg fysiologisk sett er genetisk programert for å gjøre gjennom millioner av år, så tror jeg ikke strekkmerker, overvekt og hårete ben og armer vil kunne få opp ”junior” heller.. så du mener altså her at alle menn er genetisk programert for å hovedsakelig tenne på supermodeller, og at når menn tenner på kvinner som ikke ser ut som en fotomodell, så går de vekk fra slik de er skapt? Og det er ikke snakk om å falle FOR strekkmerker, overvekt eller hår, men å tenne på andre ting. Har tanken slått deg at det finnes mer det rent overfladiske, som faktisk kan tenne vel så mye? Som jeg har vært inne på før, det å være sexy, feminin, kommer slik jeg ser det, også innenfra. Måten å bevege seg på, måten å kommunisere med andre på etc etc. Så om du ikke lenger tenner på supermodellen, så kan det faktisk likevel hende du tenner på ei som i første øyeblikk ser "vanlig" ut, inntil hun ser deg og sender deg ett blikk og en oppmerksomhet som gjør at junior spretter opp til tross for at hun altså kan finne på å ha ett strekkmerke mer en din tidligere supermodell. Ok da. Alle er sammen med den beste partneren mulig?. Er det derfor så mange går ut lokalt og lar skjebnen gjøre sitt mens man er under påvirkning av alkohol. Det er her veldig mange finner sin utvalgte. Ville du tatt en IQ test under samme forhold? Er det statistikker som viser at de fleste finner sin partner i fylla på byen? Jeg føler det er mange som ikke lever ut sitt fulle potensial. Men for å ta ordene ut av munnene deres, så vet jeg at det er noe jeg ikke har noe med. Men likevel ser jeg det. og legg merke til hva du selv sier, DU FØLER!! Det er helt greit at du føler det, men det hadde kanskje vært litt greit å være ydmyk nok til å innse at det ikke er alt du forstår? At folk kan være annerledes en deg, og se andre ting i andre mennesker en hva du gjør? Som sagt så ser jeg som manne blikkene som andre menn sender ut. Det er ikke blikk som bare sier. Hei på deg. Dere som kvinner kjenner vel godt til: Jeg vil ha deg blikket. Ja, tro det eller ei, selv om jeg ikke ser ut som noen fotomodell, så kjenner jeg faktisk til det blikket utrolig godt. MEN, og det er ett stort men faktisk, det å komme med ett vil ha deg-blikk, betyr faktisk IKKE at mannen har lyst til å bytte ut sin nåværende fru for dette kvinnemennesket han ser og som har får spontant lyst på. Jeg vil ha deg-blikket, er slik jeg oppfatter det, noe som er seksuellt i første omgang. Han kunne nok kanskje tenke seg å hatt sex med vedkommende, men derifra til å faktisk ønske å bytte ut sin kjære med en man bare har sett på gata, tror jeg faktisk gjelder de færreste. Så overfladisk tror jeg faktisk det er mange menn som ikke er. Joa jeg tror faktisk at Donald Trump har det mer gøy en ”Ola” som går på sosialen, eller ”Kari” som tjener 350 000. Hvis ikke det var slik kunne vi jo alle gått på sosialen. At Trump har det mer gøy en en som går på sosialen, kan jeg være enig med deg i, men at han nødvendigvis har det så sabla mye mer gøy e n kari som tjener 350.000 er jeg ikke så sikker på. Det ER vel egentlig ikke slik at det er de med mest penger som er mest lykkelig og har det mest gøy. Penger gir ikke livskvalitet i seg selv, men det gir muligheten til å gjøre mer av det man selv føler gir en livskvalitet. Om man velger rett og ikke bare følger hva man tror er rett. Og, Trump er jo ikke akkurat noe supermodell så han burde vel egentlig ikke ha det like bra da eller? Jeg mener at svært mange kan bli fine og attraktive hvis de vil. Det er mange Jenter som trener der jeg gjør som ikke har det vakreste ansiktet i byen. Men de er i god form og gjør kroppen og helsen sin det beste de kan. Og jeg er faktsik helt enig i at å holde seg i form og passe på helsen sin, er noe som gir livskvalitet. MEN, vi er forskjellige. Noen av oss elsker å være aktive, hater å sitte stille og ville aldri trivdes uten trening og aktivitet som en stor ingrediens i livet. DA gir det livskvalitet. Andre hater å trene og har kanskje interesser som er mye mer stillesittende, men som likevel gir dem livskvalitet og som fyller deres liv med ting som er viktigere for dem en å trene og holde kroppen fit. Da vil det i noen tilfeller faktisk ikke gi samme livskvaliteten å droppe sine egne interesser for å dra ut å trene. Ang få venninner. De fleste dømmer henne hardt før hun får en sjangs til å si noe i det hele tatt. Blikkene kvinner sender henne er iskalde og ”målende” og fylt med grimaser. Det er veldig trist for oss begge. Det med at jeg skal holde rundt henne oppstår i de situasjonene der vi møter par der mannen stirrer og damen helt klart blir brydd/ukomfortabel. Da sier hun hold rundt meg slik at de skal se at vi er en god familie. Kanskje for å avvæpne situasjonen litt. Men jeg vet ikke om det hjelper noe.. Det er klart at det er ikke alltid så gøy at alle stirrer på henne. Eller at menn prøver å komme inn på oss i mange situasjoner. Synes dette er litt rart jeg da, at BARE hennes vakre utseende gjør at hun ikke blir kjent med NOEN jenter liksom. Dersom hun ikke er verdens peneste, så finnes det flere vakre mennesker en henne, og jeg oppfatter det ikke slik at alle vakre er venneløse, mens alle oss vanlige har masse venner. Har tidligere nevnt en venn av meg som er modell og fantastisk vakker, smart og interessant, han er mann. Men jeg vet at han har ett ganske stort nettverk av venner, og jentene jeg ser han er venn med, er utrolig flotte de også. OG, de har venner. Kjenner faktisk selv jenter som er vakre, og som likevel har venner. Ang klær så syntes jeg det er synd at vi rike Nordmenn baserer det meste av klærne på H&M, lindex og andre standard kjeder. Vi kunne hatt alt her men vi… Ja jeg vet ikke hvorfor.. Men det er vel fordi vi ikke gidder. Alt på disse kjedene kommer fra kina og er av dårlig kvalitet. Ta en tur utenlands og se hva som finnes egentlig. Har det slått deg at noen av oss andre dølle nordmenn faktisk HAR vært i utlandet? og at vi faktisk HAR vært innom en designer butikk i vårt liv, til tross for at vi i hverdagen velger å handle på billigere butikker? Selv har jeg ingenting imot HM, finner tidvis noe der, andre ganger ikke. Det er ikke prisen eller merket som er viktig for meg når jeg kjøper klær, det er faktisk heller ikke alltid kvaliteten, da moten endrer seg raskt og jeg blir selv lei ting ti tider. Da er det faktisk helt ok at det ikke kostet over tusen kroner for den toppen jeg bare brukte den ene sommern. Vi har også fått endel mellompris-kjeder i norge, som f.eks Mango og Zara. Og hver gang jeg er innom disse kjedene, ser jeg faktisk ganske mange norske kvinner som både prøver og kjøper klær der. Skjønner at ikke noen av disse kjedene heller er bra nok for en som har vært i utlandet og sett italienske merkebutikker, men for andre så er det faktisk helt ok. (og jada, jeg har vært i italia og både kikket og shoppet, og selv etter opptil flere dritdyre og fancy merkebutikker, så handlet jeg hovedsakelig andre steder. Mindre kjente merker, med litt mer spesiell stil som passer meg bedre.) og, ikke alle ser ut som en liten nett italiensk kvinne, til tross for at vi ikke er overvektige. Å være veltrent, passer faktisk ikke alltid sammen med italienske størrelser. For høyde og hvordan man er bygget, kan man faktisk ikke gjøre noe med uansett hvor mye penger man har eller hvor mye man trener. (om man da ikke skal inn å operere seg kortere og kutte av skjelettet da... for å få en annen kroppsform.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 25. november 2008 Forfatter #77 Del Skrevet 25. november 2008 Ok.. Tåkefyrsten forklarer. Kari og Ola. De veier som jeg nevnte over en del kilo for mye og er i dårlig form. Hvor store konsekvensene blir av dette kan jeg spekulere veldig i men jeg skal ta noen eksempler. Dårlig form: Man orker ikke så mye. Man vil sannsynligvis ha dårligere sex. I stedet for å ta en tur ut å oppleve noe berikende for begge blir de sittende hjemme å se på tv. Ikke noe av dette er så fælt eller dårlig, men de kunne hatt et mer berikende liv hvis man ville. Hvis Ola trener bort magen sin så vil han ha mer overskudd til å gjøre ting, for seg selv og Kari. Nå gjorde du jo nettopp dette paret om til et mer positivt og avansert par med flere egenskaper en jeg gjorde men la oss fortsette på det. Hva er god nok sex? At hun får orgasme og roper JA!!? De som har hatt det slik i år ut og år inn for å så finne ut at sexen kunne hvert på helt andre høyder kan fort føle seg skuffet…Sier noen da… Jeg ser det jeg ser. Hvordan kan jeg forandre på det?. Jeg dømmer ingen. Pene par: Ta en tur der folk ferdes og se…Legg merke til hvor mange som stråler…Du vil bli blendet av alle de hvite tennene.. Det skal ikke så mange tastetrykk på for eksempel google før man finner mye info om ”attraction” osv Ok da 2600 år….Det er ikke så nøyaktig det heller.. At jeg ikke vet??…Vel jeg lærer og har lært. Akkurat som man lærer kunnskap for å kunne klare seg bedre i livet. Joa sikkert mange rike ulykkelige. Men det er nok flere som har det bra ))) Det ble referert til om idioter ble mer sympatiske av å være smarte. Med mer iq så vil man ha mer selvinnsikt og kanskje se disse usympatiske trekkene og dermed kunne gjøre noe med de. Jo da jeg tolker sikker mange ting feil. Men ikke hele tiden. At folk klarer å elske hverandre uten at de er stivpynta…Joa jeg har vel aldri sagt at vi er stivpyntet til en hver tid? Jeg trodde ikke at jeg har sagt modell i det hele tatt. Men det jeg mener er at det finnes mange pene attraktive jenter som ser virkelig godt ut. Uten at de jobber for et motehus. Ok jeg vet ikke tidsperspektivet… men om jeg skriver millioner av år eller 10 000 år så er og blir poenget at det ligger nedarvet i oss. Det er ikke bare min ”preferanse” som styrer dette. Vera vinge: Stort sett enig i alt du sier..Men hvorfor ikke velge en som har alt. Mange sier at: hvis man har en morsom jobb så er det dårlig lønn osv. Jeg vil ha så mye som mulig i en partner.. Ikke enten eller.. Som sagt det er veldig mange kvinner som har kropp til å tenne menn veldig. Ang tenning så er nok menn veldig visuelle. Hvis jeg tenker på det så tror jeg kan tenne på at noen ser på meg. Men ikke hvem som helst. Ok ikke alle finner sin partner på byen. Men mange gjør det. Mange blir kjent via venner eller jobb. Trump omgir seg vel ikke med de dårligste damene? Hadde de blitt hos han hvis han gikk på sosialen? Ang klær så er ikke stilig og bra = Dyrt. Vi er ikke avhengig av å kjøpe dyrt. Men fint og kvalitet hadde vært bra. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 25. november 2008 #78 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har lyst til å si "Jeg gir opp, dette er nytteløst", men jeg klarer det ikke fordi dette blir så utrolig dumt, derfor; Selvfølgelig kan man sikkert alltid oppnå noe bedre. Penere barn, flottere parkett, kulere bil, bedre kondis, mindre underhudsfett, enda bedre sex, flottere gårdsplass, høyere solsikker... You name it! Men hvor skal du stoppe? Er det ikke nok at man er livet sitt bevisst, men likevel lykkelig i nuet. At man vet at man ikke er feilfri, men fokuserer på de gode tingene i ens liv. Uten at du skal le inne i deg av den grunn fordi dama di er penere? Hvis Kari har et hjerte som slår et ekstra slag hver gang hun ser på Ola, hvorfor skal hun da søke etter noe bedre? Ja, ja - de burde slanke seg, få mer overskudd.... Og når skal Kari stoppe sin jakt? Når Ola har slanket seg og de har et forhold som når nye høyder? Eller når hun dumper Ola fordi hun treffer en som har bedre jobb enn ham? Eller etter at hun også dumper denne fordi det viste seg at han var for "vanlig"? Eller når hun igjen dumper neste fordi hun plutselig ser at han har strekkmerker på det venstre låret og en skjev tå, og da forsvinner all seksuell glede for henne? Hva med deg? Har du ikke noe å strebe etter lenger? Er du nå den optimale mannen? Den perfekte mannen? Kan din kjæreste ikke få en bedre elsker enn deg? Vil en annen mann på denne jord være mindre vanlig enn deg og derfor få henne til å skinne enda sterkere? Jeg er redd argumentasjonen din snart går i ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #79 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men tenkte jeg kunne svare på det opprinnelige innlegget likevel. Jeg liker å ta vare på meg selv, jeg trener, går jevnlig til frisøren, sminker meg og steller neglene mine. Det jeg ikke gjør derimot, er å kle meg sexy. Jeg har verken behov for, eller ønske om, å bli sett på som sexy (eller spesielt feminin) av omgivelsene. Mulig dette kommer av at jeg aldri har bygget selvfølelsen min rundt hvordan jeg tar meg ut eller hvor mye oppmerksomhet jeg får fra menn. Slik tror jeg også at mange andre norske kvinner føler det, vi har rett og slett ikke lyst til å gå rundt å være sexy. Velstelt og velkledd blir noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 25. november 2008 #80 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg har lyst til å si "Jeg gir opp, dette er nytteløst", men jeg klarer det ikke fordi dette blir så utrolig dumt, derfor; Selvfølgelig kan man sikkert alltid oppnå noe bedre. Penere barn, flottere parkett, kulere bil, bedre kondis, mindre underhudsfett, enda bedre sex, flottere gårdsplass, høyere solsikker... You name it! Men hvor skal du stoppe? Er det ikke nok at man er livet sitt bevisst, men likevel lykkelig i nuet. At man vet at man ikke er feilfri, men fokuserer på de gode tingene i ens liv. Uten at du skal le inne i deg av den grunn fordi dama di er penere? Hvis Kari har et hjerte som slår et ekstra slag hver gang hun ser på Ola, hvorfor skal hun da søke etter noe bedre? Ja, ja - de burde slanke seg, få mer overskudd.... Og når skal Kari stoppe sin jakt? Når Ola har slanket seg og de har et forhold som når nye høyder? Eller når hun dumper Ola fordi hun treffer en som har bedre jobb enn ham? Eller etter at hun også dumper denne fordi det viste seg at han var for "vanlig"? Eller når hun igjen dumper neste fordi hun plutselig ser at han har strekkmerker på det venstre låret og en skjev tå, og da forsvinner all seksuell glede for henne? Hva med deg? Har du ikke noe å strebe etter lenger? Er du nå den optimale mannen? Den perfekte mannen? Kan din kjæreste ikke få en bedre elsker enn deg? Vil en annen mann på denne jord være mindre vanlig enn deg og derfor få henne til å skinne enda sterkere? Jeg er redd argumentasjonen din snart går i ring. Bra innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå